Egyptiin...Hurghada

Onko muita jo siellä olleita. Minkälainen kokemus ja mitä jäi päälimmäiseksi mieleen. Eli mitä oli matkassa hyvää ja mikä olisi voinut jäädä kokematta. Itse lähdetään sinne lauantaina.

18

18654

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pena

      Olen tehnyt yhden reissun Hurghadaan. Ihan hyvä paikka, mutta olisin kyllä halunut olla kokematta mahakipua, joka alkoin tunti pari sen jälkeen kun olin pitsalla El Gouna- nimisessä lomakeskuksessa sijaitsevassa ravintolassa. Siellä pitää olla tarkkana mitä syö ja missä syö.

      • Seija

        Hurgada on ihan peestä. Siellä ei ole yhtään mitään erityistä tekemistä ellei harrasta sekellusta tai jaksa tuijottaa jotain kivikasoja Luxorissa. Arabit on rahanahneita huijareita joka sorkka.


      • paikallinen
        Seija kirjoitti:

        Hurgada on ihan peestä. Siellä ei ole yhtään mitään erityistä tekemistä ellei harrasta sekellusta tai jaksa tuijottaa jotain kivikasoja Luxorissa. Arabit on rahanahneita huijareita joka sorkka.

        Kuule tyttö tutustu muuhunki maailmaan ku suomeen. Et taida oppii helposti vierait kulttuureit sit ku alat heittää arabi-raha-ahne läppää. Sun kannattaa jäädä suomee loppuelämäkseks ja olla tääl niin täydellinen ku haluut. Tollasii muijii nussitaa vaa hurghadas.


    • janne

      www.matkatarinat.comista löytyy kertomus Hurghadasta. Käyhän katsomassa myös sieltä vinkit!

      • Hurghada

        Olen muutaman kerran yrittänyt mennä kyseiselle sivustolle, mutta ainakin pari viimeistä viikkoa ainakaan ei sinne ole päässyt. Ilmoitetaan vaan, että sivustot tulossa....


      • janne
        Hurghada kirjoitti:

        Olen muutaman kerran yrittänyt mennä kyseiselle sivustolle, mutta ainakin pari viimeistä viikkoa ainakaan ei sinne ole päässyt. Ilmoitetaan vaan, että sivustot tulossa....

        Kyseessähän on siis www.matkatarinat.com - ei www.matkakertomukset.com, joka sekin on näköjään tulollaan.


      • Hurghada
        janne kirjoitti:

        Kyseessähän on siis www.matkatarinat.com - ei www.matkakertomukset.com, joka sekin on näköjään tulollaan.

        On tainut iskeä lukihäiriö näin aikuisiässä :)


    • Helmikuu 04

      Hurghada on hyvä paikka! Aurinkoa, upea meri, hyvät rannat ja lämmin vesi. Yllättävintä oli ihmisten huumorintaju ja ystävällinen asenne turisteihin.

      Matka Luxoriin oli upea kokemus, kannattaa käydä Faaraoiden haudoilla.

      Ruoka oli ok! Ei loistavaa mutta ihan syötävää.

      Arabikultuuri on toisenlaista. Ei oikein uskaltanut paljoa juhlia. Aseistetut poliisit olivat varmasti suojelemassa turisteja mutta jäivät kuitenkin hieman vaivaamaan läsnäolollaan.

      Kädet pitää desinfioida ennen ruokailua jottei saa vatsapöpöä. Onneksi ei tullut itselle, parille matkakaverille kylläkin. Hygienia ei ole Egyptissä länsimaista tasoa joten ei sormia suuhun koska ovenkahvoissa, seteleissä ym. tavaroissa on bakteereja.

      • Niin...

        Ai että ovenkahvat ovat hygieenisempiä Suomessa kuin Egyptissä? Uskokoon ken huvittaa... oisko kuitenkin bakteerikanta hieman erilainen. Kanta, johon suomivatsa ei ole tottunut...


    • Tuli vaan kovempi hinku päästä jo reissuun.
      Kiitoksia erinlaisista kokemuksista ja vinkeistä.

    • nainen 41v

      olin lasteni kanssa Hurghadassa, hotelli oli Sea Gull. Hurghada oli erittäin keskeneräinen paikka, rakentaminen tyssäsi 11.09 määrättynä vuotena kun amerikkalaiset jäivät pois .... Itse paikkana en oikein pitänyt ja hieman totuttelua vaati valtavat poliisimäärät joka puolella, eräänkin kerran olimme McDonaldsissa syömässä kun huikea määrä poliisiautoja teki juuri sille kohtaa tiesulun, ja kulki aseet tanassa. Mutta turvallisuuden vuoksihan se on vaan. Hotelliin ei päässyt ilman metallipaljastimen läpi kävelyä, mutta ei se nyt mitään negatiivista ollut. Ruoat olivan ihania ja joka ruokaa (alkupala, pääruoka, jälkiruoka) oli varmasti 10 sorttia. Söimme valtavat määrät ja kotiin tultuamme huomasin laihtuneeni 5 kg :). Tosin olin mahataudissa (kiitos kyseisen McDonaldsin jossa otin tietysti majoneesipitoisen hampurilaisen).

      Ihmiset olivat ystävällisiä, kaupustelijat kyllä olivat hermostuttavia, kuten myös "taksit" jotka pysähtyivät jatkuvasti kohdalle kyytiä tyrkyttämään ....

      Retkille mene ihmeessä, itse olimme Aurinkomatkojen jeeppireissulla (upeeta), veneretkellä snorklaamassa (mahtavaa) ja tietysti Luxorissa (todella upeeta).

      Illat ja yöt olivat todella viileitä tuulen takia, mut kun tuuli laantui oli todella kuuma.

      Jotain positiivistakin, kulkukoiria ei ole eikä juuri kulkukissojakaan!

      Ja todella jotain negatiivista olivat venäläiset, joilla ei ole sitten minkäänlaisia käytöstapoja, todella härskejä tyyppejä!

      Ensi helmikuussa lähdemme El Gounaan, samanlainen turistirysähän se on kuin Hurghadakin, mutta siellä on kuulemma aivan upeeta ja mitä parasta: ei rakennustyömaita!

    • riksu

      Olin 03 tammikuussa kahden lapseni (11&12V.silloin)kanssa Hurghadassa viikon.Mielummin sinne kuin kanarialle.Onhan se Afrikan mantereella ja arabikulttuuria.
      Hienoa oli mm. snorklausreissu,Luxor, koko toisenlainen kulttuuri kaftaaniukkeleineen, jotka ratsastelivat aaseilla.Safkat oikeassa egyptiläisessä raflassa namia. Söimme kaikkea,eikä kukaan sairastunut. Popsimme koko matkan ajan asidofilus-gefilus-jne-bakteereita(taisi niissä tableteissa olla vielä jotain muuta vatsaa suojelevaa).Kannattaa kokeilla myös ihanan lempeää vesipiippua valmiiksi ladattuna(makuja mm.omena,banaani,aprikoosi jne.)jossain baarissa kera kylmän oluen.Nam.
      Kauppiaat ovat tosi tunkeilevia ja huijaavat sen minkä kerkeävät, ota selvää vaikka oppaalta paljon kannattaa maksaa mistäkin tuotteesta.
      Jos olis rahaa, lähtisin heti takaisin Luxoriin(yksi päivä ei riitä mihinkään)ja koukkaisin Kairon kautta.

      • Kyselisin että mitä tarkoittaa vesipiippu onko jonkilaista "tupakkaa"? Anteeksi maalaisuuteni:)
        Monet ovat kehuneet Luxoria ja sinne on nenämme suunta. Onneksi on mies mukana jota ei helpolla huijata jos hän vaikka toppuutelisi minua kauppiaiden tyrkyttäessä.


      • jani
        pikkumyy75 kirjoitti:

        Kyselisin että mitä tarkoittaa vesipiippu onko jonkilaista "tupakkaa"? Anteeksi maalaisuuteni:)
        Monet ovat kehuneet Luxoria ja sinne on nenämme suunta. Onneksi on mies mukana jota ei helpolla huijata jos hän vaikka toppuutelisi minua kauppiaiden tyrkyttäessä.

        Moi! oon ollu pari kertaa egyptissä. toisen Hurgadassa. Sukeltaa kannattaa, ihan vaan vaikka snorklata ja käydä jollain saariretkellä...tähän aikaan aika lämmintä ja kosteeta.TINKIMINEN kuuluu tapoihin...voit maksaa esim pähkinoistä kadulla 50egp pussi tai jos tingit niin 1egp pussi..turisteja rahastetaan...kaikesta pitää tinki..poislukien ravintolat...retkistäkin voi tinkiä jos ottaa paikanpäältä.Vesipiippu on piippu jolla voi polttaa esin tupakkaa tai omena yms tahnaa ja savu suodattuu veden läpi. Paikalliset polttelee hasista jonkunverran joten jos joku tarjoaa vesipiipusta maistiaisia ni kannattaa varmistua mitä tarjotaan.


      • ummikko

        hei kävit siis luxorissa ! kerkesitkö käydä kaikissa temppeleissä ?
        paljonko varasit aikaa/kohde?
        me olemme lähdössä huhtikuussa ja silloin siellä on kuuma .
        millaisilla varusteilla liikuit?
        kiikari,kamera tietenkin,reppu vesipulloja varten??
        kiitos jos viitsit vastata!


    • amelie.m

      kävin siel muutama vuos sitten ja päätin ettei enää koskaan.... :/ mulle kokemus oli kertakaikkisen karmaiseva... vaikka oppaanakin olen toiminut ja paljon reissannut, oli tuo mulle aivan liian vaikee matka... johtui ehkä siitä et olin yksinäisenä, suomalaisena naisena reissun päällä... kulttuuri oli mulle liian shokeeraavaa.... :D

      • nuori nainen

        Eli olin itse tyttöporukalla siellä muutama vuosi sitten. ei mua siellä lääpitty eikä mitään. Treffeille pyydettiin joskus mutta kieltäydyin tai jos oikein sitkeitä oli niin otin ylös puh.nron ja lupasin soittaa... vaan enpä soittanut :D Mutta todella kohteliaasti miehet käyttäytyi.

        Kulttuuri on täääysin erilainen kuin suomessa. Eli kannattaa varautua avoimeen mieleen ja ymmärtää että "tunkeilevuus" on heille ystävällisyyttä ja välittämistä. kauppiaat jätti rauhaan kun osti jotain ihan pientä ja halpaakin. Tutuiksi tulleet kauppiaat antoivat sitten kulkea ihan rauhassa seuraavinakin päivinä ja moikkaivat vain kaupan ovelta. jäi todella hyvä mieli.

        Aluksi ole vaikea tottua yltiöystävällisyyteen, mutta sitten kun tottui, ei enää suomeen huvittanutkaan palata.

        Hurghadassa ihmiset on ystävällisiä enkä koskaan kokenut mitään uhkaavaa tai ahdistavaa. Kairossa olikin sitten katukauppialla yms röyhkeämpi meno. Mutta silti, ihania, ystävällisiä ihmisiä jotka eivät koskaan lakanneet hymyilemästä.


    • joo.5

      kyllä ne hymyilee kun ovat huijanneet rahat pios turisteilta voi meitä tyhmiä ja mikä läävä koko hurghada lähinnä kaatopaikkaa tosi ystävällisiä myyjiä siis iholle käyvät todettu on 4pv sitten sairasta eläin rääkkäystä nälkäisiä kissoja kaikkialla ja roskaa. ja näiden egyptin suosijoiden on turha poistattaa näitä viestejä muistakaa sanan vapaus huom tämä ei ole rasismia vaan totuus.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1325
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      74
      869
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe