Lukiosta AMK:hon

Nimetön

kuinka lukiopohjalta pärjää esim.rakennuspuolella ammattikorkeassa. olen kuullut että sielä oletetaan että kaikki osaa ammattikoulussa opitut asiat. sanoinkohan mä asian tarpeeksi monimutkaisesti mutta koittakaa valistaa. Kiitos

11

2410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jopo

Yleensa ammattikorkeissa on omat linjat amiksille ja lukiolaisille. Eli amikset opiskelee matikat ja fysiikat paremmin haltuun, kun taas lukion käyneet opiskelevat just vaikka raksapuolen ammattiasiat. Linjat tosin yhdistyvät vuoden tai parin jälkeen, jolloin kaikki on samalla viivalla.

• Opiskelija

Kokemuksesta tiedän, että lukion käynneillä ei ole mitään ongelmia. Linjat ovat samat, ooot tai et ole käynyt Lukiota. Tunnilla edetään todella nopeasti ja lukolaiset edistyy opinnoissa kuten pitääkin, muilla tulee olemaan ongelmia, jos perusteet ovat hukassa. Lukio rulettaa Amk:ssa

• ensyöpuuroanyt

Missä amkissa näin on? Viesti on jo yli 10v vanha, mutta en ole yhdenkään koskaan olleen tommosella luokalla, missä olis amiksille ja lukiolaisille omat linjat.

• AMK:n käynyt Ake

Ei millään pahalla, mutta johan on outoja väärinkäsityksiä nimimerkeillä Nimetön ja Jopo. "Opiskelija" jo korjasikin, mutta silti.

Ensinnäkin, ammattikoulun käyneet muodostavat pienen marginaaliosan AMK:hon tulevista. AMK on korkeakoulu, joten totta kai ylioppilastutkinto on lähtökohtana. Soveltuvan ammattikoulun käyneille on kuitenkin annettu mahdollisuus päästä AMK:hon, tämä on näitä vastaavia asioita kuin mieskiintiöt tietyissä ammateissa ;-) Omalla luokallani yksi tuli ammattikoulusta, loput 16 lukiosta.

Ja tosiaan mitään eri linjoja ei ole, vaan kaikki ovat samassa.

• Toi on paskapuhetta... ite opiskelen sähkötekniikkaa ja oon vuoden opiskellu konetekniikkaa ja melkein kuka tahansa voi vahvistaa että ammattikoulu on parempi pohja emk:hon kuin lukio. Ite oon köyny vain lukion ja oon sitä mieltä että amis olis kannattanu paremmin. Tietenkin fysiikka ja matikka ja kielet on helpompaa lukiopohjaisille

• ... mutta toki lukiosta kannattaa mennä amk:hon... ei se vaikeeta oo ja tosiaan kyllä lukiopohjasille on meillä ainakin järjestetty ammattieineiden perusteita että saadaan juonesta kiinni...

• matias-f

Mua suunnattomasti ärsyttää noi lukiosta tulleet liiketalouden opiskelijat jolla ei ole edes pienintäkään käsitystä mistään.. Ohan se joo hienoa olla ylioppilas, mut ei sillä bisnestä tehä.

• ...?

Ja sinä olet merkonomi tmv.?

• Kummissaan

Herää vain kysymys, mitä sinä siellä teet. Tekisit bisnestä, kun kerran osaat.

• ehkäpäs

Lukio amk liiketalous... Menikö lukiossa tai yo-kokeissa jokin kenties pieleen?

• moroporo

joooo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3129
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      74
      3034
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2892
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2574
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      40
      2061
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1657
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1629
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1615
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      24
      1610
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1556
    Aihe