Pahantuulinen mies

ell7

Miten kestän tuota viisikymppistä miestäni. Tulee töistä pahantuulisena, syö ja menee maate. Kaikki minkä minä teen on väärin tehty hänen mielestään Keskustelua en viitsi enää aloittaa mistään aiheesta kun löytyy asia jonka olen ymmärtänyt väärin, tehnyt väärin tai jättänyt kokonaan tekemättä.
Muuttuuko mies kun täyttää 50?
Itse kaipaan elämäniloa, naurua, yhdessä tekemistä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta.
Mies on terve, koti on kunnossa, rahasta ei ole pulaa. Mikä mättää kun äksyily on jokapäiväistä. Ja suomalainen mies kun ei puhu.
Olen tässä miettinyt miten kauan jaksan kuunnella ennen kuin laitan miehen kimpsuineen ja kampsuineen maantielle. Vielä olen säälinyt ja odottanut että jokin syy löytyisi kiukkuun. Nämä illat on vain niin pitkiä kun ukko makaa ääneti ja minä tyhmä kun vielä odotinkin yhteistä ateriaa ja leppoisaa arki-illan viettoa.

53

2486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cloetta...

      Jaahas, minä en kyllä pitkään moista katselisi vaan eläisin sellaista elämää kuin haluaisin. Jos ukkosi haluaa mököttää ja maata, anna hänen mököttää ja maata. Kuka sinua pakottaa, ellet itse, sitä seuraamaan ja suremaan? Kyllä harrastuksia, ihmisiä ja tekemistä on muutakin kuin odottaa, että ukko piristyisi. Ei se kenenkään onni ole toisen ihmisen vastuulla vaan jokainen rakentaa onnensa itse.

    • Mitähän hän kaipaa ?

      Näitkö koskaan sitä mainosta, jossa vihainen, ruma ja ilmeisen nälkäinen mies tulee ruokapöytään ja kun on syönyt, pöydässä istuu hyvän näköinen ja hymyileväinen komistus; "hyvä ruoka, parempi mieli". Minusta se oli hauska mainos.

      Sitten kun vatsa on täytetty, niin tarvehierarkiaan putkahtaa uusi / uusia tarpeita. Myös ihmisen henki tarvitsee ravintonsa eikä siihen välttämättä monellekaan leipätyö riitä. Miehesi tarvitsee oman henkireikänsä, jutun ja asian, joka kiinnosta ja innostaa häntä ja saa jaksamaan työn väsymyksestä huolimatta ja unohtamaan sekä työn että kaiken muunkin huolen.

      Miehesi on myös siinä iässä, jossa tulee käydä huolehtimassa lääkärin vastaanotolla, että kaikki on kunnossa. Ikätarkistus ja -remontti on puolivälin paalun kohdalla tarpeellinen joka iikalle, jotta terveydentila tulee tiedostettua ja saatua ohjeistus sen ylläpitämiseksi, jotta jalka niin kuin mielikin jaksaa nousta vielä monta vuosikymmentä.

      Oletko koskaan tullut miettineeksi, että vaikka sinä kaipaat yhteen kuuluvuutta, niin jospa miehesi kaipaakin vapautta, omaa aikaa, omaa tekemistä ja menemistä, omaa elämää yhteisen elämän lisäksi?

    • minä + hän

      Vitsi kun alkoi naurattaa, vaikkei sinua varmasti nauratakaan.

      Mun ukko on oikea puhekone, välillä nauretaan hulluna, tänä iltanakin olen käskyttänyt vähän väliä olemaan puhumatta.
      Ei se vaan ole hiljaa, ei meinaa saada kirjoitettua, kun päkättää ja päkättää.

      Yhteenkuuluvuus ja huumori on varmasti ainakin meidän liiton parhaat puolet.
      Harmeja on ollut paljon, muutta yhdessä kestetään.

    • hytinä

      Voi olla muuten sittenkin testosteronin alhaisuus. Täytyisi käydä siellä urologin juttusilla ja tarkistuttaa prostata.
      Hänellä on nyt miesten vaihdevuodet ja pian jysähtää hänelle halu lähtä kokeilemaan miltä tuntuu toisen naisen seura.
      Koeta hemmotella miestäsi kaikesta huolimatta ja kehua häntä asioissa joissa hän on hyvä. Yrittäkää harrastaa jotain yhdessä ja erikseen.
      Ja voihan olla kuitenkin pohjalla työssä viihtymättömys joka sitten purkautuu noin ikävästi sinuun.

    • minussako vikaa?

      Eikös se Junnu jo aikoinaan sen syyn laulanut:)

      • wanha gubbe

        Siitähän se Junnu lauloi, että meitä vanhoja poikia viiksettää.


    • Vee käyrällä

      Kuorsaatko? Huonot yöunet aiheuttavat pidemmän päälle kiukkuisuutta siinä vieressä valvovalla. Masennus ilmenee tyypillisesti myös kiukkuisuutena ja tekemättömyytenä. Sille voi olla työperäinen syy. Onhan noita mahdollisia syitä liuta lisääkin. Reipas D-vitamiinikuurikin voi muuttaa mielialaa. Miehesi voi jostakin syystä henkisesti huonosti ja sinä olet turvallinen kohde purkaa pahaa oloa. Jos hänestä ei ole puhujaksi, niin pyydä häntä kirjoittamaan, mikä on mielen päällä pahinta.

      • .Siilimuori

        Juu mut vaimokaam ei ole mikään ajatustenlukija ja solokku, jonka paitää aina taipua kaikkeen.


    • kokemuksen ääni

      Ihastunut toiseen.

    • .Siilimuori

      Ei taida muuttua. Jos ei suostu puhumaan, kirjoita kirje, miettiköön yksin sitten lukiessaan. Kirjoita tuntemuksesi ja ajatuksesi tulevasta elämästä. Jos sekään ei auta, tee omat ratkaisusi.

    • mitäkä mies

      Mies..Vakavasta oireesta taitaa olla kyse.Tuollaiseen käytökseen on aina syy.Kuten huomasin,naiset olettavat syyn löytyvän terveydestä tai hormooni toiminnan muuttumisesta..Osin on totta ikä jututkin mut luulisin syyn olevan enemmän arkipäiväinen.Rehellisyyden nimissä on otettava huomioon se että myös kyseessä voi olla suhde toiseen naiseen..Tai jokin muu syy joka on yhteyden este.Kaikki kuvastaa että yhteys on poikku tai huono. Ehdottaisin seuraavaa..Ajattele asoita kauas taakse.Huomoi kaikki mitä on lähimenneisyydessä ollut,sekin et onko miehelläsi ollut syytä olla mustasukkainen,tai hän on jopa luullut/tiennyt? Jotain mikä antaa aiheen olla välittämättä enää mistään..Pelkästään kyllästynyt mies ei käyttäydy noin,ellei ole syntyjään kp.Jos hän ei päästä lähelle niin väittäisin hänellä olevan toinen nainen.Voin olla myös väärässä.

      • .Siilimuori

        Nii, onhan ihmisiä jotka ovat luonteeltaan sellaisia että eivät päästä toista lähelleen, siis eivät jaa mitään elämäänsä juurkaan edes aviopuolisonsa kanssa. Kyky puhua puuttuu, sitä ei ole ollut lapsuudenperheessä, asioista ei vaan ole ollut tapana keskustella. mutta aloittajan miehen käytös lienee lähiaikoina muuttunut.

        Miten puhumaton liitto voi jatkua, rinnakkainelonako samassa huushollissa molemmilla oma elämä?


      • Äijäkäs

        Tuskin ukolla toista on, jos makaa kotona aina. Voi tietty ajatella toistakin...


    • traans

      Seksiin vauhtia niin jo alkaa taas elämä maistumaan. Pistä mielikuvituksesi liikkeelle.

      • Jalat ristissä

        Hah. Vieläkö pitäisi mennä itseän tyrkyttämään mörrimöykyle joka ei sanaa hyvää sanaa saa suusta. Ei kaikkeen sentäs tarvitse alentua. Seksiin pääsee vain läheiset ja aloittajan mies ei nyt vaikuta siltä.


      • de facto
        Jalat ristissä kirjoitti:

        Hah. Vieläkö pitäisi mennä itseän tyrkyttämään mörrimöykyle joka ei sanaa hyvää sanaa saa suusta. Ei kaikkeen sentäs tarvitse alentua. Seksiin pääsee vain läheiset ja aloittajan mies ei nyt vaikuta siltä.

        No sitten vaan kantapäät vastakkain. Toista kun ei voi muuttaa, ainoastaan itseään.


      • mitäkä mies
        Jalat ristissä kirjoitti:

        Hah. Vieläkö pitäisi mennä itseän tyrkyttämään mörrimöykyle joka ei sanaa hyvää sanaa saa suusta. Ei kaikkeen sentäs tarvitse alentua. Seksiin pääsee vain läheiset ja aloittajan mies ei nyt vaikuta siltä.

        Sekin voi olla yksi syy.Jalat on liian vähän ylhäällä..Jos?Ei kuitenkaan käy ilmi asian laita.kuuluisin enemmän jot vois antaa kehnoksi todettuja neuvoja.Yleensä vain pari itse tietää mistä kenkä puristaa.


      • Jalat ristissä
        de facto kirjoitti:

        No sitten vaan kantapäät vastakkain. Toista kun ei voi muuttaa, ainoastaan itseään.

        No pitäisikö ensin kuitenkin selvitellä onko miehen mykkämakkuseen joku realistinen syy vai onko päässä tapahtunut jotain? Masennus?


      • Jalat ristissä
        mitäkä mies kirjoitti:

        Sekin voi olla yksi syy.Jalat on liian vähän ylhäällä..Jos?Ei kuitenkaan käy ilmi asian laita.kuuluisin enemmän jot vois antaa kehnoksi todettuja neuvoja.Yleensä vain pari itse tietää mistä kenkä puristaa.

        No mököttämällä ja naisen huonostikohtelullako sitä seksiä irtoaa sitten? Aloittajahan nimenomaan sano kaipaavansa naurua, yhdessäoloa ja elämäniloa, mies ei nyt kyllä naisen tekstin perusteella mene oikein vastaan.


      • hähhää
        Jalat ristissä kirjoitti:

        No pitäisikö ensin kuitenkin selvitellä onko miehen mykkämakkuseen joku realistinen syy vai onko päässä tapahtunut jotain? Masennus?

        Sillä on toinen nainen ja ei panosta enää vaimoonsa joka ei ole kiinnostava. Sitä asiaa ei sykolookit ratko, mutta vaimo voi asiaan vaikuttaa jos haluaa miehestään kiinni pitää. Nää on niin vitun yksinkertaisia juttuja joista naiset tekee aina helvetin monimutkasia.


      • 13+6
        Jalat ristissä kirjoitti:

        No mököttämällä ja naisen huonostikohtelullako sitä seksiä irtoaa sitten? Aloittajahan nimenomaan sano kaipaavansa naurua, yhdessäoloa ja elämäniloa, mies ei nyt kyllä naisen tekstin perusteella mene oikein vastaan.

        Ehkä se menee niin että naiselle kolme tärkeintä asiaa ovat turvallisuus, elämänilo ja turvallisuus.
        Miehelle ne ovat seksi, ruoka ja seksi.


      • Jalat ristissä
        hähhää kirjoitti:

        Sillä on toinen nainen ja ei panosta enää vaimoonsa joka ei ole kiinnostava. Sitä asiaa ei sykolookit ratko, mutta vaimo voi asiaan vaikuttaa jos haluaa miehestään kiinni pitää. Nää on niin vitun yksinkertaisia juttuja joista naiset tekee aina helvetin monimutkasia.

        Äläs yleistä. Toisten puolestahan ei voi vastailla mutta jos mun puolisolla olisi toinen en ymmärrä miksei sitä voi sanoa, säästyttäis molemmat monelta pahalta. Lapsellista alkaa juonittelemaan kuin vauvat. Vaikka rehellisyys voi tehdä kipeää, kipeää ne tekevät loukkaavat vähättelevät sanat ja mykkäkoulukin.

        No jos nää on niin yksinkertaisia juttuja, sanos nyt täällä se resepti mitäs aloittajan kuuluisi tehdä? Jään mielenkiinnolla odottamaan.


      • Jalat ristissä
        13+6 kirjoitti:

        Ehkä se menee niin että naiselle kolme tärkeintä asiaa ovat turvallisuus, elämänilo ja turvallisuus.
        Miehelle ne ovat seksi, ruoka ja seksi.

        Voi olla mutta sitten kyllä täytyy opetella naisten anatomian lisäksi sitä sykologiaa myös.
        Siis jos meinaa saada.


      • 15+20
        Jalat ristissä kirjoitti:

        Voi olla mutta sitten kyllä täytyy opetella naisten anatomian lisäksi sitä sykologiaa myös.
        Siis jos meinaa saada.

        Aina saa jos haluaa. Kotona tai vieraissa, ihan vaimosta kiinni kummassa.


      • Jalat ristissä
        15+20 kirjoitti:

        Aina saa jos haluaa. Kotona tai vieraissa, ihan vaimosta kiinni kummassa.

        Juu, voi toimia jonkun aikaa. Kiinni myös miehestä.


      • 3+11
        Jalat ristissä kirjoitti:

        Äläs yleistä. Toisten puolestahan ei voi vastailla mutta jos mun puolisolla olisi toinen en ymmärrä miksei sitä voi sanoa, säästyttäis molemmat monelta pahalta. Lapsellista alkaa juonittelemaan kuin vauvat. Vaikka rehellisyys voi tehdä kipeää, kipeää ne tekevät loukkaavat vähättelevät sanat ja mykkäkoulukin.

        No jos nää on niin yksinkertaisia juttuja, sanos nyt täällä se resepti mitäs aloittajan kuuluisi tehdä? Jään mielenkiinnolla odottamaan.

        Siksi ei sanota että se on turhan vatkausta. Viisas tajuaa sanomatta ja tyhmä ei tajua edes sanomalla.


      • Jalat ristissä
        3+11 kirjoitti:

        Siksi ei sanota että se on turhan vatkausta. Viisas tajuaa sanomatta ja tyhmä ei tajua edes sanomalla.

        Hah! Arvasin.Lulojen vaaan ei mitään kannata rakentaa.


      • mitäkä mies
        Jalat ristissä kirjoitti:

        No mököttämällä ja naisen huonostikohtelullako sitä seksiä irtoaa sitten? Aloittajahan nimenomaan sano kaipaavansa naurua, yhdessäoloa ja elämäniloa, mies ei nyt kyllä naisen tekstin perusteella mene oikein vastaan.

        Juuri sitä varmaan pitäisi miettiä,miksi ei tule vastaan vaikka vaimo pitää hyvää huolta.Tekee ruokaa ja siistii kodin.Syy ei siis ole huollossa.Ei edes välittämisessä.Jotain suurempaa ja vaikeampaa tuoda ilmi.Voisi olla jopa odotus että vaimo laittaa tielle,kun itse ei saa sanottua.


      • Jalat ristissä
        mitäkä mies kirjoitti:

        Juuri sitä varmaan pitäisi miettiä,miksi ei tule vastaan vaikka vaimo pitää hyvää huolta.Tekee ruokaa ja siistii kodin.Syy ei siis ole huollossa.Ei edes välittämisessä.Jotain suurempaa ja vaikeampaa tuoda ilmi.Voisi olla jopa odotus että vaimo laittaa tielle,kun itse ei saa sanottua.

        Surullista. Ehkä jättää tuossa ratkaisun vaimona hatreille. Äiti hoitaa senkin asian. Missä mies?


      • mitäkä mies
        Jalat ristissä kirjoitti:

        Surullista. Ehkä jättää tuossa ratkaisun vaimona hatreille. Äiti hoitaa senkin asian. Missä mies?

        Vatvotaan nyt sitten..

        On vahva tunneilmaisu jos mikään ei kelpaa ja viesti on yksiselitteinen.
        Puhumattomuus viittaa siihen että mies ei osaa/uskalla tehdä lopullista päätöstä ja elää saman kaavan mukaan kuin ollaan totuttu ja siihen kaavaan kuuluu se että nainen on hän joka "lähtee kun miehessä on jokin vika..Tässä tapauksessa huonotuulisuus.Toisilla ja jopa useilla se on jokin muu,esimerkiksi juominen.

        Äiti hoitaa kaiken synkrooma voisi hyvinkin sopia sellaiseen mieheen joka ei itse tee ratkaisua..Miten sitä sitten voisi surkutella ja kieriä katkeruudessa kun vaimo ei jättänytkään vaan itse petasi tulevaisuutensa ja kaikki on omaa syytään.

        Naisten ja miesten eroavaisuus sen suhteen että olisi jokin kolmas tekijä..Mies voi mitä todennäköisimmin käydä vieraissa,eikä jää tunnesitein roikkumaan siihen sen enempää ja unohtaa koko asian viikon sisään. Ajatus toimii järjellä ja ehkä sillä mikä on kehon puolivälissä..Jos mies on ihastunut toiseen niin hän voi hyvinkin käyttäytyä noin ja antaa vaimonsa hoitaa asian ja vasta sen jälkeen aloittaa virallisesti uuden suhtensa,joka oli jo olemassa mut ei julkinen.

        Nainen näyttäisi toimivan enemmän tunnepohjalta ja ei pysty unohtamaan jos käy vieraissa ja hänestä näkee heti kaiken,kuin avointa kirjaa lukisi ja vielä tuttua tekstiä..Niimpä nainen sanoa paukauttaa asiansa ja mies lähti tielleen.

        Aina me miehet käännetään kaikki naisten syyksi ja silti baarit on täynnä eronneita naisia jotka sanovat miehestään pahoja asioita,kuten juominen.Olin saada korville kerrattain kun sanoin ko.yh äidille et tulitko hakemaan uutta juoppoa kun baarista etsit ?

        Yksi asia vielä,,hengästyttää jo mutta sanon viel'

        Syklit..Hieno sana ja onko oikein kirjoitettu,sitä en tiedä mut kuitenkin on olemassa vaihteluita suhdanteissa ja myös suhteissa mennään suunnilleen samalla kaavalla.Esimerkiksi seitsemän vuoden sykli,seitsemän vuotta nousukautta ja hyvin pyyhkii..Toinen sykli tietysti laskua ja kaikki meneee päin peetä ja laskusuhdanteen ollessa alimmillaan ero tulee todennäköisimmin,ellei tilanne selviä puhumalla kun kontaktia tuskin on.

        Jos tämäkin pari selviää tästä montusta niin he ovat muutaman vuoden päästä hyvin onnellisia :)


      • mitäkä mies kirjoitti:

        Vatvotaan nyt sitten..

        On vahva tunneilmaisu jos mikään ei kelpaa ja viesti on yksiselitteinen.
        Puhumattomuus viittaa siihen että mies ei osaa/uskalla tehdä lopullista päätöstä ja elää saman kaavan mukaan kuin ollaan totuttu ja siihen kaavaan kuuluu se että nainen on hän joka "lähtee kun miehessä on jokin vika..Tässä tapauksessa huonotuulisuus.Toisilla ja jopa useilla se on jokin muu,esimerkiksi juominen.

        Äiti hoitaa kaiken synkrooma voisi hyvinkin sopia sellaiseen mieheen joka ei itse tee ratkaisua..Miten sitä sitten voisi surkutella ja kieriä katkeruudessa kun vaimo ei jättänytkään vaan itse petasi tulevaisuutensa ja kaikki on omaa syytään.

        Naisten ja miesten eroavaisuus sen suhteen että olisi jokin kolmas tekijä..Mies voi mitä todennäköisimmin käydä vieraissa,eikä jää tunnesitein roikkumaan siihen sen enempää ja unohtaa koko asian viikon sisään. Ajatus toimii järjellä ja ehkä sillä mikä on kehon puolivälissä..Jos mies on ihastunut toiseen niin hän voi hyvinkin käyttäytyä noin ja antaa vaimonsa hoitaa asian ja vasta sen jälkeen aloittaa virallisesti uuden suhtensa,joka oli jo olemassa mut ei julkinen.

        Nainen näyttäisi toimivan enemmän tunnepohjalta ja ei pysty unohtamaan jos käy vieraissa ja hänestä näkee heti kaiken,kuin avointa kirjaa lukisi ja vielä tuttua tekstiä..Niimpä nainen sanoa paukauttaa asiansa ja mies lähti tielleen.

        Aina me miehet käännetään kaikki naisten syyksi ja silti baarit on täynnä eronneita naisia jotka sanovat miehestään pahoja asioita,kuten juominen.Olin saada korville kerrattain kun sanoin ko.yh äidille et tulitko hakemaan uutta juoppoa kun baarista etsit ?

        Yksi asia vielä,,hengästyttää jo mutta sanon viel'

        Syklit..Hieno sana ja onko oikein kirjoitettu,sitä en tiedä mut kuitenkin on olemassa vaihteluita suhdanteissa ja myös suhteissa mennään suunnilleen samalla kaavalla.Esimerkiksi seitsemän vuoden sykli,seitsemän vuotta nousukautta ja hyvin pyyhkii..Toinen sykli tietysti laskua ja kaikki meneee päin peetä ja laskusuhdanteen ollessa alimmillaan ero tulee todennäköisimmin,ellei tilanne selviä puhumalla kun kontaktia tuskin on.

        Jos tämäkin pari selviää tästä montusta niin he ovat muutaman vuoden päästä hyvin onnellisia :)

        Mielenkiintoinen teksti ,vaikken itse painikaan "parisuhdepainia" tällä erää. Vähän laajemmin rupesin ihmissuhteita miettimään tuolta pohjalta.


      • .Siilimuori
        mitäkä mies kirjoitti:

        Vatvotaan nyt sitten..

        On vahva tunneilmaisu jos mikään ei kelpaa ja viesti on yksiselitteinen.
        Puhumattomuus viittaa siihen että mies ei osaa/uskalla tehdä lopullista päätöstä ja elää saman kaavan mukaan kuin ollaan totuttu ja siihen kaavaan kuuluu se että nainen on hän joka "lähtee kun miehessä on jokin vika..Tässä tapauksessa huonotuulisuus.Toisilla ja jopa useilla se on jokin muu,esimerkiksi juominen.

        Äiti hoitaa kaiken synkrooma voisi hyvinkin sopia sellaiseen mieheen joka ei itse tee ratkaisua..Miten sitä sitten voisi surkutella ja kieriä katkeruudessa kun vaimo ei jättänytkään vaan itse petasi tulevaisuutensa ja kaikki on omaa syytään.

        Naisten ja miesten eroavaisuus sen suhteen että olisi jokin kolmas tekijä..Mies voi mitä todennäköisimmin käydä vieraissa,eikä jää tunnesitein roikkumaan siihen sen enempää ja unohtaa koko asian viikon sisään. Ajatus toimii järjellä ja ehkä sillä mikä on kehon puolivälissä..Jos mies on ihastunut toiseen niin hän voi hyvinkin käyttäytyä noin ja antaa vaimonsa hoitaa asian ja vasta sen jälkeen aloittaa virallisesti uuden suhtensa,joka oli jo olemassa mut ei julkinen.

        Nainen näyttäisi toimivan enemmän tunnepohjalta ja ei pysty unohtamaan jos käy vieraissa ja hänestä näkee heti kaiken,kuin avointa kirjaa lukisi ja vielä tuttua tekstiä..Niimpä nainen sanoa paukauttaa asiansa ja mies lähti tielleen.

        Aina me miehet käännetään kaikki naisten syyksi ja silti baarit on täynnä eronneita naisia jotka sanovat miehestään pahoja asioita,kuten juominen.Olin saada korville kerrattain kun sanoin ko.yh äidille et tulitko hakemaan uutta juoppoa kun baarista etsit ?

        Yksi asia vielä,,hengästyttää jo mutta sanon viel'

        Syklit..Hieno sana ja onko oikein kirjoitettu,sitä en tiedä mut kuitenkin on olemassa vaihteluita suhdanteissa ja myös suhteissa mennään suunnilleen samalla kaavalla.Esimerkiksi seitsemän vuoden sykli,seitsemän vuotta nousukautta ja hyvin pyyhkii..Toinen sykli tietysti laskua ja kaikki meneee päin peetä ja laskusuhdanteen ollessa alimmillaan ero tulee todennäköisimmin,ellei tilanne selviä puhumalla kun kontaktia tuskin on.

        Jos tämäkin pari selviää tästä montusta niin he ovat muutaman vuoden päästä hyvin onnellisia :)

        Seitsemän vuotta puhumatonta tiuskivaa haukkuvaa jurrikkaa, kaiken se kestää kaiken se kärsii, harvassa suhteessa ehkä :).


      • mitäkä mies
        .Siilimuori kirjoitti:

        Seitsemän vuotta puhumatonta tiuskivaa haukkuvaa jurrikkaa, kaiken se kestää kaiken se kärsii, harvassa suhteessa ehkä :).

        Lisään sen verran vielä että ei tietysti lamakaan ala kerta heitolla vaan syvenee pikkuhiljaa ja huomaamatta.Todennäköisesti jyrkkä hyppy seitsemän vuoden alakuulokohtaan aiheuttaisi ratkaisun hakemisen tahdon,mutta kun ihminen tottuu löysään hirteen pikkuhiljaa..

        Aloittajan kirjoitus kertoili enemmänkin miehestä joka oli tyytymätön ja töykeä.Koko totuus ei koskaan paljastu yhden osapuolen kirjoituksesta.

        Siispä tuomio tulee molemmille osapuolille tai jopa useammalle.

        Ihmisen pitäisi ymmärtää se että suhde tarvitsee huoltoa kokoajan,eikä tarvita kovin suuria kommunikaatio häiriöitä kun oravanpyörä lähtee käyntiin ja ulospääsy on aina vaan hankalampaa..

        Jos katselee pyörivää oravanpyörää ja päättelee missä vauhdissa portti ei enää erotu lainkaan niin voi päätellä et kannattaako antaa vauhdin kiihtyä suureksi :) Kevennystä vähän tähän pimeään vuodenaikaan..


      • mitäkä mies
        Irkka kirjoitti:

        Mielenkiintoinen teksti ,vaikken itse painikaan "parisuhdepainia" tällä erää. Vähän laajemmin rupesin ihmissuhteita miettimään tuolta pohjalta.

        Tuo kaikki oli tietysti ajattelun tulosta kun olen pitkään kelannut taakse päin,niin omaa "painia"kuin toistenkin.Itseni kohdalla ottelut on käyty aikoinaan mut en silloin tajunnut mistä on kyse..

        Melkein aina löytyy joku joka sanoo..Puhukaa asiat ja yrittäkää sopia kun olette niiiiiin hyvä parikin..Hyvät neuvot aloittajalle ovat täysin tarpeettomia mut kun täällä puhellaan ja ratkotaan toisien ongelmia niin siitähän voisi oppia jotain ja alakaa miettimään myös omaa käytöstään.
        Ainahan sitä voisi omaa käytöstään parantaa ja opetella ottamaan huomioon toinenkin osapuoli,olipa suhdanteet sitten nousussa tai laskussa.

        Tionekin teoria on mitä mietin..Ihastuminen,jota jotkut sanovat jopa rakastumiseksi.
        Pitkässä suhteessa ihastumisen täytyy tapahtua enemmän kuin kerran suhteen aikana,koska se kestää vain pari-kolme vuotta.

        Ei tietenkään ihan kaikkea voi laskea kaavojen mukaan mut uskon että perääkin on.


      • mitäkä mies kirjoitti:

        Lisään sen verran vielä että ei tietysti lamakaan ala kerta heitolla vaan syvenee pikkuhiljaa ja huomaamatta.Todennäköisesti jyrkkä hyppy seitsemän vuoden alakuulokohtaan aiheuttaisi ratkaisun hakemisen tahdon,mutta kun ihminen tottuu löysään hirteen pikkuhiljaa..

        Aloittajan kirjoitus kertoili enemmänkin miehestä joka oli tyytymätön ja töykeä.Koko totuus ei koskaan paljastu yhden osapuolen kirjoituksesta.

        Siispä tuomio tulee molemmille osapuolille tai jopa useammalle.

        Ihmisen pitäisi ymmärtää se että suhde tarvitsee huoltoa kokoajan,eikä tarvita kovin suuria kommunikaatio häiriöitä kun oravanpyörä lähtee käyntiin ja ulospääsy on aina vaan hankalampaa..

        Jos katselee pyörivää oravanpyörää ja päättelee missä vauhdissa portti ei enää erotu lainkaan niin voi päätellä et kannattaako antaa vauhdin kiihtyä suureksi :) Kevennystä vähän tähän pimeään vuodenaikaan..

        Tämän viesti voisin allekirjoittaa koko öh näppiksellä. Mitäkä miehen viimeinen siis.

        Ja se tarina kahden kesken jatkuu niin, että yleensä kun toinen alkaa tuijottaa sitä ovea, että pääsispä täältä, niin toinen loukkaantuu niin sydänjuuria myöten että se onkin suhteen loppu. Niin kuin täälläkin on heitetty että eikun ukon kamppeet pihalle. "Jos sulla ei ole mitään annettavaa mulle, lähde vetää". Tosiasia on, että ei mikään suhde ei pysy ainaainaaina ihanana. Kun ite käy läpi jotain kriisiä, ei jaksa panostaa kenenkään muuhun. Eikä sellaista ihmistä ole jolla ei olisi kriisiä.

        Yksi vaihtoehto on kun toinen tuijottaa ovea, että piiskataan ja kiristetään jäämään.

        Mitäs jos antaisi toisen käymään kriisinsä läpi, ihan rauhassa, laittamatta siihen lisäkuormaa.


      • .Siilimuori
        mitäkä mies kirjoitti:

        Lisään sen verran vielä että ei tietysti lamakaan ala kerta heitolla vaan syvenee pikkuhiljaa ja huomaamatta.Todennäköisesti jyrkkä hyppy seitsemän vuoden alakuulokohtaan aiheuttaisi ratkaisun hakemisen tahdon,mutta kun ihminen tottuu löysään hirteen pikkuhiljaa..

        Aloittajan kirjoitus kertoili enemmänkin miehestä joka oli tyytymätön ja töykeä.Koko totuus ei koskaan paljastu yhden osapuolen kirjoituksesta.

        Siispä tuomio tulee molemmille osapuolille tai jopa useammalle.

        Ihmisen pitäisi ymmärtää se että suhde tarvitsee huoltoa kokoajan,eikä tarvita kovin suuria kommunikaatio häiriöitä kun oravanpyörä lähtee käyntiin ja ulospääsy on aina vaan hankalampaa..

        Jos katselee pyörivää oravanpyörää ja päättelee missä vauhdissa portti ei enää erotu lainkaan niin voi päätellä et kannattaako antaa vauhdin kiihtyä suureksi :) Kevennystä vähän tähän pimeään vuodenaikaan..

        No näinhän se on et tangoon tarvitaan kaksi, kuitenkin aloittajan kirjoituksesta välittyi et joka tapauksessa jottain tarttua tehdä. Vaikuttaapi siltä et molemmat on tyytymättömiä.


    • Alter ego

      Ainoa kysymys minkä teit on, että muuttuuko mies kun mittariin tulee 50 täyteen. Yleensä jonkin verran pitääkin, ikuista poikaa ei jaksa kukaan täyspäinen nainen.
      Muu osa tekstistäsi oli ihmettelyä miehen käytöksestä ja siihen on kaikkien helppo todeta että kyllä hänellä siihen jokin syy on.
      Miksi et kysy ihan suoraan syytä? Älä puhu pitkään, tuskinpa tuo haluaa/ jaksaa kuunnella litanioita. Töksäytät vaan mahdollisimman ystävällisesti että "näen että sua vaivaa jokin, siispä muista että olen kuulolla kun olet valmis puhumaan, murheet kun pitäis meillä olla yhteiset niinkuin avioliiton myötämäetkin."
      Muista ilmeesi, sen oltava suora, silmiin katsova ja totinen, eli semmoinen reilu.

      • shorten

        Tuossakin lauseessa oli liian paljon sanoja.. ehdottaisin naiskielestä mieskielelle käännöstä "Mikä suo vaivaa?? Mikä on kun oot päivästä toiseen omituinen ja vihainen ihminen? Mikä nyt mättää???"


    • huoh.

      Kitinää, kitinää, kitinää.

    • Pikkasen vaikeaa noin suppean kertomuksen pohjalla sanoa mikä mättää.

      Minusta Siilirouvan ehdotus oli paras kaikista. Kirjoita ukolles sydämestä, ja katso mihin johtaa. Tehän te keskenänne kuitenkin tiedätte parhaiten mitä teille kuuluu, eikä se kysymättä taida selvitä. Tuollaiset arvailut että käy vieraissa on minusta aivan pyllystä, koska se vaan kasvattaa teidän välimatkaa. Sä alat kasvattaa epäilyjä ja loukkaantuneisuutta mielessäs, ja tuut vaan sinäkin vihaiseksi. Entistä vaikeampaa päästää siihen leppoisaan arkeen.

      Miten sä haluaisit että sua lepytettäisiin jos vituttaisi pidemmän aikaa?

      • luonto kutsuu

        Kyllä se ukko käy vieraissa kun toisella on kerran jalat ristissä. Ja sitten ihmetellään palstoilla että miksiköhän.


      • luonto kutsuu kirjoitti:

        Kyllä se ukko käy vieraissa kun toisella on kerran jalat ristissä. Ja sitten ihmetellään palstoilla että miksiköhän.

        Meitä on moneksi, ei kaikilla ole samat ongelmat kuin sulla?


      • :))
        hmp.f kirjoitti:

        Meitä on moneksi, ei kaikilla ole samat ongelmat kuin sulla?

        Sähän sitä vaikutat ongelmissa olevan, mutta ei liity kyllä aloitukseen.....


      • :)) kirjoitti:

        Sähän sitä vaikutat ongelmissa olevan, mutta ei liity kyllä aloitukseen.....

        Oikein hyvin lauottu, mulla on tähtäimessä kerätä koko sarjan :)))


    • selvä merkki

      Pihtaako ukkos? Jos pihtaa niin on toinen nainen mielessä.

      • Jotta silleen

        " Miten olla mies alistamatta naista?

        Naiset kaipaavat miehisiä miehiä. Sinkut eivät löydä kunnon miehiä. Tarjolla on vain ykkösvaiheen machoja, joita moderni nainen ei kaipaa - tai kakkosvaiheen ylikilttejä miehiä.

        Psykologi Tony Dunderfelt tarjoaa kolmannen vaiheen miehen mitaksi miestä, joka on kova oikealla tavalla, mutta osaa myös olla pehmeä, avoin ja kuuntelevainen. Ennen aikaa syvästi intiimille parisuhteelle ei ollut. Ruuan ja lämmön hankinta olivat etusijalla. Nyt perustarpeet ovat kunnossa ja aikaa olisi, mutta samalla on vajottu siihen että mies passivoituu ja nainen yliaktivoituu.

        Katkeroitunut mies palautuu Dunderfeltin mukaan takaisin ykkösvaiheeseen. Hän ei mahdollisesti halua olla naisten kanssa tekemisissä. Miehiset tarpeet jäävät taka-alalle. "


    • teatteriin..

      Käykää katsomassa "Luolamies" teatteriesitys,siinä on kiteytettynä nämä asiat tosi hyvin.

      Menee ainakin Lahdessa täysille saleille.Millainen on mies ja millainen on nainen.
      Ihan faktaa ja nauratti pirusti :DDD

      ps.ei ole mainos.

    • tosi on

      Vai kirjoittaa kirje? Mikäli aloittajan mies on yhtään samanlainen kuin omani, niin miksi kirjoittaa kirje miehelle, joka ei oikeasti ole kiinnostunut vaimonsa sielunelämästä? - Kerrottakoon, että kirjeitä on kirjoitettu. Ei se mykkä tiiliseinä muuksi muutu.

      Ap lle: jo muuttui elämä, kun minä pistin ukon pihalle. Vuosia minä kyllä yritin tiiliseinän kanssa muutosta ja keskustelua...

      • .Siilimuori

        Juu mutta kyllä hän todennäköisest kirjeen lukee ja jos ei siihen mitenkään reagoi niin sekinhän on kannanotto eikö vaan. Jos ei sitten muuhun kykene/halua niin silloinhan asia on selvä ja vaimo oi tehdä omat ratkaisunsa. Toista kun ei voi muuttaa, vain itseään voi ja koittaa järjestää omasta elämästään haluamansa kaltainen.


    • Clarie1

      Älä jää katselemaan sellaista miestä. Elämä on niin lyhyt, jokainen päivä pitäisi tuntua mielekkäältä. Olen asunut yksin viimeiset 10 vuotta, ja täytyy sanoa, että ne vuodet ovat olleet parhaita elämässäni. Rakastan tulla kotiin siivottuun siistiin taloon, jonka olen saanut sisustaa juuri haluamani tavalla, kukaan äijää ei ole sanomassa minulle mitään, ja vielä parempaa, en tarvitse yrittää saada jonkun rumat tavarat sovitettua kauniiseen sisustukseen.
      Minusta olisi ahdistava jos vastassa olisi huonotuulinen mies, jäisin varmaan kaupunkiin kiertelemään, niin kuin aikoinaan tein, kun olin avioliitossa, koska en halunnut mennä kotiin. Nykyään oikein odotan, että pääsen kotiin lepäämään, lukemaan, lenkkeilemään, sisustamamaan ym. saan tehdä tai olla tekemättä. Voiko elämää sen parempaa olla? Nautin suunnattomasti myös yksin nukkumisesta, kukaan ei valvota iltaisin tai öisin eikä herätä aamuisin.
      Saan niin tarpeekseni sosiaalisista kontakteista viikolla, etten enää iltaisin tai viikonloppuisin kaipaa seuraa, ihan viimeisenä huolisin happaman miehen seuraa.

    • Anonyymi

      Minulla samanlainen ja todella kiukkuinen mies. Syyttää aina minua pahantuulisesta. "Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan" on vakiolause. Itse en edes ymmärrä sanoneeni mitään väärää. Perustelee kysyessäni, että ÄÄNENSÄVYNI on paha, vaikka en sano mitään pahaa. Tätä on jatkunut jo monta vuotta. Syön mielialalääkkeitä tämän takia ja sillä jaksan eteenpäin.

    • Anonyymi

      Testoarvot ukoilla alhaalla, sano mun sanoneeni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3187
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      108
      1292
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1076
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1033
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      957
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      924
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe