voiko ps3 pelejä pelata suoraan levyltä

tietämätönmies21asd

Pystyykö ps3 pelata suoraan kun laitat levyn pleikkariin vai pitääkö peli asentaa kovalevylle??*

7

2110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pystyy

Voi pelata suoraan levyltä. En tiedä onko olemassa jotain pelejä, joissa olisi poikkeuksia. Esim Witcher 2 suositteli boxilla asennusta kovalevylle, mutta toimii kyllä suoraan levyltäkin ilman asennuksia. Peli voi toki ladata ja asentaa päivitystietoja/korjauksia peliin, jos netti on käytettävissä, mutta itse peli pyörii kyllä levyltä.

En muista että pleikkari olisi koskaan ehdottanut missään pelissä asentamista. Ps4 taas tekee asennuksen automaattisesti.

Vaikka pelin asentaisikin kovalevylle, niin pelilevy pitää silti olla käytössä pelatessa.

• Pelimies.

Ps3 asentaa 99% peleistä kiintolevylle vaikka konsoli ei olisi netissä, eli kiintolevytilaa on oltava.
      Ikinä ei ole ollut mahdollista suoraan pelilevyltä pelata, pelitiedot se lukee levyltä mutta asennus on tehtävä kiintolevylle.

• Pystyy(kö?)

Ihan ny mielenkiinnosta kysyisin, että missä vaiheessa se peli sinne kovalevylle asentuu? En ole koskaan huomannut konsolin moista tekevän missään pelissä, enkä itse ole koskaan asentanut yhtään peliä sinne. Ainoastaan päivitystietoja se on asentanut ja ladannut. Olenko todella voinut pelata näin monta vuotta huomaamatta asiaa? Netin mukaan jotkut pelit tarjoavat vaihtoehtoa asentaa peli osittain kovalevylle, mutta eivät läheskään kaikki. Itse en ole koskaan törmännyt "asenna kovalevylle" vaihtoehtoon kolmosen kanssa.

Miksi ihmeessä Sony tekisi pelikonsolin sellaisella muistilla, jolla ei voi pelata mitään? Jos siis kerran asennus tapahtuu jossain mystisessä kohdassa pelaajalta salaa. Vähän kun ostaisi uuden auton jossa ei ole renkaita.

Ps4 tekee asennuksen kyllä automaattisesti, mutta se myös kertoo, että peliä asennetaan kovalevylle.

• ...
        Pystyy(kö?) kirjoitti:

Ihan ny mielenkiinnosta kysyisin, että missä vaiheessa se peli sinne kovalevylle asentuu? En ole koskaan huomannut konsolin moista tekevän missään pelissä, enkä itse ole koskaan asentanut yhtään peliä sinne. Ainoastaan päivitystietoja se on asentanut ja ladannut. Olenko todella voinut pelata näin monta vuotta huomaamatta asiaa? Netin mukaan jotkut pelit tarjoavat vaihtoehtoa asentaa peli osittain kovalevylle, mutta eivät läheskään kaikki. Itse en ole koskaan törmännyt "asenna kovalevylle" vaihtoehtoon kolmosen kanssa.

Miksi ihmeessä Sony tekisi pelikonsolin sellaisella muistilla, jolla ei voi pelata mitään? Jos siis kerran asennus tapahtuu jossain mystisessä kohdassa pelaajalta salaa. Vähän kun ostaisi uuden auton jossa ei ole renkaita.

Ps4 tekee asennuksen kyllä automaattisesti, mutta se myös kertoo, että peliä asennetaan kovalevylle.

Omissa ps3 pelitiedoissa ei ole yhtään yli 5 GB:n tiedostoa, useimmat 2 tai alle. Tarkistin juuri. Eli vaikka asentaisikin jotain levyltä, niin kyllä muutama peli pitäisi mahtua 12 gigaan... Järjestelmäni muistista löytyvät 17 peliä ovat käyttäneet yhteensä 50 gigaa muistia, eli keskiarvo 2,9 gigaa/peli.

Äkkiseltään Storesta katsottuna (aivan varmasti siis kovalevylle kokonaan asentuvia pelejä) nyt vaikkapa Demon's Souls... Koko peli, tiedoston koko 8,2 Gt, Dead Island Riptide kokonainen peli 2,7 Gt, Dragon Age Origins koko peli 11,6 Gt...

Final Fantasy XIII-2 Storesta ladattuna kokonaisena pelinä 13,9 Gt, kun omalla konsolilla oleva saman läpipelatun pelin tiedot näyttävät 32 Mb.

• ...
        Pystyy(kö?) kirjoitti:

"Miksi ihmeessä Sony tekisi pelikonsolin sellaisella muistilla, jolla ei voi pelata mitään? Jos siis kerran asennus tapahtuu jossain mystisessä kohdassa pelaajalta salaa. Vähän kun ostaisi uuden auton jossa ei ole renkaita."

Ja kun nukuksissa kirjoittelee mitä sattuu, niin tuo oli tekstissä mukana siksi, että sekoitin tähän keskusteluun jonkun toisen äskettäin näkemäni jutun, missä pohdittiin 12Gb muistin riittävyyttä pleikkarissa.

• Pelimies.
        Pystyy(kö?) kirjoitti:

Heti kun alat pelaamaan on asennus tehtävä, eli asentuu itsestään.
        Itse olen huomannut ps3 konsolin tekevän tätä jo useita vuosia sitten, omistan siis edelleen sen ihan ensimmäisen 60gb. monipuolisimman mallin johon on kiintolevy vaihdettu.

Sinäkin olet siis joutunut asentamaan, tai siis konsoli on asentanut sinulle kyllä ne sinne automaattisesti, pelit ei ihan täysin sinne kuitenkaan asennu kuten xbox 360 konsolissa, mitta asennus on yleensä pakollinen, eli pelitiedot.

Eli salassa sitä ei tehdä, vaan kun asennat pelilevyn koneeseen niin tulee asennus.

• Anonyymi

Miten pystyy asentaan pelin levyltä ps3 kovalevylle

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe