Fortum huijaa

Kuluttaja

Helsingin Energia oli varoittanut asiakkaitaan huijareista, jotka yrittävät harhauttaa asiakkaita vaihtamaan energiayhtiötä mm. siksi että Helsingin Energia olisi lopettamassa toimintansa.

Vantaan Tikkurilassa on Fortumin standi jonka ohi kuljin 1.12. Nuoret kaverit vetivät hihasta keskustelemaan ja täytyy sanoa että vaikeata oli kieltäytyä vaihtamasta energialiittymää, sen verran oli agressiivista touhua. En suostunut heidän tarjouksiin tutustumatta taustoihin joten he lupasivat soittaa minulle myöhemmin.

Yksi heidän perusteitaan oli, että Helsingin Energia muuttuu Helen Oy:ksi, jolloin pääosa voitoista karkaa jatkoissa ulkomaille. Enkö haluaisikin että rahani pysyisivät kotimaassa, Fortumilla ne pysyvät. Ei ihan mennyt läpi vaan halusin tarkistaa asian.

Nyt on tarkistettu. Helsingin Energia pysyy jatkossakin Helsingin kaupungin 100 % omistuksessa - voitot eivät todellakaan karkaa ulkomaille vaan niillä rahoitetaan mm. Helsingin vanhustenhoitoa, sosiaalihuoltoa jne. Mutta Fortum on pörssiyhtiö jonka omistuksesta osa on ulkomaisilla pankki- ja sijoitusyhtiöillä. Fortumin sähköverkko on jo 80 % ulkomaiden omistuksessa.

Että sillälailla. Ei siirry energialiittymäni Fortumille, ei nyt eikä koskaan.

7

3041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin se menee. . .

      Nin. Saan kai Suomalaisena ostaa Suomalaista sähköä? Ei kiinnosta Ruotsalaisten sähkö tai Venäläisten taikka vaan EU.n sähkö, oma kotimainen sähkö kiinnostaa. piste.

      • Anonyymi

        Miten se siirto? Onko sekin suomalaista mielestäsi?


    • Rabbi

      Meiltä opittua.USAn juutalaisten omistajien huijaus en jokapäiväinen ilmiö,ovathan he jo suomessakin ajeeraamassa bisneksiä.Valtaosa USAn esiintyjiäkin viihdealoilla ovat juutalaisia,mutta eihän suomalainen sitä tiedä eikä välitäkkään kenelle rahansa antavat.NATOkin on 100% heidän rahoittama sekä ohjattavissa,sehän kuuluu kaikki maailmanvallan saavuttamiseen,kaiken raha,ja pankkisysteemien lisäksi.NWO ,sitä ei pysäytä mikään.

    • Kas tällä tavalla

      Helsingin Energia = sähkönmyyntiyhtiö
      Helen = verkkoyhtiö
      Nuo molemmat löytyy Helsingissä sähkölaskusta, ellet ole itse vaihtanu sähkösopimustasi muuhun rirmaan. Jos vaihdat muualle, sulle tulee jatkossa pelkkä Helenin verkkolasku.

      • Anonyymi

        FORTUM HUJAA MULLA ON SÄHKÖLÄMITEINEN TALO NYT NÄYTTÄÄ ETTÄ 3KK ßÄHKÖLASKU ON 1800E


    • Heikinsähköisku

      Joo se oli tosiaan meikäläinen ja tässä syvimmät pahoitteluni.
      Oli mennyt tosiaan Helen (Helsingin Energia) ja Elen (Vattenfallinverkko) sekaisin.
      Oli sellainen harhakuva että Helen sulatetaan, joko Fortumiin tai johonkin muuhun suureen ja sitten sattui väärinkäsitys että siitä tulee Elen (tai Elenia) - Vattenfall, joka on haastanut koko Saksan kansan 4,7 miljardin korvauksiin siitä syystä että he eivät tahdo ydinvoimaa vaan ekologisia uusiutuvia energioita ja tämä kaikki on mahdollista TTIP-vapaakauppasopimusten myötä mitä käsitellään EUssa suljettujen ovien takana. Niin että meidän MEPitkään eivät niitä näe. Tulevaisuudessa siis Euroopastakin tulee samankaltainen liittovaltio - "oikeus"laitos kuin Yhdysvalloista että kaikki haastavat toisiaan oikeuteen ja rikkain mies useimmiten voittaa. Fortum taas on 51% Suomen valtion omistuksessa ja muuten osakeyhtiö, mutta 100% uusiutuvaa energiaa. Juutalaisten salaliitosta en tiedä.
      Olen uusimyyjä ja olen myös varsin aktiivisesti mukana poliittisessa keskustelussa, mutta nyt tuli tehtyä vakava virhe eli tuli sekoitettua työ ja politiikka keskenenään mitä ei ikinä saisi tehdä. Monta juttua meni päällekkäin ja tässä yhteensattumien summa. Minulle napsahti kirjallinen varoitus, mutta voin vannoa että oppi meni perille. Anteeksi.

      • Niinvarmaan_joo

        Seli seli


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1240
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      1007
    Aihe