Onko täällä muita joilla olisi ongelmana sekundäärinen lapsettomuus hyvin pian 30 ikävuoden jälkeen? Meillä on yksi elävä lapsi ja yksi, joka syntyi kuolleena vain 11 viikkoa ennen laskettua aikaa (syynä napanuorakomplikaatio). Kohtuun kuollut sai alkunsa samoihin aikoihin kun täytin 30, elävä ollessani 28. Kohtuun kuolleen jälkeen meillä on ollut ainoastaan tuulimunaraskauksia. Ennen elävää lasta meillä oli ollut yksi varhainen keskenmeno, jossa syke oltiin kuitenkin jo nähty. Uskomme 1. keskenmenossa 8. viikolla kuolleen olleen vaikeasti vammainen, sillä raskaus meni kesken niin varhaisessa vaiheessa. Kohtuun kuollut vauva oli jopa ruumiinavauksen mukaan 100% terve, kuten vaikuttaisi eläväkin olevan.
Aivan kuin munasolujeni laatu olisi romahtanut hyvin pian 30 -vuotta täytettyäni (olen nyt 32). Mies on itseäni pari vuotta vanhempi, mutta eivätkös tuulimunaraskaudet johdu nimenomaan huonosta munasolusta. Itse raskaaksi tulemisessa ei ole ollut ongelmia missään vaiheessa, vaan nimenomaan siinä, että vain 1/5 raskauksistamme on johtanut elävän lapsen syntymään.
Sekundäärinen lapsettomuus heti 30v. jälkeen
sekund. lapseton
2
166
Vastaukset
- turhaatouhua
mulla 2 lasta..ekasta mulla oli ikää 20v, toisesta 28v ja nyt ikää 33v.. yli 3v lasta yritetty, eikä mitään muuta kuin yksi kemiallinen tuona aikana..oisko mun munasoluni jo niin surkeet ettei mistään tuu mitään :O
- hillastiina
Täällä sama juttu. Ensimmäisen lapsen sain 28v ja nyt toista yritetty 3vuotta. Ei vaan millään onnistu raskautuminen. Todella turhauttavaa. Olemme käyneet tutkimuksissa, mutta mitään syytä ei ole löytynyt ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024467Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821197- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83913Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816