Helsingin Energia oli varoittanut asiakkaitaan huijareista, jotka yrittävät harhauttaa asiakkaita vaihtamaan energiayhtiötä mm. siksi että Helsingin Energia olisi lopettamassa toimintansa.
Vantaan Tikkurilassa on Fortumin standi jonka ohi kuljin 1.12. Nuoret kaverit vetivät hihasta keskustelemaan ja täytyy sanoa että vaikeata oli kieltäytyä vaihtamasta energialiittymää, sen verran oli agressiivista touhua. En suostunut heidän tarjouksiin tutustumatta taustoihin joten he lupasivat soittaa minulle myöhemmin.
Yksi heidän perusteitaan oli, että Helsingin Energia muuttuu Helen Oy:ksi, jolloin pääosa voitoista karkaa jatkoissa ulkomaille. Enkö haluaisikin että rahani pysyisivät kotimaassa, Fortumilla ne pysyvät. Ei ihan mennyt läpi vaan halusin tarkistaa asian.
Nyt on tarkistettu. Helsingin Energia pysyy jatkossakin Helsingin kaupungin 100 % omistuksessa - voitot eivät todellakaan karkaa ulkomaille vaan niillä rahoitetaan mm. Helsingin vanhustenhoitoa, sosiaalihuoltoa jne. Mutta Fortum on pörssiyhtiö jonka omistuksesta osa on ulkomaisilla pankki- ja sijoitusyhtiöillä. Fortumin sähköverkko on jo 80 % ulkomaiden omistuksessa.
Että sillälailla. Ei siirry energialiittymäni Fortumille, ei nyt eikä koskaan.
Fortum huijaa
7
3275
Vastaukset
- Niin se menee. . .
Nin. Saan kai Suomalaisena ostaa Suomalaista sähköä? Ei kiinnosta Ruotsalaisten sähkö tai Venäläisten taikka vaan EU.n sähkö, oma kotimainen sähkö kiinnostaa. piste.
- Anonyymi
Miten se siirto? Onko sekin suomalaista mielestäsi?
- Rabbi
Meiltä opittua.USAn juutalaisten omistajien huijaus en jokapäiväinen ilmiö,ovathan he jo suomessakin ajeeraamassa bisneksiä.Valtaosa USAn esiintyjiäkin viihdealoilla ovat juutalaisia,mutta eihän suomalainen sitä tiedä eikä välitäkkään kenelle rahansa antavat.NATOkin on 100% heidän rahoittama sekä ohjattavissa,sehän kuuluu kaikki maailmanvallan saavuttamiseen,kaiken raha,ja pankkisysteemien lisäksi.NWO ,sitä ei pysäytä mikään.
- Kas tällä tavalla
Helsingin Energia = sähkönmyyntiyhtiö
Helen = verkkoyhtiö
Nuo molemmat löytyy Helsingissä sähkölaskusta, ellet ole itse vaihtanu sähkösopimustasi muuhun rirmaan. Jos vaihdat muualle, sulle tulee jatkossa pelkkä Helenin verkkolasku.- Anonyymi
FORTUM HUJAA MULLA ON SÄHKÖLÄMITEINEN TALO NYT NÄYTTÄÄ ETTÄ 3KK ßÄHKÖLASKU ON 1800E
- Heikinsähköisku
Joo se oli tosiaan meikäläinen ja tässä syvimmät pahoitteluni.
Oli mennyt tosiaan Helen (Helsingin Energia) ja Elen (Vattenfallinverkko) sekaisin.
Oli sellainen harhakuva että Helen sulatetaan, joko Fortumiin tai johonkin muuhun suureen ja sitten sattui väärinkäsitys että siitä tulee Elen (tai Elenia) - Vattenfall, joka on haastanut koko Saksan kansan 4,7 miljardin korvauksiin siitä syystä että he eivät tahdo ydinvoimaa vaan ekologisia uusiutuvia energioita ja tämä kaikki on mahdollista TTIP-vapaakauppasopimusten myötä mitä käsitellään EUssa suljettujen ovien takana. Niin että meidän MEPitkään eivät niitä näe. Tulevaisuudessa siis Euroopastakin tulee samankaltainen liittovaltio - "oikeus"laitos kuin Yhdysvalloista että kaikki haastavat toisiaan oikeuteen ja rikkain mies useimmiten voittaa. Fortum taas on 51% Suomen valtion omistuksessa ja muuten osakeyhtiö, mutta 100% uusiutuvaa energiaa. Juutalaisten salaliitosta en tiedä.
Olen uusimyyjä ja olen myös varsin aktiivisesti mukana poliittisessa keskustelussa, mutta nyt tuli tehtyä vakava virhe eli tuli sekoitettua työ ja politiikka keskenenään mitä ei ikinä saisi tehdä. Monta juttua meni päällekkäin ja tässä yhteensattumien summa. Minulle napsahti kirjallinen varoitus, mutta voin vannoa että oppi meni perille. Anteeksi.- Niinvarmaan_joo
Seli seli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1867772
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes933932- 672609
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se731660Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3921601- 641488
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201456Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171121Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791060Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841058