Suomenkielinen opas ja minibussi

Puolaan

5

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eio Vaikea

Olin juuri neljä päivää Varsovassa. Ei se nyt miltään turistikohteelta tunnu omatoimimatkana. Paras todiste siitä, että kyseessä on aito paikka, eikä turistirysä, on se että englantia ei aina osata. Joutuu vähän viittomaan. Tämä siis hyvä asia.

Ja kun kulkeminen on paljon halvempaa kuin Suomessa, niin siitäkään ei siellä perillä paljon kustannuksia synny. Päivälippu julkisiin noin 4 €. Taksimatka kaupungin keskusta lentokentälle 30,80 PLN eli reilut 7 €.

Joulutori on. Mutta huono puoli tietenkin on noiden puistojen syksyisyys tähän aikaan vuodesta.

Palveluja voi toki mainostaa, mutta kyllä se on helppoa omatoimimatkaajallekin.

• Lazienki

Siis näit turisteille kyhätyn joulutorin ja lentokentän. Tietysti osan keskustaa ja sodassa hävitetyn, uudelleen rakennetun/kopioidun Varsovan vanhankaupunkin sekä syksyiset puistot. Kokeneena Puolanmatkaajana voin kertoa, ettet oikeastaan voi sanoa edes käyneesi Puolassa koska et tietämöttömyytäsi tiedä ja kokemuksesi, voitaisiinko sanoa, on enenmmän kuin suppea Kyseisestä maasta. Varsova on Puolan bisneskaupunki, ei niinkään turistikaupunki. Puolan matkailuhelmet taasen ovat muualla kuin Varsovassa. Tietysti kesäaikaan upeat kuninkaalliset puistot palatseineen voivat ensimatkaajille olla mielenkiintoisia kohteita Varsovan alueella. ainakin ne minua säväyttivät aikoinaan. Käsittääkseni tämä palvelu on rakennettu juuri sinunlaisillesi matkaajille. Tsekkasin ylläolevan `mainoksen´linkistä´ ja sieltä löytyi todella mielenkiintoisia linkkejä kokeneempien puolanmatkaajien reissukohteiksi Varsovasta. Monet kohteet ovat enemmänkin Puolalaisten suosimia matkakohteita, joita ulkomaalaiset eivät ole vielä vyöryttäneet. Suosittelen sinuakin käymään läpi linkit. Tiedä vaikka löytäisit sieltä jotain mielenkiintoista. Olen käynyt mm Lublinissa useita kertoja ja sieltä löydät alkuperäisen vanhankaupungin, pubeineen, ravintoloineen jne. tarjoilijat, nuoria tyttöjä jotka kaikki puhuivat hyvää englantia. . 20 euroa riitti kolmenkattauksen illalliseen, pariin olueeseen ja irkkukahviin. Kulttuurihistiriallisia linnoja. Alueella on myös valitettavasti Auzchwitzin tasoinen keskitysleiri Majdanek, joka on jätettty vierailukohteeksi jälkipolville Takseja siellä ei kannattanut käyttää koska ekasta kerrasta jäi kusetusyrityksen maku. Nyt on tutkailun alla tuo Kazimierz Dolny, paikallisten suosima kohde ja kylpyläkaupunki. ehkä ensi kesänä.

• Eio Vaikea
        Lazienki kirjoitti:

Siis näit turisteille kyhätyn joulutorin ja lentokentän. Tietysti osan keskustaa ja sodassa hävitetyn, uudelleen rakennetun/kopioidun Varsovan vanhankaupunkin sekä syksyiset puistot. Kokeneena Puolanmatkaajana voin kertoa, ettet oikeastaan voi sanoa edes käyneesi Puolassa koska et tietämöttömyytäsi tiedä ja kokemuksesi, voitaisiinko sanoa, on enenmmän kuin suppea Kyseisestä maasta. Varsova on Puolan bisneskaupunki, ei niinkään turistikaupunki. Puolan matkailuhelmet taasen ovat muualla kuin Varsovassa. Tietysti kesäaikaan upeat kuninkaalliset puistot palatseineen voivat ensimatkaajille olla mielenkiintoisia kohteita Varsovan alueella. ainakin ne minua säväyttivät aikoinaan. Käsittääkseni tämä palvelu on rakennettu juuri sinunlaisillesi matkaajille. Tsekkasin ylläolevan `mainoksen´linkistä´ ja sieltä löytyi todella mielenkiintoisia linkkejä kokeneempien puolanmatkaajien reissukohteiksi Varsovasta. Monet kohteet ovat enemmänkin Puolalaisten suosimia matkakohteita, joita ulkomaalaiset eivät ole vielä vyöryttäneet. Suosittelen sinuakin käymään läpi linkit. Tiedä vaikka löytäisit sieltä jotain mielenkiintoista. Olen käynyt mm Lublinissa useita kertoja ja sieltä löydät alkuperäisen vanhankaupungin, pubeineen, ravintoloineen jne. tarjoilijat, nuoria tyttöjä jotka kaikki puhuivat hyvää englantia. . 20 euroa riitti kolmenkattauksen illalliseen, pariin olueeseen ja irkkukahviin. Kulttuurihistiriallisia linnoja. Alueella on myös valitettavasti Auzchwitzin tasoinen keskitysleiri Majdanek, joka on jätettty vierailukohteeksi jälkipolville Takseja siellä ei kannattanut käyttää koska ekasta kerrasta jäi kusetusyrityksen maku. Nyt on tutkailun alla tuo Kazimierz Dolny, paikallisten suosima kohde ja kylpyläkaupunki. ehkä ensi kesänä.

Olen käynyt aikaisemminkin Varsovassa. Myös Krakovassa, jota pidänkin turistikohteena. Mutta se pointti ei ollut ihan tuossa, vaan siinä että mua inhottaa näillä sivuilla tehtävä piilomainonta. Kuten huomaat näistä kirjoituksistasi.

• Lazienki
        Eio Vaikea kirjoitti:

Olen käynyt aikaisemminkin Varsovassa. Myös Krakovassa, jota pidänkin turistikohteena. Mutta se pointti ei ollut ihan tuossa, vaan siinä että mua inhottaa näillä sivuilla tehtävä piilomainonta. Kuten huomaat näistä kirjoituksistasi.

Ihan uteliaisuuttani kysyn, mikä sinua siinä niin inhottaa? Ymmärtäisin jos tuossa piilomainostettaisiin vaikka kiinankrääsää tai sijoitusvakuutuksia ym puppua. Joku kuitenkin innostuu, että hei, upeeta, riskitöntä vaivatonta, eikä tarvitse edes osata kieliä kun suomenkielinen opastaja on mukana joka tuntee ja tietää paikat, hinnat, kulttuurin etc. Näitä ihmisiä varten tuo ilmoitus on.

• 777
        Lazienki kirjoitti:

Ihan uteliaisuuttani kysyn, mikä sinua siinä niin inhottaa? Ymmärtäisin jos tuossa piilomainostettaisiin vaikka kiinankrääsää tai sijoitusvakuutuksia ym puppua. Joku kuitenkin innostuu, että hei, upeeta, riskitöntä vaivatonta, eikä tarvitse edes osata kieliä kun suomenkielinen opastaja on mukana joka tuntee ja tietää paikat, hinnat, kulttuurin etc. Näitä ihmisiä varten tuo ilmoitus on.

Juuri näin. Olen samaa mieltä. Itse en opasta tarvitse, mutta monille palvelu voi olla hyödyllinen. Että näin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe