KOKEMUSVUODET

pankkiautomaatti

MINULLA ON YLI 4 VUOTTA KOKEMUSTA KUORMA-AUTOLLA AJAMISESTA, JA PALKKANI ON NYT SE 13,07€

JOS MENEN TÖIHIN PAKETTIAUTON KULJETTAJAKSI, NIIN SAANKO SIELLÄKIN PALKKAA SEN YLI 4 VUOTTA AJANEEN VERRAN, ELI 12,78€/H

36

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyttyautoilija

      Mitä?

    • tymästäpääst

      Sen siitä saa, jos maksaisit AKTlle 500€ vuodessa, voisit soittaa heille ja kysäistä

    • Caps&Lock

      Pysy pois kaikista laitteista joilla liikutaan yleisillä teillä sillä älysi ei siihen riitä kuten ei näköjään tietokoneella kirjoittamiseenkaan!

    • Kyllä2

      3 vastausta, 0 asiallista.

      Tuo kerryttää kokemusvuosia myös pakuhommiin. Monet firmat maksaa pakukuskille kuorma-auton kuljettajan palkkaa jos on C-kortti jne...

    • totta kai

      Kyllä saat.

      Kuorma-autoalan työehtosopimus
      7§ Palkanmääräytyminen 5. kohta:
      "Palvelusvuosia laskettaessa huomioidaan kaikki työtodistusten mukainen ammattimaisessa liikenteessä kuljettajana työskentelyaika. Myös muussa liikenteessä ammattikuljettajana toimiminen huomioidaan. "

      • Hankalaks me

        Entä toisin päin

        A: Kuljettaja saanut BECE-luokan ajokortin 2010 ja ajanut pakettiautoa siitä asti, ja menee nyt töihin rekkakuskiksi. Saako hän rekkahommaankin ne kokemusvuodet

        B: Kuljettaja saanut B-luokan ajokortin 2010 ja ajanut sen jälkeen pakettiautoa, ja saa nyt BECE-kortin ja rupeaa ajamaan rekkaa, saako hän silloin myös kokemusvuodet?

        Sehän on loogista että isomman kokemusvuodet vaikuttaa myös pienempään, mutta entä pienemmän auton kokemusvuodet isompaan?


      • kaikki lasketaan
        Hankalaks me kirjoitti:

        Entä toisin päin

        A: Kuljettaja saanut BECE-luokan ajokortin 2010 ja ajanut pakettiautoa siitä asti, ja menee nyt töihin rekkakuskiksi. Saako hän rekkahommaankin ne kokemusvuodet

        B: Kuljettaja saanut B-luokan ajokortin 2010 ja ajanut sen jälkeen pakettiautoa, ja saa nyt BECE-kortin ja rupeaa ajamaan rekkaa, saako hän silloin myös kokemusvuodet?

        Sehän on loogista että isomman kokemusvuodet vaikuttaa myös pienempään, mutta entä pienemmän auton kokemusvuodet isompaan?

        Ihan sama vaikka olis ajanut taksia. Siinä lukee "kaikki työtodistusten mukainen ammattimaisessa liikenteessä kuljettajana työskentelyaika", joten sen mukaan toimitaan. Ei ole mitään mainintaa ajoneuvoluokista. Fillarilähetti olis ehkä jo vähän siinä ja siinä. ;)


    • Kuljetuspatruuna

      Pakulla veivaamisesta 13 ecua tunnille!! Heh heh heh!!! Kyllä nyt on turhapuroilla luulot kovat mutta löysät housuissa. Pakun rattiin nyt sopii laittaa vaikka sambialaisen orangin tai 90v liikuntarajoitteisen eläkeläisen, sopimakseni katsomallani palkalla. Sössiihän nekin, mutta ei kirpase niin kamalasti kun ökypalkalla tunteja veivaava ja asiakkaita/isäntää/ajoja/autoa haukkuva kuskin pruitti. Ei oo ihmekään että tätä maata ollaan konkurssiin ajamassa kun todellisuuden taju on duunarihampeilla tuota luokkaa!!

      Realismia, ystävät hyvät, realismia!

      • Kapitalistiriistäjä

        Minä maksoin koulut ja kurssit firmaani tulleille kavereille jotta pääsisivät ajamaan laillisesti Scania 110 Siperia. Jaksoin mielelläni kurssit, palkan ja päivärahat sillä kunnollinen työntekijä tarvitsee kunnollisen palkankin. 16 Euroa sovittiin pohjapalkaksi kun varsinainen työ alkaa. 75-vuosi mallinen sora-auto liikkuu kyllä hienosti kun kyseiset kaverit kahdessa vuorossa alkavat soraa kuljettamaan. Täydellä palkalla ja lisillä tietysti.


    • Minivanilla onneen

      9 eur /tunti taitaa olla se nykyinen "asiallinen" taksa. Ylityöt menee samaan
      hintaan. 13.07 tunti 4 vuoden kokemuksella on niin hyvä palkka miksi vaihtaa
      johonkin haicevaan Hiaceen tai Transittiin. Ihmettelen vaan????
      Yleensä porukka pyrkii eteenpäin aina vaan isompaan kalustoon ja vielä vähän parempiin palkkoihin. Nyt kun harkitset tätä pakettiautouraa niin aiotko kuitenkin jatkossa pitää ammattipätevyydet yllä ja kortin taskussa. Älä nyt vaan paljasta,että
      kaiken takana on halu välttää ammattipätevyyskoulutus? Aika säälittävää säätöä.

      • " miksi vaihtaa
        johonkin haicevaan Hiaceen tai Transittiin"

        Jos päivittäinen työaika, ja viikkotunnit on sopivat, niin rupean ajamaan vaikka lähettinä mopoautolla.

        Eli ihan siksi koska kuorma-autopuolella on kuskeista niin paljon ylitarjontaa että vapaana ei ole kuin noita "kakkahommia" pitkällä työpäivällä.

        Toki jos löytyisi mukava KA-homma (tyyliin 8h yössä 22:00-6:00) niin silloin olisin valmis ajamaan sen vaikkapa 15 vuotiaalla autolla.

        Ja tottakai sitten kun löytyy taas parempaa hommaa, niin vaihdetaan pakuhommat niihin, ja siihen malliin.

        Ja ammattipätevyyskurssit hoidettuna 2024 asti, se ei ole ongelma


      • pankkiautomaatti kirjoitti:

        " miksi vaihtaa
        johonkin haicevaan Hiaceen tai Transittiin"

        Jos päivittäinen työaika, ja viikkotunnit on sopivat, niin rupean ajamaan vaikka lähettinä mopoautolla.

        Eli ihan siksi koska kuorma-autopuolella on kuskeista niin paljon ylitarjontaa että vapaana ei ole kuin noita "kakkahommia" pitkällä työpäivällä.

        Toki jos löytyisi mukava KA-homma (tyyliin 8h yössä 22:00-6:00) niin silloin olisin valmis ajamaan sen vaikkapa 15 vuotiaalla autolla.

        Ja tottakai sitten kun löytyy taas parempaa hommaa, niin vaihdetaan pakuhommat niihin, ja siihen malliin.

        Ja ammattipätevyyskurssit hoidettuna 2024 asti, se ei ole ongelma

        Siis tyyliin tällaiset työpaikat viedään käsistä http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/8598031_fi.htm


      • Mynämäki rules!

      • Mynämäki rules! kirjoitti:

        Hei Puupää! Sulle on esitetty kysymyksiä yleistä liikenteestä koalat alla. Mikset vastaa niihin?

        Pyrin aina vastaamaan kysymyksiin, ja mulla on taito vastata asiallisesti myös naljaileviin kommentteihin, liittyi ne armeijaan tai muuhun


      • Mynämäki rules!
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Pyrin aina vastaamaan kysymyksiin, ja mulla on taito vastata asiallisesti myös naljaileviin kommentteihin, liittyi ne armeijaan tai muuhun

        Siellä on ihan asiallisia kysymyksiä liittyen sinun jo kauan sitten esittämiin kirjoituksiin ja väittämiin.


      • Rivien välistä
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Siis tyyliin tällaiset työpaikat viedään käsistä http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/8598031_fi.htm

        Hyvä Bankautomat . Hauska hakuilmoitus sanomalehtien jakoa yöllä ja vaaditaan hyvää suomenkielentaitoa. Mihin sitä taitoa vaaditaan.Kenen kanssa siellä yössä puhutaan. Taitaa olla piilorasistinen mainos kaikkia ulkomaalaistaustaisia ihmisiä kohtaan. Näin se vaan taitaa olla asian laita.


      • Rivien välistä kirjoitti:

        Hyvä Bankautomat . Hauska hakuilmoitus sanomalehtien jakoa yöllä ja vaaditaan hyvää suomenkielentaitoa. Mihin sitä taitoa vaaditaan.Kenen kanssa siellä yössä puhutaan. Taitaa olla piilorasistinen mainos kaikkia ulkomaalaistaustaisia ihmisiä kohtaan. Näin se vaan taitaa olla asian laita.

        Niiden kanssa puhumaan joille jätetään lehdet.

        Tosin usein ne jotka on niitä odottamassa autolla/fillarilla/kärryillä on ulkomaalaisia... Onhan se hieno työ jakaa sanomalehtiä, 500 pudotusta yössä ja yöltä saa tyyliin 50-60€ Ei ihme ettei Suomalaisia näy paljoa jakajina


      • Vastausta kehiin
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        " miksi vaihtaa
        johonkin haicevaan Hiaceen tai Transittiin"

        Jos päivittäinen työaika, ja viikkotunnit on sopivat, niin rupean ajamaan vaikka lähettinä mopoautolla.

        Eli ihan siksi koska kuorma-autopuolella on kuskeista niin paljon ylitarjontaa että vapaana ei ole kuin noita "kakkahommia" pitkällä työpäivällä.

        Toki jos löytyisi mukava KA-homma (tyyliin 8h yössä 22:00-6:00) niin silloin olisin valmis ajamaan sen vaikkapa 15 vuotiaalla autolla.

        Ja tottakai sitten kun löytyy taas parempaa hommaa, niin vaihdetaan pakuhommat niihin, ja siihen malliin.

        Ja ammattipätevyyskurssit hoidettuna 2024 asti, se ei ole ongelma

        Pankkiautomaatti ei vastaa edelleenkään olennaiseen kysymykseen. Jos saat unelmaduunin Transitin puikoissa kk-palkka 3500 eur. Aiotko siitä huolimatta pitää kuorma-auton kuljettajan ammattipätevyyden voimassa???? Mieti nyt tarkkaan mitä vastaat. me kaikki karpaasit arvioimme oletko luuseri vai tosi mies!
        Tunnut olevan kuljetusalan Aku Hirvimies lipevä kielinen luikuri.


      • Rivien välistä
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Niiden kanssa puhumaan joille jätetään lehdet.

        Tosin usein ne jotka on niitä odottamassa autolla/fillarilla/kärryillä on ulkomaalaisia... Onhan se hieno työ jakaa sanomalehtiä, 500 pudotusta yössä ja yöltä saa tyyliin 50-60€ Ei ihme ettei Suomalaisia näy paljoa jakajina

        Niin mutta mihin sitä suomenkieltä tarvitaan siinä kuorma-autokuskin hommassa jota vaadittiin. Minä sanon ei mihinkään. Kuka tahansa ulkomaalainen kaveri pystyy hoitamaan tämän homman mallikkaasti. Kuljetusyrittäjällä on asenneongelma ilmeisesti.


      • Rivien välistä kirjoitti:

        Niin mutta mihin sitä suomenkieltä tarvitaan siinä kuorma-autokuskin hommassa jota vaadittiin. Minä sanon ei mihinkään. Kuka tahansa ulkomaalainen kaveri pystyy hoitamaan tämän homman mallikkaasti. Kuljetusyrittäjällä on asenneongelma ilmeisesti.

        Ilmeisesti sitä kaivataan siihen että osaa lukea nippujen tekstit täsmälleen oikein


      • Vastausta kehiin kirjoitti:

        Pankkiautomaatti ei vastaa edelleenkään olennaiseen kysymykseen. Jos saat unelmaduunin Transitin puikoissa kk-palkka 3500 eur. Aiotko siitä huolimatta pitää kuorma-auton kuljettajan ammattipätevyyden voimassa???? Mieti nyt tarkkaan mitä vastaat. me kaikki karpaasit arvioimme oletko luuseri vai tosi mies!
        Tunnut olevan kuljetusalan Aku Hirvimies lipevä kielinen luikuri.

        Unelmatyöpaikkaa ei ole, AINA voi löytyä parempaa.

        Kyllä ammattipätevyys pidetään voimassa mielummin 50€ vuodessa ammattipätevyyksiin kuin 500€ vuodessa AKT:lle

        Ja tällä haavaa ammattipätevyys voimassa 2019 asti, ja käytyjen jatkokoulutusten papereiden viennin jälkeen 2024 asti :) tuskin edes elän silloin


      • Aku ankka
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Unelmatyöpaikkaa ei ole, AINA voi löytyä parempaa.

        Kyllä ammattipätevyys pidetään voimassa mielummin 50€ vuodessa ammattipätevyyksiin kuin 500€ vuodessa AKT:lle

        Ja tällä haavaa ammattipätevyys voimassa 2019 asti, ja käytyjen jatkokoulutusten papereiden viennin jälkeen 2024 asti :) tuskin edes elän silloin

        vilperi on nyt se todettiin perkules.


      • Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika
        Aku ankka kirjoitti:

        vilperi on nyt se todettiin perkules.

        Pankkiautomaatti on luonut tyhmyydelle aivan uudet kriteerit. Kun ei päässä mitään ole on kirjoitusjälki nähdyn kaltaista. Sääliksi käy kyseisen idiootin työkavereita tai paremminkin kohtalotovereita. Ei tuollaisella ole edes kavereita. Ei edes töissä.


      • Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika kirjoitti:

        Pankkiautomaatti on luonut tyhmyydelle aivan uudet kriteerit. Kun ei päässä mitään ole on kirjoitusjälki nähdyn kaltaista. Sääliksi käy kyseisen idiootin työkavereita tai paremminkin kohtalotovereita. Ei tuollaisella ole edes kavereita. Ei edes töissä.

        Voi raukka, ihan kolmessa firmassa oon töissä.

        Anna nyt linkkiä vaikka 10 viestiin (1% kirjoittamistani viesteistä) joissa olen antaut virheellistä tietoa


      • Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Voi raukka, ihan kolmessa firmassa oon töissä.

        Anna nyt linkkiä vaikka 10 viestiin (1% kirjoittamistani viesteistä) joissa olen antaut virheellistä tietoa

        Jokainen kirjoituksesi joka liittyy liikenteeseen, lainsäädäntöön, ammattiyhdistysliikkeeseen, ajoneuvotekniikkaan tai ajamiseen ylipäätään on täyttä virheellistä tietoa. Ei siihen tarvitse eikä jaksa erikseen linkkejä lähetellä. Riittää kun lukee nimimerkkiesi tekstejä.


      • Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika kirjoitti:

        Jokainen kirjoituksesi joka liittyy liikenteeseen, lainsäädäntöön, ammattiyhdistysliikkeeseen, ajoneuvotekniikkaan tai ajamiseen ylipäätään on täyttä virheellistä tietoa. Ei siihen tarvitse eikä jaksa erikseen linkkejä lähetellä. Riittää kun lukee nimimerkkiesi tekstejä.

        Tuleeko sitä linkkiä?

        Ei taida onnistua pyydän alle 1% kirjoittamasti viesteistä joissa olisi väärää tietoa, mutta et kykene kuin aukomaan päätä anonyyminä. Säälittävä tapaus


    • Ismo-setä vihainen

      Taitaa olla säätäjä nahjus kyseessä. Toden totta.

    • Seniori T

      Mikä näillä junioreilla on päässä vikana kun kaikilla heillä on päätavoite,että työaika pitäisi olla klo 22-06. Millään muulla alalla ei haluta nimenomaan tehdä yötyötä.
      Ja se on terveydelle vielä kaiken lisäksi vaarallista. Sitä kun painat yötyötä 30 vuotta niin kaikki peruskansansairaudet vaanii. Sydän kohtaus riski kasvaa samoin aivoissa
      verisuonten tukkeutuminen on todennäköisempää. Haluaako tämä porukka todella mennä perse edellä puuhun vai mikä on. Kyllä se automiehen unelmatyöaika on 6-14 tai vaihtoehtoisesti 8-16. On typerää unelmoida sellaisista asioista joista kaikki muut
      pyrkii eroon. En ymmärrä?????

      • Tuollainen työaika on kiva, työpäivän jälkeen on lähes aina väsynyt, tossa menisi samalla siis päiväunet ja yöunet, ja heräsisi siinä 12:00-14:00 aikaan virkeenä ja koko päivä vapaata.

        Ja monella on se että illalla on vaikea päästä nukkumaan/nukahtaa.... No mulla ei ole ongelma lainkaan, kyllä sitä valvotun päivän 8h työvuoron päätteeksi varmana saa unenpäästä hyvin kiinni

        Lisäksi tuosta saisi yölisää kokoajalta 20%, eli mun palkka yötyössä on 15,68€/h... silti olisin valmis tekemään tuollaista työtä vaikka 12 eurolla tunti.. Eli jos löytyy "unelmatyö" niin olen valmis tinkimään reilustikin palkasta...

        Ja sun esimerkki "unelmatyöajoista" on aika huono, harvoin selviää 8 tunnilla päivässä, usein työaika voi olla tyyliin 2:00-13:00 tai vaikkapa 11:00-20:00 kumpaankaan en menisi vaikka palkka olisi 20€/h

        Toinen kiva mahdollinen työaika olisi se että esim 12h päivässä, 3 päivää viikossa


      • seniori T
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Tuollainen työaika on kiva, työpäivän jälkeen on lähes aina väsynyt, tossa menisi samalla siis päiväunet ja yöunet, ja heräsisi siinä 12:00-14:00 aikaan virkeenä ja koko päivä vapaata.

        Ja monella on se että illalla on vaikea päästä nukkumaan/nukahtaa.... No mulla ei ole ongelma lainkaan, kyllä sitä valvotun päivän 8h työvuoron päätteeksi varmana saa unenpäästä hyvin kiinni

        Lisäksi tuosta saisi yölisää kokoajalta 20%, eli mun palkka yötyössä on 15,68€/h... silti olisin valmis tekemään tuollaista työtä vaikka 12 eurolla tunti.. Eli jos löytyy "unelmatyö" niin olen valmis tinkimään reilustikin palkasta...

        Ja sun esimerkki "unelmatyöajoista" on aika huono, harvoin selviää 8 tunnilla päivässä, usein työaika voi olla tyyliin 2:00-13:00 tai vaikkapa 11:00-20:00 kumpaankaan en menisi vaikka palkka olisi 20€/h

        Toinen kiva mahdollinen työaika olisi se että esim 12h päivässä, 3 päivää viikossa

        No huh huh... ei voi muuta sanoa


      • 14,66 €/h
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Tuollainen työaika on kiva, työpäivän jälkeen on lähes aina väsynyt, tossa menisi samalla siis päiväunet ja yöunet, ja heräsisi siinä 12:00-14:00 aikaan virkeenä ja koko päivä vapaata.

        Ja monella on se että illalla on vaikea päästä nukkumaan/nukahtaa.... No mulla ei ole ongelma lainkaan, kyllä sitä valvotun päivän 8h työvuoron päätteeksi varmana saa unenpäästä hyvin kiinni

        Lisäksi tuosta saisi yölisää kokoajalta 20%, eli mun palkka yötyössä on 15,68€/h... silti olisin valmis tekemään tuollaista työtä vaikka 12 eurolla tunti.. Eli jos löytyy "unelmatyö" niin olen valmis tinkimään reilustikin palkasta...

        Ja sun esimerkki "unelmatyöajoista" on aika huono, harvoin selviää 8 tunnilla päivässä, usein työaika voi olla tyyliin 2:00-13:00 tai vaikkapa 11:00-20:00 kumpaankaan en menisi vaikka palkka olisi 20€/h

        Toinen kiva mahdollinen työaika olisi se että esim 12h päivässä, 3 päivää viikossa

        Aja kärrykortti ja hakeudu johonkin isompaan firmaan töihin. Itse esimerkiksi teen yleensä 6-7 päivää kahdessa viikossa töitä. 12-15 tuntia per päivä. Yövuoroviikolla tulee neljä reissua klo 20 alkaen. Kotiin saa hiipiä siinä klo 6-8 aamulla. Yövuorossa ei ole jakopaikkoja eikä lastaamista ollenkaan, vaan 8 tuntia ajamista ja puolessa välissä kärryn ja kontin vaihto. Muutama kaveri meilläkin tekee pelkkää yövuoroa, kun varsinkin moni iäkkäämpi kaveri ei niitä halua tehdä.


      • 14,66 €/h kirjoitti:

        Aja kärrykortti ja hakeudu johonkin isompaan firmaan töihin. Itse esimerkiksi teen yleensä 6-7 päivää kahdessa viikossa töitä. 12-15 tuntia per päivä. Yövuoroviikolla tulee neljä reissua klo 20 alkaen. Kotiin saa hiipiä siinä klo 6-8 aamulla. Yövuorossa ei ole jakopaikkoja eikä lastaamista ollenkaan, vaan 8 tuntia ajamista ja puolessa välissä kärryn ja kontin vaihto. Muutama kaveri meilläkin tekee pelkkää yövuoroa, kun varsinkin moni iäkkäämpi kaveri ei niitä halua tehdä.

        Kun ei niitä yhdistelmäkuskin paikkojakaan ole sen enempää vapaana kuin kuorma-auto hommia. Molemmilla puolilla työttömiä kuskeja vaikka kuinka, ja paikat kiven alla


      • villin kulautus
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kun ei niitä yhdistelmäkuskin paikkojakaan ole sen enempää vapaana kuin kuorma-auto hommia. Molemmilla puolilla työttömiä kuskeja vaikka kuinka, ja paikat kiven alla

        Kaikki tuntemani työttömät yhdistelmäkuskit ovat joko:
        A. Alkoholiongelmaisia
        B. Eivät edes yritä oikeasti saada töitä
        tai
        C. Asuvat jossain hevonvitunperseessä eivätkä ole valmiita muuttamaan työn perässä tai kulkemaan pitkää työmatkaa.

        Mollissa ei välttämättä paikkoja näy, mutta asiallinen ja osaava kaveri löytää silti melkeinpä päivässä työpaikan ainakin eteläisessä Suomessa.


      • villin kulautus kirjoitti:

        Kaikki tuntemani työttömät yhdistelmäkuskit ovat joko:
        A. Alkoholiongelmaisia
        B. Eivät edes yritä oikeasti saada töitä
        tai
        C. Asuvat jossain hevonvitunperseessä eivätkä ole valmiita muuttamaan työn perässä tai kulkemaan pitkää työmatkaa.

        Mollissa ei välttämättä paikkoja näy, mutta asiallinen ja osaava kaveri löytää silti melkeinpä päivässä työpaikan ainakin eteläisessä Suomessa.

        Maksimityömatka on 30 kilsaa.

        Ja kyllä, yritän saada töitä, mutta en edes mene töihin jos työkuva on huono, tai otan loparit parin päivän jälke


    • Kuljetuspatruuna

      Yksikin harvahammas tulee multa töitä kyseleen niin annan kenkää ennenkö mikään on edes alannutkaan!! Yli kymppiä tunnille ei maksa kuin hullut, ratin veivaamisesta ei tarvitse maksaa kuin se minimipalkka vaan. Sitten nämä tyypit ei edes viitsi tehdä hommia jos minä hyvää hyvyyttäni olen ajoa järjestänyt. Omaa datsunia tai sierraa rassataan mun tallilla innokkaasti, kaljapurkki kätösissä. Paska haisee hyteissä kun penat ei peseydy. Minulla oniso kivitalo, pari huvilaa, ja lukuisa kiinteistöjä. Minä määrään mitä ruitti tekee. Tekee just kuten sanon. Juu!

    • euro2

      kiki,nolosika,87, pankkiautomaatti on taas pahalla päällä. sama paska

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      937
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      767
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      58
      721
    Aihe