Valuutanvaihto?

Matkaan.

Hei, tiedustelisin missä kannattaa vaihtaa valuutta, olen menossa Riikaan joulujen välillä. Entä osaisiko kukaan kertoa siellä hyviä, ei kalliitta, vaate-, kenkä- ja laukkukauppoja?
Kiitokset mahdollisista vastauksista.

11

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rigastiks

      HEH HEH.....HYVÄ JOJO

      Latviassa voi olla vaikeaa...kun siellä käytetään vielä oravannahkoja.......


      hyviä kenkäkauppoja riittää mutta vaatteita löydät parhaiten isoista ostoskeskuksista


      katso Riga this week nettilehti


      ps. Ja muuten latviassa on jo Euro ja pankki ja luottokortit käyvät

      • napsieks

        Riian suuria ostoskeskuksia ovat mm. Galerija Centrs, Alfa ja Domina.

        Galeria Centrs sijaitsee lähellä turistikohteita. Siellä turistit voivat ostaa vaatteita, suklaata, urheilutarvikkeita, kahvia, mausteita, urheiluravinteita, elektroniikkaa, elintarvikkeita ja lähes kaikkea muuta maan ja taivaan alla


        Ostoskeskus Alfa

        Myynnissä on mm. vaatteita, laukkuja, kirjoja, suklaata, leluja, vauvanvaatteita ja -tarvikkeita, keittiötarvikkeita, kameroita, silmälaseja, mausteita, sikareita, kukkia, elintarvikkeita ja paljon muuta.

        Ostoskeskus Alfa sijaitsee n. kymmenen minuutin bussimatkan päässä Riian keskustasta. Rakennus toimi Neuvostovallan aikana elektroniikkatehtaana, mutta sittemmin siitä tehtiin ostoskeskus.Alfan hintataso tuntuu olevan hieman kuumimpien turistialueiden hintatasoa alempi. Se on selvästi paikka, jossa myös paikalliset käyvät tekemässä ostoksia.


        Yleisimmin Riiasta ostetaan matkamuistoksi meripihkasta tehtyjä koruja ja pieniä muistoesineitä, keramiikkaa, nahkatuotteita, puuleluja ja liinavaatteita. Näitä on ehkä kattavimmin saatavilla Vanhan kaupungin ja sitä ympäröivien bulevardien pikkuputiikeissa, erikoismyymälöissä ja katukauppiailla.


    • valuutanvaihtaja

      Ei siellä mitään valuuttaa tarvitse vaihtaa. Siellähän on euro.

      Jos haluaa, niin voi ostaa Venäjän ruplia ja USA-dollareita valuurtanvaihtopisteistä.

    • Ilkruu

      Meillä olisi vielä n.100 e edestä vanhoja latvian lateja. Niitähän ei tietenkään enää pysty vaihtamaan suomessa euroiksi, niin oltaisiin enemmän kuin otettuja jos joku vaihtaisi ne euroihin ja käyttäisi latit siellä. Forexin mukaan latviassa voi vielä maksaa molemmilla rahoilla. Oma moka tietty kun ei ajoissa ymmärretty vaihtaa niitä euroiksi takasin.

      • Ei_latin_latia

        Tuskin pystyy missään ostamaan lateilla mitään. Siellä oli sama juttu kuin aikanaan Suomessa, eli vanha raha kelpasi 2 viikkoa maksuvälineenä. Olin itse Riiassa 14.1.2014 ja minulle kerrottiin sen olevan viimeinen päivä kun lateilla voi ostaa. Paikallisessa pankissa kannattaa yrittää vaihtaa. Ainakin keskuspankkiin kelpaa.


      • OSKU885

        KYSY TAVEXILTA JOS VAIHTAVAT


    • Keskuspankkiostaa

      Minä työnsin ne wanhat latit Lions-klubin keräyslippaaseen Viron ja Latvian rajalla kahvilassa. Ehkä osasivat käyttää jollakin tavalla toimintaansa.

      • rottas

        Työnnä persieseen ne.


    • näin_Virossa

      Keskuspankki yleensä vaihtaa vielä pitkään. Vaihdoin viime vuonna Tallinnan pankkimuseossa kruunuja euroiksi. Ei otettu mitään palkkiota, vanhan virallisen kurssin mukaan toimittiin.

      • hhhgg27

        kaikki viisi kruunua vaihdoit hah hah haa.


    • ksusha

      Mekin ollaan annettu vanhentuneet rahat keräyslippaisiin, ruplatkin, kun lapset ei enää leikkrahoja tarvitse. Isommat rahat käy ostoskärryihin ja ne voi unohtaa sinne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe