Ensimmäinen työpaikka?

asdfg4

Moro, eli CE kortillinen nuori mies jolla ei kokemusta alalta, kysymyksenä olisi että mistä kuljetus töistä kannattaisi aloittaa? olisiko jakelu se ensimmäinen hyvä?
mitä noita jakelufirmoja olisi jotka esim vie kauppoihin tavaraa yms?

14

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuntihommat jees!

Helpottaisi firmojen nimien antaminen jos kertoisit missä päin maata työtä etsit. Maansiirtohommista ainakin saa kokemusta "oikeista" kuorma-autoista ettei tarvitse millään pakettiauto-luokan kalustolla ajaa. Sitä hommaa on paljon ja ilman kärryäkin moni tekee pelkästään. Joku kaupungin tai kunnan ajot ovat useimmiten leppoisaa tuntihommaa. Sellainen vois olla aloittelijalle myös sopivaa duunia.

• Se paikka johon pääset ekana. Eli jos ylityöt, työaika, kalusto, työn luonne yms. ei haittaa, niin taatusti löytyy töitä.

Sanoisin että semmonen 3 vuoden työkekokemuksen jälkeen kannattaa vasta alkaa valikoimaan paikkoja, ja todeta haastattelussa, tai ekan työpäivän jälkeen "tämä ei ole nyt minun hommani, kiitos silti"

Esim. postin ajelua päivällä pikkukuorma-autolla, työaika 13:00-21:00.. Itse en menisi, mutta sinä taatusti pääsisit hommiin jos olisi paikka vapaana

• Kuljetuspatruuna

Jaa kuski valikoi itse hommansa mitä nyt viitsii ja suvaitsee tehdä?! Heh heh.... Se on sillä tavalla kuulkaas veltot että te ajatte vaikka silmät sumussa kun käsketään. Ei ei, ei kuulkaas arvon turhapurot, ei tämä maa niin pyöri että rengit itse päättää mitä tekee. Sen päättää isännät, me yrittäjät. Jos jotain viivan alle jää se kuuluu meille.

• Antero Naali

Postin ajoon vaihdoin, kun kevyempää ja helpompaa, mitä kiitolinja&kaukokiito&transpoint jakelut

10v. kokemus, joten sain sitten kai valita, jopa tuntipalkkani.

• Kuljetuspatruuna kirjoitti:

Jaa kuski valikoi itse hommansa mitä nyt viitsii ja suvaitsee tehdä?! Heh heh.... Se on sillä tavalla kuulkaas veltot että te ajatte vaikka silmät sumussa kun käsketään. Ei ei, ei kuulkaas arvon turhapurot, ei tämä maa niin pyöri että rengit itse päättää mitä tekee. Sen päättää isännät, me yrittäjät. Jos jotain viivan alle jää se kuuluu meille.

Oikeastaan isännät ei päätä mitään. Ette te ketään voi pakottaa jäädä hommiin

• petre

minulle riitti postin ajelu 4 kuukautta juurikin tuota iltavuoroa 12.oo-21.00, kiintiö tuli täyteen kun ei ollut arkisin vapaa aikaa eikä ehtinyt tehdä mitään saatikka jäänyt sosiaalista elämää.

• petre kirjoitti:

minulle riitti postin ajelu 4 kuukautta juurikin tuota iltavuoroa 12.oo-21.00, kiintiö tuli täyteen kun ei ollut arkisin vapaa aikaa eikä ehtinyt tehdä mitään saatikka jäänyt sosiaalista elämää.

Siinä paha missä mainitaan http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/8596407_fi.htm

Eilen tuli taas paikka hakuun....

• ap43434

Vaasasta päin siis etsin tai jostain lähistöltä, enkä tiedä kuin muutaman firman, esim Piccolo, Risberg,Kiitolinja,Kaukokiito,Itella,Freja,DHL,DSV,Transpoint

• ap43434

Tossa iltasella vielä mietin, että joku sellainen työpaikan valitsen, jossa saa koristella itse autoa (viirejä, ledejä, lisäpitkiä...), vaikkakin pienempi jakeluauto olisikin kyseesä, niissä kun harvemmin on viirejä ym..
        Listatkaa Vaasan lähistöltä firmoja mulle.

• Vanha p..ru
        ap43434 kirjoitti:

Tossa iltasella vielä mietin, että joku sellainen työpaikan valitsen, jossa saa koristella itse autoa (viirejä, ledejä, lisäpitkiä...), vaikkakin pienempi jakeluauto olisikin kyseesä, niissä kun harvemmin on viirejä ym..
        Listatkaa Vaasan lähistöltä firmoja mulle.

osassa firmoista joudut sitten itse kustantamaan lisävarusteet, se kannattaa muistaa. Monesti vielä on niinkin, että jos lopetat firmassa, niin viirit voit ottaa mukaasi, mutta ledit ja lisävalot sitten jätetään ajokkiin.

• ap43434
        Vanha p..ru kirjoitti:

osassa firmoista joudut sitten itse kustantamaan lisävarusteet, se kannattaa muistaa. Monesti vielä on niinkin, että jos lopetat firmassa, niin viirit voit ottaa mukaasi, mutta ledit ja lisävalot sitten jätetään ajokkiin.

Tottakai hankin omakustanteisesti lisävarusteet, tulevat ainakin mieleiset. Mulla on jo useita ledisarjoja ja yksi rosterinen lisävaloteline, jossa 4 sinipitkää parkein.

• asdasd334

Tätä en siis kirjoittanut t: AP:

*Tossa iltasella vielä mietin, että joku sellainen työpaikan valitsen, jossa saa koristella itse autoa (viirejä, ledejä, lisäpitkiä...), vaikkakin pienempi jakeluauto olisikin kyseesä, niissä kun harvemmin on viirejä ym..
      Listatkaa Vaasan lähistöltä firmoja mulle.*

• 4+9

Isäntä ei kustanna rostereita ja kapseleita, ei ehkä ledejäkään joten ne tulee hommata itse. Saa autosta mieleisensä kun on pystyputkee, lediä kylki täynnä ja katolla kaheksan pesuvadin kokoista ksenonia. Harmillista on se jos niitä ei saa mukaansaa kun firmasta lähtee.

• asdasd334

Eipä nuo ledit ja rosterit yhtä ajokkia kohden paljoa yli kahta tonnia maksa ja voihan työhaastattelussa ottaa asian esille ja laittaa vaikka työsopimukseen, että itsehankitut lisävarusteet saa ottaa siististi ja turhia jälkiä jättämättä ottaa mukaansa, tai isäntä suorittaa niistä käyvän korvauksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      117
      3613
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      31
      3129
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      135
      2680
    4. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      15
      2213
    5. Ikävä sua j-mies!

Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      14
      2092
    6. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      203
      2060
    7. Tykkäys ei tarkoita

yhtään mitään!
      Ikävä
      36
      1995
    8. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      120