Clion 90 tce käyttö (7800km) kokemuksia. Auraus/pyöränkulmia säädetty pariinkin otteeseen, ei meinannut mennä takuuun piikkiin. Puoltaa vieläkin. Ärsyttävät ominaisuudet, ajovalojen kanssa pelleily, sammutat auton, ilmastointi pitää kytkeä uudelleen, ajotietokoneen näytössä näkyy vain yksi toiminto vaikka tilaa olis useammalle. Kulutus yllättävän korkea (6,6L).
Clio 90 tce
34
3669
Vastaukset
- clio navistyle
Vaimon clio navi stylessa on myös säädetty aurauskulmia. Eikä se kulutuskaan ole sitä mitä esitteissä luvattiin, ajotietokoneen mukaan keskikulutus on 6,5 litraa maantie voittoisessa ajossa.
- JeiLo
Tekniikan Maailman vertailussa 12/2013 turbo-Clio oli kulutukseltaan taloudellisin.
Vertailussa oli seuraavat pikkuautot:
- Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Titanium
- Kia Rio 1,4 EX
- Peugeot 208 VTi 82 Allure
- Renault Clio TCe 90 Expression
- Seat Ibiza 1,2 TSI Edition
- Toyota Yaris 1,33 Active
http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/tm-vertailu-ylemman-pikkuluokan-viisioviset- Nicht Kaputt
Näkyypä tuo Clio tehneen ADAC-testisyklin toiseksi parhaimman tuloksen bensiiniautojen luokassa. Kyseessä siis saksailaisten testaussykli, jossa mukana mm Autobahn ajoa.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-test/benziner_diesel_2013/default.aspx?ComponentId=195967&SourcePageId=31832
- been there once
Auto on siirtohenkilökunnan toimesta ajettu tysillä laiturin ramppiin ja sitten pois sieltä.Siksi pyöräkulmat pielessä.Kiire sen vain tekee.
- Haaris
Mulla oli rattivinossa vasemmalle ja se oikaistiin sisäänajo huollossa(2000-4000km,auto-salpa kerava) ja nyt se puoltaa lievästi oikealle, (renault clio 90 TCE -14) . Keski kulutus 5.8.maantie ajossa. Valot päälle ja valot pois show arsyttää minuakin.
- 3:lla vielä ajava
Mikä on se valot päälle pois -juttu? Liittyykö päivävaloihin, vai johonkin muuhun?
Sade- ja valotunnistin kuuluu ease-pakettiin.
Clio 3:n (TCe) kulutus on minulla 6,4 litran tasolla, mutta se riippuu pitkälti siitä miten joutuu jumittamaan ruuhkassa ja liikennevaloissa.
- eimitäänmerkitystä
http://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/368-Clio.html?fueltype=2&power_s=90&power_e=90&exactmodel=TCe&powerunit=2
Näyttä olevan yli 6 l/100km kulutus Clio TCe90:llä ympäri Eurooppaa.
Uusikoppaisella Yaris 1,33:lla käytännössä sama keskikulutus: http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/441-Yaris.html?fueltype=2&constyear_s=2012&power_s=90&power_e=100&powerunit=2
Pösöllä sama juttu: http://www.spritmonitor.de/en/overview/36-Peugeot/1281-208.html?fueltype=2&constyear_s=2012&power_s=90&power_e=100&powerunit=2 - Köntsä100
Clio Tce90 vm.14 ajettu n.16000km. Ei vetele mihinkään kuten tekee uusi Auris ja japsit yleensä.
Ei vaihdeltu mitään osi eikä ole ollut vikaakaan.
Päivävaloilla ajelen ja ilmastointi säilyy päällä myös pysähdysen ja yön jälkeen.
Kannattaa lukea ohjekirja!
Ainoastaan huonolla säällä ja pimeällä käytän ajovaloja. - hähhh
Häh, on se kumma jos noinkin uuden Cliot kuluttaa edelleen sen reilu 6,5l sadalle, kun oma 15 vuotta vanha vie saman, jopa hiukan alle jos nätisti ajelee.
- rellusti
sport turner - vm 16 kulutus 12000km matkalla 5,1 , ei paha..
- rellusti
sport tourer vm- 16 aj. puolessa vuodessa 17000km , kesän keskikulutus tietokoneen mukaan 4,7, eikä muutenkaan minkäänlaista ongelmaa, mut ei tietenkään pidäkkään olla.
- rellusti
Mulla on siis Lenovon pöytäkone autossa, mistä tsekkaan näitä kekisulutuksia. Sit tuun kertoon ne teille. Toivottavasti kaikkia kiinnostaa.
- besasveroakos
Suomen tiestö on ajettu alas eli asfalttitiellä monttuun ja aurauskulma päin persettä, eli miten ei voi saada tiestöä kuntoon kun autolijoilta kerätään veroina 8 miljardilla? Ja mikä se semmoinen korjausvelka voi olla johon jopa 600 miljoonaa...........
- ClioIV
Uusi Clio ollut nyt 5500 km käytössä, ja mitään vikoja ei ole ollut. En ole toisaalta kauheasti ajellut noihin monttuihin... Tuo ajotietokoneen näyttö on tosiaan vähän huono, enkä tykkää kun vakinopeuden säätimen napit on ratissa. Muuten aivan soiva peli, voin suositella. Pikkuturbo vaatii kierroksia jos tahtoo koneesta tehoja, mutta tehoja sitten kyllä piisaa tämän kokoiseen autoon (Tce 90). Tässä uusimmassa versiossa taitaa olla yliahdolla hetkellisesti saatavissa 95 hv ja 150 Nm. Kyllä sillä rempasee sutjakasti ohi maantielläkin hitaammista, vaikka on kolme aikuista kyydissä, kun vaan osaa vaihtaa vaihteen pienemmälle että turbo saa kierroksia. Kulutus seka-ajossa ollut sellasta 5,5 litraa satasella tasoa.
- ClioIV
Joo niin, ja se turbo alkaa vetää simpsakasti jo vähän alle 2000 rpm kohdalla, eli ei tarvii kovin hirveesti konetta vinguttaa. Vitos vaihteella jos yrittää ajaa jyrkkiä ylämäkiä 60 km/h vauhtia, niin alkaa mopo hyytyä, samaten valoista ei kannata yrittää lähteä kauhean isolla vaihteella. Ohitukset esim. sujuu ihan loistavasti 2000-3500 kierrosalueella, ei tarvii sen enämpätä kierrättää.
- jesta_ss
Jotku kehuu pääsevänsä cliolla alle 5 L keskikulutukseen, mitenhän se tapahtuu ei ainakaan rajoitusten mukaan voi ajaa maantiellä? Itsellä vasta kolmisen tonnia ajettu clio mutta en ole alle 5,3 L päässyt ja siihenkään ei voi motarilla ajaa läheskään suurinta sallittua nopeutta! Kertokaapa vinkkejä kulutuksen minimoimiseen!
- hommaa_sähköauto
Siis kuka kehuu? Varmaan jos ajelee ihan helvetin sopivia vauhteja ja sopivia reittejä, niin siihen voi päästä. Itselleni oli selvää autoa hankittaessa, että kulutus tulee olemaan 5-6 litraa seka-ajossa omalla ajotyylilläni, eli painan kaasuakin tarvittaessa. Mikään auto ei kuluta todellisessa käytössä niin vähän kuin mitä valmistaja väittää. Ja vastahan tuo on sisäänajettu, toivottavasti et ole vielä kauheasti rääkännyt moottoria... Katsotaan sitä kulutusta sitten uudestaan kun olet kunnolla oppinut auton ja kilsoja on vaikka 15.000 takana.
- Fatsofem
Eihän tämä nyt tänne niin kuulu, mutta tulipa hyvä mieli oman auton puolesta. Uutena Cruze maksoi vain muutaman tonnin enemmän kuin Cliot, kulkee pehmeästi, hiljaa ja vakaasti kuin juna. Kulutus vähän isompaa kuin tässä mainitut, riippuen ajosta. Alimmillaan menee maantiellä sukkasillaan ajellen alle viiden, kaupungissa talvella saattaisi keskikulutus mennä yli yhdeksän. Useimmiten 7 ja jotain normaalissa moottoritietä ja kovia nopeuksia sisältävässä arkiajossa.
Ja tilaa ja turvaa tietenkin paljon enemmän kuin Clioissa.
Vikoja on, mutta tuskin enempää kuin Relluissa. Eikä mitään isoa kallista ole mennyt rikki.
Käytettynäkin Cruze vain vähän kalliimpi kuin Clio.
No jotkut haluavat nimenomaan pikkuauton tai peräti ranskalaisen sellaisen, että eipä siinä..- trollaatko
Cruze on luokkaa isompi auto jota myytiin vain lyhyen aikaa Suomessa. Että onnea vaan sen kanssa, valmistaja on vetäytynyt markkinoilta ja samalla kaikesta vastuusta. Onko muuten kyseessä Venäjällä, Vietnamissa vai Brasiliassa valmistettu yksilö :)
Bensiinimoottoriset autot harvoin pääsee alle 5 litran kulutuksiin kun nykyään kuitenkin "pitää" olla se 80-100 hv vähintään. Hybridit on sitten asia erikseen. Sulla näyttäis nyt olevan kuitenkin reilut 20% isompi kulutus kuin Cliossa, aloittaja nyt lienee trolli tai ajotaidoton. Sitten on vielä isommat päästömaksut ja vakuutukset...
" tilaa ja turvaa tietenkin paljon enemmän kuin Clioissa"
Paljon enenmmän? Tilaa varmaan isommassa autossa on hieman enemmän, turvaa tuskin on. Clio on vetänyt täydet 5 tähteä NCAP:sta, ja uusi Clio on varmasti turvallisempi kuin joku 7 vuotta vanha Cruze. Ja tiedoksi vaan että Cruzea vastaavan kokoluokan eurooppalaisissa autoissa on yleensä enemmän tilaa kuin Cruzessa on...
Moni varmaan haluaa modernin ja tarpeisiinsa sopivan auton, useimmille se ei ole vanha Cruze. Chervrolet vetäytyi koko Euroopan markkinoilta kun ei pärjännyt kilpailussa, toivotaan siis ettei Cruzeesi tule isoa vikaa, koska korjaaminen saattaa muodostua ongelmaksi tuollaisen marginaali mobiilin kanssa. Ja sitten olet cruzessa kaulaasi myöten...
- uiu8u88u8u8u
05 honda jazz kulutus sekalaisessa ajossa tasaisesti ympäri vuoden alle 6 litraa, cvt automaatilla.
Onkohan tuossa se 86hv jotain? Alhaisin kulutus tasaisessa ajossa 70-80km/h nopeudella on ollu 3,8 l, tarkoittaa kuitenkin että yksikin pysähdys tuo litran lisää tuohon keskikulutus lukemaan mutta siis noinkin vähän kuluttaa tuollaisessa ajossa.
Hetkelliset korkeat kulutukset menee jopa 9 l, lyhyet kortteliajot nostaa keskikulutuksen 6,3 l.
Sellainen on 12 vuotta vanha automaatti honda. - Suwasaki
Clio 90 tce -17 farkku, ajettu n.10.000km.
Ei mitään vikoja. Kulutus tietokoneen mukaan matka-ajossa n.4,5L ja kaupunki pyörittelyssä litran enemmän. Ja koko päivän ajetulla reissulla Kouvolasta Kajaaniin helmikuussa pääsin alle 4L/100km.
En vinguta konetta liikkeelle lähdössä, mutta en ainakaan vielä ole "jalkoihin jäänyt". Tavaratila on isompi kuin edellisessä autossa (ford c-max). Vanteet ok. - Vaihtoehto
Ehjä peli sulla alla, tumpelot saavat kaikki rikki.
- Anonyymi
Meillä on ollut vm- 16 tce90 eco2 sport tourer navistyle jo pari vuotta. Kilometrejä kertynyt 18t ja kirjanpidon mukaan kulutus melko tarkkaan 6.2l/100km.
Meidän seudulla kulkee julkinen huonosti, niin pakko pitää kahta autoa töihin päästäkseen vaikka kilometrejä ei paljoa tulekkaan. Ollaan oltu tyytyväisiä Clioon, eikä vikoja ole ollut. Ollaan huollettu ja vaihdettu öljyt Ym. joka vuosi.
Ainoa asia mikä häiritsee on polttoaineen ruikutuksen kulmikas on/off tyypinen käytös ensimmäisen kilometrin aikana, kun kylmällä koneella lähdetään ajoon. Koneen lämmetessä tämä kuitenkin poistuu. - Anonyymi
No voi järkytys ostakaa kunnon auto
- Anonyymi
Nämähän ovat nimenomaan ostaneet kunnon auton eivätkä mitään ruostuvaa riisikippoa tai vikarikasta saksanseisojaa...
- Anonyymi
Nissan Micrassa on vain eri kuoret!
- Anonyymi
Rellu ollut täysin viaton peli ensimmäisen 3 vuotta / 30tkm. Ei edes yhtä palanutta polttimoa 👍
- Anonyymi
Äidilläni on 4-5 vuotta vanha Clio. Aikoinaan hän uutena sen hankki ja muistelisin varustelun olleen auton hintaan nähden hyvä, sisältäen navigaattorin, automaatti-ilmastoinnin, vakionopeudensäätimen ym. Nyt autolla on ajettu noin 60 000 tkm ilman ensimmäistäkään vikaa.
Satunnaisesti tulee itsekin sillä ajeltua. Ajettavuus ja alusta ovat kunnossa. Kolmisylinterisen käyntiääni on karkeahko eikä Renaultin pikkuturbo muutenkaan ihan yllä PSA:n Puretech-moottorien tasolle, mutta kyllä tuolla tarvittaessa ohituksiinkin kykenee. Mikäli tuntuu ettei kerkiä, niin vikaa kannattaa kuskin etsiä lähinnä peilistä :)
Taajamapainotteiseen pyörittelyyn ihan hyvä peruskinneri, enkä ihmettele, että Clio pyörii vuodesta toiseen euroopan myydyimpien automallien joukossa. Maantienopeuksissa (yli 100 kilometriä tunnissa) autoa joutuu ajossa jo selkeästi enemmän paimentamaan ja ohjaamoon kantautuu turhan paljon rengasmelua ja tuulensuhinaa. Maantievaunuksi Clio:a ei toki ole tarkoitettukaan, vaan siihen tarkoitukseen löytyy sopivampiakin kulkupelejä. - Anonyymi
Mulla on hyndai 1,2 09 ajettu 280tkm mitään ei koskaan ole alustaan vahdettu perus huollot tehty..ajan toiset 280tkm hymyssä suin näin :)))))) toimii kuin enkeli ruosteeton...ranskalaiset hyytyy tuohon mennessä JO<<
- Anonyymi
Mullakin voisi olla japsi tai jopa Korean kinneri, jos pitkä mies saisi hyvän ajoasennom eli penkissä riittäisi säätövara ja reisituki. Cliossa nämäkin kunnossa.
Ennemmin korealainen ruostuu, kuin ranskalainen, onhan sulla jo hitsivehkeet valmiina, että saat 560tkm täyteen?
Osanottoni tuleville kilometreillesi, on se varmaan melkoista kärsimystä!
- Anonyymi
Tässä tulee pian vuosi täyteen 90 tce moottorisella Clio farkulla. Kitkarenkailla aloitetut kilometrit toivat keskikulutukseksi ajotietokoneen mukaan 6,1l/100, mutta nyt kesärenkailla keskikulutus on tippunut kohtuulliseen 5,3l tasoon. Mittaus nollattu renkaita vaihtaessa. Kesärenkain kulutus tippuisi helposti alle 5l, jos ajo sisältäisi vähänkin enemmän hidasta maantieajoa (nopeus 80 km/h)
- Anonyymi
Rellut ei kestä edes hidastetöyssyjä heti on auraukset vitaksella 🤣😂🤣😂 mahtavaa suunnittelua! Melko hepposet kiinnitykset jos jo uutena on runko kierossa kun mutkaan ajaa ja auraukset pielessä. Onkohan nämäkään tinapaperi rellut 15 vuoden päässä muutakuin paalissa ja lusikka haarukoiksi sulatettu? Eihän tuollaisia vikoja ole oikeasti missään autossa. Tuskin edes vanhemmiten lahonneet kynkkävikaiset datsun cherryt olleet nuin surkeita.
ONNEKSI ITSELLÄ LAADUKAS UBER ALLES DEUTCHLAND AUTO KOROSTAN SANAA AUTO SIIS OIKEA AUTO. SAKSALAISTA LAATUA TUKEVA JA JÄMERÄ AUTO EIKÄ MIKÄÄN RANSKALAINEN HOPSANSAA HETEKKA JOSSA RENKAATKI KIINNI JOLLAIN IHME HEIKKOPELTISILLÄ HEILUREILLA JOISSA EI KESTÄ MIKÄÄN.
Kyllä minulle ei koskaan mitään ranskan virityksiä tule muuten se on sama jo mennä hoitokotiin tai vanhustaloon jos pää reistais niin paljon että edes vilkaisisi ranskan virityksiä ei hyvää päivää!- Anonyymi
Eikä minulle tule enää Saksansontaa, missä ketjujakopäät paukkuu 30tkm alkaen, vaihteistot hajoaa, maali on surkeaa vesiväriä, ruostetta pukkaa ja kone pitää rempata viimeistään 100tkm ajettuna.
Muistissa on, paljonko itse aikanaan maksoin A4sen tukivarsiremontista, maahantuojan vetäytyessä tuttuun tyyliinsä vastuusta, niin kuin kaikissa ilmiselvissä tyyppivioissa.
Ai niin, miten niissä Saksansontiaisissa ei ole kuin 2 vuoden takuu? Lue uudestaan rivit yltä, niin selviää...
- Anonyymi
Ostohousut on jo jalassa vaan hiukan mietityttä mitenhän kestää 3 pyttyinen Clio farmari kun mittarissa liki 100000km? Sopivan kokoinen ja tyylikäs värikin vielä metallin punainen oikea karamelli. Onko kokemusta vastaavasta vekottimesta noilla kilometreillä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1364035- 881982
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151861Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571487Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331385VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741206
- 941067
- 691053