Iskias ja piriformissyndrooma

dddddds

Käykö molempiin vaivoihin pelkkä kylmähoito vai myöskin lämpöhoito? Ennen olen luullut, että pelkkä kylmä, koska hermojuuri voi olla tulehtunut. Nyt olen kahlannut netistä englannin kielisiä sivuja ja siellä suositellaan myöskin lämpöä.

1

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulevaammattihieroja

      iskias ja piriformisyndrooma eivät suoranaisesti liity hermojuuritulehdukseen( joka on selkäytimestä ulos tulevien hermojuurien immuunivälitteinen tulehdus, jonka syytä ei varmuudella tunneta). piriformissyndooma aiheutuu kireytyneen ja lyhentyneen piriformislihaksen(pakaran syvänkerroksen lihas) paineesta iskias hermoon. 15% ihmisistä iskias kulkee piriformiksen läpi. Useimmiten vaivan saa pois toistuvalla venyttelyllä ja pakara-alueen oikeanlaisella hieronnalla . Kuuma ja kylmähoidosta sen verran, että ne saattavat kyllä myös hyvin auttaa piriformislihaksen verenkiertoon, jolloin lihaksessa veri lähtee kiertämään ja viemään kuona-aineita pois--> lihaksen kierys helpottuu( "jumi" lähtee pois).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe