Teenpä aloituksen siitä, että

Mettis ei kirj

kenelle kuuluu mitalit sun muut ristit itsenäisyyspäivänä?

Juu, ei itseä hetkauta pätkääkään kuka saa, mutta jollain tavoin toivon, että duunari porraskin tulee huomioiduksi, eikä ainoastaan aina pinta liitäjät.

Kysymys?

Kenelle soisit itsenäisyyspäivän mitalit ja mielellään perusteluin, kiitos.

57

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitalipiironginloova

Ainahan niitä mitaleja on myönnetty herroille ja narreille.
      Oma äitinikin sen sai, laittiakosmetologi, alimman, tottakai.
      Jollain lailla tuntuu, että ne jaetaan palkkaluokan mukaan.
      Tokihan korkeimmat minun puolestani saa jakaa hierargian nokalle.
      Heihin kuuluu usein huipputieteilijöitä.
      Eikö hakija useinmiten ole työnantaja?

Nyt tuli mieleen Esko Valtaoja, tietäjä ja kansanmies, hauskuuttaja.

• sitä mieltä..

Kaikille meille kuuskymppisille, jotka ovat tässä yhteiskunnassa töitä tehneet ja veronsa maksaneet .

• Mettis ei kirj

Hieno vastaus ja täytyy yhtyä mielipiteeseen.

• :-)

Äidille.- Joutui 12 vuotiaana evakkoon.- Ellei muuta niin siniset nauhat siihen valkoiseen arkkuun :´-(

• Suomessa on kaksi virallista ritarikuntaa, Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikunnat. Ritarikuntien myöntämien kunniamerkkien lisäksi on muita virallisia tai puolivirallisia ansio- tai muistoristejä ja -mitaleja.

Tasavallan presidentti on ritarikuntien suurmestari, joka tekee myöntämispäätökset ja jakaa kunniamerkit vuosittain itsenäisyyspäivänä. Presidentti jakaa tunnustukseksi myös arvonimiä. Esityksen arvonimen myöntämisestä voivat tehdä yksityiset henkilöt, yhteisöt tai molemmat.

Eli ansiomerkit haetaan. Hakijana voi olla siis yksityiset henkilöt.

Arvonimenhakijat sitoutuvat maksamaan lain mukaan määräytyvän veron avoimesta kirjeestä, jolla tasavallan presidentti myöntää arvonimen..

Ei kun hakemaan, lisätietoa:

http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/palvelut_aiheittain/kulttuuri_ja_viestinta/kulttuuri_ja_taide/kunniamerkit/

• Mettis ei kirj

Tuntuupa monimutkaiselta ja kukahan duunari kehtaa moiseen ryhtyä?

No, itselle on aika vieras alue, mutta jotenkin saa sellaisen kuvan, että rahalla saa ja suhteilla arvon ansaitsemattoman.

• Korppis*
        Mettis ei kirj kirjoitti:

Tuntuupa monimutkaiselta ja kukahan duunari kehtaa moiseen ryhtyä?

No, itselle on aika vieras alue, mutta jotenkin saa sellaisen kuvan, että rahalla saa ja suhteilla arvon ansaitsemattoman.

Eihän ole poissuljettu sekään, että hän jolle mitalli anotaan on anomuksen takana. Firman henkilöstö anomaan, ja anoja maksaa tittelistä johtuvat kulut.

Jonninjoutavaa!

• ...

Unohdit tosin suomen vanhimman ritarikunnan, vapaudrenristin ritarikunnan. Snkin suurmestari on tasavallan presidentti. Ei sen puoleen, itekkin muistin asian, vasta, kun luin lehdestä, että Niinistö saanut 2. luokan vapauden ristin. Noit vapaudenristin prenikat on kokolailla harvinaisia.

Muistui tossa mieleen sellainenkin. Kauppias ja päätoimittaja Kärkkäinen sai jonkin hiton ProYlivieska prenikan samaan aikaan, kuin oikeudessa tuomion rasismista julkaisemansa juutalaisvastaisen lehden päätoimittajan roolissa. Että mikä lie sekään prenikka sitten noin pohjimmiltaan. Vissiin lestaatit jakaa toisilleen, tällaisia prenikoitahan voi kehitellä sitten kuka tahansa.

Nämät ritarikuntien prenikat eri asia.

=DW=

• Kyllä hävettäis!

Roistot roistoja palkitsee.
      Entisellä työpaikallanikin ne kaikkein ruskeakielisimmät palkittiin.
      Onneksi ei enää tarvitse olla niitten kanssa missään tekemisissä.

• ////

Sullei taida olla harmainta hajua koko asiasta?

• Mettis ei kirj

Varmaan mielipiteessäsi on jotain perääkin

• .pirkko

Tiedä häntä, kelle ne kuuluu.
      Kuuluuko jokaiselle, vai eikö kellekään.
      Jospa saajat arvotaan hatusta.
      Oman vanhempani saama on tallessa kaapin pimeydessä.

En kadehdi, moni upea ihminen on moisen saanut rintapieleensä.
      Miksi kaikkea mukavaa, iloa aiheuttavaa pitäisi kieltää? Vaikket sinä sinä teekään.

• ...

Kaitpa kaikki prenikkansa saaneet, on jotain niitten eteen tehnytkin.

Kun mun mielestä prenikoita ei silleen kukaan tienaa, niitä annetaan, kenelle annetaan. Joillekin niitä kertyy paljon, jotkut ei saa ikinä. Se kun on, ihmisiä paljon ennenpi, kuin prenikoita jaettavana. Eikä kaikille hokata anoa, vaikka syytä olisikin.

Prenikoita muuten yllättävän monenlaisia. Noita kotimaisia ritarikuntia ei ole kuin kaksi, mutta sen pääle tulee ties mitä palokuntamitalleita ja marttamerkkejä. Ja joillain kapiaisilla siis aivan älyttömästi kaikenlaisia merkkejä, suunnalleen kaikesta, mitä urallaan tehneet. Niitä vaan kertyy iän myöten joillekin, ei tavis kapiainen mitään ihmeellistä merkkiensä takia ole tehnyt, lähinnä käynyt töissä.

Sama pätee moniin muihinkin, erittäin harva mitenkään erikoisesti kunnostautunut, ehkä joku pelastuskoira voinut erikseen tienata sankarikoira prenikkansa.

Että ei mua kenenkään prenikat käy kateeksi, tai herätä kateutta, jotkut vaan saa sellasia. Ja ihan syystä kaikki, että turha alkaa missään nettipalstoilla haukkumaan ihmisiä, kunniamerkkiensä takia. Aika ällöttävää, etenkin itsenäisyyspäivän alla.

=DW=

• Mettis ei kirj

Tuskinpa tässä kuka ketään haukkuu ansioistaan ja merkeistään.

Ainahan voi asioista keskustella ilman kateuttakin ja jakaa mielipiteitä.

• ...
        Mettis ei kirj kirjoitti:

Tuskinpa tässä kuka ketään haukkuu ansioistaan ja merkeistään.

Ainahan voi asioista keskustella ilman kateuttakin ja jakaa mielipiteitä.

Lukases ketju ja taisi aloituksessakin mainitun "pintaliitäjät".

Kandeis muuten hokata, prenikoita ei voi oikein syödä. Tollasesta tavallisesta mitallista voi saada kanissa kympin, ritarimerkistä parikin, harvinaisemmista sitten enenpi. Joitain rahallisia tunnustuksia jaetaan, sellasia parinkympin apurahoja, Ne on monille perceaukisille hyvä asia, turvaa työn mahdollistumisen aina vuodeksi eteenpäin. Tarkoitan tällä kulttuuripuolen palkontoja. Se lämmittää köyhän taiteilijan mieltä, kun saa pikkasen rahaa tililleen, jollain proFinlandiamitallilla ei tee käytännössä yhtään mitään.

En äkkiä muista, miten lie käynyt Matti Nykäsen mäkimitallien, kaitpa joku urheilumuseo on ne lunastanut kokoelmiinsa, Matille itelleen niistä kai ei pahemmin iloa ollut.

Että kaikki suhteellista.

• kuttujuustoa.
        ... kirjoitti:

Lukases ketju ja taisi aloituksessakin mainitun "pintaliitäjät".

Kandeis muuten hokata, prenikoita ei voi oikein syödä. Tollasesta tavallisesta mitallista voi saada kanissa kympin, ritarimerkistä parikin, harvinaisemmista sitten enenpi. Joitain rahallisia tunnustuksia jaetaan, sellasia parinkympin apurahoja, Ne on monille perceaukisille hyvä asia, turvaa työn mahdollistumisen aina vuodeksi eteenpäin. Tarkoitan tällä kulttuuripuolen palkontoja. Se lämmittää köyhän taiteilijan mieltä, kun saa pikkasen rahaa tililleen, jollain proFinlandiamitallilla ei tee käytännössä yhtään mitään.

En äkkiä muista, miten lie käynyt Matti Nykäsen mäkimitallien, kaitpa joku urheilumuseo on ne lunastanut kokoelmiinsa, Matille itelleen niistä kai ei pahemmin iloa ollut.

Että kaikki suhteellista.

Sinähän puhut ihan jostain muusta, kuin aloittaja.

• ...
        kuttujuustoa. kirjoitti:

Sinähän puhut ihan jostain muusta, kuin aloittaja.

?

Miten niin? Aloituksessa nimenomaan mainittiin pintaliitäjtä, kommenteissa roistot tms. että aika heikkoa on prenikoitten arvostus joillakin. ja korostinkin just sitä, että ei prenikoilla ole merkitysttä ihmisen elämään, ehkä saattaa pienoinen hyvä mieli tulla, mutta kateus ihan varmasti iyrää senkin lyttyyn.

=DWj

• Ihan hyvä jako

Lue lehdestä. Perustelut löytyvät ritarikunnilta.

• bessie*

Peruskoululaisille, lukiolaisille ja ammattikoululaisille työstä hyvän yhteishengen luomisesta ja/tai kiusaamisen ja syrjimisen vastaisesta toiminnasta.
      Myönnettäisiin äänestystulosten perusteella, 1 per koulu ja vuosi. Ansiomerkin saaneille kutsukiintiö oikeisiin linnan juhliin saattajan kanssa, kutsutut valittaisiin arpomalla.

Katselen toisella silmällä televisiota, joten en oikein osaa nyt keskittyä muotoilemaan perusteluja.

• Kyllä ne saajien mieltä lämmittävät moiset muistamiset, oikeaan ovat menneet, muistelen, että, joskus joku on jopa palauttanutkin jonkun mitallin, voin tosin olla väärässä.

Tänään kuulin, että Martti Innannen on kuollut,
      tuli mieleen, että antaisin itse mitallin henkilölle, joka on jotenkin hipaissut omaa elämääni.
      Innasen mustaa pässiä olen Lahdessa nuoruudessani erään ravintolan ulkopuolella ihmetellyt.
      Naivistien näyttelyissä ovat Innasen partamiehet arkisissa aherruksissaan viehättäneet,
      joten hipaisua on jo mitallin edestä, mielestäni.

En tiedä onko Innanen koskaan saanut mitällia, eikä se enää ehdi hänen mieltään lämmittämään.

Pro Finlandiakin on kärsinyt siitä, että sitä niin avokätisesti jaetaan.

• ...

Ite asiassa.

Osa ihmisistä, tietyissä kuvioissa kieltäytyy ottamasta vastaan prenikoita. Ite tunnen parikin tyyppiä, joille tosin myönnetty jokni prenikka, mutta eivät ole niitä hakeneet. Ja joissain kuvioissa tapana tiedustella prenikan suunnitellulta vastaanottajalta, että anotaanko, vaiko eikö.

Noin yleisesti ottaen saajalle oikeasti ylläsi., jos saa prenikan, Mutta olemassa erilaisia asioita, jotka vaikuttaa asioihin. Ja joillain jotain periaatteita, joita nyt sitten ei parane loukata tuputtamalla hiluja.

Ei sen puoleen, jos joku keksis mulle alkaa anomaan prenikkaa, oisin innoissani. Siinä riittäiskin pohtimista, että minkä hiton takia tollanen ajatus :D

Yleisin ongelma kai vähän jokaisella on, saattaa ollakin prenikka tai useampikin, mutta ne on piirongin laatikossa. Aika harvinaisia tilaisuudet, missä niitä kannetaan.

=DW=

• .Siilimuori

Sotaorvoille, jota menettivät isänsä ja äitinsä sodan aikana, useat myös kotinsa. Traagisia traumaattisia elämänkohtaloita monella. Minun äitini kuusine sisaruksineen on yksi heistä.

• .Siilimuori

Sotaorvoillahan on jo oma "ansiomerkki", kuitenkin esimerkiksi joku kuntoutusviikko olisi poikaa kun sotaveteraanit alkavat vähentyä. Siis renikan sijasta.

• k/k

Ei kellekkään muille kuin sotilaille,siin hommas on helppo punnita saavutettu hyöty ja vaaran suuruus.
      Yksikin sivilille annettu merkki aiheuttaa piilokateutta,aiheuttaa se sotilaissakin mut ne on ammattinsa valinneet.
      Arkielämäs jokanen olkoon oman elämäsä sankari,ilman kiiltäviä killuttimia.
      Saatais sitä sisäist varmuut ja ylpeyt jota meilt kuulemma puuttuu

• bessie*

Jonkinlaisista yhteiskunnallisista ansioista tms. kun annetaan, ja samoin kriteerein kaikille, niin ei kai siitä kukaan voi olla kateellinen. Ja jos joku on niin mitä sitten, k/k?

Omat vaatimattomat ansiomerkkini olen saanut partiossa ja kauppakamarin myöntämän työnantajani toimesta. Jälkimmäistä en nyt tänä päivänä koskaan missään pitäisi (ja hukassahan se onkin), mutta silti arvostin silloin enkä ylenkatso vieläkään.

• bessie* kirjoitti:

Jonkinlaisista yhteiskunnallisista ansioista tms. kun annetaan, ja samoin kriteerein kaikille, niin ei kai siitä kukaan voi olla kateellinen. Ja jos joku on niin mitä sitten, k/k?

Omat vaatimattomat ansiomerkkini olen saanut partiossa ja kauppakamarin myöntämän työnantajani toimesta. Jälkimmäistä en nyt tänä päivänä koskaan missään pitäisi (ja hukassahan se onkin), mutta silti arvostin silloin enkä ylenkatso vieläkään.

Vain sotilaille ei muille,kuten sanoin.
        Olen mäkin ollut sen verran stahnovilainen et työnantajan hakema merkki on laatikon pohjal..

• i.p.

Ei mua kadehdituta mitali perheestään huoltapitäneelle perheenäidille.
        Äidille, joka omien lastensa lisäksi on kasvattanut monta uutta veronmaksaajaa.

Liekö noilla alemman hierargian mitalien saajista kukaan olla kateuden kohteena.

• bessie*
        koti-kiusattu kirjoitti:

Vain sotilaille ei muille,kuten sanoin.
        Olen mäkin ollut sen verran stahnovilainen et työnantajan hakema merkki on laatikon pohjal..

Sen verran on ollut aina valinnan varaa ja kilpailukykyä työmarkkinoilla älliä päässä ettei minua pelkillä kiitoksilla narrata kaikkeani antamaan. Ja myös työnantajillani on ollut valinnan varaa sekä taitoa ja tietoa plus systeemin tarjoamat mahdollisuudet päästä eroon haluamistaan työntekijöistä, joten kyllä katson että työnantajalta saamani 'kiitokset' ovat olleet vilpittömiä. Tuon merkin saatuani muuten lähdin melkein oikopäätä pyytämään lisää palkkaa, ihan ei pokka pitänyt vaan nauratti itseänikin. Sain.

bessie* kirjoitti:

Sen verran on ollut aina valinnan varaa ja kilpailukykyä työmarkkinoilla älliä päässä ettei minua pelkillä kiitoksilla narrata kaikkeani antamaan. Ja myös työnantajillani on ollut valinnan varaa sekä taitoa ja tietoa plus systeemin tarjoamat mahdollisuudet päästä eroon haluamistaan työntekijöistä, joten kyllä katson että työnantajalta saamani 'kiitokset' ovat olleet vilpittömiä. Tuon merkin saatuani muuten lähdin melkein oikopäätä pyytämään lisää palkkaa, ihan ei pokka pitänyt vaan nauratti itseänikin. Sain.

Koskaan en ole ollut työpaikassa, jossa palkka ei olisi ollut saman nimikkeen alla sama kaikille.
        Urani alussa sain palkankorotuksem osaamatta sitä itse edes pyytää.
        Olin Joulupukin apulainen, korttienlajittelijatonttu, kuin aina Joulun alla moni nuori on.

• bessie* kirjoitti:

Kehutaan sitten kun kerran muut ei älyä, rautarakenne niehiä olen aina ollut.
        Vieläkin halusivat ukon uuninpankolta kolvin kahvaan ,aika sipevän kiinikkeen rakentelinkin.
        Tollanen puhelinsoitto iltahuuron jälkeen on aika iso kiitos ammattitairolle.

• bessie*
        ***** kirjoitti:

Koskaan en ole ollut työpaikassa, jossa palkka ei olisi ollut saman nimikkeen alla sama kaikille.
        Urani alussa sain palkankorotuksem osaamatta sitä itse edes pyytää.
        Olin Joulupukin apulainen, korttienlajittelijatonttu, kuin aina Joulun alla moni nuori on.

Voi, minä olen. Sukupuolen mukaan on samaa työtä tehneet saattaneet olla eri nimikkeen alla yms.. Taulukkopalkoissa työnantaja mielellään maksaisi pykälää kahta alempaa palkkaa, jos työntekijä on siihen ryhmään kuuluvana alun perin palkattu, mutta käytännössä tekee enimmäkseen ylempien palkkaluokkien töitä, sekin on tuttua. Henkilökohtaisia palkanlisiä kannattaa pyytää käytännön syihin ja omaan joustavuuteen vedoten jo heti alussa, jos joku itselle kustannuksia/ylimääräisiä järjestelyjä aiheuttava työjärjestely näyttää vakiintuvan pysyväksi, sen olen myös tehnyt joskus saanut joskus en, mutta aina on kannattanut kuitenkin.

bessie* kirjoitti:

Voi, minä olen. Sukupuolen mukaan on samaa työtä tehneet saattaneet olla eri nimikkeen alla yms.. Taulukkopalkoissa työnantaja mielellään maksaisi pykälää kahta alempaa palkkaa, jos työntekijä on siihen ryhmään kuuluvana alun perin palkattu, mutta käytännössä tekee enimmäkseen ylempien palkkaluokkien töitä, sekin on tuttua. Henkilökohtaisia palkanlisiä kannattaa pyytää käytännön syihin ja omaan joustavuuteen vedoten jo heti alussa, jos joku itselle kustannuksia/ylimääräisiä järjestelyjä aiheuttava työjärjestely näyttää vakiintuvan pysyväksi, sen olen myös tehnyt joskus saanut joskus en, mutta aina on kannattanut kuitenkin.

Minä olinkin valtion hallinnoimassa virastossa, jossa kussakin ammattiryhmittymässä oli jokaisella täysin sama palkka.
        Palkka nousi, kun ja jos sai uuden, ylemmän nimityksen.
        Palkat määräsi johtajisto Helsingissä.

• ...

Pakko kirjoittaa.

Suomessa ollut sotia, silloin, kun viimeksi ollut. Sen jälkeen sotilaat lähinnä kiillotelleet prenikoitaan ja puhallelleet sukukalleuksiinsa. Arkipäivinä erittäin suuri osa ohmisistä tekee nimenomaan töitä isänmaan eteen. Siis jatkuvalla käytännönn tasolla-

Joskus ennenkin sattunut änkytystilanne jonkun sotahullun nationalistin kanssa, eipä näistä kyllä hyötyä ole, tuskin nytkään.

ite vaan enenpi ja vähempi läheltä nähnyt niin paljon ihmisiä, jotka tosissaan ja verenmaku suussa koittaa hoidella yhteiskunnan ja maan asioita, ilman univormuja tai sapeleita. Näitä löytyy vähän kaikista sosiaaliluokista, ammateista, viroista jne. Monet tekee vuosikymmenien uria reissuhommissa, kuka kaupan- politiikan-, diplomatian, kuka ties minkäkin asian takia. Samaten kotirintamalla kyllä piisaa kaikenlaistahommelia, missä ollaan yleishyödyllistä työtä tekemässä. en verran monilla tietenkin pyyteellisyyttä mukana, että elantonsa saavat. Mutta saa vormuväkikin palkkansa ja päivärahansa.

Arvostan kyllä kaikkia, jotka jotain tekeepi. Mutta just vormuväen ääliömäisyys ja ylimielisyys muita ihmisiä kohtaan laskee niitten itsensä arostusta ja laittaa epäilemään, minkä hiton taki ne on sitten loppujen lopuksi ammattinsa valinneet. Prenikoittenko, joilla voi leuhkia toinen toisilleen sisäpiirin jutuissaanko?

En ota kantaa hyrkemmin. Mua vaan alkoi syvästi korpeamaan tollanen militaristimnen siviilikansalaisten halveksuminen. Ja pitää muistaa, näin itsenäisyyspäivän alla, ei suomi olisi itsenäinen ilman polikitiikkoja, virkamiehiä, monia muita asiaan vaikuttaneita, mitenkään rintamalla olleita miehiä, tahi lottia aliarvostamattakaan.

Päätän isänmaalisen kannaottoni tähän.

=DW=

• ... kirjoitti:

Pakko kirjoittaa.

Suomessa ollut sotia, silloin, kun viimeksi ollut. Sen jälkeen sotilaat lähinnä kiillotelleet prenikoitaan ja puhallelleet sukukalleuksiinsa. Arkipäivinä erittäin suuri osa ohmisistä tekee nimenomaan töitä isänmaan eteen. Siis jatkuvalla käytännönn tasolla-

Joskus ennenkin sattunut änkytystilanne jonkun sotahullun nationalistin kanssa, eipä näistä kyllä hyötyä ole, tuskin nytkään.

ite vaan enenpi ja vähempi läheltä nähnyt niin paljon ihmisiä, jotka tosissaan ja verenmaku suussa koittaa hoidella yhteiskunnan ja maan asioita, ilman univormuja tai sapeleita. Näitä löytyy vähän kaikista sosiaaliluokista, ammateista, viroista jne. Monet tekee vuosikymmenien uria reissuhommissa, kuka kaupan- politiikan-, diplomatian, kuka ties minkäkin asian takia. Samaten kotirintamalla kyllä piisaa kaikenlaistahommelia, missä ollaan yleishyödyllistä työtä tekemässä. en verran monilla tietenkin pyyteellisyyttä mukana, että elantonsa saavat. Mutta saa vormuväkikin palkkansa ja päivärahansa.

Arvostan kyllä kaikkia, jotka jotain tekeepi. Mutta just vormuväen ääliömäisyys ja ylimielisyys muita ihmisiä kohtaan laskee niitten itsensä arostusta ja laittaa epäilemään, minkä hiton taki ne on sitten loppujen lopuksi ammattinsa valinneet. Prenikoittenko, joilla voi leuhkia toinen toisilleen sisäpiirin jutuissaanko?

En ota kantaa hyrkemmin. Mua vaan alkoi syvästi korpeamaan tollanen militaristimnen siviilikansalaisten halveksuminen. Ja pitää muistaa, näin itsenäisyyspäivän alla, ei suomi olisi itsenäinen ilman polikitiikkoja, virkamiehiä, monia muita asiaan vaikuttaneita, mitenkään rintamalla olleita miehiä, tahi lottia aliarvostamattakaan.

Päätän isänmaalisen kannaottoni tähän.

=DW=

Kuten sanoin,vain sotilaile ja heillekkin vain kaikkein verisimmille.

• bessie*
        ***** kirjoitti:

Minä olinkin valtion hallinnoimassa virastossa, jossa kussakin ammattiryhmittymässä oli jokaisella täysin sama palkka.
        Palkka nousi, kun ja jos sai uuden, ylemmän nimityksen.
        Palkat määräsi johtajisto Helsingissä.

Omat kokemukseni olen hankkinut pääosin yksityisten työnantajien palveluksessa, jonkin verran myös määräaikaisia ja keikkatöitä kuntatyönantajilla.
        Hyvin nuorena olin tsupparina Rautatiehallituksessa, ja luulenpa että palkankorotukset tai yleneminen olivat pois laskuista alusta alkaen. Pomoni olivat miespuolisia vahtimestareita, jotka mm. halusivat aina viedä pääjohtajan ja parin muun johtajan postit itse henkilökohtaisesti vaikka se kuului meille tsuppareille. Ammoniakkivarastolle eivät lähteneet puolestani, naureskelivat ja vähättelivät hengitysvaikeuksiani. Jos olisi sietänyt ajalle tyypillistä seksuaalista häirintää, olisin voinut päästä pitkällekin.

• hytinä
        bessie* kirjoitti:

Bessie olet aivan oikeassa, Suomessa saisi karsia pois ainakin kolmasosan ammattinimikkeistä ja kohdistaa palkat jäljellä olevien nimikkeiden mukaisesti.

Voi olla vielä meidän sukupolvessa yleistä tämä vastuuntunto ja ylempien palkkaluokkien töiden tekeminen matalammalla palkalla. Huomaa ainakin erittäin hyvin omalla työpaikalla jossa nuoremmat eivät tee yhtään ylimääräistä ellei pomo ole erikseen pyytänyt tai ellei se tehtävä ole työnkuvaan kuuluva. Mielummin surffailevat koneella tai puhelimellaan työaikana, kuin opettelisivat tai tekisivät jotain ylimääräistä työtehtävää.

• hytinä
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kehutaan sitten kun kerran muut ei älyä, rautarakenne niehiä olen aina ollut.
        Vieläkin halusivat ukon uuninpankolta kolvin kahvaan ,aika sipevän kiinikkeen rakentelinkin.
        Tollanen puhelinsoitto iltahuuron jälkeen on aika iso kiitos ammattitairolle.

Jos jaksat ja haluat niin perusta konsulttifirma itsellesi ja tahdo hyvä palkka jos tarvitsevat ammattitaitoasi tulevaisuudessa. Olisit varmaan hyvä opettaja ammattikoulussakin tuleville metallimiehille.

• ...
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kuten sanoin,vain sotilaile ja heillekkin vain kaikkein verisimmille.

Kuten sanoin, olet idiootti.

=DW=

• k/k
        ... kirjoitti:

Kuten sanoin, olet idiootti.

=DW=

Saavutus sekin näissä ympyröissä,heitänkö voltin vielä itsenäisyyspäivän kunniaksi?

• k/k
        hytinä kirjoitti:

Jos jaksat ja haluat niin perusta konsulttifirma itsellesi ja tahdo hyvä palkka jos tarvitsevat ammattitaitoasi tulevaisuudessa. Olisit varmaan hyvä opettaja ammattikoulussakin tuleville metallimiehille.

Ajankuluksi ja mielen virkistykseksi,kun kuuntelin nuorempien kiireisiä askeleita,jatkuvasti lähteviä autoja ja puhelimien vonkunaa.
        Tunsin itseni jo ulkopuoliseksi, ei enää ,nyt on omien hommien aika.

• k/k kirjoitti:

Saavutus sekin näissä ympyröissä,heitänkö voltin vielä itsenäisyyspäivän kunniaksi?

Älä välitä, on minutkin idiootiksi täällä nimetty.
        Ei taideta olla heitä joiden kirjoitukset on mukavia, ajatuksia herättäviä ja fiksuutta kiihoittavia. Noh, mennään vanhoilla tutuilla jutuilla.

• Anceli kirjoitti:

Älä välitä, on minutkin idiootiksi täällä nimetty.
        Ei taideta olla heitä joiden kirjoitukset on mukavia, ajatuksia herättäviä ja fiksuutta kiihoittavia. Noh, mennään vanhoilla tutuilla jutuilla.

Jos ajelee muskeliautolla,( se on väyrynen) niin on varaa sanoa.

• Viaton sivullinen

Minun sisko sai juuri Suomen Leijonan ansioristin, väitellyt tohtoriksi aiemmin.
      Ahkera ihminen, monipuolinen persoona, muuten en osaa kuvailla. Kiva kun sai.

• Olen jo toiminut

Olen vuosien saatossa tehnyt muutaman kunniamerkkiesityksen ja kyllä ne ovat läpi menneet ja saajilleen kelvanneet.

• Mettikselle 10 pistettä ja ritarimerkki palstan historian omaperäisimmästä otsikosta aloitukseen: " Teenpä aloituksen siitä, että "
      Ei pahalla,
      yst.
      P

• Mettis ei kirj

Kiitän nöyrästi huomiostani, suutelen kättänne ja polvistun eteenne arvoisa kuningatar.

No, jaa vähän tsoukkia heittelen. Toivottavasti kukaan ei saa traumoja pintaliitäjä repliikistäni, mutta sanottu mitä sanottu.

Kiitos Paloma viestistäsi ja kaikkea hyvää sulle!

• Mettis ei kirj kirjoitti:

Kiitän nöyrästi huomiostani, suutelen kättänne ja polvistun eteenne arvoisa kuningatar.

No, jaa vähän tsoukkia heittelen. Toivottavasti kukaan ei saa traumoja pintaliitäjä repliikistäni, mutta sanottu mitä sanottu.

Kiitos Paloma viestistäsi ja kaikkea hyvää sulle!

Nouskaa ja ottakaa vastaan ritarinarvonne. Sir Metsäläinen.
        Olette sen ansainneet.
        (Kaikkea hyvää sulle kans yst. P.)

• att2

Olen heittänyt roskiin---luulen.

Muistuu mieleen siellä lopussa armeijassa sanoivat nimeni sain mitalin ja arvon sama kuin Aatulla oli se jotain sisälläni.

• henrjii

Kaupungintyöntekijälle
      Vaatii sitkeyttä olla 8.h tekevän näköinen

• työntekijän vaimo

Typerää, ehkä joidenkin keplottelua.

• Mettis ei kirj

Tämähän on yhtä juhlaa, kun melkein 40v on kaupungin palveluksessa ollut.

Nöyrä kiitos Henri:))

• ent. siivoojaparka

Mitalia en ole saanut, mutta pikkuveli toivotti meilillä hyvää itsepäisyyspäivää. Mitähän se sillä tarkoitti?

• .....

Ehkä tuntee sinut?

• Tuli mieleen,
      että kaikilla sotainvalideilla oli oma ristinsä kannettavaan koko loppu elämänsä. Samoin veteraanit, lotat ja sotaorvot yms ovat sodan aiheuttamaa "ristiänsä "kantaneet, vielä me seuraavan sukupolven lapsetkin olemme oman osamme saaneet sodasta, niin lähtemättömiä jälkiä sota on jättänyt.
      Eikä siihen aikaan ollut terapeutteja ja tukiryhmiä, jotka olisivat heti sodan jälkeen auttaneet henkisesti, se homma jäi aviopuolisolle ja perheille.

Oma isänikin kantoi kaiken maailman kunniamerkkien ja läpysköjen lisäksi
      käsivarressaan venäläistä sirpaletta kovine kipuineen loppu elämänsä, viisikymmentä vuotta,
      Se oli hänen "kunniamerkkinsä", jota kunnioitin silloin ja kunnioitan vieläkin kyynel silmässä yli kaiken ja jonka merkitystä en halua koskaan unohtaa.

• Täytyy nyt kysyä,

onko koskaan saanut tavallinen työmies mitään merkkiä jos on saanut on täytynyt osallistua polittiseen toimintaan

• ...

Sivusta.

Lestaatinaiset saa usein prenikoita sen takia, että makaavat jatkuvasti jalat levällään lapsien tekemishommissa. Ikinä en ole kuullut rehellisen huoran saavan prenikkaa. Että niinkuin siinä suhteessa.

Noin asiallisemmin, suomessa ei jaella mitään "työnsankari" prenikoita kaikille kafulla käveleskeleville. Mutta jos esim tehnyt työuransa töitä valtiolle, tai kunnalle, saa eläkkeelle jäädessään ns. "homemitallin", palkkioksi yhteiskunnan hyväksi tekemästään työstä. Aikoinaan firmat lahjoittivat dupleekelloja samalla systeeemillä, kiitokseksi duunarin firmaan osoittamasta lojaliteetista. Nykyisin ei valtion, kuntien, tai firmojenkaan duunipaikat ole varmoja, pian alkaa olemaan harvinaista, jos joku onnistuu tekemään duuniuransa samalle organisaatiolle. Että duunariprenikoitten määrä tulee vähenemään, samaten dupleekellojen.

Mutta noin muuten, kyllä prenikat jaetaan ansioista, kaikilla rividuunareilla sellaisia ei yksinkertaisesti ole. Ja kaikkiin prenikoihin, siis muihinkin, kuin ritarikuntien prenikoihin, niihin pitää olla hakemus, perustelut ja prenikan maksaja tiedossa. Eikä siltikään ole varmaa, myönnetäänkö sitä henkilölle, jolle sitä haetaan.

=DW=

• ota koppi!
        ... kirjoitti:

Sivusta.

Lestaatinaiset saa usein prenikoita sen takia, että makaavat jatkuvasti jalat levällään lapsien tekemishommissa. Ikinä en ole kuullut rehellisen huoran saavan prenikkaa. Että niinkuin siinä suhteessa.

Noin asiallisemmin, suomessa ei jaella mitään "työnsankari" prenikoita kaikille kafulla käveleskeleville. Mutta jos esim tehnyt työuransa töitä valtiolle, tai kunnalle, saa eläkkeelle jäädessään ns. "homemitallin", palkkioksi yhteiskunnan hyväksi tekemästään työstä. Aikoinaan firmat lahjoittivat dupleekelloja samalla systeeemillä, kiitokseksi duunarin firmaan osoittamasta lojaliteetista. Nykyisin ei valtion, kuntien, tai firmojenkaan duunipaikat ole varmoja, pian alkaa olemaan harvinaista, jos joku onnistuu tekemään duuniuransa samalle organisaatiolle. Että duunariprenikoitten määrä tulee vähenemään, samaten dupleekellojen.

Mutta noin muuten, kyllä prenikat jaetaan ansioista, kaikilla rividuunareilla sellaisia ei yksinkertaisesti ole. Ja kaikkiin prenikoihin, siis muihinkin, kuin ritarikuntien prenikoihin, niihin pitää olla hakemus, perustelut ja prenikan maksaja tiedossa. Eikä siltikään ole varmaa, myönnetäänkö sitä henkilölle, jolle sitä haetaan.

=DW=

Äitini, yksinhuoltaja sai prenikan, joten siinä meni taas yksi teemoistasi viemäriin!

Päivitä aivosi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      256
      2733
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      87
      2125
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1930
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      84
      1383
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1335
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1280
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1128
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1100
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      964
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      953
    Aihe