Huomenna keskiviikkona maksetaan veronpalautukset tileille. Mitä porukat aikoo niillä ostaa?
Itse lähden katsomaan Aleksin joulukatua Hesaan.
Rahaa tulee kuin tukinajosta
52
222
Vastaukset
- ♡ Nainen Ihanainen ♡
124 € tulee veronpalautusta. Lisävesilasku on 130 €.
Jää miinusta 6 €.
Mistähän tuon säästän? Alkoa en ole koskaan käyttänyt enkä ainuttakaan savuketta polttanut ikinä. Ei voi säästää tupakkilakolla eikä raitistumallakaan. - Hei kun keikuskelen
No voih ja aih. Olin vallan unohtanut tuollaiset asiat. Kiitosta vaan muistuttamisesta.
Taitaa olla tänä päivänä eräpäivä verojen maksamiselle. Niin pitkä aika, kun laitoin maksuun, että en yhtään oo ajastusta kallistanut rahanmenolle.
Helmikuussa menee toinen erä.
Muitakin ylimääräisiä maksuja osuu joulukuulle, että kivaa kivaa vaan, mitä täs muuta voisin viserrellä.
Tänne on avattu viime viikolla Tokmanni. Ajattelin josko tänään tiistaina olis sopiva päivä piipahtaa siellä katsomassa, jos löytäis jotakin kauhian halapaa.
Näin arkipäivänä, aamupäivällä siellä tokko on paljon ihmisiä, kun ovat töissä. Väkipaljoudessa liikkuminen on niin äklöä, että kaikin keinoin yritän vältellä.
Ei sitä tiedä, jos tuun kotia semmosen lumiukon kaa, joka vaihtaa väriä. :)
Lisukelahjaksi 6-vuotiaalle kenties voisin antaa. Ans kattoo.- kaatumatauti
Minä olen skeptinen vilkkuvien valojen suhteen, kun suvussa muutenkin esiintyy epilepsiaa.
- Hei kun keikuskelen
kaatumatauti kirjoitti:
Minä olen skeptinen vilkkuvien valojen suhteen, kun suvussa muutenkin esiintyy epilepsiaa.
Vilkkuvat valot, oi oi oi, kamalaa. Semmoset nopeasti vaihtuvat välähdykset.
Joo ja Discovalot Apua hyi.
Arvelen, että se lumiukko on semmonen, jossa yks väri palaa jonkin aikaa ja sitten hissun kissun vaapulavissun elikkä hitaasti vaihtuilee toiseen väriin. Lempeästi vaihtuillen siis:) Näin luuleskelen.
Jahka mä nyt tästä pääsen sinne kauppaan, niin kokeilen tietysti mimmonen lumiukko se on.
- tasan meni
hyvällä verosuunnittelulla verot menevät tasan, eli ei mätkyjä eikä palautuksia
- .Siilimuori
Juu tai hyvällä verosuunnittelulla saat aina palautuksia.
- en ymmärrä
.Siilimuori kirjoitti:
Juu tai hyvällä verosuunnittelulla saat aina palautuksia.
häh, voisitko perustelle miten palautusta saadessaan verosuunnittelu olisi parempaa kuin tasan mennessään?
Jos saa palautusta niin silloinhan on maksanut liikaa. - .Siilimuori
en ymmärrä kirjoitti:
häh, voisitko perustelle miten palautusta saadessaan verosuunnittelu olisi parempaa kuin tasan mennessään?
Jos saa palautusta niin silloinhan on maksanut liikaa.No en paremmuudesta ole mtää sanonu. Ite laitan aina veroptosentin sen verta suuremmaksi jotta varmistan palautukset. Tähän mennessä on toiminut.
- sitroen.
.Siilimuori kirjoitti:
No en paremmuudesta ole mtää sanonu. Ite laitan aina veroptosentin sen verta suuremmaksi jotta varmistan palautukset. Tähän mennessä on toiminut.
Niin. Annat ilmaista lainaa. Kun rahan arvon muutoksen (inflaation) huomioit niin saat sillä veronpalautusrahalla vähemmän hyödykkeitä kuin olisit saanut silloin kun liikaa maksoit. Vaan pieniähän ovat silakat joulukaloiksi...
Ja kauppiaathan nostavat hintoja Joulun alla, että on sitten Joulun jälkeen mistä antaa "alennusta". Vaikka se "alennustavara" ei olekaan samaa kuin annetaan ymmärtää.
Kauppiaan tunnuslause onkin: "Oikein, väärin; kokoon käärin". - .Siilimuori
sitroen. kirjoitti:
Niin. Annat ilmaista lainaa. Kun rahan arvon muutoksen (inflaation) huomioit niin saat sillä veronpalautusrahalla vähemmän hyödykkeitä kuin olisit saanut silloin kun liikaa maksoit. Vaan pieniähän ovat silakat joulukaloiksi...
Ja kauppiaathan nostavat hintoja Joulun alla, että on sitten Joulun jälkeen mistä antaa "alennusta". Vaikka se "alennustavara" ei olekaan samaa kuin annetaan ymmärtää.
Kauppiaan tunnuslause onkin: "Oikein, väärin; kokoon käärin".Juups, näinhän Se varmaan menee mut kyllä se kuitenkin on kivempaa saada niitä palautuksia kuin maksaa mätkyjä. Varsinkin kun näillä tuloilla kyse ei ole isoista summista.
- .Siilimuori
Normielämiseen menee, sehän on säästettyä, ei ylimääräistä.
- ...
Hyvät suhteet verottajaan. Ei se mulle mitän maksa, mutten minäkään sille.
Mua aian huolettaa enenpi tuo tuleva tammikuu, silloin pakaa olemaan jotenkin aina turhan paljon laskuja. Ainahan ne maksettu on, ei siinä mitään, jotenkin vaan sinne nyt vaan kerääntyy kaikenlaista.
Eli ei mun budjetteissa millään veroilla ole vaikutusta. Noin muuten tämä loppuvuosi vähän outoa aikaa. kaikki patistaa tuhlaamaan rahaa jne. Synnynnäinen kitupiikki ihmeissään, miksi pitäisi tuhlata? Onhan sitä joskus ollut tavallaan "ylimääräistä" rahaa, mutta ei mulla ainakaan ole mitenkään tullut pakonomaista tavetta hävittä niitä ihan hävittämisen takia. Toisekseen, aina on listalla joitain rahantarpeita, joita pitää priorisoida, että siinä suhteessa pieni ylimääräinen ei tekisi pahaa.
Ja veronpalautuksista pyhuen. Tosiasiahan on, että jos menee maksun, tai saamisen puolelle, aina on verosuunnttitelussa jotain vikaa itellä. Periaatteessa parempi maksaa mätkyjä, koska palutusten osalta rahojen korot ovat juoseet valtion kirstuun odottelun ajalta. Ei kai se rahamäätä yksittäisellä henkilöllä ja satasista puhuen suuri ole, mutta valtakunnan tasolla valtio tienaa paljon rahaa, just koska ihmiset antavat sille ilmaista sijoitusäkäyttö ja korkoa tienaavaa rahaa pitkikisi ajoiksi ihan ilman vastinetta käytettäväksi. Sen summan muuten joku laskutitkkuaivoinen voisikin joskus laskea.
Ai juu. jos löytäisin kadulta nyt satasen, todennäköisesti menisin vaimon kanssa ravintolaan syömään. Että siinäpä ne suurimmat kiinnostukset rahan "tuhlaamista" kohtaan.
=DW= - verot verta juo...
Tuli 1300€ mätkyjä, joten minäkin vain katselen;)
- Samma här
Tämän kuun eläke meni, kun maksoin mätkyjen 1. erän.
- kirpaisi,mutta....
Samma här kirjoitti:
Tämän kuun eläke meni, kun maksoin mätkyjen 1. erän.
Jäin viime vuonna työeläkkeelle. Maksoin eläkkeestä viime vuonna, 7kk, veroa 40% ja vielä keväällä muistettiin 1100€ mätkylapulla.
No, annettaan kruunulle mikä kruunulle kuuluu;)
Kun en mitään omista, eikä eläkkeen lisäksi ole tuloja, tästä eteenpäin ei pitäisi mätkyjä tulla.
Jos uhkapelais koko rahan. Eiks huomenna oo vikinglottopäivä, pistän koko kympin siihen.
- säästyri
Rahat kai voisi myös säästää? Yllättävien menojen varalle-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014113018879602_uu.shtml- Leski
Mieheni kuoli viime vuonna. Siksi tulee veronpalautusta 850€.
Ap Leski kirjoitti:
Mieheni kuoli viime vuonna. Siksi tulee veronpalautusta 850€.
ApEi kun Aleksille hummailemaan :DDDD
Minä maksoin 86 ekua lisäveroja.
Pyykkipäivä normi olo.
- meillä näin
Eipä ole taskut tyhjinä odoteltu. Jotain kuutisensataa saadaan yhteensä. Antaa olla pankissa, ostaa kun tulee tarvetta. Vaikka uuden auton.
- meillä näin
minttupuu kirjoitti:
Jaa 600n katiskan?
Ei me koskaan olla PA. Vai mitä meinaat? Pienistä ojista meri koostuu.
- Pirre*
Katselen tulevaa tarvetta, ja niitä tulee tulevaisuudessa, mies joutuu olemaan yhä enemmän muualla hoidettavana, nytki oottelen koska pyytäävät hakemaan kotiin, ja laittaavat ison laskun perään :(
- Pirre*
Ai niin, eipä tulekkaan palautuksia, mätkyjä tulikin..tarkistin ja jne..mutta ei se mittää, parempi näin.
- demeter1
Saan reilusti takaisin, kun on näitä vanhoja taloja on pakko kunnostaa, enkä viitsinyt hakea veroprosentin alentamista kotitalousvähennyksen vuoksi.
Ensi vuonna ehkä jo haenkin, kun yhä vähemmän tehdään omin voimin...- ...
?
Sori, en ymmärrä yhteyttä kotitalousvähennyksen ja veroprosentin välillä. Kotitalousvähennyksen saa aina teetetyn duunin hinnasta, jos on saadakseen, ei se mun mielestä mitään vaikuta sun omaan veroasteeseesi. Aukaisisitko vähän asiaa-
=DW= - Kokemusta on
... kirjoitti:
?
Sori, en ymmärrä yhteyttä kotitalousvähennyksen ja veroprosentin välillä. Kotitalousvähennyksen saa aina teetetyn duunin hinnasta, jos on saadakseen, ei se mun mielestä mitään vaikuta sun omaan veroasteeseesi. Aukaisisitko vähän asiaa-
=DW=Kotitalousvähennys tehdään verosta, ei tuloista. Mieti siitä vaikuttaako veroprosenttiin!
- demeter1
... kirjoitti:
?
=DW=Vähän huonosti taisin selittää, mutta voihan sitä omaa veroprosenttiaan tarkistuttaa kesken vuoden.
Jos näkee, että palkkoja on maksettu paljon, niin soitto/hakemus verotoimistoon niin laskevat uuden prosentin. - ...
demeter1 kirjoitti:
Vähän huonosti taisin selittää, mutta voihan sitä omaa veroprosenttiaan tarkistuttaa kesken vuoden.
Jos näkee, että palkkoja on maksettu paljon, niin soitto/hakemus verotoimistoon niin laskevat uuden prosentin.?
Edelleenkään en ymmärrä kotittalousvähennyksen ja veroprosentin yhteyttä. Kotitalousvähennyksen saa aian, riippumatta tuloista, jos teettää jotain duunia jollain pienellä firmalla himassa. Sen saa sen tekijän laskusta, Ei omasta veroprosentistaamn tms.
Jos olet teettänyt paljon töitä kotittalousvähennyksellä, ole t vaan tavallaan saanut paljon alennuksia, työllistämällä yksityishenkiönä ihmisiä, et sä mitään veroalennuksia tms sen takia saa.
Kun kotitalousvähennys koskee yksityisiä ihmisi, ei firmoja. Jos olet teettänyt jonkin firman piikkiin kotitalousvähennyksellä duuneja, olet sitten syyllistynyt veropetokseen ja ehdottomasti suosittelen, että soitat verotoimistoon välittömästi, ajan kuluessa moinen verropetos voi tullakin siten jo erittäinkin kalliiksi.
=DW= - Pirre*
... kirjoitti:
?
Edelleenkään en ymmärrä kotittalousvähennyksen ja veroprosentin yhteyttä. Kotitalousvähennyksen saa aian, riippumatta tuloista, jos teettää jotain duunia jollain pienellä firmalla himassa. Sen saa sen tekijän laskusta, Ei omasta veroprosentistaamn tms.
Jos olet teettänyt paljon töitä kotittalousvähennyksellä, ole t vaan tavallaan saanut paljon alennuksia, työllistämällä yksityishenkiönä ihmisiä, et sä mitään veroalennuksia tms sen takia saa.
Kun kotitalousvähennys koskee yksityisiä ihmisi, ei firmoja. Jos olet teettänyt jonkin firman piikkiin kotitalousvähennyksellä duuneja, olet sitten syyllistynyt veropetokseen ja ehdottomasti suosittelen, että soitat verotoimistoon välittömästi, ajan kuluessa moinen verropetos voi tullakin siten jo erittäinkin kalliiksi.
=DW=Vähennyksiin ne saa laittaa, tai tietyn määrän työn osuudesta, ja tiettyyn määrään asti ne niitä hyväksyy per puoliso, ja työn suorittajan täytyy olla rekisteröitynyt firma.
- ...
Pirre* kirjoitti:
Vähennyksiin ne saa laittaa, tai tietyn määrän työn osuudesta, ja tiettyyn määrään asti ne niitä hyväksyy per puoliso, ja työn suorittajan täytyy olla rekisteröitynyt firma.
En vieläkään ymmärrä.
Siis miten niin laittaa vähennyksiin, senhän pitäisi olla alennust työn hinnasta, ei työn teettämisestä.
Ok. myönnetäään, kyllä mä tieeän. mitä kotitalousvähennys tarkoittaa. Itellä ei ole koskaan ole ollut cara palkata ketään, ei siis ole ollut mahdollisuutta hyötyä siitä.Tutut, joitka on sitä hyödybtäneett ne olleet muutenkin varoissaan ja oisivat ihan varmasti tehneet remppanasa ilman sitäkin, nyt ne sai pientäp etua. Ja pahintahan kaikessa on. remppafirmat siirsi kaiken kotitalousvähennykset suoraan hintoihinsa, joten mulla, jlla muutenkaan ole olut varaa teettää remonttia, mulle hinnat vaan nousi entisestään. Eli ei senkään verran varaa tettää remppaa. kuin aiemmin.
Että pitäis niinkuin ajatella asoita pikkasen laajemmin.
=DW= - Pirre*
... kirjoitti:
En vieläkään ymmärrä.
Siis miten niin laittaa vähennyksiin, senhän pitäisi olla alennust työn hinnasta, ei työn teettämisestä.
Ok. myönnetäään, kyllä mä tieeän. mitä kotitalousvähennys tarkoittaa. Itellä ei ole koskaan ole ollut cara palkata ketään, ei siis ole ollut mahdollisuutta hyötyä siitä.Tutut, joitka on sitä hyödybtäneett ne olleet muutenkin varoissaan ja oisivat ihan varmasti tehneet remppanasa ilman sitäkin, nyt ne sai pientäp etua. Ja pahintahan kaikessa on. remppafirmat siirsi kaiken kotitalousvähennykset suoraan hintoihinsa, joten mulla, jlla muutenkaan ole olut varaa teettää remonttia, mulle hinnat vaan nousi entisestään. Eli ei senkään verran varaa tettää remppaa. kuin aiemmin.
Että pitäis niinkuin ajatella asoita pikkasen laajemmin.
=DW=Noniin, taisi tällä vähennysoikeudella olla perimmäinen tarkoitus saada pienille yrityksille lisää työtarjouksia, mutta voihan näitä asioita muljutella vaikka mitenpuolin ja jos jokaisen yksittäisen henkilön tilanne otettaisiin huomioon, mikään ei onnistuisi koskaan tässä yhteiskunnassa, kommunismikin kaatui.
p.s. en ole ylimielinen, olen pienellä eläkkeellä toimeentuleva.
- ...
Ei kotitalousvähennys koske sinällään työn teettäjää, kyse enenpi siitä, mille firmalle se vähennys muodostetaan. elikkäs kotkut duunipaikat parempia firmoille, kuin toiset. Nimenomaan loispummitalouksiin kotitalousvähennys ei vaikuta yhtään mitään. Ainoastaa isommilla tuloila elelevevillä on mahdollisuus käyttää sitä hyväkseen. Meinaatko, ett. eläkkeesi nousee radikaalisti tulevaisyúudessa ?
Ja kun menneen vuoden kotitalusvähennykset on menneen vuoden vähennyksiä, w niistä. Ei niitä voi voi siirtää seuraavalle vuodelle.
Kai nyt tyhmäkin tajuaa, kotitalousvähennys koskee ainoastaan parempiuloiia ja remionttifirma jne siirtäneetä välittömästi vähennyksen verran laskutuksiinsa, joista siis joutuvat maksamaan kaikki muutkin, kuin vähennyksiin oieutetut. Jotka siis sitä varakkaam aa porullaa, yksinkertaiseti jo senkin takia, niillä varaa, elikkäs rahaa teettää remotteja. Ite en tunne yhtään pereaukista, joka tuostakin pykälästä ois mitään hyötyneet. inoat, jotk teettaneet kelliita remontteja j aaneet vähennyksiä on ne, joilla muutenkin suuret tuot. Ois niillä ollut varaa teettä remomonttinsa ilman sitä "alennustakin". Perceaukiselle se ja sama ei sillä ole ole välttämättä varaa mihinkään remontteihin ikinä.
=DW=- Pirre*
No eihän se ole suurikaan se vähennysoikeus, ei sillä kovin suuria remontteja teetetäkään, jos meinaa vain sillä vähennysoikeuden määrällä remontoida, mutta lisänähän se rikka rokassai.
- Köyhä joulu
Ei kaikille sada rahaa palautuksena ku Esterin p:stä! Kiva homma kun ei tarvi taaskaan ostaa lahjoja eikä käydä jouluostoksilla kun joulukuu sattuu olemaan laskujentulokuukausi.
Viime kuussa ei tullut kuin yksi lasku, ja nyt tulee sitten senkin edestä. Maksan sanomalehden kolmen kk:n erissä (89,90e), sähkölasku, puhelinlasku ja varmaankin hammaslääkärilasku ym. Vastike tietenkin lähtee joka kuukausi tililtä. Työttömyyskorvaus menee niin että 4 viikkoa tulee täyteen juuri joulun, alla ja joulunpyhinä ei kukaan tietenkään ole käsittelemässä hakemuksia ja en tiedä välipäivienkään kanssa, joten pahimmassa tapauksessa pitää elää pienellä työttömyyskorvauksella jopa 6 viikkoa!
Mitään jouluruokia en osta vaan teen varmaan jonkin keiton jota voi syödä 4 päivää...- oikea joulu
Hei köyhä joulu. Noin juuri pitäisi kaikkien joulun olla. Mielestäni mitä vaatimattomampi joulu sen parempi vai luuletko että joulusi olisi parempi joululahjatulvalla, hössötyksellä. Jouluun mielestäni riittää hiljentyminen ja tietysti vähän joulumusiikkia, kynttilä ja vaatimattomasti syötävää. Arvaappa kuinka monessa taloudessa parin päivän kaluttu kinkku heitetään roskiin, loput laatikot wc-pöntöstä alas, kaikkea aivan liikaa, siitäkö hyvä joulumieli?
Nauti hyvästä rauhallisesta joulustasi. Sinun joulusi on kadehdittava tapa sitä viettää. - .Siilimuori
Juu, vakuutusmaksu ja liikennemikäsenytolikaan lasku muiden laskujen päälle. Mut suu säkkiä myöten, paree kun ei tartte mässäillä.
- sitroen.
Tuo sanomalehtilasku nyt ainakin on aivan turha. En ole vuosiin tilannut yhtään lehteä ja tuskin enää tilaankaan. Suuren Maailman uutiset ja poliittisen indoktrinaation (suomeksi ujutuksen) näen netin sanomalehti- ym uutisista ja toisen näkökulman netin väärinajattelijoitten sivuilta. Ja ihmeen usein ne väärinajattelijat osoittautuvatkin olevan oikeassa ja lehtiuutiset virallista valhetta! Ilmaisjakelulehtiäkin tulee ainakin riittävästi. Ja jos mikään ei riitä, käyn kirjaston lehtisalissa. Samalla tulee terveellistä liikuntaakin ja ulkoilua.
- ,-,..
Ja jos oikein katsoit sitä kelan lappua, niin siellä lukee et voit lähettää hakemuksesi jo maanantaina 22.12 jos viimeinen palautuspäivä osuu joulupyhille. Rahat on tililläsi ennen uuttavuotta.
Tilillä näytti olevan.
Paljon oli sillä kavereita siellä.
Aikuinen mies ei ole oikein shoppailija koskaan.
Vanhemman aikuisen miehen asema on tukalampi.
Kaikkea on, eikä kapakassa saa enää tupakoida.
Joten ei voi tarjotakaan.
Tällä hetkellä kaikki minkä omistan on huippu-luokkaa.
Ja huippu-kunnossa.
Huvituin veskissä aamulla.
Yhteis-hyvä lehdessä oli tarjouksessa "kotimainen" hiihto-setti.
Murtsikka jutska, Peltoselta.
Huvituin, kun huomasin että pieni kiinnostus heräsi.
Tapoin kiinnostuksen pienellä naurahduksella.
Siellä se raha nyt makaa, kimpassa toisten rahojen kanssa.
Puuttuu vain Kortelaisen Siiri...tms.
Ja onhan se Irlantikin aina mielessä.
H.Huippuluokkaa? Eikös sulla oo Rellu? Ranskikset ja italiaanot on yhtä suurta sähkövikaa.
Ai nii, enhän mä saa autoista keskustella, kun en ymmärrä niistä. Sitikka varmaan tulee kans väittään tähän vastaan.
:Dminttupuu kirjoitti:
Huippuluokkaa? Eikös sulla oo Rellu? Ranskikset ja italiaanot on yhtä suurta sähkövikaa.
Ai nii, enhän mä saa autoista keskustella, kun en ymmärrä niistä. Sitikka varmaan tulee kans väittään tähän vastaan.
:D"minttupuu"
"minun laitteeni..."
Hieno nimikin sillä:
Renault 5D MEGANE BREAK 1.6 16V-KM0C0H/269
Confort Expression 5D
Onneksi huomasit että olen mies.
Hän kirjoittelee niin harvoin, että jokohan pitäisi toivottaa hänelle muitakin
lahjoja?
yst.
H.hunksz kirjoitti:
"minttupuu"
"minun laitteeni..."
Hieno nimikin sillä:
Confort Expression 5D
lahjoja?
yst.
H.Nimmarillaan siis...
H.- Kerran vain erehdyin
hunksz kirjoitti:
"minttupuu"
"minun laitteeni..."
Hieno nimikin sillä:
Confort Expression 5D
lahjoja?
yst.
H.Samanlaiselle tilasin aikoinaan hinurin viemään koko roskan Kuusakosken jäteasemalle, toista ei tänne enää tule.
- ei ikinä
Kerran vain erehdyin kirjoitti:
Samanlaiselle tilasin aikoinaan hinurin viemään koko roskan Kuusakosken jäteasemalle, toista ei tänne enää tule.
Kukaan järkevä ei ikinä osta ranskalaista paskaa autokseen.
- Ei ostettavaa
En ostanut mitään, pistin säästöön rahastoon.
- att2
Oikein mutta oliko hyvä rakasto siinä tulo tänä vuonna on yli 40%.
Mitä tulee veroihin 3000e lisä veroa tulee maksuun 18 maaliskuussa.
- ,..,
Onkoos tukinajo ollut kovinkin rahakasta hommaa. Kovaa homma ollut niin miehelle, kuin hevosellekin. Paksussa lumihangessa, kovassa pakkasessa vetää pöllilastia voimiensa äärirajoilla.
Suomenhevonen on oikea sankari.- att2
Asian hyvin tunnen, kyllä hyvällä hevosella ja ajajalla oli hyvät tulot valtion metsissä.
1956 Olin jo auttamassa isääni tukin kaadossa.
Ajassa tulivat metsätiet joilta autot hakivat suoraan ja tänään on koneet Suomen tasaisella maalla. - ,..,
att2 kirjoitti:
Asian hyvin tunnen, kyllä hyvällä hevosella ja ajajalla oli hyvät tulot valtion metsissä.
1956 Olin jo auttamassa isääni tukin kaadossa.
Ajassa tulivat metsätiet joilta autot hakivat suoraan ja tänään on koneet Suomen tasaisella maalla.Hevonen oli lempeä lastiaan vetäessään, koneet raiskaavat paljon muuta kasvillisuutta.
Nykyisin moni kaupunki palkkaa kesäksi puistojen parannukseen miehen ja hevosen, jopa kaksi. - ei iloa
,.., kirjoitti:
Hevonen oli lempeä lastiaan vetäessään, koneet raiskaavat paljon muuta kasvillisuutta.
Nykyisin moni kaupunki palkkaa kesäksi puistojen parannukseen miehen ja hevosen, jopa kaksi.Viime tuli nähtyä miten nuo isot metsäkoneet myllertää maastoa, aivan hirveän näköistä ei jalkaisin oikein pystyny kulkemaan niin meni hyvä marjapaikka.
- att2
ei iloa kirjoitti:
Viime tuli nähtyä miten nuo isot metsäkoneet myllertää maastoa, aivan hirveän näköistä ei jalkaisin oikein pystyny kulkemaan niin meni hyvä marjapaikka.
Tässä on kuitenkin kysymyksessä metsän kasvaminen siemennys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694919KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1923850- 1893643
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?783289Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502979- 252004
- 241971
- 1871857
- 301706
- 431405