Mikäli taloyhtiössä olisi sellainen ? Siinä lauteilla sikin sokin löylystä nauttiessa tutustuisi luontevasti naapureihin. Onko aivan kauhea ajatus ?
+60v, lähdettekö kanssani sekasaunaan ?
46
203
Vastaukset
- ikä tekee tehtävänsä
Yhtä tyhmä ajatus, kuin aloituskin :(
Jos vaikka piparia alkaisit leipomaan, niin ei mene Sinun aikasi hukkaan. - ||||,,
Tuttavani käy, ei ole tutustelija- eikä juoruilijatyyppiin kuuluva.
Itse en kävisi koskaan. - omat saunavuorot
En lähtisi.
- +++++
Empä taida tulla koska siellä olisi valot päällä.
Käydäänhän turkkilaisessa saunassa kuka alasti kuka pyyheliinan kanssa. Siellä kuitenkaan ei ole valoja ja höyry peittää kasvot melkein tunnistemattomiksi.- +++
Sama tuli minunkin mieleeni. Muinoin mummolassa pukuhuoneen (kylman eteisen) ja saunan välissä olevassa pikkuruisessa ikkunassa palaa tuhrusti kynttilä, joten näkyvyys ei ollut kehuttava.
- lapsuuden trauma
Minua ei saa ikinä saunaan!
Tuli pienenä sellaiset traumat yhdestä saunareissusta:
Olin 5 ikäisenä pojankloppina äitin kanssa saunassa.
Kun istuttiin lauteilla löylyä ottamassa, huomasin jotakin outoa äitini jalkovälissä.
Osoitin sitä sormellani ja kysyin, että mikä ihme tuo on?
Äiti vastasi siihen:Se on linnunpesä.
Ihmettelin asiaa hetken ja sitten sanoin kirkkaalla äänellä:
On se tehnyt pesän vittumaiseen paikkaan!
Silloin äiti suuttui.
Hän otti tiukan otteen hiuksistani ja alkoi pyörittämään minua ilmassa niin, että koko maailma pyöri ympäri.
Hetken kuluttua äiti kysyi kiukkuisena, että mitäs nyt näkyy?
Minä sanoin iloisena:Vittu, ämpäri, ikkuna, vittu, ämpäri, ikkuna.....
Joten ei tässä paljon saunomiset kiinnosta!- saunojat
Oliko tämä huumoria? Missä kohtaa piti nauraa?
- .++.
Onko kukaan, missään, milloinkaan sattunut huomaamaan, onko asuntokohtaisten saunojen homevaurioista ollut juttua?
Vaan onkokaan niitä olemassa, tutkimuksia, saati vaurioita.Ne ovat taloyhtiön vastuuta, siis jos sauna löytyy piirustuksista. Isännöitsijälle soitto, ja se on siinä. Miksi kysyt?
- .++.
hmp.f kirjoitti:
Ne ovat taloyhtiön vastuuta, siis jos sauna löytyy piirustuksista. Isännöitsijälle soitto, ja se on siinä. Miksi kysyt?
Miksi kysyt? Ihme kommentti?
Miksi muuten, kun en tiennyt?
Ja kysymys oli, onko talon jokaisessa asunnossa olevista saunoista tullut homevaurioita. .++. kirjoitti:
Miksi kysyt? Ihme kommentti?
Miksi muuten, kun en tiennyt?
Ja kysymys oli, onko talon jokaisessa asunnossa olevista saunoista tullut homevaurioita.Älä nyt suutu kun tulin sun hätiin :) Siksi kysyn kun en ymmärtänyt sun kysymystä, ja sun vastauksesi sekoitti mua vielä enemmän. Tarkoititko noin yleensä juttuja homeisista saunoista, vai vai vai...
- .++.
hmp.f kirjoitti:
Älä nyt suutu kun tulin sun hätiin :) Siksi kysyn kun en ymmärtänyt sun kysymystä, ja sun vastauksesi sekoitti mua vielä enemmän. Tarkoititko noin yleensä juttuja homeisista saunoista, vai vai vai...
Siis, onko verrattu entivanhojen kerrostalojen, joissa on vain yksi-kaksi saunaa koko talossa, ja nykytalojen, joissa on jokaisessa asunnossa oma saunansa, homevahinkojen eroja.
Taloissa, ei pelkissä saunoissa.
Eläkä ennää nostata mun verenpainetta. :))) Armaha! .++. kirjoitti:
Siis, onko verrattu entivanhojen kerrostalojen, joissa on vain yksi-kaksi saunaa koko talossa, ja nykytalojen, joissa on jokaisessa asunnossa oma saunansa, homevahinkojen eroja.
Taloissa, ei pelkissä saunoissa.
Eläkä ennää nostata mun verenpainetta. :))) Armaha!Mulla on sellainen käsitys että vesieristeitä alettiin käyttää vasta -90 luvulla, ennen sitä sai kuka tahansa tyyliin tehdä kylppäri- ja saunaremppoja. Joten niissä taloissa joissa ne rempat ovat tehty vaikka 80-luvulla, saattaa tulla kosteusvaurioita. Ihan riippumatta siitä onko talossa omat saunat vai ei. Aika uusi juttu tuo kosteussulku. Yllättävää, eikö.
Ei tainnut auttaa sun verenpaineeseen :)- yksinkertaista
hmp.f kirjoitti:
Mulla on sellainen käsitys että vesieristeitä alettiin käyttää vasta -90 luvulla, ennen sitä sai kuka tahansa tyyliin tehdä kylppäri- ja saunaremppoja. Joten niissä taloissa joissa ne rempat ovat tehty vaikka 80-luvulla, saattaa tulla kosteusvaurioita. Ihan riippumatta siitä onko talossa omat saunat vai ei. Aika uusi juttu tuo kosteussulku. Yllättävää, eikö.
Ei tainnut auttaa sun verenpaineeseen :)Vaikka kuin miettis ei löydy muuta syytä kuin kosteus, kun paikat ovat kuivia ei hometta ole.
yksinkertaista kirjoitti:
Vaikka kuin miettis ei löydy muuta syytä kuin kosteus, kun paikat ovat kuivia ei hometta ole.
Ei muuta kuin kuivapesua keksimään, ja olet rikas :)
On, kauhea ajatus on. En tiedä saanko nukuttua tänä yönä.
- Sopu ennen kaikkea
Emmä kehtaa, toiset äijät tulisivat vain kateellisiksi ja naiset pyörtyilisivät.
- .Siilimuori
No eipä tuntuis luintevalta istua palijain pepuin ventovieraiden keskellä, hyhhyh.
Siin on kauhea ajatus. Ei kyllä yhtään tuntuisi luontevalta.- ----'
Istuihan Oulussa koko kaupuinteatterillinen ihmisia nakuna katsomossa.
- .Siilimuori
----' kirjoitti:
Istuihan Oulussa koko kaupuinteatterillinen ihmisia nakuna katsomossa.
Ei kai se koko kaupinginteatterill ollut, pienellä näyttämöllä vissiiin? Sinne hakutuivatkin vain aiheesta kiinnostuneet.
- ----'
.Siilimuori kirjoitti:
Ei kai se koko kaupinginteatterill ollut, pienellä näyttämöllä vissiiin? Sinne hakutuivatkin vain aiheesta kiinnostuneet.
Piki-salissa, johon mahtuu 160 katsojaa.
- .Siilimuori
----' kirjoitti:
Piki-salissa, johon mahtuu 160 katsojaa.
Aijaa, olitkos katsomassa?
- ----'
.Siilimuori kirjoitti:
Aijaa, olitkos katsomassa?
Oh, nou, pois se minusta.
- .Siilimuori
----' kirjoitti:
Oh, nou, pois se minusta.
Nii, kyllä tatteriesitys on mieluisampi jos on vaatteet päällä katsojilla. Minä kävin katsoomassa sen Housut Pois -esityksen joskus.
- ----'
.Siilimuori kirjoitti:
Nii, kyllä tatteriesitys on mieluisampi jos on vaatteet päällä katsojilla. Minä kävin katsoomassa sen Housut Pois -esityksen joskus.
Näkykö mittään strategista, mieleen jäänyttä?
- .Siilimuori
----' kirjoitti:
Näkykö mittään strategista, mieleen jäänyttä?
Ei mitään sellaista mitä en aiemmin olisi nähnyt. Siis mitään ei jäänyt erityisesti mieleen. Mutta ihan hyvä esitys, kuten monet muutin esitykset. Kaikki tavallaan.
- ----'
.Siilimuori kirjoitti:
Ei mitään sellaista mitä en aiemmin olisi nähnyt. Siis mitään ei jäänyt erityisesti mieleen. Mutta ihan hyvä esitys, kuten monet muutin esitykset. Kaikki tavallaan.
:)) niin varmaan olisin minäkin kokenut. Moisesta ollut jo pari kertaa leffa, jossa olikohan he skottiperheenäitejä, tekivät kalenterin, jolla tulivat maailmankuuluiksi.
Vielä tosi tarina. - .Siilimuori
----' kirjoitti:
:)) niin varmaan olisin minäkin kokenut. Moisesta ollut jo pari kertaa leffa, jossa olikohan he skottiperheenäitejä, tekivät kalenterin, jolla tulivat maailmankuuluiksi.
Vielä tosi tarina.Juu, olen katsonut sen elokuvan, eikös siinä ollut monenikäisiä naisia ja olen katsont senkin leffan jossa työttömiksi jääneet miehet tekivät housut pois -esityksen.
- ----'
.Siilimuori kirjoitti:
Juu, olen katsonut sen elokuvan, eikös siinä ollut monenikäisiä naisia ja olen katsont senkin leffan jossa työttömiksi jääneet miehet tekivät housut pois -esityksen.
Jepulis, yhtenä mammana oli jopa Helen Mirren, siinä toisessa taas oli TV-sarjasta mies, jonka nimi oli Ylämaan jotain. Mukana ylämaanterrieri ja komeita ylämaan sarvipäitä.
- .Siilimuori
----' kirjoitti:
Jepulis, yhtenä mammana oli jopa Helen Mirren, siinä toisessa taas oli TV-sarjasta mies, jonka nimi oli Ylämaan jotain. Mukana ylämaanterrieri ja komeita ylämaan sarvipäitä.
Aikaa, tuota en sitte muista katsoneeni, siis terrieriä ja sarvipäitä.
- ----'
.Siilimuori kirjoitti:
Aikaa, tuota en sitte muista katsoneeni, siis terrieriä ja sarvipäitä.
Ylämaan kettu, pääosassa suosittu Robert Carlyle.
- .Siilimuori
----' kirjoitti:
Ylämaan kettu, pääosassa suosittu Robert Carlyle.
Valitettavasti tuo Roobertti ei sano mulle mitään.
- Robertino Loretti
.Siilimuori kirjoitti:
Valitettavasti tuo Roobertti ei sano mulle mitään.
Tuon näköinen miekkuli.
Nyt tosin jo ikääntyneempi.
http://img4.wikia.nocookie.net/__cb20090324020731/stargate/images/3/3a/Robert_Carlyle.jpg - .Siilimuori
Robertino Loretti kirjoitti:
Tuon näköinen miekkuli.
Nyt tosin jo ikääntyneempi.
http://img4.wikia.nocookie.net/__cb20090324020731/stargate/images/3/3a/Robert_Carlyle.jpgAi tuo, nimestä en tunnistanut mutta ulkonäkö vaikuttaa tutulta.
Asia riippuu siitä mist se roikkuu sanotaan,mikä ettei jos ollaan jossain yhteisessä ryhmässä touhuilemassa yhteisiä asioita.
Toisinaan noissa koulutuksissa joku aina riehaantui saunomaan ja kauhee mölinä päälle,kaikki saunaan.
Siellähän sitte kökötettiin pikku pyllyt kiltisti omien beflettien päällä.
Tollanen talosauna jossa kuka tahansa milloin tahansa saattaa putkahtaa ovesta lauteille vaatii pikkasen funtsailua.- bessie*
Onko sekasauna sellainen jossa on sekä sähkö- että puulämmitteinen kiuas?
Aivan omalla aikataulullani menisin jos menisin, en sinun kanssasi.- Jorma Raihnanen
Aivan oikean määritelmän annoit sekasaunalle.
Aloittaja lienee tarkoittanut sukupuolineutraalia saunavuoroa ja siihenhän sitten liittyy myös saunakaverin määräaikainen adoptio-oikeus.
Että käsitteet selviksi.
- :-)
Tulihan sitä nuorena saunassakin naitua :D
- :-|
Nuorehan sitä tehtiin vaikka missä. Mekin kumppanin ollessa armeijassa armeija-alueella, vähän puiden siimeksessä.
- varovasti..
Nykyään meillä taitaa olla lauteilla sellaista epävireistä senioriseksiä :))
- Punkassa parempi
Kerran kokeiltiin. Ei kyllä ole kehuttava paikka!
- liian kova.
Punkassa parempi kirjoitti:
Kerran kokeiltiin. Ei kyllä ole kehuttava paikka!
Samaa mieltä, koska lauteita ei ole pehmustettu.
- 05.12
varovasti.. kirjoitti:
Nykyään meillä taitaa olla lauteilla sellaista epävireistä senioriseksiä :))
Huh ! Epävireistä seksiä. Onko myös sellaista. Ja seksiä yleensäkin saunassa joka on puhtauden tyyssija, paikka jossa sielu kuin ruumiskin puhdistuu, mieli virkistyy. En voisi kuvitellakaan että saunassa paritellaan, kentis saunan jälkeen mikäli molemmilla iskee kipinää.
Ihan hieno ajatus.
Nyt juuri on sellainen olo, että lähtisin mielelläni saunaan vaikka kenen kanssa, istuttaisiin lauteilla ja muisteltaisiin millaisia itsenäisyyspäiviä on kunkin omaan elämään mahtunut.
Vahinko vain, että tässä talossa saa aina kylpeä yksin, jollei kutsu jotakin kaveriksi lauteille...naapureita en ole kehdannut kutsua, järkyttyisivät perin pohjin jos moista esittäisin.
Pitäisiköhän lämmittää sauna ja jättää itsenäisyyspäivän ruokaostokset väliin...
olen aina tehnyt itsenäisyyspäiväkakun jossa liehuu suomen lippu keskellä ja ainakin se täytyy tänään vääntää...vaikka kuinka laiskottaisi.- Viaton sivullinen
Nyt kun olen tätä asiaa ehtinyt miettiä, on vastaukseni kyllä. Hitaana hämäläisenä
menee aikaa näin tärkeän kysymyksen käsittelyyn.
Kiilaisin lauteille miesten viereen.
Jee, mutta kylpysaaviin en ole vielä suostunut, ajatella, samaan veteen koko
poppoon kanssa, ei käy, oman kullan kanssa tietysti menisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2562733Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse872125Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841383- 671335
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181280TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161128Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901100Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43964- 71953