Sain kunnian ajaa 750-kuutioisella crosskart-autolla. Siinä on Suzukin 750-kuutioinen kone ja tehoa 150 hv. Painoa n. 312 kg.
Mieleen jäi se, että ainakin hiekkaradalle tehoa oli aivan poskettomasti liikaa. Joka pykälällä kone räjähti tyhjäkäynniltä rajoittimelle, kun vähän polkaisi.
Tässä talvista videota crosskartista:
http://m.youtube.com/watch?v=wPXENKf84V8
Mietin vain mitä järkeä moottoripyörässä on olla noin hitosti tehoja? Se on vielä kevyempikin ja pitoa asvaltilla enemmän ja vain kaksi pyörää.
Kertokaa mitä järkeä on 150-heppaisessa?
8
338
Vastaukset
- Mika....
Ei kai siinä järjen kanssa nyt ole mitään tekemistä. Joitakin motoristeja se teho nyt vaan puhuttelee. Nykyaikaisissa tykeissähän on kai erilaisia ajoasetuksia eli tuollaisen puolitoistasataa heppaisen leskentekijän saa napinpainalluksella sataheppaiseksi tavallista ajoa varten. Yli puolitoistasataaheppainen parisataakiloinen prätkä on vissiin aika hankala pideltävä jos sitä ei mitenkään koita kesyttää.
- Bugatti Göniggseg
Mitä järkeä on miljoonia Euroja maksavassa, lähes 1400hv autossa? Ei tehoja voi aina mitata järkevyydellä. Autoja ja pyöriä myydään mielikuvilla ja joitain vain kiinnostaa ajaa tehokkaimmilla mahdollisilla ajoneuvoilla.
- raskaita rohjakkeita
Noissa nykyajan superautoissa on yksi ongelma: Paino. Sen kun saisi jonnekin 600 kiloon niin noilla pääsisi mutkissakin.
- Ei niin hitaita kuitenka
raskaita rohjakkeita kirjoitti:
Noissa nykyajan superautoissa on yksi ongelma: Paino. Sen kun saisi jonnekin 600 kiloon niin noilla pääsisi mutkissakin.
Eipä saanut ratapyörä muutama vuosi sitten juurikaan eroa Alastarolla järjestetyssä kisassa Ferrariin. Kyseinen Ferrari oli "perus-Ferrari" eli teholtaan reilusti alle puolet Bugatin ja Göniggsegin ettei ne tehokkaimmat superautot painostaan huolimatta mutkissakaan kovin hitaita ole. Ja mitä suurempi ja nopeampi rata sitä tasaisemmaksi menee. 600 kg 1300 hv autossa on jo sellainen yhdistelmä ettei siihen varmaan saisi pitoa minkäänlaista. No nelivedolla ehkä.
- Woimaa.
Ei niin hitaita kuitenka kirjoitti:
Eipä saanut ratapyörä muutama vuosi sitten juurikaan eroa Alastarolla järjestetyssä kisassa Ferrariin. Kyseinen Ferrari oli "perus-Ferrari" eli teholtaan reilusti alle puolet Bugatin ja Göniggsegin ettei ne tehokkaimmat superautot painostaan huolimatta mutkissakaan kovin hitaita ole. Ja mitä suurempi ja nopeampi rata sitä tasaisemmaksi menee. 600 kg 1300 hv autossa on jo sellainen yhdistelmä ettei siihen varmaan saisi pitoa minkäänlaista. No nelivedolla ehkä.
Prätkä on hitaampi mutkissa kuin auto johtuen fysiikan laista. Suorilla on vaikea saada eroa kiinni.
Kawasakilta tuli juuri 300-heppainen tonninen eli tuo Suzukin seiskapuolikas on aika mopo... Woimaa. kirjoitti:
Prätkä on hitaampi mutkissa kuin auto johtuen fysiikan laista. Suorilla on vaikea saada eroa kiinni.
Kawasakilta tuli juuri 300-heppainen tonninen eli tuo Suzukin seiskapuolikas on aika mopo...Se Kawan 300hp malli ei edes tule katukäyttöön, toisinsanoen se ei ole "sarjavalmisteinen", joten sitä on turha verrata muuhun, kun vaikkapa turbotettuun busaan.
Alottajalle: Sillä 750 gikserillä ei ajetakaan missään hiekkaradalla.
- sarjaa tai ei
600kg ja 1300hp auto tuskin on katulaillinen.
sinänsä aika sama jos kaksipyöräisessä on yli 500hp ja painaa alle 300kg
nämä arvot täyttyvät esimerkiksi turbubusissa ym katulaillisissa vehkeissä.
ainoamikä ei täyty on tuo sarjavalmistu. pidän kyllä esim bugattia erittäin vähän sarjavalmisteisena tuotteena.
Mitäs jos katsotaan vaikka oikeasti sarjavalmisteista autoa kuten Audi R8
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/models/r8/r8-coupe/audi-r8-v10-plus-coupe.html
Audi R8 V10 plus Coupé.
Halu kehittyä aina vain paremmaksi.
Mikä olisikaan tulos, jos superurheiluautosta tekisi vieläkin urheilullisemman? Tehokkaampi? Kevyempi? Innostavampi? Oikea vastaus on Audi R8 V10 plus Coupé. R8:n kuumaveriset geenit ja innovatiivinen Audi ultra -teknologia ovat tuottaneet auton, joka on sananmukaisesti henkeäsalpaava.
Audi R8 V10 plus Coupé pitää sen, minkä nimi lupaa. Älykkään rakenteensa ja tarkoin optimoidun materiaalien käytön ansiosta se tihkuu aitoa urheilullisuutta. Tähän on päästy käyttämällä runsaasti hiilikuidusta valmistettuja komponentteja sekä sisätiloissa että korin ulkoisissa osissa. Tuloksena on oikea määrä oikeanlaista materiaalia oikeassa paikassa. Sen tuntee heti ensimmäisessä kiihdytyksessä. Lisääntyneestä 404 kW moottoritehosta johtuen 100 km/h nopeus saavutetaan paikalta lähdettäessä vain 3,5 sekunnissa.
Audi R8 V10 plus Coupén ulkomuoto on erityisen atleettinen. Autolle tunnusomaiset sideblade-kylkilevyt ja takapuskurin diffuusori on valmistettu hiilikuidusta.
Audi R8 V10 plus Coupén tehopotentiaali ei jää epäselväksi myöskään edestä katsottaessa. Etuspoileri on valmistettu hiilikuidusta, samoin kuin ulkopeilien kotelot. Vakiovarusteiset keraamiset jarrut säästävät painoa n. 12 kiloa verrattuna teräslevyillä varustettuihin jarruihin. Ja R8 V10 plus erottuu vielä enemmän edukseen voimakkaamman moottorinsa ansiosta. Tarkoittaahan painon vähentäminen tehon lisäämisen yhteydessä yhtä asiaa: vieläkin upeampaa ajettavuutta. Siitä kertoo selkeästi teho/painosuhde 3,95 kg/kW - luvassa on henkeäsalpaavaa nautintoa.
Kulutus- ja päästöarvoja:
Polttoaineenkulutus, yhdistelmä: 12.9 l/100 km
CO2-päästöt, yhdistelmä: 299 g/km- Vegatti Byuron
Bugatti Veyron oli sarjavalmisteinen siinä missä mikä tahansa muukin auto jota sarjatuotantona tuotetaan ja joka on kaupasta ostettavissa jos raha ei ole ongelma. Veyroniahan tosin ei enää valmisteta. Miksiköhän ei enää valmisteta? No jokaista valmistettua Veyronia kohti tuli Volgswagenille 4.6 miljoonan Euron tappiot!! ==> http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/10/14/miksi-kauppa-ei-kaynyt-nama-automallit-tekivat-miljarditappiot/201314291/304
Taloussanakirja: sarjavalmistus
Sarjavalmistus
serial production batch production
Useimmiten jatkuvasti toistuva saman tuotteen valmistus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä431805Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2071238- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321137- 781086
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057