Vihreä lappu jäi passiin

Haukionkala

Sattuipa satunnaiselle matkailijalle: New Yorkista lähtiessä eivät missään passintarkastuspisteessä repineet vihreää lappua (olikohan se kuuluisa I-94-formi, jossa tyhmiä kyseltiin) pois passista. Onkohan se kuinkakin vakavaa, onko jollakulla jäänyt sama lappu passiin ja oliko seuraamuksia? Muutenhan sillä ole mitään väliä, mutta todennäköisesti menen takaisin jenkkeihin helmikuussa, enkä haluaisi jäädä turvatarkastuksessa jumiin sen takia etteivät ole repineet ko. lappua irti.

Ken osata vastaa, kertokoon, muutoin soitan ensi viikolla lähetystöön ja kyselen... kiitokset etukäteen.

10

2519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pentagramix
    • hyvä

      Joo, kyllä saattaa onelmia olla edessä helmikuussa. Ja vaikka koettais korjata virhe noilla edustuston ohjeilla niin hankalaa saattaa olla. Isossa maassa papereilla on joskus pitkä matka toiselle pöydälle.
      Mulla ainakin Finnairin tiskillä ne sen talteen otti..

    • Vieteri

      Soita Suomessa olevaan Usa lähetystöön. Pyydä jotakin virkailijaa tarkistamaan asia. Antaa kyllä sinulle ohjeet. Tämä tapaus ei ole kuule ainutlaatuinen. Sitä on sattunut usealle liike tutulleni.

      • emppu

        kaveri meni miamiin samassa tilanteessa, lappu oli jäänyt passiin vahingossa (matkaoppaan vika) edellisellä kerralla. pidätettiin saman tien ja oranssit haalarit päällä putkaan, pääsi pois parin päivän päästä....


      • Mää
        emppu kirjoitti:

        kaveri meni miamiin samassa tilanteessa, lappu oli jäänyt passiin vahingossa (matkaoppaan vika) edellisellä kerralla. pidätettiin saman tien ja oranssit haalarit päällä putkaan, pääsi pois parin päivän päästä....

        On jääny monesti lappu passin väliin eikä siitä oo tullu mitään ongelmia. Ihan turhaa tommonen pelottelu. Ihmiset ootte ikäviä.


      • vieteri
        emppu kirjoitti:

        kaveri meni miamiin samassa tilanteessa, lappu oli jäänyt passiin vahingossa (matkaoppaan vika) edellisellä kerralla. pidätettiin saman tien ja oranssit haalarit päällä putkaan, pääsi pois parin päivän päästä....

        Muuten hyvä, mutta oranssit ovat liittovaltion vankilan kuteet ja nekin vain määrätyissä osavaltioissa. Yleensä 2 päivän putkareissulla saa pitää omat päällään. Ne jotka pukevat nuo ns. oranssit päälleen ovat tutkintovankeudessa tai sitten tuomittuja. Niiden reissu kestää yleensä kuukauden tai pidempään. Ettei vain olisi elokuvista opittua, että se siitä.


    • usa

      oli jäänyt mullakin samanen lappu ja kun palasin usaan kuukausi sitten, ei tapahtunut sen kummempaa kuin, että tullivirkailija mainitsi, että eikö sulta otettu lappua pois ja otti sen pois.

      • Haukionkala

        Mä laitoin pari päivää sitten USA:n suurlähetystön sivulla olleiden ohjeiden mukaan selvitykset Kentuckyyn, laitoitko sinä mitään selvityksiä ennen matkaasi? Vai oliko tosiaan vastassa noin ystävällinen miekkonen joka vain repi lapun pois?

        Mullakin oli lokakuun lopussa niin ystävällinen vastaanotto JFK:n kentällä että suhtaudun jatkossa erittäin skeptisesti kauhukertomuksiin jonoista ja tylystä kohtelusta :)


      • Nina74
        Haukionkala kirjoitti:

        Mä laitoin pari päivää sitten USA:n suurlähetystön sivulla olleiden ohjeiden mukaan selvitykset Kentuckyyn, laitoitko sinä mitään selvityksiä ennen matkaasi? Vai oliko tosiaan vastassa noin ystävällinen miekkonen joka vain repi lapun pois?

        Mullakin oli lokakuun lopussa niin ystävällinen vastaanotto JFK:n kentällä että suhtaudun jatkossa erittäin skeptisesti kauhukertomuksiin jonoista ja tylystä kohtelusta :)

        Viimeiksi kun kävin Jenkkilässä oli mun vihreä lappu laitettu (saapuessa) mieheni passiin ja mun sitten vastaavasti hänen. Huomattiin vasta pari viikkoa saapumisen jälkeen.
        JFK:llä lähtiessä ei ongelmaa.
        Sekaannukseen varmasti vaikutti se, että saavuimme Kennedylle samaan aikaan kun historian suurin blackout tuli ja noita lappuja asenneltiin sitten taskulampun ja kynttilän valossa passeihin :)


      • iloveny
        Nina74 kirjoitti:

        Viimeiksi kun kävin Jenkkilässä oli mun vihreä lappu laitettu (saapuessa) mieheni passiin ja mun sitten vastaavasti hänen. Huomattiin vasta pari viikkoa saapumisen jälkeen.
        JFK:llä lähtiessä ei ongelmaa.
        Sekaannukseen varmasti vaikutti se, että saavuimme Kennedylle samaan aikaan kun historian suurin blackout tuli ja noita lappuja asenneltiin sitten taskulampun ja kynttilän valossa passeihin :)

        Paljonko vihreä passi maksaa¿¿??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3554
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      229
      2166
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1702
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1597
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1434
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      294
      1305
    7. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1145
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1141
    9. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      84
      1139
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      976
    Aihe