Suomenkielinen opas ja minibussi

Puolaan

5

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eio Vaikea

      Olin juuri neljä päivää Varsovassa. Ei se nyt miltään turistikohteelta tunnu omatoimimatkana. Paras todiste siitä, että kyseessä on aito paikka, eikä turistirysä, on se että englantia ei aina osata. Joutuu vähän viittomaan. Tämä siis hyvä asia.

      Ja kun kulkeminen on paljon halvempaa kuin Suomessa, niin siitäkään ei siellä perillä paljon kustannuksia synny. Päivälippu julkisiin noin 4 €. Taksimatka kaupungin keskusta lentokentälle 30,80 PLN eli reilut 7 €.

      Joulutori on. Mutta huono puoli tietenkin on noiden puistojen syksyisyys tähän aikaan vuodesta.

      Palveluja voi toki mainostaa, mutta kyllä se on helppoa omatoimimatkaajallekin.

      • Lazienki

        Siis näit turisteille kyhätyn joulutorin ja lentokentän. Tietysti osan keskustaa ja sodassa hävitetyn, uudelleen rakennetun/kopioidun Varsovan vanhankaupunkin sekä syksyiset puistot. Kokeneena Puolanmatkaajana voin kertoa, ettet oikeastaan voi sanoa edes käyneesi Puolassa koska et tietämöttömyytäsi tiedä ja kokemuksesi, voitaisiinko sanoa, on enenmmän kuin suppea Kyseisestä maasta. Varsova on Puolan bisneskaupunki, ei niinkään turistikaupunki. Puolan matkailuhelmet taasen ovat muualla kuin Varsovassa. Tietysti kesäaikaan upeat kuninkaalliset puistot palatseineen voivat ensimatkaajille olla mielenkiintoisia kohteita Varsovan alueella. ainakin ne minua säväyttivät aikoinaan. Käsittääkseni tämä palvelu on rakennettu juuri sinunlaisillesi matkaajille. Tsekkasin ylläolevan `mainoksen´linkistä´ ja sieltä löytyi todella mielenkiintoisia linkkejä kokeneempien puolanmatkaajien reissukohteiksi Varsovasta. Monet kohteet ovat enemmänkin Puolalaisten suosimia matkakohteita, joita ulkomaalaiset eivät ole vielä vyöryttäneet. Suosittelen sinuakin käymään läpi linkit. Tiedä vaikka löytäisit sieltä jotain mielenkiintoista. Olen käynyt mm Lublinissa useita kertoja ja sieltä löydät alkuperäisen vanhankaupungin, pubeineen, ravintoloineen jne. tarjoilijat, nuoria tyttöjä jotka kaikki puhuivat hyvää englantia. . 20 euroa riitti kolmenkattauksen illalliseen, pariin olueeseen ja irkkukahviin. Kulttuurihistiriallisia linnoja. Alueella on myös valitettavasti Auzchwitzin tasoinen keskitysleiri Majdanek, joka on jätettty vierailukohteeksi jälkipolville Takseja siellä ei kannattanut käyttää koska ekasta kerrasta jäi kusetusyrityksen maku. Nyt on tutkailun alla tuo Kazimierz Dolny, paikallisten suosima kohde ja kylpyläkaupunki. ehkä ensi kesänä.


      • Eio Vaikea
        Lazienki kirjoitti:

        Siis näit turisteille kyhätyn joulutorin ja lentokentän. Tietysti osan keskustaa ja sodassa hävitetyn, uudelleen rakennetun/kopioidun Varsovan vanhankaupunkin sekä syksyiset puistot. Kokeneena Puolanmatkaajana voin kertoa, ettet oikeastaan voi sanoa edes käyneesi Puolassa koska et tietämöttömyytäsi tiedä ja kokemuksesi, voitaisiinko sanoa, on enenmmän kuin suppea Kyseisestä maasta. Varsova on Puolan bisneskaupunki, ei niinkään turistikaupunki. Puolan matkailuhelmet taasen ovat muualla kuin Varsovassa. Tietysti kesäaikaan upeat kuninkaalliset puistot palatseineen voivat ensimatkaajille olla mielenkiintoisia kohteita Varsovan alueella. ainakin ne minua säväyttivät aikoinaan. Käsittääkseni tämä palvelu on rakennettu juuri sinunlaisillesi matkaajille. Tsekkasin ylläolevan `mainoksen´linkistä´ ja sieltä löytyi todella mielenkiintoisia linkkejä kokeneempien puolanmatkaajien reissukohteiksi Varsovasta. Monet kohteet ovat enemmänkin Puolalaisten suosimia matkakohteita, joita ulkomaalaiset eivät ole vielä vyöryttäneet. Suosittelen sinuakin käymään läpi linkit. Tiedä vaikka löytäisit sieltä jotain mielenkiintoista. Olen käynyt mm Lublinissa useita kertoja ja sieltä löydät alkuperäisen vanhankaupungin, pubeineen, ravintoloineen jne. tarjoilijat, nuoria tyttöjä jotka kaikki puhuivat hyvää englantia. . 20 euroa riitti kolmenkattauksen illalliseen, pariin olueeseen ja irkkukahviin. Kulttuurihistiriallisia linnoja. Alueella on myös valitettavasti Auzchwitzin tasoinen keskitysleiri Majdanek, joka on jätettty vierailukohteeksi jälkipolville Takseja siellä ei kannattanut käyttää koska ekasta kerrasta jäi kusetusyrityksen maku. Nyt on tutkailun alla tuo Kazimierz Dolny, paikallisten suosima kohde ja kylpyläkaupunki. ehkä ensi kesänä.

        Olen käynyt aikaisemminkin Varsovassa. Myös Krakovassa, jota pidänkin turistikohteena. Mutta se pointti ei ollut ihan tuossa, vaan siinä että mua inhottaa näillä sivuilla tehtävä piilomainonta. Kuten huomaat näistä kirjoituksistasi.


      • Lazienki
        Eio Vaikea kirjoitti:

        Olen käynyt aikaisemminkin Varsovassa. Myös Krakovassa, jota pidänkin turistikohteena. Mutta se pointti ei ollut ihan tuossa, vaan siinä että mua inhottaa näillä sivuilla tehtävä piilomainonta. Kuten huomaat näistä kirjoituksistasi.

        Ihan uteliaisuuttani kysyn, mikä sinua siinä niin inhottaa? Ymmärtäisin jos tuossa piilomainostettaisiin vaikka kiinankrääsää tai sijoitusvakuutuksia ym puppua. Joku kuitenkin innostuu, että hei, upeeta, riskitöntä vaivatonta, eikä tarvitse edes osata kieliä kun suomenkielinen opastaja on mukana joka tuntee ja tietää paikat, hinnat, kulttuurin etc. Näitä ihmisiä varten tuo ilmoitus on.


      • 777
        Lazienki kirjoitti:

        Ihan uteliaisuuttani kysyn, mikä sinua siinä niin inhottaa? Ymmärtäisin jos tuossa piilomainostettaisiin vaikka kiinankrääsää tai sijoitusvakuutuksia ym puppua. Joku kuitenkin innostuu, että hei, upeeta, riskitöntä vaivatonta, eikä tarvitse edes osata kieliä kun suomenkielinen opastaja on mukana joka tuntee ja tietää paikat, hinnat, kulttuurin etc. Näitä ihmisiä varten tuo ilmoitus on.

        Juuri näin. Olen samaa mieltä. Itse en opasta tarvitse, mutta monille palvelu voi olla hyödyllinen. Että näin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1839
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      189
      1491
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      163
      1372
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe