Oiskohan kohtuullinen valinta samaran seuraajaksi alle 200tkm ajettu 90-luvun alkupuolen kasitattinen opel vectra. Oishan nuis ainakin ohjaustehostin, keskuslukko, lämmitettävät sähköpeilit, sähköikkunat ja penkinlämmittimet. Kuullu myös että tuo kasitattinen moottori on aika ikiliikkuja. Budjettina 400-600€.
Samaran ainoa varuste lohkolämmitin ja alkanu vähän kyrsimään karski eteneminen.
Mietteitä?
Kasitattinen Opel Vectra... ?
24
2689
Vastaukset
- Adam laatua !
Osta ihmeessä Vectra.Siinä on sulle pirssiä loppuiäksi !
- GM2.0
750000km pyörähti juuri mittariin eilen kasitappisella kahden litran A-vectralla ja erittäin hyvin toimii edelleen. Kori on rupinen mutta ei tätä ole tarkoitettukkaan silkki munien ja hifistelijöiden käyttöön.
- Ladamiäs
Menin sitten ostamaan 2000-luvun astran ekotykki moottorilla. Tien varressa olen ollut jo useampaan otteeseen ja kryptisiä vikakoodeja on kertynyt 12kpl.
Adam laatua !- Ladamiäs
Mittarissa vähän reilu 200tkm. Kiva nyt tietää, että nuo kasitattiset vectrat kestää melkein mittarin ympäri. Halvemmalla semmosen ois saanu.
- Oopel
Ecotecci on vikatikki :)
8-tappi on hyvä! - ExLadamiäs
Oopel kirjoitti:
Ecotecci on vikatikki :)
8-tappi on hyvä!Se olikin vaan bensapumppu joka teki loppuaan, vaikutti pahemmalta mitä olikaan. Uusi bensapumppu biltemasta 44,90€ ja hyvin kulkee. Nostin viel vähän bensapainetta niin RE85 mennään.
- Vecculia
Kyllä ecotec moottoritkin saa toimimaan hyvin kun on tietoa. Minulla ecotec X20XEV moottori toiminut erittäin hyvin. Olen itse ajanut 220000km ja autolla on ajettu nyt 285000km
- Ahjo lämpenee
Saahan sitä vaikka ratakiskon pask aksi jos on riittävän järeät vehkeet eikä mitään tuntoa kourissa !
- opelnisti1
Joo turha yleistää noita ecotekkien huonoutta, itsellä toinen B2 vectra X20XEV menossa, kumpikaan oo jättäny viel tielle...
2 vuodessa on moottoriin tullut yksi vika, eikä edes jättänyt silloinkaan tielle. Se oli nokka-akselin asentotunnistin.
Tunti töitä ja 50e alkuperäismerkkiseen anturiin ja taas mentiin kovaa. - EcotecHelvetistä
Yleistämistä ja yleistämistä... Ostin ooppelin toimivana ja tähän mennessä korjattuja vikoja:
Bensapumppu, bensansuodatin, bensapaineensäädin
EGR-venttiili
Maadoituksia sieltä sun täältä
Nyt herjaa throttle bodya ja sähköistä kaasupoljinta, eli se 400€ laitos siin moottorin päällä tai sitten ecu vika 300-1600€ riippuen miten hoitaa. Perkele tulee ladaa ikävä ecotecin kanssa. Aut... siis opel ollut nyt itsellä 3kk... osia vielä osien jälkeenkin..- 18+19
Eihän tuo kuulosta edes pahalle. Bensansuodatin pitäisi kuitenkin vaihtaa määräajoin ja bensapumppu sekä egr-venttiili ovat kuitenkin enemmän tai vähemmän kuluvia osia.
Enkä pitäisi sähköjärjestelmän ongelmiakaan mitenkään ihmeellisenä asiana vanhassa autossa. Kiinnostavampi sen sijaan on tuo paineensäädin... miten tuo oireili?
Ja ennenkuin alkaa summassa ostamaan mitään osia niin kannattaa puhdistaa huolellisesti kaikki liitännät. Suuressa osassa vioista syynä on huono liitos eikä niinkään viallinen komponentti. - EcotecHelvetistä
Käytin sen romun diagnosoitavana ennen kuin myin korjattavaksi. Vaihtoon olisi mennyt ECU (maadoituspisteet ecun sisältä hapettuneet korjauskelvottomaksi), sähköinen kaasuläppäkotelo (asennonsäätö osan tunnistin väkäset katkeilleet, ei saa ostettua erikseen) ja venttiilivarrenkumit oli entiset ja tästä syystä kattikin todennäköisesti uusinta kunnossa. Eihän sitä öljyäkään mennyt kuin 1L/1000km ja tulpat pikimustat. Rempalle olisi tullut hintaa päälle pari tonnia. Osia oli jo uusittu tonnin edestä. Kaiken päälle uusitulla EGR-venttiililläkin alkoi vielä EGR-vikakoodiakin uudestaan esittämään. Flektikin tuosta lakkasi toimimasta ja lämpömittaria sai seurailla kauhulla kun liikennevaloissa sadan tuntumassa seikkaili. Loppuajasta alkoi vilkutkin vilkutella omia aikojaan ihan milloin sattuu. Alle vuoden auto minulla oli ja mittarissa oli ostaessa 240tkm ja myydessä ~250tkm.
Eli mitä hajosi omistusaikana:
EGR-venttiili kahteen kertaan (susi koko systeemi)
Bensapumppu
Sähköinen kaasupoljin (hajosi ensin)
Sähköinen kaasuläppäkotelo (hajosi perään)
ECU varmaan oireili koko omistusajan enempi vähempi
Venttiilivarren kumit
Perushuollot, joita tuolle ei edes olisi kannattanut tehdä!
Lisäksi hienoina ominaisuuksina täristävä kytkin ja suostutellen kytkeytyvät ykkös/kakkos vaihteet. Tähän päälle vielä tuntemattomasta syystä alkoi perä irrota tiestä pienelläkin liukkaalla vaikka hyväkuntoiset laaturenkaat oli. Meinasi heittää perää sivulle erittäin herkästi rauhallisellakin ajolla. Syytä ilmestyneelle ominaisuudelle ei löytynyt katsastuksessa, eikä korjaamolla. Kerran meni vähän reippaammassa jarrutuksessa 180 asteen käännöksen noin 40 nopeudessa. Tämä siis heti kun tinttasi jarrun ja absit alkoi puuttua peliin.
ADAM LAATU! - EcotecHelvetistä
Unohtu mainita hajonnu termari ja lämpötila-anturi. Flekti ei näilläkään tosin alkanut toimia.
- kaksitoistaplusyhdeksän
EcotecHelvetistä kirjoitti:
Unohtu mainita hajonnu termari ja lämpötila-anturi. Flekti ei näilläkään tosin alkanut toimia.
Koskaan ei voi tietää millaisella pidolla auto on ollut edellisillä omistajilla. Noin paljon ajettuihin autoihin yleensä pitää jo ainakin kuluvia osia vaihdella joka tapauksessa. Jos nuo viat olisivat uudessa autossa niin ymmärtäisin tuon valituksen, mutta en vanhassa autossa.
- EcotecHelvetistä
Sehän siinä olikin jännä, että päältäpäin auto oli kuin autoliikkeestä juuri haettu, täysin ruosteeton, kiiltävä, sisätilat siistit/ehjät/hajuttomat ja konehuone erittäin siisti, lisäksi kattava huoltokirja 200tkm asti merkkiliikkeen leimoin. Tässä vielä kuva kyseisestä autosta: http://oi65.tinypic.com/10z0dfr.jpg
En minä valita vaan kerron kauhukokemukseni 2000-luvun ecotec moottorillisesta astrasta ja olen huomannut etten ole yksin näiden tarinoideni kanssa. Kaikissa autoissa osat kuluu, mutta jotku leviää käsiin alta aikayksikön.
- kasitattiekotekki
Kyllä se kasitatti vaan pyörii ja pyörii, jopa mittarin ympäri jos vuosihuollot tekee säntillisesti. Ecotec pyöräyttää korkeintaan hikimersun katkuiset tuprupilvet 200tkm jälkeen.
- löylykauha
Tattia hiplailen täällä ja kyllä pyöriikin välillä.
- missäsäännöt
Mitä hemmettiä täällä oikeen tapahtuu. Täällä pitäisi olla keskustelua automerkistä. Häpeä!
- pyöriipyörii
Ecotec murheenkryyni, kasitatti se vaan pyörii ja pyörii. Jopa mittarin ympäri!
- Anonyymi
Muna sulla vaan pyörii housuissa.
- Anonyymi
Vieläköhän kasitatti kannattaisi näin 2022??
- Anonyymi
1.3 VECTRA OIS AIKA JEEZ JOSKUS.....OLEN MUISTAAKSENI ISTUNU SELLASEN KYYDISSÄ VALKONEN
- Anonyymi
Onko haave toteutunut?
Muistaakseni 1300 ccm A tai B Vectraa ei myyty Suomessa.
Voin toki erehtyä.
Itselläni oli aikanaan yhdeksän manuaali-Vectraa, A, B ja C.
Kuluttivat vähän.
Viimeisestä 2.2 -farkusta sain startatessa km:n-lukemalla 41.000 ketjun hyppäämään ylitse,
jonka jälkeen siirryin kalliimpiin autoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko haave toteutunut?
Muistaakseni 1300 ccm A tai B Vectraa ei myyty Suomessa.
Voin toki erehtyä.
Itselläni oli aikanaan yhdeksän manuaali-Vectraa, A, B ja C.
Kuluttivat vähän.
Viimeisestä 2.2 -farkusta sain startatessa km:n-lukemalla 41.000 ketjun hyppäämään ylitse,
jonka jälkeen siirryin kalliimpiin autoihin.Lukekaapa, pojat, 77 -vuotiaan papan juttu:
Ostin vm 81 Opeli 1.3 kadetin 50 tuhatta ajettuna, ja vaihdoin sen myöhemmin 1.6 Asconaan. Sen vaihdoin 1.6-Vectraan ja sen 2.0-Vectraan. Sitten aloin ostella Astroja. Ekan jarrut temppuiivat jatkuvasti, vaihdoin sen 30 tuhatta ajettuna uuteen samanlaiseen 1.8 litraiseen. 150 tuhatta ajettuna vaihdoin sen samanmalliseen jossa oli lisähärpäkkeitä.
Se alkoi tuntua kipeäselkäiselle ukolle matalalta, joten ostin 1,8 bensaZafiran. Se oli syöppö, vaihdoin sen diiselisamanlaiseen automaattilatikolla. Sitten ajot vähenivät eläkkeelle jäätyäni ja vaihdoin sen manuaali bensaMerivaan. Sitten reuma alkoi vaivata ranteita ja vaihdoin sen automaattiMerivaan jolla ajelen nykyään. Uutena ostin siis vain nuo nuo Astrat ja ekan Zafiran. Opeleilla on mennyt yli miljoona kilometriä, eikä yksikään ole jättänyt tielle. Mukavin ajella, vääntävin, äänettömin oli se kahden litran Vectra. Toki myöhemmissä on ja on ollut niitä varusteita jotka helpottavat oloa.
Tämä tarina on tosi, ja kertoo kirjoittajan omalaatuisuudesta koska hän ei aikoinaan ostanut Toyota Avensista tai Corollaa, jolloin hän ei olisi tarvinnut vaihtaa autoja niin usein. Eli opelin heikko maine aiheuttaa sen , että se vaihdetaan uuteen tai vähemmän ajettuun ennen kuin viat alkavat vaivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1424263
Milloin nainen saan sinut?
Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e222395Haluan että tiedät tämän
Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk971989Trump syyttää sodasta Ukrainaa.
Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/3911615- 371475
Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta
Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263301456Pride saapuu Iisalmeen
Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k1771442- 2501295
- 781174
- 2781162