Tästä on aika-ajoin puhetta ja joku fiksu sanoo aina, että mene ohi jos häiritsee. Se ei yksinkertaisesti ole aina mahdollista ja helppohan se on henkilöautolla mennä ohi, tosin ei välillä kyllä silläkään. Tänään tuli tultua linja-autolla kuopio-jyväskylä väli niin se linja-auto oli yli vartin myöhässä koska koitti puoli tuntia mennä yhdestä hidastelijasta ohi. Parhaillaan mentiin puhelimen gps.n mukaan 60kmh. Eikä se idiootti voinut edes päästää ohi vaikka näki, että linja-auto koittaa tulla ohi, mutta joutu palaamaan takaisin taakse kun vastaan tulee. Noissakin tilanteissa tuo hidastelija aiheuttaa sille vastaantulijalle melkoisen vaaratilanteen omalla kaistalla tulee linja-auto vastaan.
Joo eihän se linja-auto ollut kuin sen reilun vartin myöhässä ja tuskin kellään on mikään kiire mihinkään, että se tuntuis missään, mutta siinä vaiheessa tämä idiootti hidastelija rupee vituttamaan kun olisi ollut vaihto toiseen linja-autoon taikka junaan mitkä ei ainakaan odota. Mikäs siinä odotella sitten 1-2h seuraavaa...
Toinen on raskasliikenne joka tarttee mäkeen vauhtia tai muuten joutuu puottaa 6 vaihdetta alaspäin ja sitten se tie onkin tukossa.
Se hidastelija vois ostaa mopoauton kerta ei uskalla sillä romullansa kovempaa ajella niin sais ajella sillä pesukoneella kolmio perässä tienreunassa.
Hidastelijat pois liikenteestä alinopeussakon uhalla!
88
411
Vastaukset
- sitroen.
"Alinopeussakon" saaminen on melko hankalaa. Vaatii sen että ajaa alle 25km/h rajoituksen ilman perusteltua syytä.
Tosin kyllä usein tilaa alkaa tulemaan kun ajaa lähelle ja unohtaa esim. pitkät päälle, tällöin kuski löytää nopeasti kaasun tai jarrunAuto mikä menee alle rajoitusten ja vetää pitkää jonoa perässään menee alinopeutta. Ja tästä pitäisi sakottaa. Hiljaa saa ajaa, mutta pitää huoli että muut pääsee ohi
- rauhaa...
autoilija kirjoitti:
Auto mikä menee alle rajoitusten ja vetää pitkää jonoa perässään menee alinopeutta. Ja tästä pitäisi sakottaa. Hiljaa saa ajaa, mutta pitää huoli että muut pääsee ohi
Alinopeutta ei ole.
On vain suurin tielle sallittu nopeus. Häiritsevän hiljaa ajaminen on kielletty, mutta mitään määrättyä rajaa siihen ei ole. Poliisin tehtävä on (niinpä niin...) hoitaa ne, joilta sääntöjen noudattaminen ei onnistu. Muiden tehdävä on pitää huolta omasta liikkumisestaan sääntöjen puitteissa.
Olen nähnytkin poliisin poimivan tällaisia hidastajia. Ongelma siinä oli, että poliisiauton merkitkään eivät saaneet takaa päin hidastajaa pysähtymään. Poliisiauton piti mennä väkisin ohi ja pysäyttää tämä sankari edestä jarruttamalla. Kun ei tajua, ei vaan tajua.
Yritetääs mahtua sinne teille kaikki. - Pöytäkirjat esiin
rauhaa... kirjoitti:
Alinopeutta ei ole.
On vain suurin tielle sallittu nopeus. Häiritsevän hiljaa ajaminen on kielletty, mutta mitään määrättyä rajaa siihen ei ole. Poliisin tehtävä on (niinpä niin...) hoitaa ne, joilta sääntöjen noudattaminen ei onnistu. Muiden tehdävä on pitää huolta omasta liikkumisestaan sääntöjen puitteissa.
Olen nähnytkin poliisin poimivan tällaisia hidastajia. Ongelma siinä oli, että poliisiauton merkitkään eivät saaneet takaa päin hidastajaa pysähtymään. Poliisiauton piti mennä väkisin ohi ja pysäyttää tämä sankari edestä jarruttamalla. Kun ei tajua, ei vaan tajua.
Yritetääs mahtua sinne teille kaikki.Käräjäoikeuden päätös R12/3658
Poliisi Mika Turtiainen oli kirjoittanut autoilijalle 12 päiväsakkoa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta hänen ajettuaan 75km/h alueella jossa on 100km/h rajoitus. Autoilijalla ei ollut esittää mitään pätevää syytä noin alhaiseen ajonopeuteen.
No pappa oli perus mulkku ja ajatteli "hän ei tee ikinä mitään väärää" ja vei asian oikeutteen, ja lähti pois sieltä sakkolappu kädessä 22€ laskua oikeudenkäynnistä. rauhaa... kirjoitti:
Alinopeutta ei ole.
On vain suurin tielle sallittu nopeus. Häiritsevän hiljaa ajaminen on kielletty, mutta mitään määrättyä rajaa siihen ei ole. Poliisin tehtävä on (niinpä niin...) hoitaa ne, joilta sääntöjen noudattaminen ei onnistu. Muiden tehdävä on pitää huolta omasta liikkumisestaan sääntöjen puitteissa.
Olen nähnytkin poliisin poimivan tällaisia hidastajia. Ongelma siinä oli, että poliisiauton merkitkään eivät saaneet takaa päin hidastajaa pysähtymään. Poliisiauton piti mennä väkisin ohi ja pysäyttää tämä sankari edestä jarruttamalla. Kun ei tajua, ei vaan tajua.
Yritetääs mahtua sinne teille kaikki.Silloin on liian alhainen nopeus jos taakse muodostuu jonoa
- kuinka on
autoilija kirjoitti:
Auto mikä menee alle rajoitusten ja vetää pitkää jonoa perässään menee alinopeutta. Ja tästä pitäisi sakottaa. Hiljaa saa ajaa, mutta pitää huoli että muut pääsee ohi
>Auto mikä menee alle rajoitusten ja vetää pitkää jonoa perässään menee alinopeutta.
Ehkä...
Mites sitten tilanne, että vauhti navigaattorin mukaan suurin sallittu, mutta silti perään kertyy jonoa.
Olisko mielestäsi:
-sakon paikka
-nostettava nopeutta 5-10km/h(sakon vaara)
-ajettava sivuun(saa olla liki kokoajan)
-voi jatkaa edelleen samalla (suurimmalla sallitulla), pers´ kärpasistä välittämättä. - sot sot
autoilija kirjoitti:
Silloin on liian alhainen nopeus jos taakse muodostuu jonoa
Ei ole.
Jono muodostuu sellaisen autoilijan taakse, joka ei osaa antaa tilaa tarvittaessa. Nopeus on vain yksi pieni tekijä tässä. Jos kuljettaja osaa katsoa peileihin ja ymmärtää vielä näkemänsä merkityksen, hän osaa myös toimia sen mukaan. - se on pelle
autoilija kirjoitti:
Silloin on liian alhainen nopeus jos taakse muodostuu jonoa
Jono muodostuu siitä kun "autoilijan" kaltainen pelle vetää letkaa keskellä tietä jollain korean romulla missä on luistimet alla antamatta tilaa nopeammille oikeilla autoilla ajaville.
- Toisesta suunnasta
autoilija kirjoitti:
Silloin on liian alhainen nopeus jos taakse muodostuu jonoa
Jonon muodostaa usein takaa ylinopeutta tuleva joka saavuttaa suurinta sallittua ajavan takapuskurin.
- jep jep
se on pelle kirjoitti:
Jono muodostuu siitä kun "autoilijan" kaltainen pelle vetää letkaa keskellä tietä jollain korean romulla missä on luistimet alla antamatta tilaa nopeammille oikeilla autoilla ajaville.
Ehkä sitten, kun hän kasvaa sen verran isoksi että äiti vaihtaa Plasto-Volvon oikeaan mopoautoon...
sot sot kirjoitti:
Ei ole.
Jono muodostuu sellaisen autoilijan taakse, joka ei osaa antaa tilaa tarvittaessa. Nopeus on vain yksi pieni tekijä tässä. Jos kuljettaja osaa katsoa peileihin ja ymmärtää vielä näkemänsä merkityksen, hän osaa myös toimia sen mukaan."Jono muodostuu sellaisen autoilijan taakse, joka ei osaa antaa tilaa tarvittaessa"
JOO ja nopeus on liian alhainen- sot sot
autoilija kirjoitti:
"Jono muodostuu sellaisen autoilijan taakse, joka ei osaa antaa tilaa tarvittaessa"
JOO ja nopeus on liian alhainenEi vieläkään pidä paikkansa. Vaikka ajaisi kuinka tarkasti suurinta sallittua nopeutta, teitä ajan-aina-ja-joka-paikassa-ylinopeutta -tyyppejä riittää jokaisen rajoituksia noudattavan taakse...
- pakumies67
kuinka on kirjoitti:
>Auto mikä menee alle rajoitusten ja vetää pitkää jonoa perässään menee alinopeutta.
Ehkä...
Mites sitten tilanne, että vauhti navigaattorin mukaan suurin sallittu, mutta silti perään kertyy jonoa.
Olisko mielestäsi:
-sakon paikka
-nostettava nopeutta 5-10km/h(sakon vaara)
-ajettava sivuun(saa olla liki kokoajan)
-voi jatkaa edelleen samalla (suurimmalla sallitulla), pers´ kärpasistä välittämättä.Jos ajat tosiaan navigaattorin mukaan sitä suurinta sallittua, ja ajat tasaisesti esim. vakionopeudensäätimellä, etkä hidasta poliisin tai peltipoliisin nähtyäsi, ja nopeusrajoituksen muuttuessa suuremmaksi et käytä kilometriä nopeudennostamiseen, ei tarvitse ketään väistää eikä antaa tietä, lukuunottamatta hälytysajossa olevia ajoneuvoja.
Pääkaupunkiseudulla voi olla ehkä toisin, mutta täällä lounais-suomessa ei kyllä jonoja kerry taakse, jos ajaa edellämainitulla tavalla.
Itse kyllä joutuu ohittelemaan. pakumies67 kirjoitti:
Jos ajat tosiaan navigaattorin mukaan sitä suurinta sallittua, ja ajat tasaisesti esim. vakionopeudensäätimellä, etkä hidasta poliisin tai peltipoliisin nähtyäsi, ja nopeusrajoituksen muuttuessa suuremmaksi et käytä kilometriä nopeudennostamiseen, ei tarvitse ketään väistää eikä antaa tietä, lukuunottamatta hälytysajossa olevia ajoneuvoja.
Pääkaupunkiseudulla voi olla ehkä toisin, mutta täällä lounais-suomessa ei kyllä jonoja kerry taakse, jos ajaa edellämainitulla tavalla.
Itse kyllä joutuu ohittelemaan.Sanotaan näin että jonon kertyminen riippuu myös autosta, samaten kuin ohitukset.
Jos ajat 100km/h alueella 105km/h jollain urheiluautolla, tuskin monikaan ohittaa
Jos ajat 100km/h alueella isolla matkailuautolla tai isolla koppapakulla 105km/h niin saatusti melkein kaikki ohittaaautoilija kirjoitti:
Auto mikä menee alle rajoitusten ja vetää pitkää jonoa perässään menee alinopeutta. Ja tästä pitäisi sakottaa. Hiljaa saa ajaa, mutta pitää huoli että muut pääsee ohi
Aina sakko kun on pitkä jono perässä oli syy sitten mikä tahansa, vaikka jo ajaisi ylinopeutta, mutta jos vain on jonoa takana eikun sakko. JA ISO!!!
Nämä pellet ajaa yleensä satasen alueella tuollaista 60-70km/h ja pitkä jono takana, mutta kun alkaa ohituskaista osuus he nostavat vauhdin yli sataseen ja osuuden jälkeen taas pudottavat sen.. Että hankalaa on heitä ohittaa ainakaan silloin kun olet jonossa sijalla 30 ja edessä on uusavuttomat jotka ei osaa edes ohittaa ja ajavat ilman turvaväliä joten ei mahdu jonoon palata jos lähdet takaa ohittamaan- Just joo
autoilija kirjoitti:
Aina sakko kun on pitkä jono perässä oli syy sitten mikä tahansa, vaikka jo ajaisi ylinopeutta, mutta jos vain on jonoa takana eikun sakko. JA ISO!!!
Nämä pellet ajaa yleensä satasen alueella tuollaista 60-70km/h ja pitkä jono takana, mutta kun alkaa ohituskaista osuus he nostavat vauhdin yli sataseen ja osuuden jälkeen taas pudottavat sen.. Että hankalaa on heitä ohittaa ainakaan silloin kun olet jonossa sijalla 30 ja edessä on uusavuttomat jotka ei osaa edes ohittaa ja ajavat ilman turvaväliä joten ei mahdu jonoon palata jos lähdet takaa ohittamaanOikeesti!
Jos sä et pääse satasen alueella (kaikesta uhoamisestasi huolimatta) ohi 60-70 km/h ajavasta, on ehkä parempi jättää ajaminen niille jotka osaavat.
- hiukan epäilyttää
Ja se pesukone ei sitten kerää jonoa vai, onkohan sinulla kengät oikeissa jaloissa.
- 242424
Alinopeutta ei ole edes olemassa. Oletteko krapulassa vai miksi olette aggressiivisia ja sekoilette noin paljon?
- hmmmmmm2
No jo ovat hermosi hyvin pienestä kiinni ja sangen viimetippaan olet jättänyt jatkoyhteydelle joutumisen. Siihen kannattaisi varata 30min- 60min aikaa varsinkin jos liikennesää on huono.
Viime päivinä on ollut sangen huono ajokeli, jonka vuoksi ajonopeuden tiputtaminen on täysin järkevää. Jos kyse on 80 km/t alueesta, niin tuolloin voi ihan hyvin käyttää järkeä ja ajaa hitaampaa. Toki edelleen pitäisi laskea ja kummastelen, että onko tämä auto sitten vaan lähtenyt kiihdyttämään ja siten estänyt ohituksen?
Liikenteestä ehjänä selviäminen on kiinni ihan omista teoistaan myös. Jos ajaa kuin mielipuoli, niin joku kerta saattaa käydä niin, ettei uutta tilaisuutta anneta.
Mopoauto ei auttaisi mitään. Olisi vielä pahempi tientukko. Eikö siellä ole muka ohituskaistoja välillä? Varmasti on. Vai eikö vaan laskenut ohitse. Se on kyllä törkeää.
Peltikolareilta tuskin tällasilla säillä vältytään, kun liikenteessä on ihan selviä idiootteja, jotka eivät tajua tilannenopeuksista mitään, eikä sitä, että auto luistelee vielä pitkän tovin, vaikka jarruttaisi täydellä voimalla. Juu-u eli pitäkäähän turvaväli ja ajelkaa tilanteen mukaan. Voipi männä kuule pöpelikköön ja oot varmaan ittees sitte saakelin tyytyväinen... :P- eipä ole
Suomee nähneenä Kuopiosta on nelikaistasta motaria noin 25km Jyväskylän suuntaan ja Jyväskylän päässä ei ole kuin joku 10km nelikaistaista motaria ja muu sen välillä on kaksikaistaista maantietä jossa ei ohi mennä kun vastaantulijan kaistalla. Kameroita tolla välillä on varmaan kilometrin välein.
- Siiv Ari
eipä ole kirjoitti:
Suomee nähneenä Kuopiosta on nelikaistasta motaria noin 25km Jyväskylän suuntaan ja Jyväskylän päässä ei ole kuin joku 10km nelikaistaista motaria ja muu sen välillä on kaksikaistaista maantietä jossa ei ohi mennä kun vastaantulijan kaistalla. Kameroita tolla välillä on varmaan kilometrin välein.
Penis.
- jarruvalotvilkkuu
eipä ole kirjoitti:
Suomee nähneenä Kuopiosta on nelikaistasta motaria noin 25km Jyväskylän suuntaan ja Jyväskylän päässä ei ole kuin joku 10km nelikaistaista motaria ja muu sen välillä on kaksikaistaista maantietä jossa ei ohi mennä kun vastaantulijan kaistalla. Kameroita tolla välillä on varmaan kilometrin välein.
Miten kamerat tähän liittyy, niitä ei tarvitse pelätä kun ajaa oikein.
- Perässä juoksija
Siiv Ari kirjoitti:
Penis.
Sinänsä ihan asiallinen kommentti, mutta ei liity aloitukseen millään tasolla.
- Oikeassa olet
jarruvalotvilkkuu kirjoitti:
Miten kamerat tähän liittyy, niitä ei tarvitse pelätä kun ajaa oikein.
Kamerat tai poliisit eivät liity asiaan mitenkään.
- MAHTAVA IDEA!
Ei oo pitkään aikaan enempää nauranut ;D
no kaipa mäkin jotain järkevää ehdotan.
Kenkiin pakolliset heijastimet, vilkut ja kummatkin kengät pitää olla registerissä.
suurin sallittu nopeus kengällä 2km/h, juoksu kengillä ei ole rajoitusta jos kenkäkortti jonka voi suosittaa 100euron lappusta vastaan.
kenkien virittäminen on laitonta josta voisi seurata 1000e sakot.
ehdotan myös että päähineisiin tulee hätävilkut ja ne olisi talvella pakolliset ja jos kaadut niin takapuoleen se nappi niin lähtee hätävilkut päälle niin tietää vastaan tulevat ja takana olevat että lemasit siihen.
myös autoihin rajoitin ja kuristuksen ja enimmäis nopeus 50m/h ja mininopeus 45h ja kaasupoljin olisi kytketty koko aika pohjaan. jarrut olisi lailla kieletty ja jos joku semmosta käyttää niin kortti pois.
pyöriin 50cc moottoria jotta ei jää kavelijoitten jalkoihin ja suurin sallittu nopeus 80km/h
ketkä kannattaa? ite ainakin 5/5 idea ja lisäää turvallisuutta huimastiiii! - Underspeed
Aloittajan esimerkki on todella ymmärrettävä. Miksei se hidastelija voinut päästää letkaa takaansa ohi mikäli ei itse pysty pitämään sellaista vauhtia yllä kuin muu liikenne? Niissä tilanteissa tulee itse tehtyä juuri niin, että väistän hetkeksi pysäkin tms. kautta. Lakihan ei taida suoranaisesti vaatia eikä oikeastaan edes sallia moisen tempun tekemistä.
Aloituksen esimerkissä lienee kyseessä ollut ikäkuljettaja tai rattijuoppo joiden taidot selvitä liikennetilanteista ovat vajaat. Se takana roikkuva linja-auto on saattanut jopa itse pahentaa asiaa edellä ajavan näkövinkkelistä. Ne linjurikuskit eivät todellakaan ole itse mitään liikenteen maestroja, vaan hanurissa hinuttajia. Pelkkä paineilmajarrujen viive on jo 0,5s, jota niistä "ammattilaisista" ei taida monikaan tietää.- So?
Ei sille mitään voi, että toiset eivät tajua olevansa liikenteessä. Ei näe eteen, ei näe taakse, eikä varsinkaan sivuille.
Tyhmyyttä ei voi kieltää lailla... > Lakihan ei taida suoranaisesti vaatia eikä oikeastaan
> edes sallia moisen tempun tekemistä.
Pysähtyä pysäkille et saa, mutta saat kyllä ajaa hiljaa sen kautta. Ja jos et sitten pääse sieltä takaisin pääväylälle takaatulevan jonon takia, niin tietysti saat pysähtyä estääksesi onnettomuuden (vastaa sitä, kun jono pysähtyy pysähtymiskieltoalueella, kyllä siinä jonon mukana silloin saa pysähtyä).
- Tietämättömät jonnet
jos on 60 rajoitus se ei tarkoita että pitää ajaa minimissään 60km/h.
vaan 60km/h on suurin sallittu nopeus. voit ajaa ihan hyvin sen 48km/h esimerkiksi.
esimerkiksi 10km matka 50km/h nopeudella ja 80km/h eroa ajallisesti on minuutteja.
hitaasti ajava kulkupeli ei auheittanut vaaratilannette vastaatulijalle vaan törppeilevä bussi kuski.
Jos eessä ajanut auto ajo koko bussi matkan edessä voinkin uskoo että 15min myöhässä, mutta mikäli ei niin vähän liioiteltu tai myöhästymiselle on myös jokin muukin syy.> esimerkiksi 10km matka 50km/h nopeudella ja
> 80km/h eroa ajallisesti on minuutteja.
Jeps. Niin se on 1000 kilometrin matkallakin. Minutteja on vain vähän enemmän.
Tässä kerrottiin, että ero oli noin 15 minuttia. Se on aika paljon, jos esimerkiksi vaihtoyhteyttä odottaa. Ehkä ehtii, ehkä ei.- rajoituksia noudatan
The_Rat kirjoitti:
> esimerkiksi 10km matka 50km/h nopeudella ja
> 80km/h eroa ajallisesti on minuutteja.
Jeps. Niin se on 1000 kilometrin matkallakin. Minutteja on vain vähän enemmän.
Tässä kerrottiin, että ero oli noin 15 minuttia. Se on aika paljon, jos esimerkiksi vaihtoyhteyttä odottaa. Ehkä ehtii, ehkä ei.Kun liikkuu liikenteessä, pitää ottaa huomioon myös muut ja lähteä aikasemmin liikkeelle.
rajoituksia noudatan kirjoitti:
Kun liikkuu liikenteessä, pitää ottaa huomioon myös muut ja lähteä aikasemmin liikkeelle.
Tarkoitatko, että jos päivässä menee vaikka vain yksi bussi, niin pitää lähteä edellisenä päivänä, että varmasti ehtii?
Aika sairas on ajatusmaailmasi.- :-)
The_Rat kirjoitti:
Tarkoitatko, että jos päivässä menee vaikka vain yksi bussi, niin pitää lähteä edellisenä päivänä, että varmasti ehtii?
Aika sairas on ajatusmaailmasi.Ja näin saamme laitettua sanoja toisen suuhun ja sen perusteella leimattua tämän ajatusmaailman sairaaksi. Taitavaa ja fiksua keskustelua.
:-) kirjoitti:
Ja näin saamme laitettua sanoja toisen suuhun ja sen perusteella leimattua tämän ajatusmaailman sairaaksi. Taitavaa ja fiksua keskustelua.
Bussilla kun matkustetaan, pitää elää bussin aikataulujen mukaan. Ei kai tässä mitään ihmeellistä ole?
Ja bussikyydistä oli koko keskustelun ajan kyse.- Rotta presidentiksi!
:-) kirjoitti:
Ja näin saamme laitettua sanoja toisen suuhun ja sen perusteella leimattua tämän ajatusmaailman sairaaksi. Taitavaa ja fiksua keskustelua.
Vain The Rat voi ottaa esimerkiksi "paikan jossa kulkee vain yksi bussi vuorokaudessa". Tää kaveri on kyllä jäätävän nerokas ja viisas. Onneksemme hän jakaa viisauttaa meille tyhmille!
Rotta presidentiksi! kirjoitti:
Vain The Rat voi ottaa esimerkiksi "paikan jossa kulkee vain yksi bussi vuorokaudessa". Tää kaveri on kyllä jäätävän nerokas ja viisas. Onneksemme hän jakaa viisauttaa meille tyhmille!
Omalta lähipysäkiltä lähtee peräti kolme bussia päivässä. Ja tämä on sentään sivistynyttä seutua. Voisin kuvitella, että vähän syrjemmällä se yksikin bussi on kaukaa haettu.
- :D :D :D :D
The_Rat kirjoitti:
Omalta lähipysäkiltä lähtee peräti kolme bussia päivässä. Ja tämä on sentään sivistynyttä seutua. Voisin kuvitella, että vähän syrjemmällä se yksikin bussi on kaukaa haettu.
Kyllä kuski sen paikalle ajaa, ei sitä tarvii erikseen hakea:D
- :-)
The_Rat kirjoitti:
Bussilla kun matkustetaan, pitää elää bussin aikataulujen mukaan. Ei kai tässä mitään ihmeellistä ole?
Ja bussikyydistä oli koko keskustelun ajan kyse.Siinä viestissä jonka vastaukseksi olkiukkosi rakensit ja kerroit ajatusmaailmastasi itsestäänselvyyksiä ei busseja mainittu....
:-) kirjoitti:
Siinä viestissä jonka vastaukseksi olkiukkosi rakensit ja kerroit ajatusmaailmastasi itsestäänselvyyksiä ei busseja mainittu....
Ellet ole huomannut, niin nämä keskustelut muodostavat ketjuja. Vaikea olisi tähänkään viestiin vastata, jos ei yhtään kontekstia saisi hakea aiemmasta keskustelusta.
- :-)
The_Rat kirjoitti:
Ellet ole huomannut, niin nämä keskustelut muodostavat ketjuja. Vaikea olisi tähänkään viestiin vastata, jos ei yhtään kontekstia saisi hakea aiemmasta keskustelusta.
No ainahan voi laittaa sanoja muiden suuhun ja esittää sitten "teräviä" analyyseja siitä mitä toinen on melkein sanonut...
:-) kirjoitti:
No ainahan voi laittaa sanoja muiden suuhun ja esittää sitten "teräviä" analyyseja siitä mitä toinen on melkein sanonut...
Niin?
Sanottiin, että pitää lähteä aikaisemmin. Pitää olettaa, että julkinen liikenne myöhästelee jonkun tumpelon takia. Pitää tehdä sitä tai tätä.
Itse taas elän elämääni siten, että pyrin olemaan ajoissa kaikkialla. Tämä tarkoittaa usein ylinopeuden ajamista, mutta se ei ole ongelma. Jos matkustan julkisilla, oletan niiden olevan suurin piirtein ajoissa. Jos oletan, että joku julkinen ei pysty aikataulujaan pitämään, en käytä sitä. Niin helppoa se on.- :-)
The_Rat kirjoitti:
Niin?
Sanottiin, että pitää lähteä aikaisemmin. Pitää olettaa, että julkinen liikenne myöhästelee jonkun tumpelon takia. Pitää tehdä sitä tai tätä.
Itse taas elän elämääni siten, että pyrin olemaan ajoissa kaikkialla. Tämä tarkoittaa usein ylinopeuden ajamista, mutta se ei ole ongelma. Jos matkustan julkisilla, oletan niiden olevan suurin piirtein ajoissa. Jos oletan, että joku julkinen ei pysty aikataulujaan pitämään, en käytä sitä. Niin helppoa se on."Kun liikkuu liikenteessä, pitää ottaa huomioon myös muut ja lähteä aikasemmin liikkeelle."
... josta nerokas johtopäätös:
"Tarkoitatko, että jos päivässä menee vaikka vain yksi bussi, niin pitää lähteä edellisenä päivänä, että varmasti ehtii?
Aika sairas on ajatusmaailmasi."
Jos tuo on sinun normaali keskustelutasosi nii voidaan jättää tähän. En osaa sukeltaa noin syvälle. :-) kirjoitti:
"Kun liikkuu liikenteessä, pitää ottaa huomioon myös muut ja lähteä aikasemmin liikkeelle."
... josta nerokas johtopäätös:
"Tarkoitatko, että jos päivässä menee vaikka vain yksi bussi, niin pitää lähteä edellisenä päivänä, että varmasti ehtii?
Aika sairas on ajatusmaailmasi."
Jos tuo on sinun normaali keskustelutasosi nii voidaan jättää tähän. En osaa sukeltaa noin syvälle.Entäpä jos päivässä menee vain yksi bussi. Miten sitten sinä lähdet aikaisemmin liikkeelle? Taksilla?
- :-)
The_Rat kirjoitti:
Entäpä jos päivässä menee vain yksi bussi. Miten sitten sinä lähdet aikaisemmin liikkeelle? Taksilla?
Siirryitkö puhtaaseen jossitteluun muiden argumenttien totaalisen puuttumisen takia vai jostain muusta syystä?
:-) kirjoitti:
Siirryitkö puhtaaseen jossitteluun muiden argumenttien totaalisen puuttumisen takia vai jostain muusta syystä?
Esittelen skenaarioita.
Vaatimus lähteä aikaisemmin liikkeelle on retardi. Yritän alleviivata tätä esittämällä skenaariota, jossa sen järjettömyys loistaa.- :-)
The_Rat kirjoitti:
Esittelen skenaarioita.
Vaatimus lähteä aikaisemmin liikkeelle on retardi. Yritän alleviivata tätä esittämällä skenaariota, jossa sen järjettömyys loistaa.Koita saada edes yksi järkevä aikaan. Toistaiseksi olet vaikuttanut retardilta.
- Let it be
:-) kirjoitti:
Koita saada edes yksi järkevä aikaan. Toistaiseksi olet vaikuttanut retardilta.
Taidat olla uusi tällä palstalla.
Rotan kanssa väittely on kuin yrittäisit kääntää vuorovettä puhaltamalla.
- Am.autoilijaa ei ole
Ei ole olemassa alinopeutta. Melko turha avaus. Paikkoja ohittamiseen löytyy, linja-autollekin.
Paljonko siinä kohdassa sai ajaa missä GPS näytti 60km/h. Jos 60 niin eipä siinä sitten mitään, jos 40 niin olet ajanut ylinopeutta.
Linja-auton kuljettajat polttavat lähes kaikki sumareita vasten tieliikennelain määräyksiä niin eipä teidän itkut tunnu missään. Ja jos teille vilauttaa pitkiä sumareiden johdosta niin jo laitattekin kaikki mahdolliset valonheittimet päälle sokaisemaan vastaantulijaa.- tietä!!!
Kaipa kirjoittaja tietää sinua paremmin mikä nopeusrajoitus oli missäkin kohtaa. Ei linja-autolla ohiteta ihan joka raossa, kyllä siihen tarvitaan reilu välimatka, jota ei normaalissa liikenteesä usein tule. Jos jollakin on mielestään oikeus myöhästyttää kymmeniä ihmisiä niin paljon että he myöhästyvät jatkoyhteydestä, hänellä ei pitäisi olla oikeutta ajaa millään ajoneuvolla jonka ohi ei helposti pääse. Liikkukoot polkupyörällä.
- Sumaridösät
tietä!!! kirjoitti:
Kaipa kirjoittaja tietää sinua paremmin mikä nopeusrajoitus oli missäkin kohtaa. Ei linja-autolla ohiteta ihan joka raossa, kyllä siihen tarvitaan reilu välimatka, jota ei normaalissa liikenteesä usein tule. Jos jollakin on mielestään oikeus myöhästyttää kymmeniä ihmisiä niin paljon että he myöhästyvät jatkoyhteydestä, hänellä ei pitäisi olla oikeutta ajaa millään ajoneuvolla jonka ohi ei helposti pääse. Liikkukoot polkupyörällä.
Tietä!!!
Mitäs sitten jos tietääkin mutta eikös täällä kirjoittamisen idea ole, että muutkin saavat tietää. Jerk!
Ammattiautoiljaa ei ole olemassakaan
- erwf3423433
Liikenteessä on kaikenlaista kukkahattutätiä ja k-rauta penttiä liikenteessä. Kun ne sen kerran viikossa lähtee ostamaan lisää kukkamultaa tai lautaa niin ajotuntuma ei ole ihan kovin terävä enää, toiseksi kun ei ole kiire eläkkeellä niin meno on sen mukaista, paskakin valuu pöntön reunaa nopeemmin. Uusia liikennemerkkejä on viikon aikana taas tullut vaikka kuinka monia, sellaisia joita ennen ole nähnytkään, vai unohtuiko ne vain.
Tai kun joku arpoo minne on menossa, jossain kohtaa 10km matkalla pitäisi kääntyä mutta tarkkaan ei tiedä mistä, tämä sitten hidastelee siinä sen 10km eikä mitään väliä siitä että kaikki ne takana olevatkin hidastelee samaan tahtiin.
Puhelu kesken kuljettajat, puhelu loppuu niin sen kyllä huomaa kun vauhti nousee 100% verran. Sitä ennen mentiin siihen malliin että ilmoitin poliisille rekkarin ja tien että jos käviisi kuljettajan tarkistamassa, mahdollisesti päihtyneenä ajava tai sairaskohtauksen saanut.
Tasanopeus killerit, motaria mennään sen 5km 70km/h nopeudella mutta pikku hiljaa kun pelko vähenemään niin nopeus kasvaa ja voitkin huomata että se 10 minuuttia sitten ohitettu autoiloija menee nyt ohi 160km/h. Sitten tulee taajama ja sama vauhti jatkuu tasanopeus killerillä eli 160km/h läpi taajaman.
Lue minkkiturkki luuriämmät, siinä yhdistyy melkein nuo kaikki kukkahattutätiä myöten. - Elvis oli kala
Jokaisen tienkäyttäjän pitäisi miettiä, miten omat teot vaikuttaa muihin tienkäyttäjiin.
Vai onko autoilu sittenkin yksilölaji?- ....
Tuon lisäksi pitää noudattaa sääntöjä ja rajoituksia.
- mutterinpyörittäjä
Mikä siinämaksaa ettei takanatulijaa lasketa ohi, minuntaakse kun tullee nopeammin
liikkuva ajoneuvo koukkaan linja-pysäkille ja toinen pääsee menemään omaa
nopeuttaan. Eitämä senvaikeampaa ole toivoo eläkkeellä rahtari. - ALINOPEUS? täh?
Mikä on alinopeus? tietääkseni semmosta ei ole edes olemassa liikenteessä.
Ylinopeus on suurimman sallitun nopeuden ylittämistä. Täten alinopeus on tietenkin suurimman sallitun nopeuden alittamista.
Alinopeus ei ole sinänsä sakotettavaa, paitsi jos se häiritsee liikennettä eikä siihen ole hyvää syytä.- ???
The_Rat kirjoitti:
Ylinopeus on suurimman sallitun nopeuden ylittämistä. Täten alinopeus on tietenkin suurimman sallitun nopeuden alittamista.
Alinopeus ei ole sinänsä sakotettavaa, paitsi jos se häiritsee liikennettä eikä siihen ole hyvää syytä.Mistä tiedät onko syy olemassa? Ehkä kuljettaa hääkakkua takapenkillä. Ehkä auton kunto vaatii hitaamman vauhdin tms.
??? kirjoitti:
Mistä tiedät onko syy olemassa? Ehkä kuljettaa hääkakkua takapenkillä. Ehkä auton kunto vaatii hitaamman vauhdin tms.
Syyn voi selittää sitten poliisille, jos pysäyttävät.
Jos auton kunto vaatii hitaamman vauhdin, on hyvin kyseenalaista, onko sillä asiaa liikenteeseen muutenkaan. Toki pieniä siirtoja on käytännössä pakko tehdä vajaakuntoisella autollakin, mutta niitä nyt pitäisi tulla hemmetin harvoin vastaan.- 7+13
The_Rat kirjoitti:
Syyn voi selittää sitten poliisille, jos pysäyttävät.
Jos auton kunto vaatii hitaamman vauhdin, on hyvin kyseenalaista, onko sillä asiaa liikenteeseen muutenkaan. Toki pieniä siirtoja on käytännössä pakko tehdä vajaakuntoisella autollakin, mutta niitä nyt pitäisi tulla hemmetin harvoin vastaan."Ylinopeus on suurimman sallitun nopeuden ylittämistä. Täten alinopeus on tietenkin suurimman sallitun nopeuden alittamista."
On tuo rotta vekkuli. Sama nopeus on sekä yli- että alinopeutta.
Kun satasen rajoitusalueella ajelen rekan perässä kaikessa rauhassa yhdeksääkymppiä, ajan alinopeutta vaikka rekka ajaa ylinopeutta. 7+13 kirjoitti:
"Ylinopeus on suurimman sallitun nopeuden ylittämistä. Täten alinopeus on tietenkin suurimman sallitun nopeuden alittamista."
On tuo rotta vekkuli. Sama nopeus on sekä yli- että alinopeutta.
Kun satasen rajoitusalueella ajelen rekan perässä kaikessa rauhassa yhdeksääkymppiä, ajan alinopeutta vaikka rekka ajaa ylinopeutta.Näinpä.
Mutta sinun alinopeutesi ei ole laitonta.- Alin Nopeus
The_Rat kirjoitti:
Näinpä.
Mutta sinun alinopeutesi ei ole laitonta.Alinopeus ei voi olla laitonta koska sellaista ei ole laissa ezes määritelty. Jos löydät Finlexistä kohdan jossa määritellään ALINOPEUS lähetä siitä toki linkki.
Alin Nopeus kirjoitti:
Alinopeus ei voi olla laitonta koska sellaista ei ole laissa ezes määritelty. Jos löydät Finlexistä kohdan jossa määritellään ALINOPEUS lähetä siitä toki linkki.
Ja aivan yhtä määrittelemätön on ylinopeus. Eikö sitäkään voi olla olemassa?
- ;-)
The_Rat kirjoitti:
Ja aivan yhtä määrittelemätön on ylinopeus. Eikö sitäkään voi olla olemassa?
Ylinopeus on suurimman sallitun nopeuden ylittistä. Samalla logiikalla alinopeus on pienimmän sallitun nopeuden alittamista.
Miten se pienin sallittu nopeus ilmoitetaan autoilijoille ja mitä laki sanoo siitä? ;-) kirjoitti:
Ylinopeus on suurimman sallitun nopeuden ylittistä. Samalla logiikalla alinopeus on pienimmän sallitun nopeuden alittamista.
Miten se pienin sallittu nopeus ilmoitetaan autoilijoille ja mitä laki sanoo siitä?Autoilijoille ilmoitetaan vain yksi noudatettavaksi tarkoitettu nopeusrajoitus.
Jos ilmoitettaisiin pienin sallittu nopeus, niin sitten alinopeuden voisi määritellä sitä kautta. Ei ilmoiteta. Alinopeus määritellään siis sen ainoan nopeusrajoituksen mukaan, joka on olemassa.- ;-)
The_Rat kirjoitti:
Autoilijoille ilmoitetaan vain yksi noudatettavaksi tarkoitettu nopeusrajoitus.
Jos ilmoitettaisiin pienin sallittu nopeus, niin sitten alinopeuden voisi määritellä sitä kautta. Ei ilmoiteta. Alinopeus määritellään siis sen ainoan nopeusrajoituksen mukaan, joka on olemassa.Jep. Suurin sallittu on ilmoitettu, ja sen ylittäminen on ylinopeutta. Alinta sallittua ei ole ilmoitettu koska sitä ei ole, joten sitä ei voi alittaa, joten alinopeutta ei ole. Tämä nykylainsäädännön mukaan. Alinopeudesta tulee konkretiaa mikäli alin sallittu nopeus joskus otetaan käyttöön, mutta sitä ennen se on vain yksinkertaisten hermoheikkojen huonojen autoilijoiden perushokema ja mielikuvituksen tuotos.
;-) kirjoitti:
Jep. Suurin sallittu on ilmoitettu, ja sen ylittäminen on ylinopeutta. Alinta sallittua ei ole ilmoitettu koska sitä ei ole, joten sitä ei voi alittaa, joten alinopeutta ei ole. Tämä nykylainsäädännön mukaan. Alinopeudesta tulee konkretiaa mikäli alin sallittu nopeus joskus otetaan käyttöön, mutta sitä ennen se on vain yksinkertaisten hermoheikkojen huonojen autoilijoiden perushokema ja mielikuvituksen tuotos.
On ilmoitettu yksi nopeusrajoitus.
Sen ylittäminen on ylinopeutta. Sen alittaminen on alinopeutta. Kyllä tämän kaikki tietävät, vaikka kumpaakaan ei ole laissa määritelty.
Alinta sallittya nopeutta ei tietenkään ole määritelty, koska siitä jouduttaisiin kuitenkin tietyissä tilanteissa poikkeamaan alaspäin. Olen itsekin ajanut moottoritiellä 30@120 km/h. Ohittajia kymmenen kilometrin matkalla oli yksi, muut tulivat kiltisti samassa jonossa. Ja kyllä. Tuo oli alinopeutta. Mutta perusteltua sellaista.
Ei luulisi, että yksi sana noin paljoa pelottaa.- 5+6
The_Rat kirjoitti:
On ilmoitettu yksi nopeusrajoitus.
Sen ylittäminen on ylinopeutta. Sen alittaminen on alinopeutta. Kyllä tämän kaikki tietävät, vaikka kumpaakaan ei ole laissa määritelty.
Alinta sallittya nopeutta ei tietenkään ole määritelty, koska siitä jouduttaisiin kuitenkin tietyissä tilanteissa poikkeamaan alaspäin. Olen itsekin ajanut moottoritiellä 30@120 km/h. Ohittajia kymmenen kilometrin matkalla oli yksi, muut tulivat kiltisti samassa jonossa. Ja kyllä. Tuo oli alinopeutta. Mutta perusteltua sellaista.
Ei luulisi, että yksi sana noin paljoa pelottaa.En vieläkään oikein ole päässyt selvyyteen siitä, miksi minä, ajaessani poikani Astran perässä moottoritiellä, hänen vetäessä peräkärryä kahdeksaakymppiä, ajan alinopeutta ja hän sallittua nopeutta. Luulisi, että jään aina lisää ja lisää hänen perästään.
Eihän autolla yksin ajettaessakaan puhuta alipainoisesta ajosta, vaikka jokaisessa autossa on mukana paperi, josta käy ilmi suurin sallittu massa. 5+6 kirjoitti:
En vieläkään oikein ole päässyt selvyyteen siitä, miksi minä, ajaessani poikani Astran perässä moottoritiellä, hänen vetäessä peräkärryä kahdeksaakymppiä, ajan alinopeutta ja hän sallittua nopeutta. Luulisi, että jään aina lisää ja lisää hänen perästään.
Eihän autolla yksin ajettaessakaan puhuta alipainoisesta ajosta, vaikka jokaisessa autossa on mukana paperi, josta käy ilmi suurin sallittu massa.Kuvittelepa sinun ja poikasi tilanne päin vastoin. Sinä ajat edellä lain mukaista 120 km/h nopeutta ja poikasi tulee perästä 40 km/h ylinopeutta peräkärryn kanssa. Teoriasi mukaan hän kolahtaa perääsi.
Nuff said. Voit jatkaa väittelyä keskenäsi.- ;-)
The_Rat kirjoitti:
On ilmoitettu yksi nopeusrajoitus.
Sen ylittäminen on ylinopeutta. Sen alittaminen on alinopeutta. Kyllä tämän kaikki tietävät, vaikka kumpaakaan ei ole laissa määritelty.
Alinta sallittya nopeutta ei tietenkään ole määritelty, koska siitä jouduttaisiin kuitenkin tietyissä tilanteissa poikkeamaan alaspäin. Olen itsekin ajanut moottoritiellä 30@120 km/h. Ohittajia kymmenen kilometrin matkalla oli yksi, muut tulivat kiltisti samassa jonossa. Ja kyllä. Tuo oli alinopeutta. Mutta perusteltua sellaista.
Ei luulisi, että yksi sana noin paljoa pelottaa.Ei se sana pelota yhtään. Mutta ihmetyttää, miten innokkaasti ajatuskarstasta kärsivät käyttävät sitä, vaikka kukaan ei osaa kertoa järkevästi, mitä se oikein tarkoittaa.
Varnaan joku liikennekeskustelujen Hitler-kortti. ;-) kirjoitti:
Ei se sana pelota yhtään. Mutta ihmetyttää, miten innokkaasti ajatuskarstasta kärsivät käyttävät sitä, vaikka kukaan ei osaa kertoa järkevästi, mitä se oikein tarkoittaa.
Varnaan joku liikennekeskustelujen Hitler-kortti.Minä olen kertonut monta kertaa ja hyvin järkevästi mitä se tarkoittaa. Sinä et tätä määritelmää suostu ymmmärtämään, mutta suurin osa ihmisistä kyllä tajuaa mistä puhutaan.
- ;-)
The_Rat kirjoitti:
Minä olen kertonut monta kertaa ja hyvin järkevästi mitä se tarkoittaa. Sinä et tätä määritelmää suostu ymmmärtämään, mutta suurin osa ihmisistä kyllä tajuaa mistä puhutaan.
Saattaahan tuo vaikuttaa kovastikin järkevältä selitykseltä jos ei kaipaa siihen sisältöä eikä perusteluja. En tiedä kun itse olen aina noista ollut kiinnostunut.
- Rottakin tietää
"Ylinopeus on suurimman sallitun nopeuden ylittämistä. Täten alinopeus on tietenkin suurimman sallitun nopeuden alittamista."
Jos nopeusrajoitukset ilmoitettaisiin tyyliin 70 km/h - 90 km/h niin silloin olisi tulkittavissa että on olemassa ns. alinopeus myös. Nyt on vain ilmoitettu ylin sallittu. Tämän pitäisi jo olla jo rotankin tiedossa, vaan kun ei näy olevan.Terminologia tuntuu aiheuttavan närää joillekuille. Varmaankin lähinnä merkittävää alinopeutta jurnuttaville, "turvallisille" kuskeille.
Meillä on vain yksi nopeusrajoitus. Ajat joko sen yli tai sen alle (tai täsmälleen sitä, mutta tähän ei pysty kukaan). Jokainen ajaa siis joko ylinopeutta tai alinopeutta. Kumpikaan ei ole rangaistavaa pienessä määrin. Kumpikin äärimmilleen vietynä sotkee muuta liikennettä, mikäli sitä on. Toinen kuluttaa usein enemmän polttoainetta, toinen kuluttaa aina enemmän aikaa.
Jos toimit väärin, tutki toimintaasi. Älä syytä termejä.- Rottakin tietää
The_Rat kirjoitti:
Terminologia tuntuu aiheuttavan närää joillekuille. Varmaankin lähinnä merkittävää alinopeutta jurnuttaville, "turvallisille" kuskeille.
Meillä on vain yksi nopeusrajoitus. Ajat joko sen yli tai sen alle (tai täsmälleen sitä, mutta tähän ei pysty kukaan). Jokainen ajaa siis joko ylinopeutta tai alinopeutta. Kumpikaan ei ole rangaistavaa pienessä määrin. Kumpikin äärimmilleen vietynä sotkee muuta liikennettä, mikäli sitä on. Toinen kuluttaa usein enemmän polttoainetta, toinen kuluttaa aina enemmän aikaa.
Jos toimit väärin, tutki toimintaasi. Älä syytä termejä.Mitä vttua sä taas selität? Suomen maanteillä ei ole terminologisesti eikä käytännössäkään mahdollista rikkoa nopeusrajoitusta rangaistavasti kuin ylittämällä kyseinen rajoitus. Kukaan ei ole sakkoja saanut rajoituksen alittamisesta. Paitsi ehkä silloin jos on tullut paahdettua mopolla moottoritietä, joka ei ole sallittua siksi, ettei laillinen mopo edes kykene moottoritie nopeuksiin. Tai jossain muussa tapauksessa joka ei edes liity itse rajoitukseen, vaan esim. ajoneuvon tai kuljettajan kuntoon.
Rottakin tietää kirjoitti:
Mitä vttua sä taas selität? Suomen maanteillä ei ole terminologisesti eikä käytännössäkään mahdollista rikkoa nopeusrajoitusta rangaistavasti kuin ylittämällä kyseinen rajoitus. Kukaan ei ole sakkoja saanut rajoituksen alittamisesta. Paitsi ehkä silloin jos on tullut paahdettua mopolla moottoritietä, joka ei ole sallittua siksi, ettei laillinen mopo edes kykene moottoritie nopeuksiin. Tai jossain muussa tapauksessa joka ei edes liity itse rajoitukseen, vaan esim. ajoneuvon tai kuljettajan kuntoon.
> Kukaan ei ole sakkoja saanut rajoituksen alittamisesta.
Kyllä on. Tapaukset ovat harvinaisia, mutta kyllä niitä on. Taisi olla esimerkiksi 75@100 ilman hyvää syytä...
Enemmänkin noita pitäisi antaa, mutta poliisi on vähän puolueellinen. Ylinopeudesta kun on helppo sakottaa. Alinopeudesta tai vaikka liian pienestä turvavälistä ei ole yhtä helppoa lätkäistä maksua.- Rottakin tietää
The_Rat kirjoitti:
> Kukaan ei ole sakkoja saanut rajoituksen alittamisesta.
Kyllä on. Tapaukset ovat harvinaisia, mutta kyllä niitä on. Taisi olla esimerkiksi 75@100 ilman hyvää syytä...
Enemmänkin noita pitäisi antaa, mutta poliisi on vähän puolueellinen. Ylinopeudesta kun on helppo sakottaa. Alinopeudesta tai vaikka liian pienestä turvavälistä ei ole yhtä helppoa lätkäistä maksua."Taisi olla esimerkiksi 75@100 ilman hyvää syytä..."
No niinhän niitä sakkoja jaellaan, ilman hyvää syytä joo. Keksi paremmat vitsit seuraavaksi kerraksi. Joten eiköhän siihen alinopeudella ajamiseen ole löytynyt jokin sakotettava syy kuitenkin, mutta se ei ole ollut nopeus.
"Alinopeudesta tai vaikka liian pienestä turvavälistä ei ole yhtä helppoa lätkäistä maksua. "
Määrittele se alinopeus. Mitä se on? Se ettei virkavalta sakota liian pienistä turvaväleistä johtuu poliisista itsestään. Oikea syy asiaan ei ole tiedossa. Ja tätä on ihmetelty näilläkin foorumeilla. - Rotta presidentiksi!
Rottakin tietää kirjoitti:
"Taisi olla esimerkiksi 75@100 ilman hyvää syytä..."
No niinhän niitä sakkoja jaellaan, ilman hyvää syytä joo. Keksi paremmat vitsit seuraavaksi kerraksi. Joten eiköhän siihen alinopeudella ajamiseen ole löytynyt jokin sakotettava syy kuitenkin, mutta se ei ole ollut nopeus.
"Alinopeudesta tai vaikka liian pienestä turvavälistä ei ole yhtä helppoa lätkäistä maksua. "
Määrittele se alinopeus. Mitä se on? Se ettei virkavalta sakota liian pienistä turvaväleistä johtuu poliisista itsestään. Oikea syy asiaan ei ole tiedossa. Ja tätä on ihmetelty näilläkin foorumeilla.Rotta on niin tyhmä että varmaan maksaisi kiltisti sakon jossa lukisi " Ajoi alinopeutta " jos jostain syystä olisi joutunut ajamaan alle suurimman sallitun. Hänen mielestään alinopeus kun on ihan perusteltultu ja virallinen termi liian hitaasti ajamiselle.
No nyt on selvää että kyseinen nero vastaa tähän ja alkaa selittämään ettei poliisi sellaista rangaistusvaatimusta kirjoita mutta periaatetasolla näin varmaan menisi. Alinopeus kun on jyrsijön mielestä ihan oikea määrite liikennerikkomukselle. On se vaan niin rotta. On se. - :-)
Rottakin tietää kirjoitti:
"Taisi olla esimerkiksi 75@100 ilman hyvää syytä..."
No niinhän niitä sakkoja jaellaan, ilman hyvää syytä joo. Keksi paremmat vitsit seuraavaksi kerraksi. Joten eiköhän siihen alinopeudella ajamiseen ole löytynyt jokin sakotettava syy kuitenkin, mutta se ei ole ollut nopeus.
"Alinopeudesta tai vaikka liian pienestä turvavälistä ei ole yhtä helppoa lätkäistä maksua. "
Määrittele se alinopeus. Mitä se on? Se ettei virkavalta sakota liian pienistä turvaväleistä johtuu poliisista itsestään. Oikea syy asiaan ei ole tiedossa. Ja tätä on ihmetelty näilläkin foorumeilla.Johan rotta määritteli sen. Se on alle suurimman sallitun ajamista. Ihan loogista! Eli aina nopeuden ollessa alle suurimman sallitun on se vaaran paikka ja sakkoja pitäisi antaa. Mahtaa mennä liikenne varsinkin kaupungeissa hauskaksi kun noita vaaratilanteita pyritään välttämään...
Kumpihan lienee vaarallisempaa: punaista päin ajaminen vai alinopeus? :-) kirjoitti:
Johan rotta määritteli sen. Se on alle suurimman sallitun ajamista. Ihan loogista! Eli aina nopeuden ollessa alle suurimman sallitun on se vaaran paikka ja sakkoja pitäisi antaa. Mahtaa mennä liikenne varsinkin kaupungeissa hauskaksi kun noita vaaratilanteita pyritään välttämään...
Kumpihan lienee vaarallisempaa: punaista päin ajaminen vai alinopeus?Mitä sinä sekoilet? Alinopeus on yhtä vähän vaarallista kuin ylinopeuskin. Ei sinänsä siis yhtään. Kyse on ainoastaan tikkarin (tai ajoneuvon, tai...) määräämästä nopeudesta poikkeamisesta.
Poliisi voi antaa sakkoja jos ajaa merkittävästi yli tai alle rajoituksen. Yli ajamisesta antavat helpommin.- :-)
The_Rat kirjoitti:
Mitä sinä sekoilet? Alinopeus on yhtä vähän vaarallista kuin ylinopeuskin. Ei sinänsä siis yhtään. Kyse on ainoastaan tikkarin (tai ajoneuvon, tai...) määräämästä nopeudesta poikkeamisesta.
Poliisi voi antaa sakkoja jos ajaa merkittävästi yli tai alle rajoituksen. Yli ajamisesta antavat helpommin.Sekoilen? Kerroin mitä olet asiasta kertonut ajattelevasi. Lupaavaa että se on viikonlopun aikana muuttunut mielestäsi sekoiluksi!
:-) kirjoitti:
Sekoilen? Kerroin mitä olet asiasta kertonut ajattelevasi. Lupaavaa että se on viikonlopun aikana muuttunut mielestäsi sekoiluksi!
Osoittaisitko kohdan, jossa olen väittänyt näin:
> Eli aina nopeuden ollessa alle suurimman sallitun
> on se vaaran paikka ja sakkoja pitäisi antaa.- :-)
The_Rat kirjoitti:
Osoittaisitko kohdan, jossa olen väittänyt näin:
> Eli aina nopeuden ollessa alle suurimman sallitun
> on se vaaran paikka ja sakkoja pitäisi antaa.Ahaa, olen siis ymmärtänyt pointtisi väärin. Et siis olekaan sitä mieltä, että alinopeus on vaarallista ja että siitä pitäisi sakottaa. Niinkö?
:-) kirjoitti:
Ahaa, olen siis ymmärtänyt pointtisi väärin. Et siis olekaan sitä mieltä, että alinopeus on vaarallista ja että siitä pitäisi sakottaa. Niinkö?
Alinopeus voi olla vaarallista ja silloin siitä tulisi sakottaa. Useammin alinopeus häiritsee liikennettä ja silloinkin siitä voisi sakottaa - tai ainakin ottaa kuski puhutteluun.
Ihan analoginen ylinopeuden kanssa.The_Rat kirjoitti:
Alinopeus voi olla vaarallista ja silloin siitä tulisi sakottaa. Useammin alinopeus häiritsee liikennettä ja silloinkin siitä voisi sakottaa - tai ainakin ottaa kuski puhutteluun.
Ihan analoginen ylinopeuden kanssa.Sen verran ehkä pitää tuota vielä korjata, että alinopeus voi käytännössä olla vaarallista vain silloin kun sitä tapahtuu muun liikenteen seassa siten, että muu liikenne siitä häiriintyy.
Ylinopeuteen pätee sama, joskin tietysti tuo häiriintyminen ylinopeudesta johtuen on harvinaisempaa. Voi tapahtua lähinnä tapauksissa, joissa tullaan sivutieltä etuajo-oikeutetun eteen ja ylinopeutta on niin paljon, että ylinopeutta ajava joutuu tekemään tiukan jarrutuksen... Siinä tapauksessa toki tilannenopeuskin on jo herkästi laittomalla puolella.- :-)
The_Rat kirjoitti:
Alinopeus voi olla vaarallista ja silloin siitä tulisi sakottaa. Useammin alinopeus häiritsee liikennettä ja silloinkin siitä voisi sakottaa - tai ainakin ottaa kuski puhutteluun.
Ihan analoginen ylinopeuden kanssa.Eli aina nopeuden ollessa alle suurimman sallitun se on vaarallista tai ei ole, ja siitä pitäisi sakottaa paitsi että ei tai joskus.
Okei. No on tuo selkeämpää kuin ajatuksesi ennen viikonloppuam
- melkein säälittää
No, voi voi...
- maantien kunkku
Parhaat jonot saa aikaan matkailuautolla. Toimivin nopeus on 20kmh alle rajoituksen ja hidastan ja ryhmityn keskiviivalle jokaisen vasemmallaolevan tien kohdalla.
Kukaan ei uskalla ohittaa kun näyttää että käännyn eikä kuraisten valojen läpi vilkkuakaan erota.
Suorilla pitää kiihdyttää tai muuten hyvä jono pääsee ohitse, kaasupohjassa kunnes taas tulee mutkia ja tienhaaroja. Jos joku väkisin puskee ohi niin vilkku vasemmalle jarruja senverran että jarruvalo syttyy ja kaasupohjaan.
Ei ne ennätysjonot helpolla synny.- Maanteiden dillet
Kyllä tuostakin sönkötyksestä näkee sen ettei ole tullut mieleenkään ne todelliset liikenteen vaaran paikat kuten esim. valtateiden risteykset ovat. Eikä ne matkailuauto tollot tuota tahalleen tee, ne ovat vain saatnan dilleä porukkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662129
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142042- 1021469
- 1201423
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4581267- 751053
- 49891
- 50876
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä226794Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa355776