Kaksipyöräisellä Chiang Maissa

santtu 1975

Seuraavan Thaimaan matkan enen käymättömänä kohteena on sitten "pohjoisen pääkaupunki" Chiang Mai.
Siellä on sitten tarkoitus lähteä moottoripyörällä/scootterilla vähän vuoristoon ajamaan muutaman sadan km:n reissuja (lähtökohtaisesti yöksi paluu hotellille takasin).
Missä kunnossa paikalliset tiet ovat ja minkä tyyppinen pyörä olisi tarkoituksenmukainen liikkumiseen, kun ajetaan kaksi päällä, mutta koska kyse päiväreissuista, niin tavaroita ei juuri tarvitse ottaa mukaan.

62

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Pattaya best

        Unohda kaikki muut kohteet. Pattaya on ainoa oikea ja tyhmille ja vajaille ihmisille muu Thaimaa.


      • Santtu 1975
        Pattaya best kirjoitti:

        Unohda kaikki muut kohteet. Pattaya on ainoa oikea ja tyhmille ja vajaille ihmisille muu Thaimaa.

        Viimeksi Pattayalla tuli käytyä Lokakuussa, nyt seuraavalla reissulla kaksi uutta kohdetta suunnitteilla joista toinen on Chiang mai.


    • vakuutukset kuntoon

      Teitähän siellä on moneen lähtöön, riippuen missä aiot ajella. Enduro olisi paras, sillä pääset huonompiakin teitä, kaksi päällä kuitenkin kannattaa ajella vain noita parempia teitä ja silloin skootterikin menettelee, mutta tehoa pitää olla "riittävästi", ettei jyrkissä mäissä hyydy.

      • santtu 1975

        Veikkaisin itsekkin että taidan pysytellä noilla "paremmilla teillä", niitä huonoja teitä kun tosiaan on ikävä ajaa tosiaan kahden hengen kuormalla.

        Jos Scootteriin päätyy, niin riittääkö usealla Thaimaan matkalla käyttämäni "hieman isompi" scootteri eli Honda PCX (ja mielellään tuosta vielä se 150cm3 13hv. malli) tuolla tiestöllä kahden hengen matkailuun? Vai sitten suoraan niihin 300cm3 ja 20-40hv. oleviin maxi scoottereihin?

        Thaimaassa on ajokilometrejä eri lomiltani takana yhteensä varmaan noin 4-5t.km. verran, eli liikenne periaatteessa tuttua, mutta nuo kaikki ajokilometrit scoottereilla (ei maxi).
        Suomessa kyllä ajan/omistan ison 150hv. sporttipyörän, että isommastakin pyörästä kyllä kokemusta löytyy, mutta ei Thaimaassa ajettuna.


    • Bikerim

      Olen kolunnut pohjoisen prätkillä läpikotaisin. Ehdottomasti sen pitää olla prätkä eikä vespa koska vuokravespoissa on useimmiten vain 4,5 litran tankit.

      Japsicustomi joka ei ole liikaa chopattu on mukava vaihtoehto kun niissä on mukava matkustaa. 600 kuutioinen Kawasaki er6 n on mukava peli myös ja niitä on Chiang maissa tarjolla noin 900 bahtin vuorokausivuokrahintaan.
      Tunnistat ne siitä että ne on siellä oransseja. Toki kalustoa löytyy kaikenlaista mutta bensatankin pitää olla täysikokoinen.

      Tiet on Suomen tasoa kun Chiang maista lähtee kohti Mae chaemia tai Paita. Suosittelen visiittiä Doi Inthanonille. Mae Chaemissa on suomibungalowi Navasoung resort jos ei halua yöksi ajella takaisin.

      Sateella tiet vuorilla voi olla mutkissa liukkaita kun autonromut on niihin öljyä valutelleet. Silloin vauhtia kannattaa himmata radikaalisti.
      Samaten lehmiä voi olla mutkan takana joten sokkona ei kannata mutkaan syöksyä liian kovaa.

      Meillä ollut aina putkikassi mustekaloilla kiinni prätkissä, oli sitten tarakkaa tai ei. Pohjoisen vuoriteillä on nautinto ajella ja sieltä löytyy vesiputouksia ja kuumia lähteitä loputtomiin joissa voi vierailla ja pulahtaa. Jos sattuu kuuma jakso niin nesteytyksestä pitää huolehtia jopa puolen tunnin välein.
      Ajoviima kuivattaa hien niin et tajua kuivuvasi ennenkuin alkaa huimaamaan. Sitten vaan pää vesiputoukseen ja litra vettä ja lipovita naamariin.

      Liikenne on paljon turvallisempaa kuin keskithaimaassa. Sinne vaan ja nauttimaan!

      • santtu 1975

        Hmm. Ainakin uudessa Honda Pcx 150:ssä on 8 litran bensatankki joka mahdollistaa pyörälle noin 250-300km:n ajomatkan ilman tankkausta ja Isomman Honda Forza300:n 11,5litran tankki tekee 300km. ajomatkan ilman tankkausta.
        Kuinka isot tankit niissä pyörissä sitten pitää olla?


      • Bikerim
        santtu 1975 kirjoitti:

        Hmm. Ainakin uudessa Honda Pcx 150:ssä on 8 litran bensatankki joka mahdollistaa pyörälle noin 250-300km:n ajomatkan ilman tankkausta ja Isomman Honda Forza300:n 11,5litran tankki tekee 300km. ajomatkan ilman tankkausta.
        Kuinka isot tankit niissä pyörissä sitten pitää olla?

        Kiitos tiedosta! Minun PCX:ssä ei ole ollut niin isoja tankkeja. Toki bensapulloja myydään monissa tienvarsi kojuissakin. 2,7 litraa satasella kuulostaa kovalta lupaukselta kyllä mille pelille vaan?

        Isompi moto pääsee oikeuksiinsa kun kaahaa mutkateitä ylöspäin vuoristossa. PCX muistuttaa pappatunturia niissä oloissa. Päiväretkille se toki riittää sitä en kiistä jos tavoitteena on katsella maisemia mutta moottoripyörä on moottoripyörä ja skootteri on lälläripyörä. 8)

        Minulla on ollut Suomen toiseksi nopein kilvissä oleva prätkä aikoinaan myös joten minulla saattaa olla erilainen käsitys näistä tarpeista kuin vespamiehillä.


      • Arska rööperi
        Bikerim kirjoitti:

        Kiitos tiedosta! Minun PCX:ssä ei ole ollut niin isoja tankkeja. Toki bensapulloja myydään monissa tienvarsi kojuissakin. 2,7 litraa satasella kuulostaa kovalta lupaukselta kyllä mille pelille vaan?

        Isompi moto pääsee oikeuksiinsa kun kaahaa mutkateitä ylöspäin vuoristossa. PCX muistuttaa pappatunturia niissä oloissa. Päiväretkille se toki riittää sitä en kiistä jos tavoitteena on katsella maisemia mutta moottoripyörä on moottoripyörä ja skootteri on lälläripyörä. 8)

        Minulla on ollut Suomen toiseksi nopein kilvissä oleva prätkä aikoinaan myös joten minulla saattaa olla erilainen käsitys näistä tarpeista kuin vespamiehillä.

        Monetko sakot oot saanut? Pyörällä pääsee hyvin kyllä häneen mutta ainahan ei niin käy.


      • Santtu 1975
        Bikerim kirjoitti:

        Kiitos tiedosta! Minun PCX:ssä ei ole ollut niin isoja tankkeja. Toki bensapulloja myydään monissa tienvarsi kojuissakin. 2,7 litraa satasella kuulostaa kovalta lupaukselta kyllä mille pelille vaan?

        Isompi moto pääsee oikeuksiinsa kun kaahaa mutkateitä ylöspäin vuoristossa. PCX muistuttaa pappatunturia niissä oloissa. Päiväretkille se toki riittää sitä en kiistä jos tavoitteena on katsella maisemia mutta moottoripyörä on moottoripyörä ja skootteri on lälläripyörä. 8)

        Minulla on ollut Suomen toiseksi nopein kilvissä oleva prätkä aikoinaan myös joten minulla saattaa olla erilainen käsitys näistä tarpeista kuin vespamiehillä.

        Se isompi bensiinitankki (7,9L) tuli PCX:n viimeisimmässä mallipäivityksessä tänä vuonna. Aikaisemmin oli pienempi, muistaakseni 5,5 litrainen.
        Tuolla pienemmällä tankilla olen saanut ajettua PCX:llä tuollaisia 180-200km:n matkoja.
        Itsellä Suomessa tallissa 750cm3 gsxr pienillä viripalikoilla (155-160hv.), joten ei ne nopeahkot pyörät mitään tuntemattomia itsellenikään ole. Thaimaassa vain haluan enemmän leppoista ja kiireetöntä matkantekoa kuin vauhdinhurmaa.


      • Bikerim
        Arska rööperi kirjoitti:

        Monetko sakot oot saanut? Pyörällä pääsee hyvin kyllä häneen mutta ainahan ei niin käy.

        Suomessa parikymmentä sakkoa, Ruotsissa yksi, Belgiassa yksi. Muualla en koskaan yhtään. Sveitsissä alppiteillä kerran ajoin poliisiauton perässä kun en uskaltnut ohittaa niin poliisi työnsi käden ulos ikkunasta ja näytti että väännä sitä kaasukahvaa äläkä kyttää siellä perässä.

        Thaimaassa ei vielä edes tiedetä mitä on ylinopeus..


      • Arska rööperi
        Bikerim kirjoitti:

        Suomessa parikymmentä sakkoa, Ruotsissa yksi, Belgiassa yksi. Muualla en koskaan yhtään. Sveitsissä alppiteillä kerran ajoin poliisiauton perässä kun en uskaltnut ohittaa niin poliisi työnsi käden ulos ikkunasta ja näytti että väännä sitä kaasukahvaa äläkä kyttää siellä perässä.

        Thaimaassa ei vielä edes tiedetä mitä on ylinopeus..

        Just Suomessa kytät vainoaa prätkiä.


    • buriman

      Ehdottomasti iso pyörä, meillä oli kaverin kanssa Yamaha v-max (ehkä 1200cc) kun kaksistaan mentiin pohjoisessa. Teistä en tiedä kun n. 5v sitten olin Prätkällä, bussi/taksilla sen jälkeen. Käykää myös Tak:ssa, sieltä löytyi mieletön bilisbaari pimeine omistajineen...:)Onnea matkaan. Khap

    • santtu-1975

      Nostanpa vanhan aloittamani ketjun uudestaan esille. Eli tuo Chiang Main reissu mihin kyselin neuvoja kaksipyöräisiä varten aikoinaan, meni siinä mielessä pieleen että loukkasin uudestaan tapaturmassa ennen matkaa vanhan lantio/alaselkä alueen vammani ja pitkät reissut kaksipyöräisellä joutui sitten tuolta reissulta unohtamaan ja tyytyä pieneen lähialueen pyöritykseen pikku skootterilla.
      Nyt olisi uusi Chiang Main reissu suunnitteilla ensi kevääksi ja ajattelin kysellä uudestaan mielipiteitä tuosta pyörävalinnasta vuoristoteille.
      Palasin nimittäin eilennä Thaimaan matkalta ja Phuketissa tuli muutaman päivän aikana ajettua lähes 600km. uudella "tuttavuudella", eli Lähes tuliterällä Yamaha T-Max Maxi skootterilla. Ihastuin pyörään lähes täysin, siinähän on 47hv. 530cc nelitahtikone joka vääntään erinomaisesti ja täysin moottoripyörään verrattavat jarrut. Ainakaan Phuketin jyrkimmissäkään mäissä kaksi päällä ei ollut pienentäkään ongelmaa etenemiskyvissä, vaan vauhtia pystyi pitämään juuri sen verran kuin kaasukädellä sitä halusi pitää.

      Eli onko tuo "ei vuoristoon skootterilla" kehoitus pitävä myös noiden isojen Skootterien kohdalla, kun sen totesin itselleni erinomaiseksi ajokumppaniksi ainakin Phuketin olosuhteissa.

    • EiNimimerkkiäLainkaan

      Kun tulet "phatae roudia" kanavalle ja käännyt vasemmalle, kun tosin et voi suoraa etkä oikealle ajaa, niin siinä noin 100 metrin päässä on vuokraamo, josta löydät kaikkia malleja.
      Riippuu motoristitaidoistasi, mutta itse pidän endurosta joita tuliteriä kaikilla turvaherkuilla löytyy monta eri merkkiä.
      Tosin hinta hieman tyyriimpi.
      Kaupungissa parhaiten toimii ns. moposkootteri ja tuo isompi johon tykästyit.
      Toki se skootteri toimii vuoristossa siinä kuin prätkäkin, se on enemmälti makuasia.

      • EiNimimerkkiäVieläkään

        Sen verran lisään nimimerkittömänä, että hyvä huomioida kaikenkokoisten skoottereiden olevan automaattivaihteisia, joka tarkoittaa että moottorilla ei voi jarruttaa alamäessä, jota on lähes koko matkan vuorelta laskeutuessa.
        Siis alamäki ajelu on jatkuvaa jarruttamista ja varmasti jarrulevyt punaisina, kuin Räikkösellä.
        Vuokraskootterista voi kinkkisessä kohdassa kadota jarrut täysin ja hupsista.
        Nykyaikaisessa ehdottamassani pyörässä on mm. ABS ja luistonesto, jotka voi olla varsin arvokkaita ominaisuuksia varsinkin kokemattomalle motoristille, jonka kaltainen arvelen Sinun olevan kysymyksesi johdosta.
        Älä vuokraa sitä jokaisen päässä olevaa oranssia pottaa, vaan järjestä itsellesi kunnon kypärä ja muista kansainvälinen ajokortti pikkuongelmien välttämiseksi.


      • santtu-1975

        Itseasiassa tuo automaattivaihteisuus ja siitä johtuva vaivattomuus olisikin yksi isoimpia syitä "haluuni" lähteä reissuun juurikin skootterilla. Ja tuo Yamaha T-max yllätti itseni ainakin tuolla Phuketin (ala)mäissä, myös alaspäin tulon aikana, siinä nimittäin ON moottorijarrutus, vaikka ei niin vahvana kuin tavallisissa moottoripyörissä, itseänikin se hämmästytti, mutta uskottava se oli, kun hieman nettiä selailin. Alla ote (ensimmäisen T-max mallisarjan) kyseisen skootterin koe-ajotekstistä Helsingin sanomien Auto osiosta:

        "Yamahan vaihteiston hienoiseksi miinukseksi voi laskea voimakkaan moottorijarrutuksen. Kaasukahvasta hellittäessä nopeuden suhteellisen nopea hidastuminen saattaa tulla ikävänä yllätyksenä takapyörässä kiinni roikkuville autoilijoille.

        Oman turvallisuuden vuoksi ruuhkaliikenteessä tulikin muutamaan otteeseen halu hipaista jarrukahvaa pelkästään jarruvalon sytyttämiseksi.

        Jarruja moottorijarrutus toki säästää, mutta skootterin tyyliin sopisi paremmin rullailla eteenpäin matalalla kaasulla. Onneksi kaasun rauhallinen annostelu ja tasaisen ajonopeuden pitäminen on elektronisella polttoaineen suihkutuksella varustetulla Yamahalla selvästi monia ruiskumoottorilla varustettuja moottoripyöriä helpompaa, eikä eteneminen muutu missään vaiheessa liian ”kulmikkaaksi”."


        Tämän moottorijarrutus-ominaisuuden lisäksi T-Max:ssa on erittäin tukevat (täysin moottoripyörätasoa olevat, ABS, 2*267mm etulevyt, 282mm takalevy ) jarrut, jotka tuskin tulevat häipymään ihan herkästi.

        Itselläni on moottoripyörä (750cc, sportti) Suomessa, mutta se on minulle lähinnä leikkikalu muutamille kauniille kesäpäiville, eikä kilometrejä kesässä mitenkään ihan kauhean paljoa tuke (pari tuhatta ehkä kesässä), joten mikään kauhean kokenut moottoripyöräilijä en ole, mutta ei aivan aloittelijakaan.


      • santtu-1975

        Ja lisäyksenä vielä, itselläni on aina mukana Thaimaassa Suomesta tuotuna oma ajokypärä (avomallinen) ja ainakin ajohanskat.
        Ja kansainvälinen ajokortti on myös aina hankittuna.


      • NimetönAinaVaan

        Ok Santtu, kiitos infosta ja Sinullahan on homma hanskassa.
        Hyvää matkaa kotikaupunkiini, jossa perheeni kanssa asumme 10 kuukautta vuodessa.


    • LadyHd

      Santtunen !!!!!!!!!
      Luin koko kirjoitusketjun, josta poimin seuraavat:
      Vuonna 2014 olit ajellut Thaimaassa 4-5000 kilometriä.
      Suomessa Sinulla on leikkikaluna 750 cm3 150 hv viripalikkapyörä.
      Olet selvittänyt tekniikan ja hankkinut myös ajokokemuksen 600 km nyt tuolla mielnkiintosi kohteella, eli isommalla skootterilla.
      MINÄ MIELELLÄNI VASTAISIN SINULLE, MUTTA SANTTU HYVÄ, TARKENNA MITÄ SINÄ IHAN OIKEASTI VARSIN KOKENEENA MOTORISTINA TAHDOT TIETÄÄ ??????
      Minulla on kokemusta mm. "tuplaäxxällä" 275 km/h ja normaaliajot päälle, mutta en tuota pitänyt leikkikaluna. Sen jälkeen kokemusta muistakin merkeistä ja jopa mainitsemastasi skootterista josta tosin minäkin pidän.
      SANTTU, TARKENNATHAN OLETKO AIVAN TOSISSASI KOKENEENA MOTORISTINA ESITTÄEN KYSYMYKSESI YLÄMÄKI-ALAMÄKI-AJELUISTA JA MITÄ IHAN OIKEASTI TAHDOT TIETÄÄ ???????

    • santtu-1975

      En pidä itseäni minään varsinaisen KOKENEENA motoristinä, mutta ajokokemusta on jonkinverran (mutta mitään varsinaisia rata-ajo yms. kokemuksia ei ole), niin Suomessa kuin Thaimaankin liikenteessä. Siksi neuvoja/mielipiteitä kyselen.

      Eli koska itselläni ei ole kokemusta PITKIEN MATKOJEN AJAMISESTA VUORISTOSSA, niin tosiaan haluna olisi tietää, että onko oikeasti esteitä lähteä Chiang Main vuoristoseudulle vaikkapa kaksi-kolme päivää kestävällä reissulle tuollaisella Maxi-skootterilla (olettettavasti yksin). Tiedän että matka-endurot yms. ovat pyöriä mitä reissuun suositellaan, mutta kun oma halu olisi tuo Maxi-skootteri, niin miten sillä oletettavasti reissusta selviytyisi?

    • LadyHd

      Ei ole oikeasti esteitä.
      Sinulla on käytössäsi muita kaksipyräisillä kulkevia parempi peli.
      Voit matkustaa niin monta päivää kuin haluat, kun muistat tankata tarvittaessa niin pyöräsi, kuin itsesikin.
      Kyllä sinä reissusta selviät, ei kannata kantaa huolta näin syksyllä kevään reissusta.
      Hyvää matkaa Sinulle ja eläkeläiselle äidillesi, jos hän on "tarakalla taas".

    • SkootteriMotoristi

      Onko Santtu kaikki kotona?
      En uudista hd naismotoristin jo laukomaa, mutta pohdin.
      Jos jätkällä on 150 heppanen leikkikalu, jolla ei ole vaivautunut edes kertaakaan käydä radalla tutustumassa leikkikalun ominaisuuksiin, mikä ihme aiheuttaa Thaimaan matkailupalstalla tuhansien skootterikilometrien jälkeen pohdintaa skootterin ominaisuuksista ja soveltuvuudesta?
      Kaveri jolla on aina mukana oma kypärä kirjoittelee, että ajelee vuoristoon vain niitä parempia teitä.
      Kerroppa mille Chiang Main vuorelle voit valkata paremman tai huonomman tien, kun joka ikiselle vuorelle mikäli ihan vuorelle asti aiot ajaa, voi valita teotä enemmän kuin yhden?
      Kun on tuhansien kilometrien ajokokemus Thaimaassa, tietää mitä kalustoa on liikkeellä ja mikä on teiden kuntoskaala, joten mikä on ongelman ydin motoristilla jolla on allaan yksi mailman parhaita skoottereita moottorijarrutuksella ja lukkiutumattomilla jarruilla?
      Pähkäilläänkö seuraavaksi Thaimaan matkailupalstalla pitääkö skootteria ohjata persettä siiräen penkillä niinkuin kyykkypyöräilijät, jotka ei ole oivaltanut vastaohjausta, vai mitä seuraavaksi, kuten mistä pitkähäntäveneitä voi vuokrata yksityiskäyttöön?
      Jään odottamaan?

      • santtu-1975

        Niin, en ole tosiaan omalla pyörälläni (GSXR 750) ikinä radalla käynyt, ja sillä tulee tosiaan ajettua vain se 1000-2000km/kesä.

        Eli omat skootterilla ajot Thaimaassa ovat Phuketista, Pattayalta, Krabilta, Koh Changilta, Khao Lakista, Rayongista, Koh Sametilta ja Chiang main keskusta-alueelta (sillä ensimmäisellä Chiang main reissulla kun loukkaantumisen takia ei pidemmälle reissulle ollut mahdollista lähteä).
        Osassa näissä paikoissa on isojakin yksittäisiä mäkiä ja tiukkoja kurveja sekä sekalaista muuta liikennettä, mutta silti yksikään näistä paikoista ei kuitenkaan ole vastaavaa, yhtenäistä vuoristo-aluetta, miksi tuon Chiang main ympäristön osittain ainakin kuvittelen.

        Tosiaan tuo pidemmät ajomatkat vuoristossa sekä näiden pohjoisen alueen teiden kunto on minulle se arvoitus ja tuntematon asia. Näistä asioista (sekä sinne soveltuvasta kalustosta) asioista haluaisin tietoa ja vinkkejä.

        Toukokuussa seuraava reissu (naisystävän kanssa) Thaimaaseen ja tuo Chiang Main keikka on nyt vahvimmin suunnittelmissa, sillä se meidän ensimmäinen matka sinne vesittyi aika pahasti minun loukkaantumiseni takia (kahtena ensimmäisenä tulopäivänä ei juuri edes päässyt kivuilta hotellin alueelta pois, ja muutenkin loma meni enemmän tai vähemmän kovien kipulääkkeiden voimalla).
        Tuolle 2-3 päivän MP/skootteri reissulle vuoristoon minun olisi silti tarkoitus lähteä yksin, naisystäväni jäädessä sille ajalle yksin hotellille Chiang Maihin.


    • InfoaAnnanMielelläni

      Tahtoisin vastata Sinulle Santtu.
      Kiteyttäisitkö kysymyksesi, niin osaan vastata itse varsinaiseen mielnkiintoosi.
      Minulle ei ole selvinnyt mitä estettä tarkoitat.
      Tunnen niin kaupungin keskustan, vanhan kaupungin ja vuoristonkin ns. niinkuin omat taskuni.

      • santtu-1975

        No, koitetaan vielä kerran.
        Eli olen tuolla Ching Maissa kerran käynyt, mutta silloin sattuneista syistä en keskustasta juuri kauemmas liikkunut. Tuosta pohjois-Thaimaan vuoristosta ja siellä kaksipyöräisellä liikkumisesta olisin kiinnostunut ylipäätänsä.
        Minkälaisia siellä on tiet, liikenne sekä ajo-olosuhteet ylipäätänsä, minkälaista ajokalustoa se vaatiin (iso kiinnostus on, käykö Maxi-skootteri siellä liikkumiseen kuinka hyvin), mitä tulisi ottaa huomioon kahden-kolmen päivän lenkille lähdettäessä yms. asioista olisin kiinnostunut.
        Myös ehdotuksia ajoreiteistä sekä yöpymispaikoista otan mielelläni vastaan.


      • InfoaAnnanMielelläni

        Santulle.
        Vastaan Sinulle sinulla ollen tuhansien kilometrien ajokokemus Thaimaassa, ajokokemus mielitietystä skootteristasi, tiedät Thaimaan teiden kunnon ja noilla teillä kulkevan kaluston, sekä pidät leikkikaluna 150 heppasta viritettyä kyykkypyörää ja matkustellesasi Sinulla on jopa oma kypärä ja ajohanskat mukana.
        Mainittuun viitaten olet varsin valveutunut aiheesta.
        Minkälaiset tiet?
        Tiet on vuoristossa erityisen mutkaisia ja koska ne eivät ole pääväyliä, niiden kunto on alhaisempi ja tämän johdosta vaatii tarkkaavaisuutta, sekä turvallista ajotapaa.
        Yllätyksellisiä kuoppia voi olla tiellä, jolloin on hyvä varsinkin ennen kuoppaa etujarrulla jarrutettasessa vapauttaa jarru ennen kuoppaa jolloin etupää kevenee, se toimenpide voi estää ikävän Maxi-skootteri-kuperkeikan.
        Minkälainen liikenne?
        Liikenne on tyypillistä Thaimaalaista ajoneuvoina ollen kaikki rekka-autoista skootterimopoihin joissa jopa sivuvaunujakin ja ihmisiä kyydissä koirien ja lampaiden lisäksi varsin lukuisa määrä.
        Täytyy ottaa huomioon, että liikenteessä on runsaasti myös henkilöitä, joilla ei ole edes ajokorttia ja joku jopa juovuksissa.
        Minkälaiset ajo-olosuhteet?
        Ajo-olosuhteet sinänsä on mukavat lämpöisen sään johdosta ja kuivaakin on silloin kun ei ole sadekausi, mutta on hyvä huomioida, että ei synny kehon kuivumista veden juonnin unohtumisen takia.
        Minkälaista ajokalustoa vaatii?
        Thaimaalaiset pärjäävät varsin hyvin kalustolla joka heillä on käytössään ja Sinulla, päädyt nyt sitten ajamaan millä tahansa kalustolla, Sinulla on parempi kalusto kuin heillä.
        Käykö Maxi-skootteri liikkumiseen kuinka hyvin?
        Hyvin käy.
        Mitä tulisi ottaa huomioon 2-3 päivän lenkille lähdettäessä?
        On hyvä ottaahuomioon rahavarat, koska vuoristossa ei ole ottomattia, sekä vaatetus erilaisiin elämäntilanteisiin, koska koko aikaa et vietä tien päällä.
        Ajoreitti?
        Vuoristoa on runsaasti, mutta suosittelen reitiksi pitkäkaulakansaan ja luola-asumiseen tutustumisen.
        Yöpymispaikkat?
        Minä tuon kaltaisilla reissuilla suosin tapaa tehdä päätökset paikanpäällä, kun sattuu miellyttävän oloinen paikka vastaan, silloin ei kaikkea tarvitse niin tarkkaan suunnitella etukäteen ja näin matkailu avartaa myös enemmän.

        Mukavaa matkaa Sinulle ja tyttöystävällesi.


      • santtu-1975

        Muutamia lisäkysymyksiä vielä.
        Kuinka vilkasta liikenne vuoristossa on? (Tietysti riippuen eri teistä, tiedetään), onko se yhtä mittaista jonossa ajoa, jotain satunnaisia muita tielläliikkujia aina aika-ajoin vaiko jotain tuolta väliltä?
        Katuvaloja ei oletettavasti ole, joten ajomatkat olisi ilmeisesti parasta ajoittaa valoisaan aikaan?
        Liikkuuko teillä paljon elämiä tai muita potenttiaalisia vaaratekijöitä?
        Onko poltto-ainetta miten saatavilla?


      • SantunÄiti

        Ota mukaan juustoleipiä ja makkaraleipiä, niin ei tule estettä poistaa näläntunnetta.
        Voit jo sitten ajon aikana pohtia syötkö juusto- vai makkaraleivän, niin varikkokäyntisi aika ei tuhraannu pohdintaan.
        Liikenne ei ole ruuhkaista, mutta teiden mutkikkuuden johdosta ohituspaikkoja on harvassa ja se aika ajoin aiheuttaa jonoa.
        Keuli ohi, onhan sinulla 150 heppasesta leikkikalusta kokemusta.
        Pimeä tulee kutakuinkin ilta kuuden maissa, joten ja muutenkin matkanteko kannattaa ajoittaa valoisaan aikaan, sekä myös sen johdosta että lienet ajelevan nimenomaan tarkoituksella nähdä muutakin kuin oman ajokeilasi ja seuraavan takavalot.
        Eläimiä on ja varsinkin potenttiaalisia vaartekijöitä, joten ole valppaana.
        Muista tosiseikka, että mikäli ajat kolarin, olit sitten omasta mielestäsi oikeassa tai väärässä, sillä ei ole mitään merkitystä, sinä olet väärässä ja korvaat mitä erilaisimpia korvauksia.
        Mikäli et esimerkiksi päätä edes matkaan lähtiessäsi reitin suuntaa ja googleta huoltoasemia, sido Maxi-Skootterin perseeseen jerrykannu.


    • EsteistäKiinnostunut

      SANTTUUUUUUUUUUU !!!!!!!!!!!!!!!!!

    • HupaisaPohtija

      Hupaisaa pohdintaa, kun muissa viestiketjuissa vähemmän hupaisaa.
      Thaimaan matkailusta saa kyllä juttua kun oikein pohtii.
      Taidan aloittaa kirjoittelun vaikka sukeltamisesta, että onko paljon kaloja vedessä ja onko ne esteenä missä määrin.
      Tai pikapohdinnalla, voinko ottaa lastenvaunut mukaan Chiang Main yöbasaarille, vai onko esteenä se, että sielä ei oikein mahdu käveleen ilman vaunujakaan.
      Palaan pohdintani jälkeen aloitellen hupaisia kirjoitteluita Lerppa-Amalian vastapainoksi.

      • PohtiiHupaisastiMyös

        Mistä voi vuokrata tuktukin yksityiskäyttöön?
        Onko potentiaalista jutella kuskin kanssa?


      • HupaisatTytöt

        Kannattaako meidän pitää valkoisten t-paitojen alla rintsikoita, kun seuraavan kerran matkustamme Thaimaahan sonkranin aikaan?
        Onko siihen mitään estettä ja vaikuttaisko se meidän potentiaaliin?


      • ElämäOnHupaisaa

        Jos sielä liikkuu paljon elämiä, miten on paras toimia jos vastaan tulee elämä?


      • HupaisaMopoilija

        Mulla on kotona sellainen 50 kuutioinen Honda Manki Tossumopo.
        Kun Chiang Main keskustassa on nopeusrajoitus 30-40 km/h, onko potentiaalista vuokrata sellainen 150 kuutioinen skootteri?
        Mulla on tossumopo sen johdosta että oon vähän lyhytkasvuinen, onko mitään estettä sille että mun tyttöystävä ajais ja mä istun takana, kun mun jalat ei yllä tiehen skootterissa?


      • HupaisaAutoilija

        Olen juuri saanut auton ajokortin, enkä koskaan ole ajanut mopolla tai moottoripyörällä.
        Ajateltiin vuokrata auto.
        Kysynkin koska luulen että niissä on ratti oikealla puolen, miten ne polkimet on?
        Mitä vaaratekijöitä tulee huomioida kaupunkiliikenteessä?
        Olisiko potentiaalisempaa antaa tyttöystävän ajaa?


      • HupaisaHiihtäjä

        Tiedän kyllä että minulle suositellaan rullalautaa, mutta olen tykästynyt Järvisen rullasuksiin.
        Kysynkin, onko Thaimaassa korkeammat jalkakäytävän kantit kuin täälä?
        Entä onko sielä fillariteitä?
        Myös koska tahdon suomiverkkarit päällä vedellä v-tyylillä niin että hippulat vinkuu, onko jalkakäytävät riittävän leveitä?
        Onko jalkakäytävillä jotain potentiaaliaisa vaaratekijöitä, joita minun tulisi huomioida?
        Vaimo vastaavasti on kiinnostunut potkuttelemaan sellaisella potkupyörällä, jossa on iso eturengas.
        Hän tosin takajalka pitkällään vetelee meneen ajoradalla mun vieressä.
        Tulisiko hänen huomioida jotain potentiaalista?
        Suosittelen muuten kaikille naisille tuollaista potkupyörää, koska se aiheuttaa notkeutta ainakin vaimoni osalta siten, että sutjakkaasti polvia voi pitää korvissa, kun sille päälle tullaan.


      • HupaisaFillaristi

        Olen aika leveäperäinen nainen.
        Harrastan polkupyöräilyä ja asunani on sellaiset trikoot, että pepussa on kaksi pallukkaa.
        Ajattelin vuokrata yksityiskäyttöön sellaisen punaisen lava-auton, joka vie minut ja polkupyöräni pikkuvuoren harjalle temppeliin.
        Sieltä sitten laskettelen pyörällä peppu pitkällä alas.
        Kysynkin täytyisikö minun huomioida jotain potentiaalisia vaaratekijöitä?


      • HupaisaKeulija

        Mulla on leikkikaluna kotona 200 heppanen viripalikkakyykky, jolla huiput yli 300 km/h ja keulii pelkällä kaasulla kaikilla vaihteilla.
        Thaimaassa oon ajellu 6.000 kilsaa.
        Ajattelin ens kerralla Thaimaassa vuokrata yksityiskäyttöön mopon, joka lienee kuitenkin 150 kuutioinen.
        Kysynkin tulisiko minun huomioida jotain potentiaalisia vaaratekijöitä?


      • MaxiHupaisa

        Minäkin olen ajatellut vuokrata Maxi-Skootterin ja lähteä vuorelle.
        Sen toimintasäde on tankillisella 300 km.
        Täysyisikö minun potentiaalisesti kartoittaa huoltoasemat vaikka yhdenkään vuoren kieŕros ei ole muutamaa kymmentä kilometriä pidempi?
        Mistä paikalliset ostaa bensaa, olisiko minun hyvä kysyä kylistä joltakin?
        Onko noissa kylissä jotain vaaratekijöitä, jotka tulisi huomioida?


      • HupaisaPerhe

        Heippa.
        Meillä on nelihenkinen perhe ja rahansäästön vuoksi olemme päättäneet vuokrata yhden skootterin, sellaisen pienemmän, ei siis Maxia.
        Onko potentiaalista koko perheen ajella tuolla skootterilla niinkuin olen nähnyt kuvista, että paikallisia voi olla enemmänkin yhden mopon kyydissä?
        Tulisiko minun huomioida jotain potentiaalisia vaaratilanteita?
        Onko hyvä pitää kypärää päässä?
        Onko niitä eläimiä kuten norsuja myös kaupunkilikenteessä ja jos on, kummalta puolen ne tulee ohittaa?


      • HupaisaPoikaMies

        Minä olen päättänyt hankkia Thaimaalaisen tyttöystävän yksityiskäyttöön.
        Olisiko potentiaalisempaa kommunikoida suoraan tytön kanssa välittäjän sijaan?
        Koska olen farang, niin onko jotain huomioitavia vaaratekijöitä kuten sinsod?


    • KaksPyöräiseenApuPyörät

      Sen verran on hupaisaa, että täytyy avautua sinulle Santtu.
      Pidät leikkikaluna 150 hevosvoimaista viripalikkapyörää jolla ajelet kesässä tuon muutaman tuhannen kilometriä.
      Et ole leikkikalustasi sen vertaa kiinnostunut, että edes kerran olisit ollut tutustumassa sen ominaisuuksiin normaaliliikenteestä sivussa.
      Viripalikkaleikkikalullasi leikit siis normaaliliikenteen seassa.
      Sinä olet elävä esimerkki kuolleista ja rullatuoleissa istuvista, koska olet elossa ja mitä ilmeisimmin et ole ainakaan vielä ollut itsellesi ja ympäristöllesi siinä määrin vaaraksi, että olisit havahtunut ymmärtämään leikkikalusi vaarat väärissä käsissä.
      Suosittelen sinulle varsin pikaista leikkikalusi vaihtamista mieltymyksesi mukaiseen skootteriin, josta tiedät kaiken teknisen.
      Mitä tulee kysymyksiisi ja pohdintoihisi, ihmettelen ja yhdyn äitisi kommenttiin, ota juusto- ja makkaraleipä molemmat mukaan.
      Hupaisuuteen hymyilen ja jään itse pohtimaan miten elämä sujuu itse kullakin tämän koko Thaipalstan aktiivikirjoittajien arjessa.

    • Hupaisaa

      SANTTUUU ????????????????

      • HupaisaSanttu

        En vastaa kirjoitteluun, koska en löytänyt samanhenkistä pohtijaa.
        Eihän asioita voi pähkäillä, jos kumppanina ei ole pähkäilijä myös.
        Tyttöystäväni teki päätöksen puolestani potentiaalisen vaaran eliminoimiseksi, syön makkaraleivän ja myyn pois viripalikkaleikkikalukyykkyni, kun olen vielä hengissä.


      • santtu-1975

        No, eiköhän tämä ketju ollut omalta osaltani tässä.
        Huumori on ihan tervetullutta, mutta suoranaista vittuilua nyt ei jaksa kauheasti lukea.
        Varmaan tälläkin palstalla pitää pitäytyi noissa lerppa, pallomaha, suomibaari, Pattaya-Hua hin väittelyissä ja huora-keskusteluissa.
        Mikäli koittaa kysyä vinkkejä sekä mielipiteitä johonkin muihin (mielestäni asiallisiin) kysymyksiin, niin aika huonosti tulee asillisia vastauksia.


    • ErityisenHupaisaa

      Kiitos Santtu.
      Nyt kun palsta Sinunkin osaltasi muuttuu asianmukaiseksi, voi paneutua ihan asiallisiin juttuihin.

      • ilmeisenkatkera

        Sika Amalia alias 67 jotain on palstan kingi ja kaiken asiallisen keskustelun tappaja


    • vittueikuulusulle

      en jaksanu koko itkuketjua lukea mut Mae hong son loop kandee katsoa tubesta ja muualtakin. ite sen Honda Cb 650 vedin ja oli kivaa.

    • HupaisaAviomies

      Kovin hupaisa on tämä Aviomies ollut kovin monella nimimerkillä

      • SenseiAviomiestutuksi

        Todella on ollut jo tuolloin kymmeniä eri nimimerkkejä, mutta hammaslääkärivaimonsa(joka ei ole huora), ei ollut vielä valmistunut, eikä purjehtinut avioliiton satamaan tämän ökyrikkaan moottoripyöräilijän kera, joten parissa vuodessa on tapahtunut elämässään maata mullistavia asioita.
        Ei ollut lerpalla Harley Davidsoneita, jahteja, huviloita ym. silloin vielä, köyhällä tyttöystävällä ei ajokorttia, ei rikkaita veljiä baariketjuineen, tyttöystävä ei ollut ehtinyt vielä aloittaa hammaslääkäri opintojaaan, mutta aloitettuaan ne, niin päättäväisyydellä alle kahden vuoden valmistui.
        Suuromaisuutensa lerpalla karttui ilmeisesti näiden alkuaikojen työmiehen elämästä varsin nopeasti Roope Ankan omaisuutta vastaavaksi.

        Vastaohjaus ilmeisesti tuli tutuksi vasta, kun eräs tunnettu moottoripyöräkilpailija mm. lehdistölle kertoi, ettei tiennyt vastaohjauksesta mitään, koska sen jälkeen tämä Aviomieslerppa aloitti ammattitaitoisena moottoripyöräkouluttajana, meitä ystävällismielisesti suurella senseiopetuskyvyllään auliisti neuvomaan vastaohjauksesta ja muista moottoripyöräilyn saloista.

        Olkaamme palstalaiset iloisia, että tällaisen kyvyn olemme saaneet joukkoomme senseinä kertomaan laajasti elämästään ja toisinaan jopa lisämausteena aloittamaan keskustelunsa naisten sukupuolielimiä kuvaavilla sanoilla, saaden näin uskottavuutta lisää arvokkaisiin (a:n voi halutessaan vaihtaa sanan alussa i:ksi, mikäli korviin kuulostaa todenmukaisemmalta)


      • SenseiAviomiestutuksi
        SenseiAviomiestutuksi kirjoitti:

        Todella on ollut jo tuolloin kymmeniä eri nimimerkkejä, mutta hammaslääkärivaimonsa(joka ei ole huora), ei ollut vielä valmistunut, eikä purjehtinut avioliiton satamaan tämän ökyrikkaan moottoripyöräilijän kera, joten parissa vuodessa on tapahtunut elämässään maata mullistavia asioita.
        Ei ollut lerpalla Harley Davidsoneita, jahteja, huviloita ym. silloin vielä, köyhällä tyttöystävällä ei ajokorttia, ei rikkaita veljiä baariketjuineen, tyttöystävä ei ollut ehtinyt vielä aloittaa hammaslääkäri opintojaaan, mutta aloitettuaan ne, niin päättäväisyydellä alle kahden vuoden valmistui.
        Suuromaisuutensa lerpalla karttui ilmeisesti näiden alkuaikojen työmiehen elämästä varsin nopeasti Roope Ankan omaisuutta vastaavaksi.

        Vastaohjaus ilmeisesti tuli tutuksi vasta, kun eräs tunnettu moottoripyöräkilpailija mm. lehdistölle kertoi, ettei tiennyt vastaohjauksesta mitään, koska sen jälkeen tämä Aviomieslerppa aloitti ammattitaitoisena moottoripyöräkouluttajana, meitä ystävällismielisesti suurella senseiopetuskyvyllään auliisti neuvomaan vastaohjauksesta ja muista moottoripyöräilyn saloista.

        Olkaamme palstalaiset iloisia, että tällaisen kyvyn olemme saaneet joukkoomme senseinä kertomaan laajasti elämästään ja toisinaan jopa lisämausteena aloittamaan keskustelunsa naisten sukupuolielimiä kuvaavilla sanoilla, saaden näin uskottavuutta lisää arvokkaisiin (a:n voi halutessaan vaihtaa sanan alussa i:ksi, mikäli korviin kuulostaa todenmukaisemmalta)

        Olinpa hajamielinen, jäi tuosta lyhyestä Aviomiehen ylistyksestä, lopusta pois "aloituksiinsa" sana.
        Pahoittelut siitä.


      • Huonomuistiko

        Aviomies ei halua tässä tapauksessa muistella menneitä, mitä onkaan tullut kertoneeksi.


      • Einarihämeestä

        Hyvä juttu, että huomasit asian ja kerroit siitä. Minä aloin jo uskomaan tämän Aviomiehen kirjoituksiin, mutta luettuani tämän osion kirjoitukset, avautuivat silmäni totaalisesti ja ymmärsin tuon tällä hetkellä Aviomiehenä esiintyvän olevan täysi huijari.
        Kaikenlaisia roistoja sitä rakkaaseen kotimaahani mahtuu sais poliisi korjata talteen tuon häpeämättömän lurjuksen.


      • AviomiesLadyHD
        Huonomuistiko kirjoitti:

        Aviomies ei halua tässä tapauksessa muistella menneitä, mitä onkaan tullut kertoneeksi.

        Käykääpä Harrikka palstalta katsomassa mitä minun teki mieli imeä.


    • Palataanpa tähän vanhaan ketjuun.
      Ensikuussa on sitten taas Thaimaan reissun aika ja ensiksi (viikoksi) nokka kohden Chiang maita (ja tämän jälkeen neljä yötä Pattayalla) mistä olen tuoksi ajaksi nyt hotellin varannut "tukijohdaksi". Kolmas kerta nyt sitten Chiang Maissa ja vihdoin tarkoitus oikeasti toteuttaa se kahden edellisen kerran suunnitelma, eli tuon Mae hong son loopin ajaminen moottoripyörällä (vuosi sitten Chiang main ympäristössä tapahtuneet päivän ajomatkat antoivat hyvin opastusta siitä minkälaista tuo vuoristoliikenne tuolla päin maailmaa on ja mitä varusteita tuolla retkellä olisi hyvä olla).
      Olisi tarkoitus ajaa tuo reissu kahdella (maksimissaan kolmella) yöpymisellä, joista toinen (eli viimeisen, olisin siis ajamassa reissun myötäpäivään) on tarkoitus viettää Pai:ssa, mutta nyt kyselisin vinkkejä/mielipiteitä toisestä yöpymiskohteesta tuolle reitille, ja sitten heiltä jotka ovat OIKEASTI tuon reissun ajaneet, että onko tuohon reissuun kuitenkin syytä varata yksi yöpyminen lisää (eli reissussa kolme yötä) ja mitkä siinä tapauksessa olisivat Pain lisäksi sitten ne kaksi yöpymispaikkaa.

      • SenseiAviomies

        Moikka Santtu.
        Kunnioitan aloitustasi antamatta pyytämiäsi vinkkejä piruiltavaksi, koska tuossa eilen minulle annettiin määräys että en osallistuisi aikuisten oikeiden motoristien keskusteluun, joka keskustelu tosin päättyi siihen.
        Vinkkaan omani sitten hiemen myöhemmin kun nyt ensin nämä kokeneet 2010 ja 42 on kertonut omansa.
        Kuitenkin tilanteen tässä vaiheessa hieman oudoksun ratkaisuasi Pattayavarauksesta, koska mielestäni nyt kun viimein aiot reitin ajaa, niin kuitenkin ennalta rajoitat aikasi.
        Suosittelisin tällä kertaa tekemään tuon loppuloman päätöksen vasta paikanpäällä.
        Olisiko tämä vaikka nimikkeellä säävaraus ja mahdollisuus että tahtoisit matkasi varrella pysähtyä vaikka vuoristokylpylään.

        Toivottavasti saat nyt hyviä vinkkejä kun näitä lenkin ajaneita ihan valokuvinkin on monta.
        Minäkin mielenkiinnolla odotan, tiedä vaikka oppisi jotain.


      • Näinsevainon
        SenseiAviomies kirjoitti:

        Moikka Santtu.
        Kunnioitan aloitustasi antamatta pyytämiäsi vinkkejä piruiltavaksi, koska tuossa eilen minulle annettiin määräys että en osallistuisi aikuisten oikeiden motoristien keskusteluun, joka keskustelu tosin päättyi siihen.
        Vinkkaan omani sitten hiemen myöhemmin kun nyt ensin nämä kokeneet 2010 ja 42 on kertonut omansa.
        Kuitenkin tilanteen tässä vaiheessa hieman oudoksun ratkaisuasi Pattayavarauksesta, koska mielestäni nyt kun viimein aiot reitin ajaa, niin kuitenkin ennalta rajoitat aikasi.
        Suosittelisin tällä kertaa tekemään tuon loppuloman päätöksen vasta paikanpäällä.
        Olisiko tämä vaikka nimikkeellä säävaraus ja mahdollisuus että tahtoisit matkasi varrella pysähtyä vaikka vuoristokylpylään.

        Toivottavasti saat nyt hyviä vinkkejä kun näitä lenkin ajaneita ihan valokuvinkin on monta.
        Minäkin mielenkiinnolla odotan, tiedä vaikka oppisi jotain.

        Lerppa, joka ei ole Thaimaassa käynytkään, oppii kyllä kaikesta, mitä kerrotaan ja mahdotonta on hänen mitään neuvoja antaa Suomessa asuvana mistään Thaimaata koskevasta, muuta kuin googlella löytämäänsä.


      • SenseiAviomies kirjoitti:

        Moikka Santtu.
        Kunnioitan aloitustasi antamatta pyytämiäsi vinkkejä piruiltavaksi, koska tuossa eilen minulle annettiin määräys että en osallistuisi aikuisten oikeiden motoristien keskusteluun, joka keskustelu tosin päättyi siihen.
        Vinkkaan omani sitten hiemen myöhemmin kun nyt ensin nämä kokeneet 2010 ja 42 on kertonut omansa.
        Kuitenkin tilanteen tässä vaiheessa hieman oudoksun ratkaisuasi Pattayavarauksesta, koska mielestäni nyt kun viimein aiot reitin ajaa, niin kuitenkin ennalta rajoitat aikasi.
        Suosittelisin tällä kertaa tekemään tuon loppuloman päätöksen vasta paikanpäällä.
        Olisiko tämä vaikka nimikkeellä säävaraus ja mahdollisuus että tahtoisit matkasi varrella pysähtyä vaikka vuoristokylpylään.

        Toivottavasti saat nyt hyviä vinkkejä kun näitä lenkin ajaneita ihan valokuvinkin on monta.
        Minäkin mielenkiinnolla odotan, tiedä vaikka oppisi jotain.

        Minulla on viikko aikaa pohjoiseen ja uskon että sinä aikana saan tuon kierroksen tehtyä ja sitten neljäksi yöksi Pattayalle, eli tuolla alkuperäisellä suunnitelmalla on tarkoitus mennä.
        Sisäiset lennot, sekä Chiang main ja Pattayan hotellit varattu ja maksettu.
        Enään puuttuu vain suunnitelma tuon lenkin ajamisesta.


      • SenseiAviomies
        santtu_1975X kirjoitti:

        Minulla on viikko aikaa pohjoiseen ja uskon että sinä aikana saan tuon kierroksen tehtyä ja sitten neljäksi yöksi Pattayalle, eli tuolla alkuperäisellä suunnitelmalla on tarkoitus mennä.
        Sisäiset lennot, sekä Chiang main ja Pattayan hotellit varattu ja maksettu.
        Enään puuttuu vain suunnitelma tuon lenkin ajamisesta.

        Ok, ymmärsin väärin kirjoituksesi kaksi, maksimissaan kolme yöpymistä, kun olet varannut viikon aikaa.


      • Siis viikko on aikaa Chiang Maissa ennen Pattayalle lähtöä, josta kaksi (taikka kolme) yötä = kolme/neljä päiväetappia olisi tarkoitus viettää tuossa Mae hong son loopin kiertämisessä. Jos se vaatii enemmän aikaa, niin sitten siihen "pitää" käyttää enemmän aikaa. Viisi yötä taitaisi olla maksimi mitä voisi käyttää.
        Mutta 2-3 yötä olisi nyt suunnitteilla.


      • Onko kenelläkään tosiaan vinkkejä tuohon kysymykseen, eli yöpymispaikoikkoja/päiväetapeista tuon Mae hong son loopin osalta?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe