Onks sillä mitään merkitystä jos mulla olis tällä hetkellä 4G-puhelin ja 3G-liittymä, niin oisko mun kännykän netti nopeempi kuin et mulla jos mulla olis 3G-puhelin ja 3G-liittymä?
Tai toistepäin, jos mulla olis 3G-puhelin ja 4G-liittymä, niin olisko se nopeampi kuin 3G-puhelin 3G-liittymällä?
Ja sit viel yks lisäkysymys. Vaikuttaako tuo G-pääte siis pelkästään tuohon nettiyhteyden nopeuteen vai vaikuttaako se myös esim. puheluiden kuuluvuuteen? Onko esim. 4G-verkossa parempi puheluiden kuuluvuus kuin 3G-verkossa? Tai 3G-verkossa parempi puheluiden kuuluvuus kuin 2G-verkossa?
Tietääks kukaan? Uutta liittymää ja puhelinta samaan aikaan hankkimassa niin nää asiat on mulle aika epäselviä. :D
Miten nää liittymät oikein menee
3
184
Vastaukset
Molemmat pitää olla 4G, jos haluaa 4G nopeuden. Jos ainakin toinen on 3G on homma 3G. 4G on vain datalle. Puheelle on 3G (GSM) ja 3G (UMTS). Kuuluvuus vaihtelee paikan mukaan. Yleensä puhelin osaa valita parhaimman, mutta ei aina. Yleensä nykyään puhelin taitaa oll G-verkossa, jos ei ihan böndelle mennä. Saunalahti käyttää liittymissä myös merkintää 2G. Tämä on vain termi datan nopeudelle, eikä mitenkään liity 2G-verkkoon.
Puhe liikkuu siis 2G ja 3G-verkossa. Data liikkuu 2G/3G ja 4G-verkossa. 4G-puhelimella 3G-liittymä toimii yhtä nopeasti kuin 3G-puhelimella. 4G-liittymä toimii 3G-puhelimessa 3G-liittymän nopeudella, koska puhelin ei osaa käyttää 4G-verkkoa.
Eli jos ostat 4G-puhelimen ja haluat siitä kaiken irti, niin ota 4G-liittymä. Jos ostat 3G-puhelimen, niin et hyödy 4G-liittymästä 3G:tä enempää.
Jarkko / Palstatiimi
http://palsta.elisa.fi- Ap.
Kiitoksia molemmille. Loistavasti kiteytetty.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot14817338Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss449983Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?325822Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman463180Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.142870Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.252792"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita552658Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling762553- 1331796
Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen351792