Kasitattinen Opel Vectra... ?

Ladamiäs

Oiskohan kohtuullinen valinta samaran seuraajaksi alle 200tkm ajettu 90-luvun alkupuolen kasitattinen opel vectra. Oishan nuis ainakin ohjaustehostin, keskuslukko, lämmitettävät sähköpeilit, sähköikkunat ja penkinlämmittimet. Kuullu myös että tuo kasitattinen moottori on aika ikiliikkuja. Budjettina 400-600€.

Samaran ainoa varuste lohkolämmitin ja alkanu vähän kyrsimään karski eteneminen.

Mietteitä?

19

162

    Vastaukset

    • Osta ihmeessä Vectra.Siinä on sulle pirssiä loppuiäksi !

    • 750000km pyörähti juuri mittariin eilen kasitappisella kahden litran A-vectralla ja erittäin hyvin toimii edelleen. Kori on rupinen mutta ei tätä ole tarkoitettukkaan silkki munien ja hifistelijöiden käyttöön.

    • Menin sitten ostamaan 2000-luvun astran ekotykki moottorilla. Tien varressa olen ollut jo useampaan otteeseen ja kryptisiä vikakoodeja on kertynyt 12kpl.

      Adam laatua !

      • Mittarissa vähän reilu 200tkm. Kiva nyt tietää, että nuo kasitattiset vectrat kestää melkein mittarin ympäri. Halvemmalla semmosen ois saanu.


      • Ecotecci on vikatikki :)
        8-tappi on hyvä!


      • Oopel kirjoitti:

        Ecotecci on vikatikki :)
        8-tappi on hyvä!

        Se olikin vaan bensapumppu joka teki loppuaan, vaikutti pahemmalta mitä olikaan. Uusi bensapumppu biltemasta 44,90€ ja hyvin kulkee. Nostin viel vähän bensapainetta niin RE85 mennään.


    • Kyllä ecotec moottoritkin saa toimimaan hyvin kun on tietoa. Minulla ecotec X20XEV moottori toiminut erittäin hyvin. Olen itse ajanut 220000km ja autolla on ajettu nyt 285000km

    • Saahan sitä vaikka ratakiskon pask aksi jos on riittävän järeät vehkeet eikä mitään tuntoa kourissa !

    • Joo turha yleistää noita ecotekkien huonoutta, itsellä toinen B2 vectra X20XEV menossa, kumpikaan oo jättäny viel tielle...
      2 vuodessa on moottoriin tullut yksi vika, eikä edes jättänyt silloinkaan tielle. Se oli nokka-akselin asentotunnistin.
      Tunti töitä ja 50e alkuperäismerkkiseen anturiin ja taas mentiin kovaa.

    • Yleistämistä ja yleistämistä... Ostin ooppelin toimivana ja tähän mennessä korjattuja vikoja:

      Bensapumppu, bensansuodatin, bensapaineensäädin
      EGR-venttiili
      Maadoituksia sieltä sun täältä

      Nyt herjaa throttle bodya ja sähköistä kaasupoljinta, eli se 400€ laitos siin moottorin päällä tai sitten ecu vika 300-1600€ riippuen miten hoitaa. Perkele tulee ladaa ikävä ecotecin kanssa. Aut... siis opel ollut nyt itsellä 3kk... osia vielä osien jälkeenkin..

      • Eihän tuo kuulosta edes pahalle. Bensansuodatin pitäisi kuitenkin vaihtaa määräajoin ja bensapumppu sekä egr-venttiili ovat kuitenkin enemmän tai vähemmän kuluvia osia.
        Enkä pitäisi sähköjärjestelmän ongelmiakaan mitenkään ihmeellisenä asiana vanhassa autossa. Kiinnostavampi sen sijaan on tuo paineensäädin... miten tuo oireili?

        Ja ennenkuin alkaa summassa ostamaan mitään osia niin kannattaa puhdistaa huolellisesti kaikki liitännät. Suuressa osassa vioista syynä on huono liitos eikä niinkään viallinen komponentti.


      • Käytin sen romun diagnosoitavana ennen kuin myin korjattavaksi. Vaihtoon olisi mennyt ECU (maadoituspisteet ecun sisältä hapettuneet korjauskelvottomaksi), sähköinen kaasuläppäkotelo (asennonsäätö osan tunnistin väkäset katkeilleet, ei saa ostettua erikseen) ja venttiilivarrenkumit oli entiset ja tästä syystä kattikin todennäköisesti uusinta kunnossa. Eihän sitä öljyäkään mennyt kuin 1L/1000km ja tulpat pikimustat. Rempalle olisi tullut hintaa päälle pari tonnia. Osia oli jo uusittu tonnin edestä. Kaiken päälle uusitulla EGR-venttiililläkin alkoi vielä EGR-vikakoodiakin uudestaan esittämään. Flektikin tuosta lakkasi toimimasta ja lämpömittaria sai seurailla kauhulla kun liikennevaloissa sadan tuntumassa seikkaili. Loppuajasta alkoi vilkutkin vilkutella omia aikojaan ihan milloin sattuu. Alle vuoden auto minulla oli ja mittarissa oli ostaessa 240tkm ja myydessä ~250tkm.

        Eli mitä hajosi omistusaikana:
        EGR-venttiili kahteen kertaan (susi koko systeemi)
        Bensapumppu
        Sähköinen kaasupoljin (hajosi ensin)
        Sähköinen kaasuläppäkotelo (hajosi perään)
        ECU varmaan oireili koko omistusajan enempi vähempi
        Venttiilivarren kumit
        Perushuollot, joita tuolle ei edes olisi kannattanut tehdä!

        Lisäksi hienoina ominaisuuksina täristävä kytkin ja suostutellen kytkeytyvät ykkös/kakkos vaihteet. Tähän päälle vielä tuntemattomasta syystä alkoi perä irrota tiestä pienelläkin liukkaalla vaikka hyväkuntoiset laaturenkaat oli. Meinasi heittää perää sivulle erittäin herkästi rauhallisellakin ajolla. Syytä ilmestyneelle ominaisuudelle ei löytynyt katsastuksessa, eikä korjaamolla. Kerran meni vähän reippaammassa jarrutuksessa 180 asteen käännöksen noin 40 nopeudessa. Tämä siis heti kun tinttasi jarrun ja absit alkoi puuttua peliin.

        ADAM LAATU!


      • Unohtu mainita hajonnu termari ja lämpötila-anturi. Flekti ei näilläkään tosin alkanut toimia.


      • EcotecHelvetistä kirjoitti:

        Unohtu mainita hajonnu termari ja lämpötila-anturi. Flekti ei näilläkään tosin alkanut toimia.

        Koskaan ei voi tietää millaisella pidolla auto on ollut edellisillä omistajilla. Noin paljon ajettuihin autoihin yleensä pitää jo ainakin kuluvia osia vaihdella joka tapauksessa. Jos nuo viat olisivat uudessa autossa niin ymmärtäisin tuon valituksen, mutta en vanhassa autossa.


      • Sehän siinä olikin jännä, että päältäpäin auto oli kuin autoliikkeestä juuri haettu, täysin ruosteeton, kiiltävä, sisätilat siistit/ehjät/hajuttomat ja konehuone erittäin siisti, lisäksi kattava huoltokirja 200tkm asti merkkiliikkeen leimoin. Tässä vielä kuva kyseisestä autosta: http://oi65.tinypic.com/10z0dfr.jpg

        En minä valita vaan kerron kauhukokemukseni 2000-luvun ecotec moottorillisesta astrasta ja olen huomannut etten ole yksin näiden tarinoideni kanssa. Kaikissa autoissa osat kuluu, mutta jotku leviää käsiin alta aikayksikön.


    • Kyllä se kasitatti vaan pyörii ja pyörii, jopa mittarin ympäri jos vuosihuollot tekee säntillisesti. Ecotec pyöräyttää korkeintaan hikimersun katkuiset tuprupilvet 200tkm jälkeen.

    • Tattia hiplailen täällä ja kyllä pyöriikin välillä.

      • Mitä hemmettiä täällä oikeen tapahtuu. Täällä pitäisi olla keskustelua automerkistä. Häpeä!


    • Ecotec murheenkryyni, kasitatti se vaan pyörii ja pyörii. Jopa mittarin ympäri!

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Teltta-asuminen ympäri vuoden?

      Miten teltassa asuminen onnistuisi Suomen olosuhteissa ympäri vuoden? Varmaan hyvät makuupussit ja ulkovaatteet pitäisi olla. Onko joku muukin kokeill
      Maailman menoa
      198
      2872
    2. Tanelinrannassa tulipalo

      Tanelinrannassa oli la-su välisenä yönä tulipalo, jossa menehtyi vajaa viisikymppinen pariskunta. Talo päältä päin ihan ok kunnossa, mutta palokunta s
      Seinäjoki
      16
      1256
    3. Kuka tietää Seinäjoen perhesurmasta

      sirkankujalla ja miksi?
      Seinäjoki
      39
      1245