Onko kellään tietoa Ford Probe (USA) , kuinka yleinen Suomessa? Entäs varaosien saanti ja hinnat?
Ford Probe
8
2194
Vastaukset
- Roudari
Onko mielessäsi ns. uudempikorinen Hoppa?
Sitä pyöreäkorista Probea on tehty ainakin vuodesta -94 alkaen.Tekniikka pääosin samaa Mazdan
kanssa,eli moottorin osat Japsi-tavaraa,sekä 4 että 6 sylinteriset moottorit.
Muu kulutus-tavara on Fordia.Tietääkseni!
Osia löytyy kyllä!Itsekin olen miettinyt -96/97 mallista Probea...mustaa ja nahkapenkeillä (=
Keski-Euroopasta löytyy hyviäKIN yksilöitä.- 107
Ford Probe II se on oltava. Tuliko joskus -94 markkinoille? Sen edeltäjä on semmoinen kantti kertaa kantti, mutta tuo kakkonen on tosi tyylikäs sportti. Kato vaikka tämä:
http://www.keltainenporssi.fi/show_ad.jsp?o_id=3045109
Kyllä Probe II on myös alustaltaan sama kuin Mazda MX-6, eli osat edullisia. Tarvikeliikkeessä kannattaa tarkistuttaa löytyykö esim tarvittava nivel halvemmalla Fordin tai Mazdan nimikkeen alla.
Näin kerran yhden punaisen Proben jossa oli vitsinä Ferrari-merkki. Varmaan 90% porukasta uskoi kyseessä olevan oikea Maranellon ori!! Heh heh!! Suosittelen. - ???
107 kirjoitti:
Ford Probe II se on oltava. Tuliko joskus -94 markkinoille? Sen edeltäjä on semmoinen kantti kertaa kantti, mutta tuo kakkonen on tosi tyylikäs sportti. Kato vaikka tämä:
http://www.keltainenporssi.fi/show_ad.jsp?o_id=3045109
Kyllä Probe II on myös alustaltaan sama kuin Mazda MX-6, eli osat edullisia. Tarvikeliikkeessä kannattaa tarkistuttaa löytyykö esim tarvittava nivel halvemmalla Fordin tai Mazdan nimikkeen alla.
Näin kerran yhden punaisen Proben jossa oli vitsinä Ferrari-merkki. Varmaan 90% porukasta uskoi kyseessä olevan oikea Maranellon ori!! Heh heh!! Suosittelen....se alusta ollut Mondeon tai pohjalevy ainakin?
- A62
??? kirjoitti:
...se alusta ollut Mondeon tai pohjalevy ainakin?
Taidat sekoittaa Cougariin joka on Mondeon alustalla. Probe on tosiaan Mazda pohjainen. Itse olen ollut Proben (-90) kyydissä muutaman sata kilometria jenkeissä. Nättihän se oli, mutta fiilis oli ihan tavallisen sporttisen perhecoupen.
- ???
A62 kirjoitti:
Taidat sekoittaa Cougariin joka on Mondeon alustalla. Probe on tosiaan Mazda pohjainen. Itse olen ollut Proben (-90) kyydissä muutaman sata kilometria jenkeissä. Nättihän se oli, mutta fiilis oli ihan tavallisen sporttisen perhecoupen.
Just niin sekoitin...:)
- Kat
Ensiksikin sanon, että älä edes harkitsee alle 1993 vuosimallista, mutta uudemmasta juttua seuraavassa...
Omistin uudempi korisen jenkkiversion vuosimallia 1993 V6:lla 4 vuotta. Probeissa on se vika, että niissä on ollut aina aika paljon tyyppivikoja mikä on tehnyt omistamisesta hankalaa.
Varaosia saa sekä Mazdalta, että Fordilta. Mikäli saa Mazdalta osat ovat edullisia, mikäli FOrdilta ne ovat kalliita. Pääsääntöisesti jarrut ja moottoriosat saa Mazdalta. Sähköongelmissa käyttäisin Fordia. Itselläni ei varsinaisesti ollut muuta ongelmaa kuin surkeasti suunniteltu käsijarru (jarrusatulan tappi) joka oli talvella aina jumissa.
Varaosien ongelma on, että niitä saat venata yleensä 1-2 viikkoa ellei Mazdalta löydy heti sopivaa (oma kokemus että harvoin löytyi) eli jos auto täytyy heti saada korjatuksi kun se tilttaa nii elä osta.
Oma näkemykseni on, että ellet ole autoharrastaja joka pystyy ottamaan asioista itse selvää ja selvittämään mikä autossa mättää noin niinkuin suunnilleen älä osta (netistä löytyy paljon tietoa) !
Yksikään Mazda Kaivokselan / Stockmann Pitäjänmäen automekaanikoista ei "osannut" autoa korjata ellen ollut itse selvittänyt missä vika suunnilleen piilee ja varsinkaan ilman itse hankittu korjauskirjaa siitä ei olisi tullut mitään. Ainakin omassa jenkkiversiossa oli kuitenkin pieniä eroja peruseurooppalaisiin, mutta toki ne Euroopassa valmistetut voi olla lähempänä "normaalia".
Eli tässä opit myös sen, että Jenkki ja Eurooppa probe on eri asia ! Hyvä tietää jos ostaa kummasta on kyse. Ilmoituksissa lukee lähes poikkeuksetta Jenkkipeli vaikka kyseessä olisikin aito eurooppalainen versio. Oikeita jenkkejä on todella harvassa...- 107
Ford Probe II ei ole valmistettu koskaan Euroopassa tai yleensä USA:n ulkopuolella.
Samassa tehtaassa USA:ssa valmistettiin myös Mazda MX-6 autot.
Mikäli nimimerkki KAT tarkoittaa Euroopan markkinoille virallisesti (ei harmaatuonti-) tarkoitettuja Probeja, niin ne tunnistaa parhaiten takapuskurista, euromallissa siinä on nimittäin paikka leveälle rekisterikilvelle. Harmaatuoduissa on vain kapea kolo takavalojen välissä ja siihen ei normaali rekisterikilpi mahdu. Harmaatuoduissa on poikkeuksetta myös sätöstelty sähköpuolen kanssa: Valo- ja vilkkutoiminnan Euro-normittaminen sekä ajonestolaite. Myös moottorin ohjauselektroniikka poikkeaa harmaatuonti-autoissa Euro-markkinoille tarkoitetuista - mutta toki USA:ssa valmistetuista - "Forrareista". - Kat
107 kirjoitti:
Ford Probe II ei ole valmistettu koskaan Euroopassa tai yleensä USA:n ulkopuolella.
Samassa tehtaassa USA:ssa valmistettiin myös Mazda MX-6 autot.
Mikäli nimimerkki KAT tarkoittaa Euroopan markkinoille virallisesti (ei harmaatuonti-) tarkoitettuja Probeja, niin ne tunnistaa parhaiten takapuskurista, euromallissa siinä on nimittäin paikka leveälle rekisterikilvelle. Harmaatuoduissa on vain kapea kolo takavalojen välissä ja siihen ei normaali rekisterikilpi mahdu. Harmaatuoduissa on poikkeuksetta myös sätöstelty sähköpuolen kanssa: Valo- ja vilkkutoiminnan Euro-normittaminen sekä ajonestolaite. Myös moottorin ohjauselektroniikka poikkeaa harmaatuonti-autoissa Euro-markkinoille tarkoitetuista - mutta toki USA:ssa valmistetuista - "Forrareista".Euroopan malleissa vielä nousevat etuvalot ovat rakenteeltaan erilaiset. Eli euroopan mallissa etuvalon yläpelti on tasainen, kun taas amerikan mallissa siitä muodostuu "käyrä sarvi".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791