Toyto corolla seisoo talven

Matto konepellille

Tarttisin vähän neuvoa.

Minulla on Toyota Corolla -78 ja se seisoo tallissa talven yli (ei oo lämmitystä). Olen irrottanut akusta johdon.

Kannattaako laittaa joku vanha matto konepellin päälle ihanpa vaikka maahan asti, että ei tulisi kosteutta?

Naapuri sanoi, että ei missään nimessä.

Mitä mieltä?

Olisko jotain muuta, mitä olis hyvä tietää?

Tojoni on läoäissyt reippaasti katsastukset ja on hyvässä kunnossa. En vain aja sillä talvella.

4

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmaan juoru

      Kulin kaverini äidiltä että heidän kylällä on toi- korjaamo,jossa osataan ruuvata tulpat irti ja ruiskutetaan uretaani sylinterit täyteen se imee kosteutta. Konetilan pelti kannatta tiivistää imastusteipillä varmuden vuosi niin ei tarvii sitä mattookaan.

    • ei todellakaan

      Se matto vaan pitäisi sen kosteuden siellä. Paras kun ilma pääsee kiertämään. Ilman kiertämistä voit jopa edistää jättämällä konepellin raolleen.

      Pese auto hyvin, etenkin jos sinne on saattanut päästä suolaa... Puhdita sisusta, ja poista kumimatot lattialta, mielummin auton viereen maahan suoraksi. Ikkunat voi jättää ihan vähän raolleen, samoin kuin takakontin kannenkin.

    • Ei mattoa

      Aha, kiitti tiedosta, otanpa maton pois päältä.

      Miksi sisämatot on hyvä ottaa pois, samoin jättää ikkunat auki?
      Niin ja ei tietysti käsijarrua päälle.
      Bensatankin täytin ja laitoin glykoolia.

      • ei todellakaan

        Kun sinne kumimaton alle menee kosteutta ja se ei pääse haihtumaan, kun päällä on tiivis kumimatto. Ikkunat kanssa samasta syystä hieman raolleen, siis että kosteus pääsee haihtumaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe