Tehoa LISÄÄÄÄÄÄ!!!

Boooaaa

On vähä pyöriny mieles että repis 25kw:ksi kuristamani nakubomber ceparini kurit talvella irti ja ajelisi loput pikku A kortti ajat laittomasti kuristamattomalla sitten 70kw tehoisella pyörällä. Kertokaas vaikka jotain kokemuksia, kuinka herkästi ootta jääny kiinni tämmösestä hölmöilystä, ja mitä tapahtunu jos näin tekee ja jää kiinni tai ajaa vaikka jonku päälle ja selviää että kuristamattomalla pyörällä oltu liikkeellä. Vaikka ei oma virhe olisi kyseessä, niin vahingot itse silloin varmasti joutuisi kuitenkin hoitamaan. Pistäkää mieli muuttumaan tai sitten kannustakaa siihen. Mielipiteet vapaat.

12

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poliisi_valvonta_FIN

      En suosittele. kyllä siitä jää kiinni aika helposti jos sattuu poliisi pysäyttää ja poliisi setä sattuu tietämään jotain näistä moottoriajoneuvoista niin olet kirjaimellisesti kusessa siinä kohtaa.

    • Elvis oli kala

      Se on kiva kuulla sairasvuoteella, että vakuutusyhtiö on alentanut korvaussummat puoleen, kun ajeltu tietoisesti väärällä ajokorttiluokalla.
      Siinä on helposti loppuelämä pilalla, kun nuorena on velkaa 100 000€ niskassa ennen kuin elämä on edes kunnolla alkanut.
      Jos pyörä lunastetaan, niin AVK tutkii kaikki kuristetut motskarit ja mopot...

      • Kala söi Elviksen

        Jos vakuutusyhtiö pienentää tai evää jopa kokonaan korvaussumman se vaatii selvän näytön siitä että kyseinen laittomuus ajoneuvossa, tässä tapauksessa liian suuri teho, on aiheuttanut suoraan vahingon tai ollut osasyy siihen. Pelkästään ajoneuvon laiton rakenne tai osa ei riitä korvausten pienentämiseen. Eihän voi olla niin että laittomuudesta täysin tietämätön, ajoneuvon lainaaja esim. joutuu onnettomuuteen ja hänen korvauksiaan pienennetään syystä että ajoneuvo ei ole tieliikennekelpoinen. Sen verran on oikeusturvaa annettu vakuutuksenottajille.


      • Vakuutustarkastaja
        Kala söi Elviksen kirjoitti:

        Jos vakuutusyhtiö pienentää tai evää jopa kokonaan korvaussumman se vaatii selvän näytön siitä että kyseinen laittomuus ajoneuvossa, tässä tapauksessa liian suuri teho, on aiheuttanut suoraan vahingon tai ollut osasyy siihen. Pelkästään ajoneuvon laiton rakenne tai osa ei riitä korvausten pienentämiseen. Eihän voi olla niin että laittomuudesta täysin tietämätön, ajoneuvon lainaaja esim. joutuu onnettomuuteen ja hänen korvauksiaan pienennetään syystä että ajoneuvo ei ole tieliikennekelpoinen. Sen verran on oikeusturvaa annettu vakuutuksenottajille.

        Kannattaa lukea ne pienellä kirjoitetut tekstit huolella kohdasta vakuutusehdot. Kielteinen korvauspäätös voi tulla aika herkästi taikka maksettuja korvauksia voidaan alkaa perimään takaisin. Muidenkin vakuutuksien korvauksia voidaan evätä, koska vahinko on itse aiheutettu. Tapauskohtaisesti nämä menee. En suosittele ap:lle kysyjälle, että lähtisi purkamaan kuristuksia noin vain ja ajelemaan laittomasti.


      • Kala söi Elviksen
        Vakuutustarkastaja kirjoitti:

        Kannattaa lukea ne pienellä kirjoitetut tekstit huolella kohdasta vakuutusehdot. Kielteinen korvauspäätös voi tulla aika herkästi taikka maksettuja korvauksia voidaan alkaa perimään takaisin. Muidenkin vakuutuksien korvauksia voidaan evätä, koska vahinko on itse aiheutettu. Tapauskohtaisesti nämä menee. En suosittele ap:lle kysyjälle, että lähtisi purkamaan kuristuksia noin vain ja ajelemaan laittomasti.

        Luki pienellä präntätyllä mitä tahansa on vakuutusyhtiön kyettävä osoittamaan että kyseinen "laittomuus" on suoraan ja ainoastaan syyllinen vahinkoon. Tästä on ihan omakohtaista kokemusta.


      • Vakuutustarkastaja
        Kala söi Elviksen kirjoitti:

        Luki pienellä präntätyllä mitä tahansa on vakuutusyhtiön kyettävä osoittamaan että kyseinen "laittomuus" on suoraan ja ainoastaan syyllinen vahinkoon. Tästä on ihan omakohtaista kokemusta.

        Periaatteessa vakuutusehdot on laadittu niin, että siinä ei ole juuri tulkinnan varaa, kun pyörän tehot on muutettu ja kuljettajan kortti ei riitä, niin vahinko on itse aiheutettu. Tietty asiaa voidaan vängätä monella lailla ja voihan olla, että yhtiö tekee korvauspäätöksen asiakkalle myönteiseksi, JOS tilanne ei todella ole johtunut em. seikoista.
        Vaan aika hataralla pohjalla ollaan, jos pyörä on muutettu muuksi ja kortti ei riitä. Ei kannata alkaa selkeää asiaa vääntämään väkisin, kun lopputulos voi olla tosi karmea. Jo viritettyjen mopojen osalta vakuutusyhtiöt tekevät viikoittain useita kielteisiä korvauspäätöksiä aiheutettujen vahinkojen suhteen. Tulee monelle perheelle melkoisena yllätyksenä, kun vakuutus on myönnetty mopolle ja mopo ei olekaan enään mopo, vaan jotain ihan muuta. Sama kaava toistuu, kun vakuutus yhtiö on myöntänyt vakuutuksen 25kW moottoripyörälle ja pyörä onkin muutettu kaikessa hiljaisuudessa isompitehoiseksi.


    • Boooaaa

      Juup näinhän se on kyllä. Pitää sitten vain kärsiä vielä 1,5v kavereiden keuliessa ohitse. Kiitoksia pelotteluista, nua seuraukset eivät kyllä oikein houkuttele.

    • Helppo ratkaisu

      Vaihda ne keulivat kaverisi järkevämpiin. Saat vain huonoja vaikutteita tuollaisilta joilla mopoikäisen itsetunto on vielä kehittymässä. Pelkkää tyhmää näyttelemistähän keuliminen vain on.

      • Booaaa

        En sillä "keulivilla kavereilla"sitä kirjaimellisesti tarkoittanut, vaan sitä että kavereilla muuten suuremmat ja tehokkaammat vehkeet.


    • suzugizi

      Toi käpylän kuntoutuskeskus muistaakseni kuntouttaa noita virikevareilla vammautuneita nuoria. Neliraajahalvaantuneita, alaraajahalvaantuneita, aivovammaisia ja amputaatiokuntoutujia.

      Jos poliisi saa kiinni ja ottaa ajokortin pois, niin silloin ei vielä mitään kamalaa ole sattunut.

      Minä suositelen ajelemaan semmoisella pelillä sääntöjen mukaan mihin kortti riittää, mutta omapahan on asiasi niin kauan kuin mitään ei satu, mutta kun sattuu, niin sitten kuuluu muillekin.

    • Onpa täällä nyt paljon mutuilua ja paskanjauhantaa.

      Ensinnäkin koko kiinnijäämisen mahdollisuus.. Jos ajelet melko normaalisti, ilman temppuilua tai suurempia ylinopeuksia, niin tuskin sua pysäytetään kertaakaan. Itse olen ajanut 2-pyöräisillä noin 15tkm liikenteen seassa ja autolla ehkä 4tkm, eikä ole pysäytetty kertaakaan..

      Kiinnijäämisen riski pysäytettäessä sitten riippuu siitä, kuinka kuristus on tehty. Jos on kaasukapulan liikettä rajoittamalla kuristettu, niin helppo todeta kuristamattomaksi, mutta jos on holkit imusarjoissa (kuten itselläni), niin poliisi ei voi tulla laillisesti ilman tehonmittausta mitään sanktioita antamaan.


      Onnettomuuden sattuessa on kaksi vaihtoehtoa. Joko koko hommaa ei edes tutkita sen kummemmin tai sitten vakuutusyhtiö voi suurentaa omavastuuta summalla X.

      • voi itkun vit--.

        No nyt alkoi puhumaan oikea tiedon syvä rintaääni, jos on uskominen noihin kilometreihin mitä olet liikenteen seassa ollut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe