Harrikka

niin miksi

Kertokaa, miksi Harrikka on niin hyvä pyörä, ainakin omistajiensa (haltioidensa) kertomana?

38

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä ei osaa selittä

      se on se merkki, sama vaikka painaisi tynnyrin kylkeen sen.

    • kipeä totuus

      Siksi, kun ei kehdata myöntää, että tuli tehtyä kallis virheostos, vaan on annettava vahingon niin sanotusti kiertää, ja kehuttava puolivalmiste maasta taivaisiin siinä toivossa, että löytyisi toinen samanlainen "jymäytettävä" kun itse oli, ja saisi sen pois käsistä edes siedettävää rahasummaa vastaan PISTE!

    • Mika.....

      Ihminen nyt hankkii yleensä itselleen mieleisen pyörän, paitsi ne jotka ei tiedä mitä haluaa (he ostavat joka kesä uuden erilaisen pyörän, jota kehuvat keväällä ja haukkuvat syksyllä. Purkavat pettymyksensä pyörään kun eivät tiedä miksi ovat niin tyytymättömiä elämäänsä).

      Kuinka monen millään merkillä ajavan olet nähnyt haukkuvan pyöräänsä? (lukuunottamatta heitä, jotka suuntaansa etsien vaihtavat joka kevät pyörätyyppiä ja merkkiä). Moottoripyörä on sydämen asia jota ei osteta järkiperusteilla, vaan tunne on olennaista. Siksi myös pyörään kohdistuva kritiikki tuntuu henkilökohtaiselta ja siksi oikeat motoristit eivät kritisoi toisten pyöriä eikä omaansakaan (koska jollekin sekin on oikea).

      Harrikalla ajavat eivät siis eroa millään tavalla muista motoristeista.

      • Harrikkanistit

        ovat maineensa ansainneet,nimenomaan he ovat niitä suvaitsemattomia jotka haukkuvat kaikki muut merkit kuin omansa.


      • Mika.....
        Harrikkanistit kirjoitti:

        ovat maineensa ansainneet,nimenomaan he ovat niitä suvaitsemattomia jotka haukkuvat kaikki muut merkit kuin omansa.

        No eipä ole tulleet mulle haukkumaan, vaikka suzukilla ajelen. Mua kohtaan ovat harrikkakaverit olleet erittäin mukavia enkä itse erottele heitä omaksi porukakseen vaan hyväksyn sellaisena kuin ovat aivan kuten itsekinkin hyväksytään.


      • Mika......
        Mika..... kirjoitti:

        No eipä ole tulleet mulle haukkumaan, vaikka suzukilla ajelen. Mua kohtaan ovat harrikkakaverit olleet erittäin mukavia enkä itse erottele heitä omaksi porukakseen vaan hyväksyn sellaisena kuin ovat aivan kuten itsekinkin hyväksytään.

        Lisään vielä, että yleensäkään en ole tavannut prätkäporukoissa mitään öykkäröintiä ja tämä meininki mitä täällä foorumeilla lukee, loistaa poissaolollaan siellä minne pyörällä kurvataan hengailemaan. Liekkö nämä jutut ollenkaan motoristeilta lähtöisin.


      • Kymmeniä Harrikka-
        Mika...... kirjoitti:

        Lisään vielä, että yleensäkään en ole tavannut prätkäporukoissa mitään öykkäröintiä ja tämä meininki mitä täällä foorumeilla lukee, loistaa poissaolollaan siellä minne pyörällä kurvataan hengailemaan. Liekkö nämä jutut ollenkaan motoristeilta lähtöisin.

        miehiä tuntevana voin sanoa että tasan tarkkaan haukkuvat KAIKKI MUUT merkit ihan täysiksi paskoiksi! Väitän ettet edes tunne tuota porukkaa jos muuta väität.


      • Mika....
        Kymmeniä Harrikka- kirjoitti:

        miehiä tuntevana voin sanoa että tasan tarkkaan haukkuvat KAIKKI MUUT merkit ihan täysiksi paskoiksi! Väitän ettet edes tunne tuota porukkaa jos muuta väität.

        No niinhän mä justiinsa sanoin:-D että minä tunnen vain mukavia harrikkakuskeja. Ne kaikki kurjat tyypit ovat sinun kavereitasi, en minä heitä tunne:-D.


    • Nauti elämästä

      Kyllä ääntä ja arvostelua maailmaan mahtuu.Toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä.HD on elämäntapa.HD maksaa 30 000e ja joku leskentekijä n.9000e siinä ero miksi märkäkorvat ja muut kateelliset täällä vinkuvat surkeuttaan.

      • No sehän siinä

        hullua onkin että maksavat vielä ylihinnan romuistaan,jota niin kovin kuorossa ylistävät.


      • Meidän MC
        No sehän siinä kirjoitti:

        hullua onkin että maksavat vielä ylihinnan romuistaan,jota niin kovin kuorossa ylistävät.

        Meidän CM kerhossa on kaikilla Harrikat ja tällä hetkellä pyöriä kerhossa on 34 kpl, eli on siinä pojat kateellisten vaikea kadulla vastaan tulla kun ajetaan letkassa ;) Sitä on vaikea sanoin kuvailla tunnetta mikä tulee kun saa omistaa ja ajaa oikeaa pyörää, hd:n omistaminen on ehdottomasti 5/5 juttu!


      • Aijaa mulle se on
        Meidän MC kirjoitti:

        Meidän CM kerhossa on kaikilla Harrikat ja tällä hetkellä pyöriä kerhossa on 34 kpl, eli on siinä pojat kateellisten vaikea kadulla vastaan tulla kun ajetaan letkassa ;) Sitä on vaikea sanoin kuvailla tunnetta mikä tulee kun saa omistaa ja ajaa oikeaa pyörää, hd:n omistaminen on ehdottomasti 5/5 juttu!

        moottoripyöräily oli alla mikä merkki hyvänsä. Nautinto ei tunne merkkiä tankin kyljessä.


    • Ei niitä haltijat ajele vaan ihmiset :D

      • LeegoLasse

        Hahahaha :D

        Itse näin kyllä yhden suippokorvan ajavan kyykkypyörällään hirvittävää nopeutta ja vielä joulukuussa.Olikohan korvatunturille raporttia pukille viemässä tuhmista lapsista vai kenties oli kiire mordoriin sulattamaan frodon kanssa kultasormusta? :)))


    • HDHDHD

      Mukava pyörä jolla on kiva ajella Suomen kesässä ilman hampaitten kiristelyä. HD:ta ei tarvitse vaihtaa joka halvatun kevät ja harrastajakavereita riittää.

      Hienoja pelejä.

    • Vespa forever

      Mikä tässä on niin niin vaikeata? Itsellä ollut lukuisia japonialaisia, neljä Harrikkaa, ja nykyään Vespalla (se makein).
      Joku tykkää viskistä, joku oluesta, joku tytöistä, joku pojista, joku molemmista tai kaikista.

      Ajetaan nyt vaan sillä, mikä itsestä parhaalta tuntuu, ja annetaan muiden tehdä samoin. Kuka meistä on pätevä arvostelemaan muiden mielipiteitä? Vaatii lääketieteellisen tutkinnon ja pätevyyden. Muiden mielipiteet ovat nollaa, täysin nollaa.
      Jaappania, Saksa, Amerikka, Itävalta, mitä vi''un merkitystä moottoripyöräsi alkuperämaalla on?

      Ei mulla sitten muuta. Ai niin, olin perustamassa (yksi neljästä perustajajäsenestä) Suomessa 80-luvulla erään harrikkajengin, joka on edelleenkin voimissaan kansainvälisen nimen alla. Charter memberin oikeuksistani ko. puljuun en tiedä, mutta kai niitäkin vielä on?

      Pusi pusi vaan teillekin.

      • Harley ja Vespa

        Mulla on myös tuo sama kombinaatio tallissa - Harley ja Vespa 250.
        Vespa on hitaampi, mutta ehkä se ominaisuus auttaa pääsemään lähemmäs luontoa ja jotenkin sillä on paremmin "läsnä". Jos tiedät mitä tarkoitan.

        Mutta mukava kun on mahdollisuus välillä vaihdella kahden erityylisen kaksipyöräisen välillä.


      • Olet varmaan

        myös pyssykersantti siinä perustamassasi Harrikkajengissä? Tai vähintään superofficer!


    • VeikkoTapio

      Minä olen aina kokenut asian niin että kaikki kaksipyörä touhut tähtää vain ja ainoastaan Enduroon. Se on se mitä kohti harrastaja menevät tiedostamattaan. Ensin aloitetaan katupyörillä, kuka milläkin. On katuvalot ja auratut tiet talvisinkin. Siitä evoluutio johtaa hiekkatielle ja motocrossiin jossa myös lanatut ja auratut leveät tiet, jopa jokunen hyppyrikin. Pikkuhiljaa evoluutio ohjaa mietteet ja katseet luontoon, metsän puolelle. Luonnollinen siirtymä johtaa kauppaan ostamaan trialpyörän ja elämästä siirtyy syrjään turhamaisuus kiistellä erimerkeistä ja ajokavereiden haalimisesta. Toki kahvilla käydään vielä katselemassa heitä jotka ovat taipaleensa alussa. Siinä vaiheessa kun evoluutio alkaa olla kohdannut tämän ajan huipun ostaa itselleen rehellinen ihminen, mies tai nainen, nuori tai vanha enduropyörän. Silloin hän voi ajaa missä haluaa ja kovaa jos haluaa. Tässä vaiheessa ei enää harrasteta toisille vaan ainoastaan itselle ja muiden näkemykset ja mielipiteet menettää merkityksen. On vain ihminen ja kone, pelkkää keskittymistä nautintoon puhtaimmillaan. Kaikki ympäriltä katoaa ja menettään merkityksen. Se on sitä harrastamista jolloin harrasteesta kotiin tullessa hymyilyttää.

      • Mut endurolla

        ei voi olla sputniksuperhero tai landcruiserassistant! Nuo on NIIN tärkeitä Harrikkamiehille liiveineen! Joidenkin kohdalla evoluutio on jättänyt aikaa sitten.


      • Apua saa
        Mut endurolla kirjoitti:

        ei voi olla sputniksuperhero tai landcruiserassistant! Nuo on NIIN tärkeitä Harrikkamiehille liiveineen! Joidenkin kohdalla evoluutio on jättänyt aikaa sitten.

        Joku psykologi tai psykiatri vois selvitellä, mistä tuo sun trauma on peräisin.


      • Joo samaa mieltä
        Apua saa kirjoitti:

        Joku psykologi tai psykiatri vois selvitellä, mistä tuo sun trauma on peräisin.

        harrikalla nimieeliseltä liivijengiläiseltä vois kysyä tuota. Olikohan isäsuhde ihan normaali?


      • olet vammainen
        Joo samaa mieltä kirjoitti:

        harrikalla nimieeliseltä liivijengiläiseltä vois kysyä tuota. Olikohan isäsuhde ihan normaali?

        ETkö sinä perse ymmärrä että suurin osa ajaa vaan sillä pyörällään se 1% on todellakin 1% kansasta eikä siis kaikki, vitun uuno.


      • Liivijengiin kuuluu
        olet vammainen kirjoitti:

        ETkö sinä perse ymmärrä että suurin osa ajaa vaan sillä pyörällään se 1% on todellakin 1% kansasta eikä siis kaikki, vitun uuno.

        suurinosa Harrikkakuskeista,en väittänyt että 1pros jengiin kuitenkaan.


    • ttttt.

      V-ROD on ihan hyvä

      • VRSCR

        Niin on. Varsikin Street Rod.


    • ruahaha

      "Mukava pyörä jolla on kiva ajella Suomen kesässä ilman hampaitten kiristelyä."

      Niin minkä hampaitten? Teko sellaistenko? (Ruahahahahahahahaaaaaaaa)

    • Vespa forever

      On pienimielistä touhua arvostella muiden moottoripyöräilyä valmistajan tai alkuperämaan mukaan.
      Jokaisessa moottoripyörätehtaassa missä päin maailmaa tahansa tiedetään 1000 kertaa enemmän asioita moottoripyöräilystä kuin yksikään tämän palstan lukijoista on edes etäisesti kuullut. Huonoja moottoripyöriä tuskin tehdään missään, yleensä vika on käyttäjässä. Koneilla on käyttöohjeet ja tietyt rajoitukset.

      Loppukäyttäjä itse tykönänsä päättää, millaisen kulkuneuvon haluaa; omilla premisseillänsä. Mitä muut siitä ajattelevat, olkoon heidän ongelmansa.

      Miksi jotkut puuttuvat amerikkalaisilla tai japanilaisilla ajavien hengenlahjoihin, sielunelämään, tahi arvomaailmaan? Onko kyseessä kateus, lahjattomuus, persaukisuus, vai ihan silkka perisuomalainen uusiutuva luonnonvara, tyhmyys?

      Vespalla taas kesällä nauttimaan elämästä, kaunis nainen takatuhdolla, aurinko paistaa, ei huolta.

    • jasukala

      kyllä pyörä kannattaa valita tunteella, HD on sitten se viimeinen pelastaja kun köröttely alkaa käydä pitkävetiseksi , näin se vaan on , olisi kannattanu jättää se tusina japsimopoja vaihtamatta,ei se mopo niissä vaihtamalla parane.
      Kaikki isot ja painavat pyörät kannattaa unohtaa jos ei ny eurooppaa sitten kiertele,muuten ne on ihan out ,ei ole mitään iloa niistä hv muutaman revittely viikon jälkeen mikäli kortti vielä taskussa.jalat edellä ja hd:lla,ei vois kesästä paremmin naatiskella!

      • Haahhhaa

        ja Hoodee ei sinun mielestäsi ole iso ja painava?! No joku 883 Spora ei ole iso,mutta sekin on silti painava. Hoodee ostetaan näyttämisen halusta,ei noilla paskoilla kukaan muuten ajelisi. Nahkaliivit ja lapselliset vajakkimerkit vaan loistaa,hei tässä mä tuun ja olen liiviretardi!


      • 883 ei paljoa paina
        Haahhhaa kirjoitti:

        ja Hoodee ei sinun mielestäsi ole iso ja painava?! No joku 883 Spora ei ole iso,mutta sekin on silti painava. Hoodee ostetaan näyttämisen halusta,ei noilla paskoilla kukaan muuten ajelisi. Nahkaliivit ja lapselliset vajakkimerkit vaan loistaa,hei tässä mä tuun ja olen liiviretardi!

        883 painaa sen 250kg tankki täynnä.Ei tuo nyt kovin painava ole.Kyykkylaite painaa saman varmasti.


    • Vespa forever

      Ei H-D ole huono pyörä, jos sitä säilytetään, huolletaan ja sillä ajetaan asianmukaisesti. Pitkäiskuinen V-2 ei ole kierroskone, sopii rauhalliseen citykruisailuun ja matka-ajoon. Sehän onkin moottoripyörän alkuperäinen funktio.
      Jos haluaa kilvanajopyörän, niitä tehdään Japanissa ja Italiassa.

      Yhtälailla japsipyöräkuskeilla on logoja, kangasmerkkejä, jne vaatteissaan ja mopoissaan. Ei se lapsenmielisyys riipu pyörämerkistä.

      • kateus

        Jopas on lapsellista mp porukkaa? Ihan kuin lukua bmw ja Audi,Volvo paistaa. Onneksi en omista moottoripyörää. Joskus oli,mutta silloin pidettiin möylyt mahassa. Riitti kun oli pyörä. Nyt on merkeistä kiistaa,kenellä on paras merkki? Ei näitä vaan Suomessa valmisteta ainuttakaan merkkiä? Onneksi niitä saa edes ostaa,ja omalla kukkarolla äänestää mitä ostaa? Pässit!


      • Se on se nykyajan
        kateus kirjoitti:

        Jopas on lapsellista mp porukkaa? Ihan kuin lukua bmw ja Audi,Volvo paistaa. Onneksi en omista moottoripyörää. Joskus oli,mutta silloin pidettiin möylyt mahassa. Riitti kun oli pyörä. Nyt on merkeistä kiistaa,kenellä on paras merkki? Ei näitä vaan Suomessa valmisteta ainuttakaan merkkiä? Onneksi niitä saa edes ostaa,ja omalla kukkarolla äänestää mitä ostaa? Pässit!

        ilmiö -fanitetaan rikollisjärjestöjä.


      • moporisti111

        "Yhtälailla japsipyöräkuskeilla on logoja, kangasmerkkejä, jne vaatteissaan ja mopoissaan. Ei se lapsenmielisyys riipu pyörämerkistä"

        Ei ole lapsenmielistä logot mitenkään.Vaatteiden valmistaja usein tikkaa takit täyteen kaikenlaista tekstiä ja ostaja sitten valitsee kaupasta jonkin niistä kymmenistä vaihtoehdoista joissa yleensä jokaisessa lukee jotain.

        Onko lapsenmielistä sitten jos fanittaa jotain bändiä ja pitää vaikka pertti kurikan nimipäivät hihamerkkiä? Tai helloween hihamerkkiä? Tai vaikka metallica? Kai sitä jokainen saa tykätä mistä tahtoo.

        Motoristien merkeistä vielä sen verran että takkiin useat keräilevät merkkejä muistoksi niistä paikoista joissa on tullut käytyä.Jos on tehty kaverin kanssa reissu moottoripyörillä saksaan vaikkapa motoristitapahtumaan, on saatettu ostaa tapahtumasta merkki muistoksi takkiin.Muistojen keräilyähän se on.

        Toiset keräilee pullonkorkkeja,postimerkkejä tai mitä vaan ja toiset taas hihamerkkejä.


    • Matkakaaja

      Ollaan niin kovista kun uskalletaan kiroilla tai muuten kirjoittaa härskisti.Oli vika tikki tulla näin lapsellisille sivuille.Itse ajelen japsi customilla eikä käy yhtään kateeksi kun kyykkypyörä ajaa ohi.Olen kyllä harkinnut harrikan ostoa minusta on hieno pyörä sekin vaikka nykyinen Hondani ei kyllä ole huonompi mutta kaksi päällä voisi olla enemmän tehoa ehkä 1200cc olisi parempi ei nyt välttämättä harley mutta ei myöskään pois suljettu vaihto ehto

    • lentokonemekaanikko

      Miksi ja miksi? Aikuiset ihmiset jaksaa kysellä kuin kolmevuotiaat asioita, jotka pitäisi olla jo teini-iän jälkeen selvillä. Miksi joku tykkää purjehtia, toinen kaahata muskeliveneellä, kolmas molempia? Miksi yksi kiipeää vuorelle, toinen makaa aurinkorannalla, kolmas seikkailee viidakossa?

      Miksi ja miksi. No siksi, kun joku asia vaan tuntuu mukavalta, tulee hyvä fiilis. Luulisi aikuisen ihmisen käsittävän, ettei prätkä ole joku matemaattisen probleeman ratkaisulaite, eikä keino säästää lämmityskuluissa, vaan kyse on harrastusvälineestä, jolla on tarkoitus saada iloa elämään. Se, tuleeko sitä prätkän selässä lainkaan ja tarkemmin millaisen prätkän puikoissa, selviää vain istumalla päälle ja ajamalla.

    • Matkaaja9

      Noinhan se menee ei ole paljonkaan lisättävää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3161
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2582
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      385
      2513
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2066
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1897
    6. 173
      1315
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1297
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      990
    Aihe