Sahaja jooga on kusetusta ja vielä huonoa sellaista!

Anti-Sahaja

Sahaja jooga on sekä uskontoa, että pseudotiedettä. Uskontona se on erittäin outo ja sen pseudotiede niin surkeaa, että Jehovan todistajien YEC-kreationismikin näyttää tieteen riemuvoitolta sen rinnalla. Sahaja joogaan sisältyy sitä perinteistä pseudotieteellistä paskaa höpötystä chakroista, kundalinista yms. Siis kaikesta sellaisesta millä ei ole mitään tieteellistä pohjaa.

Sahaja Jooga väittää omaksi todisteekseen myös tuntemusta värähtelyistä ja viileästä "tuulesta". Tälle viileälle "tuulelle" löytyy luonnollisempiakin selityksiä, kuin jumalallinen rakkaudenenergia, jonka voi heti leikata occamin-partaveitsellä pois. Tässä linkissä FAQ:ssa on joitain vaihtoehtoisia selitysmalleja tälle viileälle ”tuulelle”.
http://www.sahaja-yoga.org

Lisäksi mitään sahaja joogan ihmeitä ei ole voitu todistaa avoimen tarkkailun saati tieteellisten ehtojen alla.

Sahaja jooga on ihan sitä samaa huuhaata mitä kaikki muukin huuhaa, jota sahaja joogit ja ”Shri” Mataji niin mielellään arvostelevat. On se niin naurettavaa kuinka ”Shri” Mataji ja monet sahaja joogit tuntevat paremmuutta ja arvostelevat kaikkia muita huuhaa juttuja tajuamatta kuitenkaan, että sahaja jooga on myös sitä samaa paskaa.

Terveisin

Anti-Sahaja

30

3435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ngawang

      verratuna mitä buddhalaisissa lahkoissa tapahtuu Suomessa ja ulkomailla.
      http://www.buddha-dharma.info/ Sieltä löydät Suomen buddhalaiset lahkot, osa on luonteeltaan erittäin pahoja kuten Dharmakeskus,timanttipolku ja FWBO (helsingin buddhalainen keskus)
      Ihmiset eivät vielä uskalla sanoa todellista mielipidettä, mutta pinnan alla kuohuu, kohta ne tulevat esille vihaisena ja haluavat oikeudenmukaisuutta.
      Oikeasti uskon väkivaltaan mutta siitä voi joutua vankilaan.
      Jos mulla olis samanlainen mahdollisuus kusettaa porukkaa niin ehkä tekisin sen, mutta ostaisin rahoillani ainakin pistoolin, hehe...

      • fwbolainen

        ... seurata kuinka luot itsellesi huonoa karmaa. Mutta jokaisella on toki oikeus esittää mielipiteensä. Kyllä nuo kaikki mainitsemasi ovat ihan normaaleja suomalaissanghoja ja kaukana vaarallisista lahkoista, ihan vaan tiedoksi.


      • Nykyihminen

        Annetaan heidän kärsiä itse seurauksista.


      • ngawang
        Nykyihminen kirjoitti:

        Annetaan heidän kärsiä itse seurauksista.

        hehe...
        Kaukana olette sanghasta, lähellä olette lahkoa.
        Kaikki mitä teette aiheuttaa teille ongelmia harjoituksenne mukaanlukién.
        Te kärsitte nyt ja tulevaisuudessa, ette te ole edes buddhalaisia, buddhalaisuus kun ensijaisesti rakastaa vapautta ja totuutta:
        Turha hokee sanghaa se ei edusta teitä.
        "häiriintyneisyys" seuraa teitä kun varjo, koska olette niin lapsellisia näkemyksienne kanssa.

        Mulla olis pahaa karmaa jos joutuisin näkemään teidän naamanne.


      • fwbolainen
        ngawang kirjoitti:

        hehe...
        Kaukana olette sanghasta, lähellä olette lahkoa.
        Kaikki mitä teette aiheuttaa teille ongelmia harjoituksenne mukaanlukién.
        Te kärsitte nyt ja tulevaisuudessa, ette te ole edes buddhalaisia, buddhalaisuus kun ensijaisesti rakastaa vapautta ja totuutta:
        Turha hokee sanghaa se ei edusta teitä.
        "häiriintyneisyys" seuraa teitä kun varjo, koska olette niin lapsellisia näkemyksienne kanssa.

        Mulla olis pahaa karmaa jos joutuisin näkemään teidän naamanne.

        Itsehän sinä oman karmasi luot. Millaista lie karmaa aiheuttaa kirjoitustyyli, josta ystävällisyys ja myötätunto poistaa läsnäolollaan? No moi, yritä pärjäillä, poistun nyt tästä keskustelusta, joka ei johda mihinkään.


      • peace man
        ngawang kirjoitti:

        hehe...
        Kaukana olette sanghasta, lähellä olette lahkoa.
        Kaikki mitä teette aiheuttaa teille ongelmia harjoituksenne mukaanlukién.
        Te kärsitte nyt ja tulevaisuudessa, ette te ole edes buddhalaisia, buddhalaisuus kun ensijaisesti rakastaa vapautta ja totuutta:
        Turha hokee sanghaa se ei edusta teitä.
        "häiriintyneisyys" seuraa teitä kun varjo, koska olette niin lapsellisia näkemyksienne kanssa.

        Mulla olis pahaa karmaa jos joutuisin näkemään teidän naamanne.

        Vau, oletpas vihainen.
        rauhoitus rauhassa.
        Minkä pettymyksen olet kokenut buddhalaisuudessa kun olet noin raivona ja hämmentynyt?


      • tiiu

        Heheh joo ja kaikki ketkä väittää et ihmisellä on mieli yrittää vaan huijata niitä jotta sais ne ohjelmoitua palvelemaan itseään. hyvä vitsi ngawang!!


      • ngawang
        tiiu kirjoitti:

        Heheh joo ja kaikki ketkä väittää et ihmisellä on mieli yrittää vaan huijata niitä jotta sais ne ohjelmoitua palvelemaan itseään. hyvä vitsi ngawang!!

        Älkäähän nyt ottako tosissaan, välillä sitä tekee virheitä, välillä ei.
        Mihin todella uskon että BuddhaDharma johtaan lopulliseen vapautumiseen, mitä se sitten on?
        En minä tiedä.

        (eikä mua ole henk. koht. kun huijattu ihan minimaalisesti, mutta sekin vähän tietenkin vituttaa, vituttaa ihan oikeasti)


      • Tuleva buddhalainen?
        ngawang kirjoitti:

        Älkäähän nyt ottako tosissaan, välillä sitä tekee virheitä, välillä ei.
        Mihin todella uskon että BuddhaDharma johtaan lopulliseen vapautumiseen, mitä se sitten on?
        En minä tiedä.

        (eikä mua ole henk. koht. kun huijattu ihan minimaalisesti, mutta sekin vähän tietenkin vituttaa, vituttaa ihan oikeasti)

        Miten sinua on huijattu? Kiinnostaa tietää, kun itse mietin buddhalaiseen meditaatioon tutustumista.


      • ngawang
        Tuleva buddhalainen? kirjoitti:

        Miten sinua on huijattu? Kiinnostaa tietää, kun itse mietin buddhalaiseen meditaatioon tutustumista.

        sen enempää. Tällaiset asiat hävettää ja haluan unohtaa...
        Ja loppujen lopuksi mistä tiedän onko mua huijattu? Kun en tiedä itsekkään, hehe..


      • Mamaki
        ngawang kirjoitti:

        sen enempää. Tällaiset asiat hävettää ja haluan unohtaa...
        Ja loppujen lopuksi mistä tiedän onko mua huijattu? Kun en tiedä itsekkään, hehe..

        ... sinulla on mitä oivin buddhalaisen harjoituksen aihe - luopua katkeruudesta ja petetyksi tulemisen tunteesta ja muuntaa ne positiivisiksi tunteiksi. Sen jälkeen olet taas vahva,vapaa ja iloinen.

        Mahdotonta? Ei. Mutta varmasti kestää kauan ja on työlästä. Onnistuu, kun löydät sisäisen soturisi ja vahvan tahdonvoiman. Ngawang pystyy, jos hän haluaa.

        Mikä parasta, tämän harjoituksen voit tehdä yksin kotona, ilman ketään joka huijaa (ellet sitten huijaa itseäsi. = o D)

        Itselläni eräästä voimakkaasta, oikeutetusta vihasta irti päästäminen kesti 4 kk. Huhhuh. Mutta kyllä kannatti.


      • ngawang
        Mamaki kirjoitti:

        ... sinulla on mitä oivin buddhalaisen harjoituksen aihe - luopua katkeruudesta ja petetyksi tulemisen tunteesta ja muuntaa ne positiivisiksi tunteiksi. Sen jälkeen olet taas vahva,vapaa ja iloinen.

        Mahdotonta? Ei. Mutta varmasti kestää kauan ja on työlästä. Onnistuu, kun löydät sisäisen soturisi ja vahvan tahdonvoiman. Ngawang pystyy, jos hän haluaa.

        Mikä parasta, tämän harjoituksen voit tehdä yksin kotona, ilman ketään joka huijaa (ellet sitten huijaa itseäsi. = o D)

        Itselläni eräästä voimakkaasta, oikeutetusta vihasta irti päästäminen kesti 4 kk. Huhhuh. Mutta kyllä kannatti.

        työntää sun metta bhavana pers reiästä sisälle. Jos et onnistu mä voin tulla auttaa kissojen ja koirien kanssa.
        Luuleksä saatanan lahkolainen että mulla olis jotain syytä käsitteellistää niin paskoja juttuja!!
        Te voitte tulla porukalla imee mun kullii, sitten mä panen teitä kaikkia pyllyyn, ottakaa kotieläimet mukaan!!

        Love in Dharma


      • Mamaki
        ngawang kirjoitti:

        työntää sun metta bhavana pers reiästä sisälle. Jos et onnistu mä voin tulla auttaa kissojen ja koirien kanssa.
        Luuleksä saatanan lahkolainen että mulla olis jotain syytä käsitteellistää niin paskoja juttuja!!
        Te voitte tulla porukalla imee mun kullii, sitten mä panen teitä kaikkia pyllyyn, ottakaa kotieläimet mukaan!!

        Love in Dharma

        Huoh.


      • tiiunen
        ngawang kirjoitti:

        työntää sun metta bhavana pers reiästä sisälle. Jos et onnistu mä voin tulla auttaa kissojen ja koirien kanssa.
        Luuleksä saatanan lahkolainen että mulla olis jotain syytä käsitteellistää niin paskoja juttuja!!
        Te voitte tulla porukalla imee mun kullii, sitten mä panen teitä kaikkia pyllyyn, ottakaa kotieläimet mukaan!!

        Love in Dharma

        voisit paskoo kaikki käsitteelliset ajatukset, lahkot ja muut oikein ummetuslääkkeen voimalla, sen jälkeen jos se auttaisi voisin todellakin imeä sun kullista kaikki jäljelle jääneet pinttymät ja perusteellisesti nii monta kertaa kuin tarvis, Sen jälkeen viedä sut saunaan semmosiin löylyihin et kaikki ihohuokoset puhdistuu ja sen jälkeen vielä jynssättäväks suihkuun. Jospa sen jälkeen pystyisit olla ja kuunnella muita hieman vapaammin.

        Kotieläimet jättäisin kotiinsa niitä et valitettavasti saa panna koska en soisi sinulle enempää vaikeuksia karman tai tunteittesi kanssa ;)

        Try to understand the Dharma not just love it...


      • maija
        ngawang kirjoitti:

        sen enempää. Tällaiset asiat hävettää ja haluan unohtaa...
        Ja loppujen lopuksi mistä tiedän onko mua huijattu? Kun en tiedä itsekkään, hehe..

        on tämä vastauksesi! hyvä, toivoisin itse pystyväni samaan mutta liian usiein lipsahtaa.


      • maija
        ngawang kirjoitti:

        sen enempää. Tällaiset asiat hävettää ja haluan unohtaa...
        Ja loppujen lopuksi mistä tiedän onko mua huijattu? Kun en tiedä itsekkään, hehe..

        on tämä vastauksesi! hyvä, toivoisin itse pystyväni samaan mutta liian usein lipsahtaa.


      • maija
        maija kirjoitti:

        on tämä vastauksesi! hyvä, toivoisin itse pystyväni samaan mutta liian usein lipsahtaa.

        joo, ja taas lipsahti!! oppia ikä kaikki.
        prkl!


      • ngawang
        tiiunen kirjoitti:

        voisit paskoo kaikki käsitteelliset ajatukset, lahkot ja muut oikein ummetuslääkkeen voimalla, sen jälkeen jos se auttaisi voisin todellakin imeä sun kullista kaikki jäljelle jääneet pinttymät ja perusteellisesti nii monta kertaa kuin tarvis, Sen jälkeen viedä sut saunaan semmosiin löylyihin et kaikki ihohuokoset puhdistuu ja sen jälkeen vielä jynssättäväks suihkuun. Jospa sen jälkeen pystyisit olla ja kuunnella muita hieman vapaammin.

        Kotieläimet jättäisin kotiinsa niitä et valitettavasti saa panna koska en soisi sinulle enempää vaikeuksia karman tai tunteittesi kanssa ;)

        Try to understand the Dharma not just love it...

        kukahan täällä on pirulainen, ketä tukee pirulaisia. Eikö Mamaki ole yksi näistä?

        http://www.fwbo-files.com/

        Ottaisitte vastuun ja sanoisitte irti itsenne pahoista asioista.


      • Mamaki
        ngawang kirjoitti:

        kukahan täällä on pirulainen, ketä tukee pirulaisia. Eikö Mamaki ole yksi näistä?

        http://www.fwbo-files.com/

        Ottaisitte vastuun ja sanoisitte irti itsenne pahoista asioista.

        No olen. Ja tiedän sanghan asioista HUOMATTAVASTI enemmän kuin nkawang. Se että olen fwbolainen mielelläni ja täysin sydämin, kertoo varmaan jotakin lukijoille, joilla on ymmärrystä. Pahoista asioista olen sanonut itseni irti jo vuosia sitten tehdessäni ensimmäistä kertaa kolminkertaisen turvautumisen.


      • Sattuvasti sanottua
        Mamaki kirjoitti:

        No olen. Ja tiedän sanghan asioista HUOMATTAVASTI enemmän kuin nkawang. Se että olen fwbolainen mielelläni ja täysin sydämin, kertoo varmaan jotakin lukijoille, joilla on ymmärrystä. Pahoista asioista olen sanonut itseni irti jo vuosia sitten tehdessäni ensimmäistä kertaa kolminkertaisen turvautumisen.

        Miten se turvautuminen tehdään? Onko sillä mitään tekemistä "sieluteltan" kanssa?


      • Mamaki
        Sattuvasti sanottua kirjoitti:

        Miten se turvautuminen tehdään? Onko sillä mitään tekemistä "sieluteltan" kanssa?

        Meillä resitoidaan pujassa perinteisesti paaliksi:

        Buddhang saranam gacchami
        Dhammang saranam gacchami
        Sanghang saranam gacchami
        jne.

        Turvaudun Buddhaan,
        turvaudun Dharmaan,
        turvaudun Sanghaan... jne.

        Sielutelttaa ei ole näkynyt,
        ehkä siksi kun meillä ei ole
        sielujakaan, on vain olemisen
        jatkuva virta.

        Rantasauna kyllä on.


      • ngawang
        Mamaki kirjoitti:

        Meillä resitoidaan pujassa perinteisesti paaliksi:

        Buddhang saranam gacchami
        Dhammang saranam gacchami
        Sanghang saranam gacchami
        jne.

        Turvaudun Buddhaan,
        turvaudun Dharmaan,
        turvaudun Sanghaan... jne.

        Sielutelttaa ei ole näkynyt,
        ehkä siksi kun meillä ei ole
        sielujakaan, on vain olemisen
        jatkuva virta.

        Rantasauna kyllä on.

        jatkuu vielä...

        Epäilen vähän että olette muokannut rukouksen mieleiseksi. Ette te kai niin mätiä ole?


      • Mamaki
        ngawang kirjoitti:

        jatkuu vielä...

        Epäilen vähän että olette muokannut rukouksen mieleiseksi. Ette te kai niin mätiä ole?

        ... vaan minä vaan olin vähän laiska naputtelemaan.
        Ja ihan tiedoksi, emme ole myöskään muutelleet esim. Ydinsutraa tms. Luovuutta esiintyy sanghassamme taiteen muodossa, monet maalaavat, tekevät grafiikkaa, kirjoittavat, näyttelevät jne.


      • ngawang
        Mamaki kirjoitti:

        ... vaan minä vaan olin vähän laiska naputtelemaan.
        Ja ihan tiedoksi, emme ole myöskään muutelleet esim. Ydinsutraa tms. Luovuutta esiintyy sanghassamme taiteen muodossa, monet maalaavat, tekevät grafiikkaa, kirjoittavat, näyttelevät jne.

        Mulla on vähän sellainen kuva että se on FWBO keksimä.
        Olen pariin otteeseen ollut ulkomailla missä myös esiintyy teidän "alku" mutta teiltä puuttuu ne muut elementit. Ehkäpä siksi että niissä osiossa tulee esille turvautumisen kohdat...


      • levyseppä-hitsaaja
        ngawang kirjoitti:

        sen enempää. Tällaiset asiat hävettää ja haluan unohtaa...
        Ja loppujen lopuksi mistä tiedän onko mua huijattu? Kun en tiedä itsekkään, hehe..

        Ngawang tykkää oikeasti tytöistä mutta antoi yhden fwbon pojan porata pyllyyn kun luuli että siitä valaistuu :-) No ei valaistunut ja mies on katkera. Vanhana hinaajana ei ole kiva olla.


      • ngawang
        levyseppä-hitsaaja kirjoitti:

        Ngawang tykkää oikeasti tytöistä mutta antoi yhden fwbon pojan porata pyllyyn kun luuli että siitä valaistuu :-) No ei valaistunut ja mies on katkera. Vanhana hinaajana ei ole kiva olla.

        onneksi ei..mutta olis voinut tapahtua.
        Kaikkea voi sattua, jos sanon rehellisen mielipiteeni, olkoot se sitten mitä on, ei taustalla vältämättä ole "yhteyttä toisiinsa"
        Ylipäätänsä en usko positiivisten asioiden "käsitteellistämiseen" saati sitten negatiivisten 100% 100% 100%


      • Mamaki
        ngawang kirjoitti:

        Mulla on vähän sellainen kuva että se on FWBO keksimä.
        Olen pariin otteeseen ollut ulkomailla missä myös esiintyy teidän "alku" mutta teiltä puuttuu ne muut elementit. Ehkäpä siksi että niissä osiossa tulee esille turvautumisen kohdat...

        No ei. FWBO:ssa tehdään perinteinen turvautuminen ja ohjeet tismalleen samoin sanoin kuin theravadassa, siis paalin kielellä resitoiden. Jos epäilet, tervetuloa suurennuslasin kanssa vertaamaan puja-kirjamme tekstiin.

        'Buddham saranam gacchami.'
        To the Buddha I go for Refuge.

        'Dhammam saranam gacchami.'
        To the Dhamma I go for Refuge.

        'Sangham saranam gacchami.'
        To the Sangha I go for Refuge.

        'Dutiyampi Buddham saranam gacchami.'
        For the second time ...

        'Dutiyampi Dhammam saranam gacchami.'
        For the second time ...

        'Dutiyampi Sangham saranam gacchami.'
        For the second time ...

        'Tatiyampi Buddham saranam gacchami.'
        For the third time ...

        'Tatiyampi Dhammam saranam gacchami.'
        For the third time ...

        'Tatiyampi Sangham saranam gacchami.'
        For the third time ...

        1. 'Panatipata veramani sikkhapadam samadiyami.'
            I undertake the precept to refrain from destroying living creatures.

        2. 'Adinnadana veramani sikkhapadam samadiyami.'
            I undertake the precept to refrain from taking that which is not given.

        3. 'Kamesu micchacara veramani sikkhapadam samadiyami.'
            I undertake the precept to refrain from sexual misconduct.

        4. 'Musavada veramani sikkhapadam samadiyami.'
            I undertake the precept to refrain from incorrect speech.

        5. 'Sura-meraya-majja-pamadatthana veramani sikkhapadam samadiyami.'
            I undertake the precept to refrain from intoxicating liquors and drugs which
            lead to carelessness.

         


      • ngawang
        Mamaki kirjoitti:

        No ei. FWBO:ssa tehdään perinteinen turvautuminen ja ohjeet tismalleen samoin sanoin kuin theravadassa, siis paalin kielellä resitoiden. Jos epäilet, tervetuloa suurennuslasin kanssa vertaamaan puja-kirjamme tekstiin.

        'Buddham saranam gacchami.'
        To the Buddha I go for Refuge.

        'Dhammam saranam gacchami.'
        To the Dhamma I go for Refuge.

        'Sangham saranam gacchami.'
        To the Sangha I go for Refuge.

        'Dutiyampi Buddham saranam gacchami.'
        For the second time ...

        'Dutiyampi Dhammam saranam gacchami.'
        For the second time ...

        'Dutiyampi Sangham saranam gacchami.'
        For the second time ...

        'Tatiyampi Buddham saranam gacchami.'
        For the third time ...

        'Tatiyampi Dhammam saranam gacchami.'
        For the third time ...

        'Tatiyampi Sangham saranam gacchami.'
        For the third time ...

        1. 'Panatipata veramani sikkhapadam samadiyami.'
            I undertake the precept to refrain from destroying living creatures.

        2. 'Adinnadana veramani sikkhapadam samadiyami.'
            I undertake the precept to refrain from taking that which is not given.

        3. 'Kamesu micchacara veramani sikkhapadam samadiyami.'
            I undertake the precept to refrain from sexual misconduct.

        4. 'Musavada veramani sikkhapadam samadiyami.'
            I undertake the precept to refrain from incorrect speech.

        5. 'Sura-meraya-majja-pamadatthana veramani sikkhapadam samadiyami.'
            I undertake the precept to refrain from intoxicating liquors and drugs which
            lead to carelessness.

         

        on olemassa jossa mainitaan mm. elementit ja ruumiinosia, oli huonoa karmaa en löytänyt tekstiä näytille.
        En tiedä kuinka muissa Theravada temppeleissä mutta mun muistikuvan mukaan näin vain pitempää versiota, tosin olin vain muutamissa.

        esim. http://www.metta.lk/temples/kandubodha/

        En osallistunut pujaan kertakaan, enkä ryhmä meditaation kertakaan, en tiedä paikan pujatekstistä.


        Ajattelin vain että FWBO on senkin listan tahallaan jättänyt pois että asiakkaat pysyisivät tyhminä ja FWBO:ssa.
        Valitettavasti ei meillä ole yhteistä buddhaa...
        vältän sellaisia paikkoja jossa ei toimita rehellisesti.


    • OmKrimKali.

      Sahaja-Yoga on todellakin paskaa, jo pelkästään siitäkin syystä, ettei sillä ole *yhtikäs* mitään tekemistä Kundalinienergian tai Kundalini-joogan kanssa. Koko juttu on täysin viileästä tuulesta temmattua New Age puuppaa ilman minkäänlaista perinteen juurta.

      Jos Kundalini kiinnostaa, kannattaa tutustua aiheeseen oikealla *vakavuudella*. Asiantuntevampaa meditaatio-opetustakin on saatavilla helposti.

      Sahaja-Yoga muistuttaa itseasiassa monellakin tapaa Scientologiaa, mitä nyt ei ole edes senkään hitusen vertaa sofistikoitunutta.

      • donovan

        Olen tutustunut tähän sahaja joogaan ja minun mielipiteeni on se että eikö ihmisillä enää ole uskon kaipuussaan muuta tekemistä kun kumarrella vanhaa "kassi-alman" näköstä matamia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe