Miksi talonrakentajia kadehditaan?

niin tai näin

Täytyy ihmetellä miksi oman talon rakentajia kadehditaan? Aivan hirveä työ ja rahaa palaa. Kuinka moni on valmis uhraamaan reiluksi vuodeksi sosiaalisen elämänsä, vapaa-aikansa ja hermonsa. Sopii yrittää kenen vaan. Nykyään en puhu rakentamisesta kuin kysyttäessä. Lainaa on ja stressiä ihan riittämiin, miksi kadehtia.

16

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luki.

      Minä en kadehdi minä säälin,pihamaat hirveät ja vuosien savotta saada hyväksi tai kauniiksi.

      Mielelläni ostaisin valmiin kun tiedän mitä on kun rakennetaan alusta loppuun,useimilla ero tai jossain vaiheessa ero ja jumalaton lainamäärä niskassa.

      Ei käy kateeksi niitä jotka tuohon erehtyvät,toki pakkohan niitä jonkun on väsätä.

    • hartiapankki rules

      Minulla talonrakennusprojekti oli hauskaa aikaa, rivarineliön myynistä saaduilla rahoilla rakensin. Ei rahahuolia, oli mielekästä tekemistä ja hienoa nähdä omalle perheelle syntyvän talon valmistuvan, Sai nukkua yönsa rauhassa ilman stressiä reklamoinnesta ja toisten tekemän työn laadusta.


      Talon ylläpidossa on hyötyä jos on talon itse rakentanut, osaa myöskin sitä huoltaa.

    • hmmm...

      En todellakaan kadehdi. Vaimoni veli osti yli 10 vuotta sitten alk.per. kunnossa olevan täystiilitalon. Rupesi kunnostamaan taloa sisältä ja ulkoa perustuksia ja pihaa myöten. Talon sai kokoonsa nähden edullisesti mutta remppaan meni yli 120,000 euroa. Kaikki vapaa aika ja lomat myös. Tosin oli 2 vuotta ulkomailla töissä ja viime vuonna syksyllä saivat vihdoin valmiiksi. Olivat jo ennen talon valmistumista päättäneet myydä sen kun varasivat uuden kerrostalokohteen Helsingistä. Valitettavasti kehyyskunnista ei mene talot tänäpäivänä kaupaksi. Ei ainakaan tyydyttävään hintaan. Joten myymättä se talo vielä on. Toivottavasti saavat jonain päivänä sen myytyä.

      • mek

        ;itähän täystiilitalossa sisältä remontoidaan kun kaikki pinnat ovat tiiltä koska on täystiilitalo- keittiön ja kyllpäri saunatilat voidaan remontoida mutta ei niihin mene 30 tonnia enemppä ja jos itse tekee niin ei sitäkään. Jos oikein vanha talo ja joutuu sähköt ja vesiputkistot uusimaan niin siihen vähän rahaa palaa.


      • kirvesmiehenmuija
        mek kirjoitti:

        ;itähän täystiilitalossa sisältä remontoidaan kun kaikki pinnat ovat tiiltä koska on täystiilitalo- keittiön ja kyllpäri saunatilat voidaan remontoida mutta ei niihin mene 30 tonnia enemppä ja jos itse tekee niin ei sitäkään. Jos oikein vanha talo ja joutuu sähköt ja vesiputkistot uusimaan niin siihen vähän rahaa palaa.

        Kyllä pintaremontti maksaa. Jos keittiöt ja kylpyhuoneet uusitaan ja ehkä lämmitysjärjestelmät, niin halvalla on remontin saanu tehtyä. Ja kun vielä pihatyöt siihen lisäksi. Salaojitukset ym. maksaa aika lailla.
        Ei tosimiehen mitta ole talo, vaan miehen korvien välissä. Luonne se merkitsee kuule runquist. Mutta sinun tekstisi jo kertoo että kaikki täysijärkiset naiset varmaan kiertää sinut kaukaa. Toivottavasti.


      • hmmm.....
        mek kirjoitti:

        ;itähän täystiilitalossa sisältä remontoidaan kun kaikki pinnat ovat tiiltä koska on täystiilitalo- keittiön ja kyllpäri saunatilat voidaan remontoida mutta ei niihin mene 30 tonnia enemppä ja jos itse tekee niin ei sitäkään. Jos oikein vanha talo ja joutuu sähköt ja vesiputkistot uusimaan niin siihen vähän rahaa palaa.

        Jos muistan koko listan. Sisältä koko keittiö Italialais tyyliin. Uusi varaava takka. Vessa ja sauna. Sisäpintoja etc.Julkisivu mistä poistettiin mineriitti levyt ja tehtiin paljon muutakin. Rapattiin seinä valkoisiksi ettei olisi tylsän ja kuluneen tiilenpunainen.
        Piha missä mikä kaivettiin suurelta osin auki ja uusittiin liki puuttuva sala ojitus. Lisäksi kuivatettiin ja tehtiin vesieristykset talon pohjarakenteisiin. Pihan siistiminen asuttavaksi uusine terasseineen jota ei ollut ennestään. Kaikkea en tiedä mitä talolle tehtiin mutta jossain vaiheessa kuulemma 120,000 euroa ollut jo mennyt. Talo todella upeasti saneerattu ja olivat kuvitelleet että jo 350,000 euron arvoinen. Ehkä ennen v.2010 mutta nyt ollut jo vuoden myynnissä 280,000 eurolla eikä mene kaupaksi.


    • runquist

      Se on pillunsaaminen siitä kiinni. Eihän nyt kukaan itseäänkunnioittava nainen voi missään neukkukuutiossa tai rivarissa asua. Ämmien keskuudessa sosiaalinen asema määräytyy sen mukaan miten rikas mies ja iso talo on. Kerrostaloissa asuvat luuserit eivät saa kun omaa tumppua.

      • mek

        Kyllä se naisen mieli muuttuu kun laitetaan se myös maksamaan puolet asunnosta koska mahdollisessa avioerossa saa myös puolet niin se omakotitalo jää haaveeksi.


    • kirvesmiehenmuija

      En toiki kadehdi. Teidän mikä työ siinä on rakentaessa. Mutta ei siinä vuosia mene. Ei taloa tehdessä eikä pihassakaan mene kuin yksi kesä, eikä sekään kokonaan sitä laittaessa. Vaikka piha olisi kaikkea muuta kuin pelkkä nurmikenttä.

      250 neliön kaksikerroksisen omakotitalon rakentaa yksi mies 7kk yksinään. Pihan laittaa seuraavan kesän aikana kevyesti.

      Mutta työtä siinä on. Mutta saapa sellasen kun itse haluaa. Ja onhan se mahtava tunne kun muuttaa omaan kotiin.

    • selkänahka

      Akat nyt ei laita rakennusvaiheessa eikä sen jälkeen tikkua ristiin. Pitää vaan päästä leikkimään kartanonrouvaa ja järjestää hienoja juhlia ystävättärille et pääsee kehumaan.

      • ristomatti

        Kuulehan selkänahka. En tiedä millaisia naisia sinä tunnet, mutta meillä tekee nainen samat työt kuin mieskin. Vaimo on tehny samalla lailla töitä rakennuksellamme. Hän muuraa, maalaa ym.

        Taidat vain olla kateellinen meille joilla on vaimot jotka osaa ihan samat työt kuin me miehetkin. No ehkä tolla asenteella ei naista saakkaan.


      • ole kateellinen

        minun maailman paras pipari ja kumpulaakso suunniteli talomme, muurasi itse levinuunin ja piipun ja auttoi kaikessa mihin ei yksin olisi pystynyt, esim ikkunoiden ja kattorakenteiden asennus.


    • taloa tehdän

      Meillä rakentaminen on vieny 1,5 v. Mies rakentaa työn ohessa ja välissä tehty autotalli. Neiöitä tulee kahteen kerrokseen 157. Kovaa on homma mutta huumorilla selviää. Ei siinä riitelyt auta, yhdessähän hommaan lähdettiin. Miksi pilata riidalla hyvä homma? Enemmän se suhdetta lujittaa kun yhdessä tehdään. En ymmärrä niitä naisia, joiden pitäs saada kerralla valmista, mies auttamaan kotihommissa ja lukaali pystyyn ilman mitään vastoinkäymisiä. Vähemmästäkin se ero tulee.

    • 12+19

      Minä voisin ehkä sanoa kadehtivani omakotitalon rakentajia. Ehkä sen takia, kun minullakin se mahdollisuus olisi ollut, en vain laiskuuttani sitä käyttänyt.

      Syyt miksi kadehdin ovat ne, että kolmas talo on ilmainen ja se kolmas talo on vasta täydellinen. Minä olen ostanut "käytetyn" talon, ja joutunut maksamaan lainat sentilleen.

    • lahoaivot

      Lailla kieltää kartanoitten rakentaminen, vievät helvetisti hyvää rakennus maata! Infasruktuurit tulloo kalliiksi muutaman kuppasen asukkaan takia!

      • kirvesmiehenmuija

        kateellisen panettelua. Jokainen rakentakoon sellasen kartanon kun pystyy maksamaan ja ylläpitämään. Ja aina niihin asukas löytyy jos itse haluaa toisenlaisen myöhemmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe