Moi! Mulla on pian vuoden vanha tricolour sheltti uros joka alkaa olla pian sukukypsä. Sille on tehty pentuna silmätark ja se on CEA-vapaa mutta otatan uudet kuvat maaliskuussa kun koira tulee vuoden! Suku on hyvä ja hyvin näyttelyissä pärjänny, meillä ei oo vielä näyttelykokemusta mutta pian on. Ja nyt haluaisinkin itelleni blue merle uros sheltti pennun vaikka sijotukseen eli jos omistat Blue Merle nartun ja haluaisit teettää sillä pentuja ni voitas sopia astutus nii et ei pentu maksuja vaan yks Merle uros jos semmonen tulis! Et jos oot kiinnostunu ota yhteyttä. Nartulla ei muuta väliä kunhan se on kennelliiton rekisterissä ja terve! Aatusta on pentukuva os. www22.brinkster.com/littleshest/aadolfseisoo.jpg
Ota yhteyttä [email protected]
Shelttien omistajat huom!!!!!!
21
3722
Vastaukset
- eppu
kahta blue merle-väristä koiraa ei missään nimessä saa sekoittaa! tuloksena voi olla ns. tupla-merle joka saattaa olla kuuro,sokea tai ihan valkoinen.merleä saa sekoittaa vain ja ainoastaan tricolorin tai mustavalkoisen kanssa. edes soopeli ei mene rekisterissä läpi.
meidän kasvattajallamme on sijoituksessa tricolor-narttu joka saa hyviä ,terveitä pentuja.jos haluat voin antaa yhteystiedot hänelle.on todella luotettava kasvattaja.ilmoittele kiinnostaako.- eppu
unisena luin väärin että sulla olis merle-uros. unohda siis edellinen...kasvattaja juuri joutui lopettamaan upean merle-nartun ,joten nyt en tunne toista joka voisi auttaa...
- Aatu
eppu kirjoitti:
unisena luin väärin että sulla olis merle-uros. unohda siis edellinen...kasvattaja juuri joutui lopettamaan upean merle-nartun ,joten nyt en tunne toista joka voisi auttaa...
Eipä tuo haittaa vaikka luit vääri. Kyllä mä sen tiedän et blue merlejä ei saa astuttaa toisilla samalaisilla. Ja eihän sitä saa astuttaa soopelillakaan. Mut toivottavasti jostain putkahtais komee ja sopiva merle-narttu meijän Aatulle!
- eppu
Aatu kirjoitti:
Eipä tuo haittaa vaikka luit vääri. Kyllä mä sen tiedän et blue merlejä ei saa astuttaa toisilla samalaisilla. Ja eihän sitä saa astuttaa soopelillakaan. Mut toivottavasti jostain putkahtais komee ja sopiva merle-narttu meijän Aatulle!
kun se meidän kasvattajan narttu joudutiin lopettamaan, oli tosi hassuli luonne (perinnöksi sain sitten itsekin höperön sheltin). pitäisköhän mun kysyä kasvattajalta tunteeko se jonkun jolla olisi vai olikohan sillä sijoituksessa yksi merle-narttu...nää vaan tuppaa olemaan oikeasti tällaisia ei rotumääritelmän luonteisia koiria,eli hyvin sosiaalisia,pelkäämättömiä ja reippaita..ei pitäisi olla huono piirre koirassa,mutta esim meidän agi-ryhmässä on yksi sheltinomistaja joka sanoi ettei missään nimessä haluaisi samanlaista kuin mulla on,kun se on liian villi.
- Aatu
eppu kirjoitti:
kun se meidän kasvattajan narttu joudutiin lopettamaan, oli tosi hassuli luonne (perinnöksi sain sitten itsekin höperön sheltin). pitäisköhän mun kysyä kasvattajalta tunteeko se jonkun jolla olisi vai olikohan sillä sijoituksessa yksi merle-narttu...nää vaan tuppaa olemaan oikeasti tällaisia ei rotumääritelmän luonteisia koiria,eli hyvin sosiaalisia,pelkäämättömiä ja reippaita..ei pitäisi olla huono piirre koirassa,mutta esim meidän agi-ryhmässä on yksi sheltinomistaja joka sanoi ettei missään nimessä haluaisi samanlaista kuin mulla on,kun se on liian villi.
kysy vaan jos se tietäis jonku nartun..ois mulla kyllä oikeestaan jo yks tiedossa mut aattelin valkata parhaimman jos meinaan ite sit ottaa yhen pennun. Mun sheltti on aikasta pidättyväinen varsinkin miehiä kohtaan ku yks humalainen kerran pääs pelottelee sitä ja siitä asti se on ollu vähä semmonen mut ei se sillälailla ongelma kuitenkaan oo. Minkä niminen sun shelttis on? Mulla on Littleshes't Aadolf ja siitä löytyy kuvia paljonki sen kennelin kotisivuilta mut sinne ei oikee pääse ku linkkien kautta. Et kokeile vaikka shetlanninlammaskoirat ry:n kautta. Voikko kirjotella mulle suoraan sähköpostiin..os. [email protected] vastailen aina ku mahd! Moi moi!
- Minna
Aatu kirjoitti:
kysy vaan jos se tietäis jonku nartun..ois mulla kyllä oikeestaan jo yks tiedossa mut aattelin valkata parhaimman jos meinaan ite sit ottaa yhen pennun. Mun sheltti on aikasta pidättyväinen varsinkin miehiä kohtaan ku yks humalainen kerran pääs pelottelee sitä ja siitä asti se on ollu vähä semmonen mut ei se sillälailla ongelma kuitenkaan oo. Minkä niminen sun shelttis on? Mulla on Littleshes't Aadolf ja siitä löytyy kuvia paljonki sen kennelin kotisivuilta mut sinne ei oikee pääse ku linkkien kautta. Et kokeile vaikka shetlanninlammaskoirat ry:n kautta. Voikko kirjotella mulle suoraan sähköpostiin..os. [email protected] vastailen aina ku mahd! Moi moi!
Tuo ei kyllä kuulosta kovin vastuuntuntoiselta toiminnalta... Nimittäin jalostukseen valitsemisen perusta EI OLE "kun me halutaan meidän pikkumopelle jälkeläisiä", vaan tarkoituksena on RODUN PARANTAMINEN. Jos joku kasvattaja haluaa urostasi nartulleen vain sen takia, että säästyy maksuilta, hän on todella vastuuton. Itse olen kasvattanut vain yhden pentueen, mutta en missään tapauksessa alkaisi yhteistyöhön, sillä oikeasti jalostukseen tarkoitetut urokset löytyvät jalostusuroslistalta (jonne voit tietysti omasi anoa).
Tottakai se oma moppe on aina "niin ihana, et sillä pitäis teettää pennut". Oletko ottanut esimerkiksi terveysnäkökohdan huomioon? Sheltillähän täytyy olla ainakin silmätarkastuslausunnot (pentuna JA aikuisena), lisäksi olisi hyvä olla lonkkakuvauslausunto (väh. 18kk) sekä polvikuvaukset. Lisäksi koiran olisi hyvä olla ulkomuodollisesti pätevä (ei tarkoita esim. jotain ROP-pentupalkintoa, vaan vähimmäisvaatimukset jalostuskoiralle on 2x 1. palkinto).
Kuulostaa siis todellakin vastuuttomalta ja ajattelemattomalta tuollainen, motiivina näyttää olevan vain ja ainoastaan "mä haluun sen ja sen värisen sheltin joka on mun oman mopen pentu". - Aatu
Minna kirjoitti:
Tuo ei kyllä kuulosta kovin vastuuntuntoiselta toiminnalta... Nimittäin jalostukseen valitsemisen perusta EI OLE "kun me halutaan meidän pikkumopelle jälkeläisiä", vaan tarkoituksena on RODUN PARANTAMINEN. Jos joku kasvattaja haluaa urostasi nartulleen vain sen takia, että säästyy maksuilta, hän on todella vastuuton. Itse olen kasvattanut vain yhden pentueen, mutta en missään tapauksessa alkaisi yhteistyöhön, sillä oikeasti jalostukseen tarkoitetut urokset löytyvät jalostusuroslistalta (jonne voit tietysti omasi anoa).
Tottakai se oma moppe on aina "niin ihana, et sillä pitäis teettää pennut". Oletko ottanut esimerkiksi terveysnäkökohdan huomioon? Sheltillähän täytyy olla ainakin silmätarkastuslausunnot (pentuna JA aikuisena), lisäksi olisi hyvä olla lonkkakuvauslausunto (väh. 18kk) sekä polvikuvaukset. Lisäksi koiran olisi hyvä olla ulkomuodollisesti pätevä (ei tarkoita esim. jotain ROP-pentupalkintoa, vaan vähimmäisvaatimukset jalostuskoiralle on 2x 1. palkinto).
Kuulostaa siis todellakin vastuuttomalta ja ajattelemattomalta tuollainen, motiivina näyttää olevan vain ja ainoastaan "mä haluun sen ja sen värisen sheltin joka on mun oman mopen pentu".En mä ihan harkitsemattomana oo tätä ilmotusta tänne laittanu ootin vaan et jos tulis sopivia ja terveitä narttu ilmotuksia ja mähän mainitsin tos ilmotuksessa et vien koirani silmätarkastukseen maaliskuussa kun se täyttää vuoden!!!!!!!!! Ja kasvattaja suositteli yhden tuttunsa shelttiä joka on blue merle ja se on terve sun muuta ja ois tosi sopiva mun koiralle mut ootan täs vielä sen aikaa et saan varmistettua koiran terveyden tilan ennen ku laitan sen pukille! Et en oo mikää semmonen harkitsematon koirahullu joka tykkää vaan koirien ulkonäöstä mutta satun nyt tykkäämään blue merlestä ja trikistä. Anteeks vaan....! Ja en oo vielä ees varma ottaisinko mä sitä yhtä pentua itelleni..! Jos sattuis ees sopivia tulemaan!
- Minna
Aatu kirjoitti:
En mä ihan harkitsemattomana oo tätä ilmotusta tänne laittanu ootin vaan et jos tulis sopivia ja terveitä narttu ilmotuksia ja mähän mainitsin tos ilmotuksessa et vien koirani silmätarkastukseen maaliskuussa kun se täyttää vuoden!!!!!!!!! Ja kasvattaja suositteli yhden tuttunsa shelttiä joka on blue merle ja se on terve sun muuta ja ois tosi sopiva mun koiralle mut ootan täs vielä sen aikaa et saan varmistettua koiran terveyden tilan ennen ku laitan sen pukille! Et en oo mikää semmonen harkitsematon koirahullu joka tykkää vaan koirien ulkonäöstä mutta satun nyt tykkäämään blue merlestä ja trikistä. Anteeks vaan....! Ja en oo vielä ees varma ottaisinko mä sitä yhtä pentua itelleni..! Jos sattuis ees sopivia tulemaan!
Ensinnäkin, siis et voi vielä käyttää koiraasi, ennen kuin sillä on silmätarkastukset ok. Ja juurihan sanoit, että maksuksi ottaisit pennun! Silti touhu ei todellakaan ole vastuullista, koska sinulla ei todellakaan ole motiiveja koirasi käyttämiseen (ainakaan en ole päässyt niistä selville, joten olisitko ystävällinen ja kertoisit, mikä tekee juuri sinun uroksestasi niin ihmeellisen, että hyvien, terveiden narttujen omistajat haluavat sitä käyttää??). Oikea paikka asiallesi olisi jalostusuroslista, eikä todellakaan mikään sirkuksen foorumi... Jo valitsemasi paikka kertoo paljon ajattelutavastasi.
- Aatu
Minna kirjoitti:
Ensinnäkin, siis et voi vielä käyttää koiraasi, ennen kuin sillä on silmätarkastukset ok. Ja juurihan sanoit, että maksuksi ottaisit pennun! Silti touhu ei todellakaan ole vastuullista, koska sinulla ei todellakaan ole motiiveja koirasi käyttämiseen (ainakaan en ole päässyt niistä selville, joten olisitko ystävällinen ja kertoisit, mikä tekee juuri sinun uroksestasi niin ihmeellisen, että hyvien, terveiden narttujen omistajat haluavat sitä käyttää??). Oikea paikka asiallesi olisi jalostusuroslista, eikä todellakaan mikään sirkuksen foorumi... Jo valitsemasi paikka kertoo paljon ajattelutavastasi.
Jos ei kelpaa mun koira suunnitelmat ni suunittele ite vaan paremmat ja kuka on sanonu et meinaan käyttää koiraani alle vuoden vanhana astutuksessa ja en ainakaan ennen silmätarkastusta!!! Ainakin mulla on vastuun tuntone kasvattaja joka on hommannu MAALISKUUN jälkeen nartun jolloin koiralleni on jo tehty silmätarkastukset ja se on jo sillo vuoden!!!! Et sillee!!!!!!!!!!!!!!!!
- Minna
Aatu kirjoitti:
Jos ei kelpaa mun koira suunnitelmat ni suunittele ite vaan paremmat ja kuka on sanonu et meinaan käyttää koiraani alle vuoden vanhana astutuksessa ja en ainakaan ennen silmätarkastusta!!! Ainakin mulla on vastuun tuntone kasvattaja joka on hommannu MAALISKUUN jälkeen nartun jolloin koiralleni on jo tehty silmätarkastukset ja se on jo sillo vuoden!!!! Et sillee!!!!!!!!!!!!!!!!
Hmm.. jutuistasi päätellen ikäsi on jotain kymmenen tienoilla... Mielestäni palautteeni oli asiallista, jolloin lienee turha vetää herneitä nenukkaan. Edelleen et maininnut mitään motiiveja uroksesi jalostuskäytölle, jos olisit esittänyt kunnon perusteet, olisin ymmärtänyt asian täysin, mutta tuollainen palaute ei todellakaan vakuuta ainakaan ketään asiasta jotain tietävää. Siis blue merle- shelttien omistajat huomaavat, millaisen ihmisen kanssa olisi yhteistyötä tarjolla...
Edelleen en todellakaan löydä teollesi muuta syytä kuin että haluat blue merle -pennun (senhän toit selvästi esiin jo ensimmäisessä viestissä).
- Tiina
Toimin just samalalla kun sinä mutta vaan se et kannattaa käydä eka näyttelyissä ja varmistaa nartun ja uroksen terveydentila. Tuo toinen joka tähän kirjotti oli joku häirikkö mut älä siitä välitä! Mut muista tosin tarkoitus on parantaa rotua et älä hätiköi. T:Entinen sheltin omistaja
- Minna
Jos häiriköllä tarkoitettiin allekirjoittanutta, niin tuskinpa vaan olen... Ehkäpä vaan tuon vähän järkeä tähän pikkulasten väliseen "onks kellään mun mopelle soveltuvaa rekkua"-keskusteluun...;)
- eppu
Minna kirjoitti:
Jos häiriköllä tarkoitettiin allekirjoittanutta, niin tuskinpa vaan olen... Ehkäpä vaan tuon vähän järkeä tähän pikkulasten väliseen "onks kellään mun mopelle soveltuvaa rekkua"-keskusteluun...;)
ihan vain ystävällisyyttäni haluaisin kysyä,mitä mieltä olet tahallaan astutetuista sekarotuisista?entä kun omaani on pyydetty "isäksi" soopelisheltille ja yhdelle sekarotuiselle (en suostunut koska en halua koirani luonteen muuttuvan jos pääsee naisiin..:) ,perusteena kun molemmilla oli niin hyvä luonne,että haluaisivat periyttää sen eteenpäin. kasvattajani tuolloin ei ollut lainkaan asiaa vastaan.
enkä kyllä ottaisi linjaksi väittää jutustelua "pikkulasten väliseksi keskusteluksi".tuolla sävyllä vedät pohjan omalta "järkevältä" mielipiteeltäsi.en tiedä aatun ikää,mutta jos laskit minut toiseksi "lapseksi" tässä keskustelussa,olet aika hakoteillä. - Aatu
eppu kirjoitti:
ihan vain ystävällisyyttäni haluaisin kysyä,mitä mieltä olet tahallaan astutetuista sekarotuisista?entä kun omaani on pyydetty "isäksi" soopelisheltille ja yhdelle sekarotuiselle (en suostunut koska en halua koirani luonteen muuttuvan jos pääsee naisiin..:) ,perusteena kun molemmilla oli niin hyvä luonne,että haluaisivat periyttää sen eteenpäin. kasvattajani tuolloin ei ollut lainkaan asiaa vastaan.
enkä kyllä ottaisi linjaksi väittää jutustelua "pikkulasten väliseksi keskusteluksi".tuolla sävyllä vedät pohjan omalta "järkevältä" mielipiteeltäsi.en tiedä aatun ikää,mutta jos laskit minut toiseksi "lapseksi" tässä keskustelussa,olet aika hakoteillä.Aatu on ihan pian täys ikäne..tais siis vuoden. Mun mielestä sekarotusten astutus on ihan ok jos vaan kaikille pennuille on valmiina kunnon koti..ollaan mekin aateltu meidän uroskoiraa(sekarotuinen) käyttää jollain nartulla ku sillä on nii mahtava luonne..jos vaan löytys sopiva narttu. Ja tyetty on tärkeetä et sekarotusetkin on terveitä!
- eppu
Aatu kirjoitti:
Aatu on ihan pian täys ikäne..tais siis vuoden. Mun mielestä sekarotusten astutus on ihan ok jos vaan kaikille pennuille on valmiina kunnon koti..ollaan mekin aateltu meidän uroskoiraa(sekarotuinen) käyttää jollain nartulla ku sillä on nii mahtava luonne..jos vaan löytys sopiva narttu. Ja tyetty on tärkeetä et sekarotusetkin on terveitä!
kommentteja meidän kirjoittajien ikää koskien.
enhän mä toisaalta melkein kolmekymppisenä paljoa koirista tiedä..mitä nyt kasvanut sakemannien keskellä (toisen hampaanjäljet varmasti tulevat kaljuna näkyviin..pinnasänkymuisto..),ja muutenkin koko ikäni koirien kanssa touhuilleena.no jaa,enpä mä paljolti yöunia menetä tällaisista kirjoituksista,sitäpaitsi kotinettiyhteys menee huilimaan pariksi kuukaudeksi,niin saa sopivasti itsensä vieroitettua näistä jutuista..
terkkuja Aatulle!on varmasti komia poika,tosin niinhän kaikki sheltit on! - Aatu
eppu kirjoitti:
kommentteja meidän kirjoittajien ikää koskien.
enhän mä toisaalta melkein kolmekymppisenä paljoa koirista tiedä..mitä nyt kasvanut sakemannien keskellä (toisen hampaanjäljet varmasti tulevat kaljuna näkyviin..pinnasänkymuisto..),ja muutenkin koko ikäni koirien kanssa touhuilleena.no jaa,enpä mä paljolti yöunia menetä tällaisista kirjoituksista,sitäpaitsi kotinettiyhteys menee huilimaan pariksi kuukaudeksi,niin saa sopivasti itsensä vieroitettua näistä jutuista..
terkkuja Aatulle!on varmasti komia poika,tosin niinhän kaikki sheltit on!Mun mielestä nuorikin ihminen voi tietää koirista paljonki jos on vaan tarpeeks kokemusta ja tietoa. Mä Ite oon vetäny yhen koirakoulun ja ollu kahdessa oppilaana kahden eri koiran kanssa! Et en sano et oon koiratietäväinen ite mut oon kuitenki ite jo oppinu niistä jotain!
- Minna
eppu kirjoitti:
enkä kyllä ottaisi linjaksi väittää jutustelua "pikkulasten väliseksi keskusteluksi".tuolla sävyllä vedät pohjan omalta "järkevältä" mielipiteeltäsi.en tiedä aatun ikää,mutta jos laskit minut toiseksi "lapseksi" tässä keskustelussa,olet aika hakoteillä.No joo, noilla lapsilla tarkoitinkin siis näitä keskustelussa ilmenneitä täysin asiattomia kommentteja ("suunnittele sitten itte paremmat", "haista v****" etc). Pyydän siis anteeksi, että tulit rinnastetuksi lapsiin, sitä ei olisi pitänyt laittaa monikossa.:) Edelleen, en mitenkään halua vähätellä Aatun koiraa, vaan itseäni kummastuttaa Aatun kommentit asiasta. Samanlailla kommentoivat näemmä tuolla shelttipalstallakin...
Sekarotuisiin en pahemmin sano juuta enkä jaata, totta kai kannatan nimenomaan sheltin parantamista jalostuksessa, mutta toisaalta moni koira päätyy joka tapauksessa sohvachampioniksi, jolloin puhdasrotuisuudella ei käytännössä tee mitään. Jos ei todellakaan kaipaa muuta kuin kivaluonteista seuralaista, mikä ettei siihen sekarotuinenkin kävisi. Toisaalta, jos sitten innostuukin harrastamaan, niin saattaa toivoa, että se sessu olisikin ihan "rotukoira".:) Mutta ihan sekarotuisen jalostusta en todellakaan hyväksy (vrt. Siitosen suomen seurakoira). - eppu
Minna kirjoitti:
No joo, noilla lapsilla tarkoitinkin siis näitä keskustelussa ilmenneitä täysin asiattomia kommentteja ("suunnittele sitten itte paremmat", "haista v****" etc). Pyydän siis anteeksi, että tulit rinnastetuksi lapsiin, sitä ei olisi pitänyt laittaa monikossa.:) Edelleen, en mitenkään halua vähätellä Aatun koiraa, vaan itseäni kummastuttaa Aatun kommentit asiasta. Samanlailla kommentoivat näemmä tuolla shelttipalstallakin...
Sekarotuisiin en pahemmin sano juuta enkä jaata, totta kai kannatan nimenomaan sheltin parantamista jalostuksessa, mutta toisaalta moni koira päätyy joka tapauksessa sohvachampioniksi, jolloin puhdasrotuisuudella ei käytännössä tee mitään. Jos ei todellakaan kaipaa muuta kuin kivaluonteista seuralaista, mikä ettei siihen sekarotuinenkin kävisi. Toisaalta, jos sitten innostuukin harrastamaan, niin saattaa toivoa, että se sessu olisikin ihan "rotukoira".:) Mutta ihan sekarotuisen jalostusta en todellakaan hyväksy (vrt. Siitosen suomen seurakoira).mullahan itselläni ei edes ole mikään muotovalio,värivirheellinen,8 senttiä liian korkea,luppakorva,vinot kulmahampaat ja yksi hampi puuttuu kokonaan.mutta persoona korvaa nämä kaikki,siksi sitä on kyselty sotku-jalostukseen.
mutta toisaalta,eihän kaikki haluakaan sheltistään maailmanvoittajaa.mitä eroa siinä sitten olisi,ottaako sekarotuisen "vahinkopennun" vai teettäisi pienen, hassun ,mutta puhtaan shelttipentueen.jos uros on astutusvaiheessa todettu kelvolliseksi (ei perinnöllisiä sairauksia tms),niin ei kai niistä pennuista sitten ihan hutiluksia tulisi..voihan nykyään rekisteröidä myös sekarotuisiakin.
joo,siitosen "kasvatustouhu" on kyllä vuosisadan huippu..en vaan ymmärrä etteikö viranomaisilla ole keinoja lopettaa se touhu tykkänään? - Minna
eppu kirjoitti:
mullahan itselläni ei edes ole mikään muotovalio,värivirheellinen,8 senttiä liian korkea,luppakorva,vinot kulmahampaat ja yksi hampi puuttuu kokonaan.mutta persoona korvaa nämä kaikki,siksi sitä on kyselty sotku-jalostukseen.
mutta toisaalta,eihän kaikki haluakaan sheltistään maailmanvoittajaa.mitä eroa siinä sitten olisi,ottaako sekarotuisen "vahinkopennun" vai teettäisi pienen, hassun ,mutta puhtaan shelttipentueen.jos uros on astutusvaiheessa todettu kelvolliseksi (ei perinnöllisiä sairauksia tms),niin ei kai niistä pennuista sitten ihan hutiluksia tulisi..voihan nykyään rekisteröidä myös sekarotuisiakin.
joo,siitosen "kasvatustouhu" on kyllä vuosisadan huippu..en vaan ymmärrä etteikö viranomaisilla ole keinoja lopettaa se touhu tykkänään?Ihan uteliaisuuttani kyselisin, että millainen värivirhe on kyseessä? En ole nähnyt kuin muutaman värivirheellisen, ja ne ovat aina ihan omanlaisiaan shelttejä:).
Joo, eikös Siitonen ole kaupparekisterissäkin noiden koiriensa kera, jolloin viranomaisilla ei ole olevinaan mitään puuttumista asiaan...:( - eppu
Minna kirjoitti:
Ihan uteliaisuuttani kyselisin, että millainen värivirhe on kyseessä? En ole nähnyt kuin muutaman värivirheellisen, ja ne ovat aina ihan omanlaisiaan shelttejä:).
Joo, eikös Siitonen ole kaupparekisterissäkin noiden koiriensa kera, jolloin viranomaisilla ei ole olevinaan mitään puuttumista asiaan...:(mulla on molemmat hassut vähän "erilaisia" eli halpiskoiria.tää värivirheellinen on siis blue merle,jossa on liika mustaa.on mustanharmaa pääväriltään mutta siellä täällä merlen marmorointia,ja hyvin erikoinen pää: puolet merle,puolet tricci ja kuin viivottimella vedettu keskelä naamaa..ja luppakorvat päälle..hassu kuin mikä.toinen on tricci koukkuhännällä.
ps..älä kerro kenellekään,mutta olen koirani kanssa mtv3:lla maanantaina klo 8.15-9.00..apuva..suora lähetys.. - Ellu
eppu kirjoitti:
mullahan itselläni ei edes ole mikään muotovalio,värivirheellinen,8 senttiä liian korkea,luppakorva,vinot kulmahampaat ja yksi hampi puuttuu kokonaan.mutta persoona korvaa nämä kaikki,siksi sitä on kyselty sotku-jalostukseen.
joo,siitosen "kasvatustouhu" on kyllä vuosisadan huippu..en vaan ymmärrä etteikö viranomaisilla ole keinoja lopettaa se touhu tykkänään?No eikait tähän viranomaisia tarvi sekottaa? Minusta tuntuu että tämä omistaja on vain kysellyt "narttuehdokkaita" mutta ei ole missään välissä maininnut että haluaisi vaan itelleen koiran ja ei välitä jalostusjutuista! Et ei kait sen kummempaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1845052Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,244453Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993137Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2573034Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432922- 522531
- 271939
- 541853
- 771814
- 221787