Tere !!
Minulla jäi nurkkiin 1,2 Gt levy ja halusin koneeseeni neljänneksi käyttöjärjestelmäksi ihka aidon Unixin. Asentelin aikani ja aina tuntui levytila loppuvan?? Eli onko tuo 1,2 Gt tosiaankin liian vähän X-ikkunointia ja KDE työpöytäympäristöä varten. Osioin levyn seuraavasti:
/ 150 Mt
/swap 256 Mt (Tosin keskusmuistia on saman verran...ehkä erhe)
/usr 694 Mt
Tällä toki tekstitilan asennus sujui....
Mitkä paketit kannattaa asentaa ihan työasemakäyttöön, työpöytä voisi olla KDE.
Vaatineeko tuo vielä konfaamista käsin, jotta pääsee graafiseen tilaan. Tokihan se FreeBSD:n käsikirjakin on hyvä, mutta ehkä joltain gurulta löytyisi tietämystä??
FreeBSD 5.3 Apuva
3
673
Vastaukset
- hobfds
kyllähän tuo 1.2 gigatavua hieman vähäiseltä vaikuttaa jos haluaa jotain työpöytä-ympäristöä ja varsinkin niin raskasta ja tilaa vievää kuin KDE käyttää. melkeinpä suosittelisin jonkun kevyemmän työpöydän asentamista, kuten fluxbox tai blackbox jotka löytyvät portseista. asennus on kutakuinkin näin yksinkertaista:
cd /usr/ports/x11-wm/fluxbox && make install clean distclean
mikä tietysti edellyttää että sinulla on ports-kokoelma asennettu (voi olla että et ottanut asennuksessa sitä mukaan, jos näin on sen voi ladata osoitteesta http://freebsd.org/ports)
kun kyseinen ohjelma on käännetty ja asennettu lisäät käyttäjäsi homekansiossa lymyilevään .xinitrc tiedostoon seuraavan rivin:
exec fluxbox
jos siellä on ennestään jotain rivejä, poista ne. jos käytät login manageria (esim. xdm) niin tee vastaava myös ~/.xsession tiedostoon.- daemon
Yksi vaihtoehto on Windowmaker, joka on portattu myös FreBSD:lle. Itse olen käyttänyt sitä jo vuosia, tykkään sen NextStep-lookista. Ei vie paljon levytilaa ja on nopea tässä antiikkisessa koneessakin.
- Make
Vialliset asennuslevyt aiheuttivat ongelmat. Kannattaa olla tarkkana Lacie usb-polttimen ja Verbatim CD-R levyjen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513585Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1142480Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5932273Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192026KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar761730Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431658- 201648
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1371546- 281446
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?941427