Viime kesänä julkistettu hanke varmistui viikolla...
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/lufthansa perustaa kaukolentojen halpalentoyhtion/201412711160
Lufthansan kaukohalpis etenee
5
151
Vastaukset
- köyhät maailmalle!?
Ei saamari. Koko halpistouhu saisi kadota. Jos ei ole varaa lentää niin paras pysyä kotona. Kukaan ei koskaan voi olla halvin. Sille tielle kun lähdetään niin jää vain sontaa käteen.
- kddkdkdd
Kun elettiin aikaa ennen halpalentoyhtiöitä, Finnairin lentävät ja matkustamohenkilökunta sanelivat paljonko haluavat palkkaa ja muita työetuja. Liput maksoivat maltaita. Nyt on toisin ja Finnair posessa ylikorkeiden palkkojen kanssa. Esim lentoemännän työ, 100 % helpompaa kuin terveydenhoitajan. Palkat vaan aivan eri luokassa. Koulutus kestää 6 vkoa lentoemoilla. Miettikää sitä.
- Think!
Jos nyt ihan hetkeksi pysähdyttäisiin ajattelemaan jotenkin loogisesti, niin olisi kai selvää, että aina jokin on halvin. Tai no teoriassa voi olla kaksi samanhintaista niin, että kaikki muut ovat kalliimpia, siis kaksi halvinta, mutta käytännössä tällaisessa asiassa ei.
Niin sanotut halpalentoyhtiöt, oikeammin sanottuna alhaisen kustannustason lehtoyhtiöt, muuten tuottavat voittoa yleisemmin kuin niin sanotut perinteiset lentoyhtiöt eli verkostolentoyhtiöt.. Jälkimmäiset tuottavat siis useammin tappiota/persnettoa/kuraa/sontaa/miten vain haluat sanoa.
- Vähän kaukaista
Suomalaisille hanke ei vaikuta kovin tärkeältä, koska lähtöt ovat Kölnistä, jolle ei ole suoria yhteyksiä Suomesta. Toki tilanne muuttuu, jos Lufthansa-konserni avaa Helsinki–Köln-reitin, jolle ehkä saattaisi olla tarpeeksi kysyntää tämän myötä.
Yleiseltä kannalta tämä on vain jatkoa pitkään jatkuneelle kehitykselle, jossa perinteiset lentoyhtiöt perustavat alhaisen kustannustason periaatteella toimivia (tai sellaiseksi tarkoitettuja) tytäryhtiöitä.
Kuulostaa paradoksaaliselta reagoida ”halpalentoyhtiöiden” kilpailuun perustamalla yksi kilpailija lisää, vaikkakin itse omistettu, mutta kuitenkin oman perinteisen yhtiön tuotannon menekkiä leikkaava. Selitys on, että yhtiöt suojautuvat jakamalla muniaan useampaan koriin. Jos ”halpalentoyhtiöt” menestyvät ja perinteiset kuihtuvat, ne voivat siirtää toimintaansa ”halpapuolelle” ja lopulta ehkä lopettaa perinteisen toimintansa (varmaankin nimi ja kulissit säilyttäen). Jos taas käy päinvastoin, ne pystyvät melko joustavasti sulauttamaan tytäryhtiönsä perinteiseen yhtiöön.- Via DUS
Düsseldorfista pääsee n. tunnissa junalla Köln-Bonnin lentokentälle yhdellä vaihdolla.
Lufthansalla on useampi näitä "tyttäriä", sisäinen syöttöliikenne LH Cityline, Pienempien kenttien ulkomaan lennot German Wings ja nyt tuo "Wings" kimppa Turkish Airlinen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614388KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1503187Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo482502Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?512435- 982115
- 241883
- 231632
- 301616
- 1611484
- 341253