Kokemuksia kiinteistönvälittäjistä?

etet14

Mitä suosittelet, mitä et? Perustelut? Olitko ostamassa vai myymässä?

10

1945

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo turkulaistunut

suosittelen
      Forssan OP-Kiinteistökeskus Oy, Forssan Kiinteistökauppiaat Oy, Forssan Isännöinti ja Kiinteistönvälitys Oy

en erityisesti suosittele, Kiinteistömaailmaaa

Olen ostanut ja myynyt, useita, välittäjällä. Olen itsekin myynyt, jos asunnon sijainti on ollut ihanteellinen.

Utelit aivan liikaa, tuollatavoin utelee vain "pullossa kasvanut", et varmaan ymmärtäisi oikein jos perustelisin. Nuo ovat asiallisempia ja turhaa puhetta ei tule jatkuasti.

Sen voin kertoa, kun ekaa myyt niin ensin kannattaa mennä kyselemään myyntiä aivan oppimismielessä, eikä tee ratkaisuja muutamaan päivään.
      Toinen myyjä sopii toiselle, toinen toiselle, kaikki me olemme erilaisia persoonia.

hinnat laskee, on lama, nyt lienee myös huonoin aika myydä, asuntoja ostetaan harvoin Joululahjaksi.

• Vaikee sanoo

Riippuu aika paljon siitä välittäjähenkilöstä, joka kohdalle sattuu. Mulle taloa ostaessani se yhden ehkä suurimman kauppiaan pomo valehteli minkä ehti tai sitten ovelasti antoi ymmärtää että muka.... Esim. vanhentunut palovarovaroitin oli hänen mielestään "varmaan sprinkleri", ja tonttikin oli kuulemma jokin huippukallis kaavatontti josta saisi myydessä kymmenkertaisen hinnan ja sitä rataa. Petti mun luottamukseni täysin ja oli häikäilemätön.

Fikoyn edustaja sitä vastoin oli reilu sekä myyjälle että mulle, vaikka en lopulta sitä taloa sittenkään ostanutkaan.

• kiinnostava kysymys
        Vaikee sanoo kirjoitti:

Riippuu aika paljon siitä välittäjähenkilöstä, joka kohdalle sattuu. Mulle taloa ostaessani se yhden ehkä suurimman kauppiaan pomo valehteli minkä ehti tai sitten ovelasti antoi ymmärtää että muka.... Esim. vanhentunut palovarovaroitin oli hänen mielestään "varmaan sprinkleri", ja tonttikin oli kuulemma jokin huippukallis kaavatontti josta saisi myydessä kymmenkertaisen hinnan ja sitä rataa. Petti mun luottamukseni täysin ja oli häikäilemätön.

Fikoyn edustaja sitä vastoin oli reilu sekä myyjälle että mulle, vaikka en lopulta sitä taloa sittenkään ostanutkaan.

Välttäisin niitä, joilla on sidonnaisuukia muihin tehtäviin ja erilaisia eturyhmiä.
        Joissakin ostetaan itselle.

• ex omistaja

Tosi on että kiinteistökauppiaat vain ja ainoastaan ajattelevat itseäänsä.
        Pilkka hinnalla arvioivat kiinteistön että hä saisivat nopeasti rahaa eli palkkion kun he myyvät kiinteistön.
        Raakaa touhua mutta he myöskin tarvitsevat palkkionsa ja näin syntyy tämä kiinteistöjen halvalla myynti. Riiipaisee myyjää ja varsinkin kun haluaa päästä kiinteistöstä eroon ja "halvalla" se lähtee ja jos lähtee tänä päivänä kun kukaan ei osta ja jos sen tekee niin tosi halvalla.
        Voi asuntomyyjä parkoja, onko täm oikeen!
        Kokemuksestani EI, mutta mitäs teet (olis kiva tietää).

• sadf324asdf324

Myyjät pitävät asiakkaita idiootteina jotka eivät osaa myydä omaa asuntoaan vaikka se onkin aika helppoa. Sitähän oletetaan että saa vastinetta jos maksaa mutta tuskin. Ei myyjällä itsellään ole mitään vastuuta yhtään mistään, sen palkkaamalla firmalla teoriassa. Ei ole mitään takuuta todellisuudessa. Oliko se asunnonvälittäjän kurssi nyt 2 viikon mittainen, siinä pitää ehkä 3 eri paperia opetella täyttämään.

• koulurauha

Pohjois-Forssan kuumat kiinteistömarkkinat.
      Keksittiin koulu, vanhemmille.

• niin.........Minäkin

kannattaa olla tarkkana, kysellä ja laittaa puhelin pöydälle niin tajuavat että nauhoitat, puhuvat enemmän totta.
      kerrostaloissa on lähivuosina hirveitä remppoja, kannattaa miettiä tarkkaan.
      usein kannatta olla vuokralla ja pitää rahat rahastoissa>>>

• elmerinerikoinen

Skv ja Ahtiainen. Useampi onnistunut kauppa

• n.35.asuntokaupaa.tehny

Joo toiset myyvät viikossa, toiset useassa kuukaudessa, eniten vaikuttaa mihin hintaan myydään. Ite olin ensin yhdessä, hinta-arvio oli 62 000 euroo, menin toiseen sanoi heti että aloitetaan 79 000 eurosta, tuli 76 000 e kesti kyllä 4 kk. (kumpikaan ei ollut SKV).
      .
      Tuolta talosivulta kannattaa katsoa jos kerrostalosta ostaa pyyntihinnat ja myyntiajat. http://asunnot.oikotie.fi/talosivu Katselin, aivan keskustan kerrostaloissakin on alle viikon myyntiajasta 9 kk myyntiakaan. Toiset myyty liian havalla, toisista pyydetään aivan liikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1729
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      239
      1493
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      874
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      819
    Aihe