Alan buddhaksi!

...

Miten buddhaksi kääntyminen käytännössä tapahtuu? pika vastauksia!

12

1586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jakob

      Olisi hyvä ensin tietää tarkemmin mitä itse olet etsimässä. Se, joka etsii voi löytää etsimänsä. Kerrothan toki muutaman sanan ensin itsestäsi, jotta joku voisi kertoa voitko löytää sen, mitä etsit. Buddhaksi ei voi kääntyä niinkuin kirjan sivua käännetään. Buddha on valaistunut henkilö, joka opettaa Dharmaa, eli oppia Totuudesta/
      elämästä henkisestä näkökulmasta. Sangha on yhteisö, joka opiskelee ja levittää Buddhan opetuksia. Kysymyksesi kenties pitäisi esittää: "mikä opetus minulle soveltuisi parhaiten", tai "kuka voisi opastaa minua Totuuden tielle tässä elämäntilanteessani".

      Ole varovainen, sillä joku joka vain etsii, löytää helposti aivan muuta, kuin mitä hän oikeasti tarvitsisi elämäänsä. Maailma on nimittäin pullollaan erilaisia henkisiä kuin materiaalisia käsityksiä elämästä.

      T: Jakob

      • tao

        viesti viittaa kovasti siihen, että joku on saanut kotitehtävän. Tuntematta buddhalaisuutta yhtään.
        Ja jättänyt homman viime tippaan.
        Hyvä opettaja, aihe on hyvä !

        Tuosta voisi aloittaa:
        http://www.fwbo.fi/buddhalaisuus.htm
        Pitää jaksaa edes sen verran lukea.

        Sille joka haluaa alkaa harjoittaa buddhalaisuutta (voi miten minä tätä ilmaisua inhoan!) löytyy muita teitä.


      • Niekirge
        tao kirjoitti:

        viesti viittaa kovasti siihen, että joku on saanut kotitehtävän. Tuntematta buddhalaisuutta yhtään.
        Ja jättänyt homman viime tippaan.
        Hyvä opettaja, aihe on hyvä !

        Tuosta voisi aloittaa:
        http://www.fwbo.fi/buddhalaisuus.htm
        Pitää jaksaa edes sen verran lukea.

        Sille joka haluaa alkaa harjoittaa buddhalaisuutta (voi miten minä tätä ilmaisua inhoan!) löytyy muita teitä.

        Vidoinkin jotain, mtä voin tehdä ihan itse, uskomatta yhtään mihinkään.Hyvä linkki


    • Krister

      Kysymyksesi kertoo, että haluat vain uuden uskonnon. Buddhalaisuus ei oikeastaan ole lainkaan uskonto, vaan oivallus elämästä tai niin kuin eräs munkki sanoi se on tiedettä.

      Dalai Lama sanoi kerran haastattelussa, että buddhalaiseksi kääntyy sillä, että luottaa Buddhaan, Dharmaan ja Sanghaan. Eli ei ole mitään varsinaista kääntymistä vaan alat opiskella noita asioita. Hakeudu johonkin buddhalaiseen yhteisöön ja ala mietiskellä heidän kanssaan ja ota selvää buddhalaisuudesta. Et tule saamaan kastetta, mutta joissakin yhteisöissä saat uuden nimen ja jonkun symbolisen merkin jäsenyydestä.

    • issa@

      Ole tietoinen!
      Tarkkaile!
      Näe!
      Kuule!
      Tunne!
      hetkestä hetkeen,
      tässä
      ja nyt!

    • smo

      Käännä silmät nurin ja mene tajunnan toiselle puolelle!

    • .::mieletön::.

      Ajattelin lopettaa "buddhana" olon, mistä syystä:

      MYYDÄÄN

      * 2 hyväkuntoista munkinkaapua á 45 €/kpl
      * 1 kerjuukulho, melko kulunut á 15 €
      * 1 meditaatiotyyny, lähes käyttämätön á 30 €
      * lukemattomia erilaisia kleshoja (lista pyydettäessä) á 5 €/kpl
      * täydellinen kokoelma virheellisiä näkemyksiä (myydään vain kokonaisena) á 75 €

      Jos ostat kaiken kerralla, saat kaupanpäälle lupauksen ikuisesta onnellisuudesta.

      • ngawang

        mutta ei siitä tullut mitään, kun en suostunut opettelee ulkoa tekstiä jne. theravada/Aasiassa.
        Mutta sain sitten myöhemmin "kaavut" helposti tiibetinbuddhalaisuudessa, mutta panetti aina perkeleesti ja eikä muutenkaan ollut sopivaa, joten luovuin asiasta nopeasti.
        Mulla on vieläkin sellaisia romanttisia unelmia dharman harjoittamisesta.
        Todellinen läsnäolo voi tuoda esille paljon "myrkkyjä". Mielen esiintyjille kun ei mahda mitään. Ei rukoilu, ei gurut, lopuksi pelkästään esiintyjät astuvat estradille.


      • issa@
        ngawang kirjoitti:

        mutta ei siitä tullut mitään, kun en suostunut opettelee ulkoa tekstiä jne. theravada/Aasiassa.
        Mutta sain sitten myöhemmin "kaavut" helposti tiibetinbuddhalaisuudessa, mutta panetti aina perkeleesti ja eikä muutenkaan ollut sopivaa, joten luovuin asiasta nopeasti.
        Mulla on vieläkin sellaisia romanttisia unelmia dharman harjoittamisesta.
        Todellinen läsnäolo voi tuoda esille paljon "myrkkyjä". Mielen esiintyjille kun ei mahda mitään. Ei rukoilu, ei gurut, lopuksi pelkästään esiintyjät astuvat estradille.

        ...kunnes väsyvät esilläoloon, silloin kenttä näyttäytyy kaikessa avaruudessaan, tätä on meditaation taika toisaalta myös mielen kuri. Unohda aluksi "teoria" ja traditio!
        http://www.do-not-zzz.com/powerd/index.html


      • tiiu
        ngawang kirjoitti:

        mutta ei siitä tullut mitään, kun en suostunut opettelee ulkoa tekstiä jne. theravada/Aasiassa.
        Mutta sain sitten myöhemmin "kaavut" helposti tiibetinbuddhalaisuudessa, mutta panetti aina perkeleesti ja eikä muutenkaan ollut sopivaa, joten luovuin asiasta nopeasti.
        Mulla on vieläkin sellaisia romanttisia unelmia dharman harjoittamisesta.
        Todellinen läsnäolo voi tuoda esille paljon "myrkkyjä". Mielen esiintyjille kun ei mahda mitään. Ei rukoilu, ei gurut, lopuksi pelkästään esiintyjät astuvat estradille.

        Kuuleppas,
        miksi pitäisi sitten yrittää olla munkki? Dharmaa voi harjoittaa muutenkin esim. maallikkona ja joogina, silloin voi paneskella ja käyttää sitäkin meditaationa ja harjoituksena;)
        Puhdistuksia tulee kaikille, älä lannistu!


    • asdfghjdtjdrj

      Ymmärrät kai että buddha tarkoittaa valaistunutta ihmistä ja niin edelleen. Buddhalaista varmaankin tarkoitat? Buddhalainen seuraa Buddhan, lähinnä Siddharthan oppeja ja näin. Älä ryhdy johonkin, mistä et tiedä mitään.

    • Moikka

      Helppoa. Kahisutat kaapua ja kolisutat kulhoa.

      Siinäpä se sitten, homma hoidossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      58
      3086
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      15
      1083
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1028
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      98
      917
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      903
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      784
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      781
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      670
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      645
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      595
    Aihe