Kaksi bestsellerkirjaa Ranskasta / kirjailija Katherine Pancol
Krokotiilin keltaiset silmät
ja
Kilpikonnien hidas valssi
Molemmat viimesyksyn kirpputorisaaliita. Kun tartuin ensimmäiseen, niin myyjä hihkaisi heti, että: ”Osta samalla se toinenkin, sillä kun olet lopettanut niin haluat heti perään lukea jatkon.”
Hän oli oikeassa.
En ole pitkään aikaan lukenut romaaneja, jotka näin viihteellisesti upottavat kaunokirjamaailmaan. Välillä olo kuin juoksisi elokuvassa, ja sitten taas suvantovaiheessa kuin putoaisi menneeseen maailmaan. Hurmaavan outo yhdistelmä, jota haluaa lukea lisää. Ja täytyy kyllä myöntää, että lähes samantyylistä lukukokemusta on ollut Pérez-Reverten kirjoja lukiessani. Ne aaltoilevat kerroksittain upoksiin alkulähteille. Sekoitetaan vanhaa ja uutta.
Taitavaa kirjoittamista.
En myöskään välttynyt näitä Katherine Pancolin kirjoja lukiessani ajatukselta, että samantyylistä ihmisläheistä ja tarkkaa ajankuvatekstiä suoltaa toinen suosittu ranskalainen kirjailija Anna Gavalda omalla hienostuneella tyylillään, sekä myös englantilainen Zadie Smith huippuunsa viritetyllä kerronnallaan.
Kaikki he
tarttuvat aiheisiin, joita iltapäivälööpit ovat täynnään, ja saavat niistä herkullisin kaunokirjallisin keinoin irti elämänmaun energian.
Ja vaikka siinä kaikessa sekamelskassa vatkataan ja veivataan tosi ikävissäkin asioissa, niin ainakin minulle jäi näistä kirjoista päällimmäiseksi hyvänolon tunne ja halu lukea Panacolin tästä sarjasta seuraavakin kirja, joka on nimeltään
Central Parkin oravat ovat surullisia maanantaisin.
Tarttukaa rohkeasti tiiliskiviin, joissa molemmissa n. 700 sivua ja ylikin, mutta lausettakaan en karsisi niistä pois, sillä kaikki liittyy kaikkeen.
Krokotiilin keltaiset silmät ja Kilpikonnien hidas valssi ja ...
1
145
Vastaukset
- ananda kairos
Mahtavia kirjoja. Pancol osaa kirjoittaa niin että toivoo ettei kirja loppuisi vielä vaikka sivuja on tuhtimäärä joka kirjassa.
Viimeisinkirjoittamansa Miimmit, oli jotensakin outo. Tuntuu kuin kirjailija olisi yhtäkkiä päättäänyt muuttaa aihetta ja kertomusta aikaisemmin aloittamastaa.
No, kirjan lopussa kertoikin, että eräs episodi kahvilassa oli tehnyt häneen vaikutusta siihen malliin, että luulenpa tämän olevan syy?
Taustalla kuitenkin entiset hahmot ja saadaan kirjan lopussa yhteystaas laajan tarinan henkilöihinkin tämän sivujuonen kautta?
Hyvä kirja kuitenkin. Kannattaa lukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569