Kertokaa mitä järkeä on 150-heppaisessa?

Sutiiiiiiiiiii.

Sain kunnian ajaa 750-kuutioisella crosskart-autolla. Siinä on Suzukin 750-kuutioinen kone ja tehoa 150 hv. Painoa n. 312 kg.

Mieleen jäi se, että ainakin hiekkaradalle tehoa oli aivan poskettomasti liikaa. Joka pykälällä kone räjähti tyhjäkäynniltä rajoittimelle, kun vähän polkaisi.

Tässä talvista videota crosskartista:

http://m.youtube.com/watch?v=wPXENKf84V8

Mietin vain mitä järkeä moottoripyörässä on olla noin hitosti tehoja? Se on vielä kevyempikin ja pitoa asvaltilla enemmän ja vain kaksi pyörää.

8

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika....

      Ei kai siinä järjen kanssa nyt ole mitään tekemistä. Joitakin motoristeja se teho nyt vaan puhuttelee. Nykyaikaisissa tykeissähän on kai erilaisia ajoasetuksia eli tuollaisen puolitoistasataa heppaisen leskentekijän saa napinpainalluksella sataheppaiseksi tavallista ajoa varten. Yli puolitoistasataaheppainen parisataakiloinen prätkä on vissiin aika hankala pideltävä jos sitä ei mitenkään koita kesyttää.

    • Bugatti Göniggseg

      Mitä järkeä on miljoonia Euroja maksavassa, lähes 1400hv autossa? Ei tehoja voi aina mitata järkevyydellä. Autoja ja pyöriä myydään mielikuvilla ja joitain vain kiinnostaa ajaa tehokkaimmilla mahdollisilla ajoneuvoilla.

      • raskaita rohjakkeita

        Noissa nykyajan superautoissa on yksi ongelma: Paino. Sen kun saisi jonnekin 600 kiloon niin noilla pääsisi mutkissakin.


      • Ei niin hitaita kuitenka
        raskaita rohjakkeita kirjoitti:

        Noissa nykyajan superautoissa on yksi ongelma: Paino. Sen kun saisi jonnekin 600 kiloon niin noilla pääsisi mutkissakin.

        Eipä saanut ratapyörä muutama vuosi sitten juurikaan eroa Alastarolla järjestetyssä kisassa Ferrariin. Kyseinen Ferrari oli "perus-Ferrari" eli teholtaan reilusti alle puolet Bugatin ja Göniggsegin ettei ne tehokkaimmat superautot painostaan huolimatta mutkissakaan kovin hitaita ole. Ja mitä suurempi ja nopeampi rata sitä tasaisemmaksi menee. 600 kg 1300 hv autossa on jo sellainen yhdistelmä ettei siihen varmaan saisi pitoa minkäänlaista. No nelivedolla ehkä.


      • Woimaa.
        Ei niin hitaita kuitenka kirjoitti:

        Eipä saanut ratapyörä muutama vuosi sitten juurikaan eroa Alastarolla järjestetyssä kisassa Ferrariin. Kyseinen Ferrari oli "perus-Ferrari" eli teholtaan reilusti alle puolet Bugatin ja Göniggsegin ettei ne tehokkaimmat superautot painostaan huolimatta mutkissakaan kovin hitaita ole. Ja mitä suurempi ja nopeampi rata sitä tasaisemmaksi menee. 600 kg 1300 hv autossa on jo sellainen yhdistelmä ettei siihen varmaan saisi pitoa minkäänlaista. No nelivedolla ehkä.

        Prätkä on hitaampi mutkissa kuin auto johtuen fysiikan laista. Suorilla on vaikea saada eroa kiinni.

        Kawasakilta tuli juuri 300-heppainen tonninen eli tuo Suzukin seiskapuolikas on aika mopo...


      • Woimaa. kirjoitti:

        Prätkä on hitaampi mutkissa kuin auto johtuen fysiikan laista. Suorilla on vaikea saada eroa kiinni.

        Kawasakilta tuli juuri 300-heppainen tonninen eli tuo Suzukin seiskapuolikas on aika mopo...

        Se Kawan 300hp malli ei edes tule katukäyttöön, toisinsanoen se ei ole "sarjavalmisteinen", joten sitä on turha verrata muuhun, kun vaikkapa turbotettuun busaan.



        Alottajalle: Sillä 750 gikserillä ei ajetakaan missään hiekkaradalla.


    • sarjaa tai ei

      600kg ja 1300hp auto tuskin on katulaillinen.

      sinänsä aika sama jos kaksipyöräisessä on yli 500hp ja painaa alle 300kg
      nämä arvot täyttyvät esimerkiksi turbubusissa ym katulaillisissa vehkeissä.
      ainoamikä ei täyty on tuo sarjavalmistu. pidän kyllä esim bugattia erittäin vähän sarjavalmisteisena tuotteena.

      Mitäs jos katsotaan vaikka oikeasti sarjavalmisteista autoa kuten Audi R8
      http://www.audi.fi/fi/brand/fi/models/r8/r8-coupe/audi-r8-v10-plus-coupe.html

      Audi R8 V10 plus Coupé.
      Halu kehittyä aina vain paremmaksi.

      Mikä olisikaan tulos, jos superurheiluautosta tekisi vieläkin urheilullisemman? Tehokkaampi? Kevyempi? Innostavampi? Oikea vastaus on Audi R8 V10 plus Coupé. R8:n kuumaveriset geenit ja innovatiivinen Audi ultra -teknologia ovat tuottaneet auton, joka on sananmukaisesti henkeäsalpaava.

      Audi R8 V10 plus Coupé pitää sen, minkä nimi lupaa. Älykkään rakenteensa ja tarkoin optimoidun materiaalien käytön ansiosta se tihkuu aitoa urheilullisuutta. Tähän on päästy käyttämällä runsaasti hiilikuidusta valmistettuja komponentteja sekä sisätiloissa että korin ulkoisissa osissa. Tuloksena on oikea määrä oikeanlaista materiaalia oikeassa paikassa. Sen tuntee heti ensimmäisessä kiihdytyksessä. Lisääntyneestä 404 kW moottoritehosta johtuen 100 km/h nopeus saavutetaan paikalta lähdettäessä vain 3,5 sekunnissa.

      Audi R8 V10 plus Coupén ulkomuoto on erityisen atleettinen. Autolle tunnusomaiset sideblade-kylkilevyt ja takapuskurin diffuusori on valmistettu hiilikuidusta.

      Audi R8 V10 plus Coupén tehopotentiaali ei jää epäselväksi myöskään edestä katsottaessa. Etuspoileri on valmistettu hiilikuidusta, samoin kuin ulkopeilien kotelot. Vakiovarusteiset keraamiset jarrut säästävät painoa n. 12 kiloa verrattuna teräslevyillä varustettuihin jarruihin. Ja R8 V10 plus erottuu vielä enemmän edukseen voimakkaamman moottorinsa ansiosta. Tarkoittaahan painon vähentäminen tehon lisäämisen yhteydessä yhtä asiaa: vieläkin upeampaa ajettavuutta. Siitä kertoo selkeästi teho/painosuhde 3,95 kg/kW - luvassa on henkeäsalpaavaa nautintoa.

      Kulutus- ja päästöarvoja:
      Polttoaineenkulutus, yhdistelmä: 12.9 l/100 km
      CO2-päästöt, yhdistelmä: 299 g/km

      • Vegatti Byuron

        Bugatti Veyron oli sarjavalmisteinen siinä missä mikä tahansa muukin auto jota sarjatuotantona tuotetaan ja joka on kaupasta ostettavissa jos raha ei ole ongelma. Veyroniahan tosin ei enää valmisteta. Miksiköhän ei enää valmisteta? No jokaista valmistettua Veyronia kohti tuli Volgswagenille 4.6 miljoonan Euron tappiot!! ==> http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/10/14/miksi-kauppa-ei-kaynyt-nama-automallit-tekivat-miljarditappiot/201314291/304


        Taloussanakirja: sarjavalmistus

        Sarjavalmistus
        serial production batch production
        Useimmiten jatkuvasti toistuva saman tuotteen valmistus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      232
      9586
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      121
      6622
    3. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6154
    4. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      78
      4592
    5. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4420
    6. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      33
      3409
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      57
      3124
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      3035
    9. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      2993
    10. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      2987
    Aihe