Kovalevy vs LTO kasetti

alexey

Mulla on paljon videoita ja haluan luoda varmuuskopion. Löysin yrityksen, jossa voi tallentaa kopion LTO kasetille http://www.varkko.fi. Mikä on paras vaihtoehto kovalevy vai LTO kasetti?

8

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kovalevy parempi. Saa itselle varmuuskopiot.

      • Ja miksei sitä nauhaa saisi itselleen? Kyllä se LTO- nauha on paljon parempi kuin kovalevy pitkäaikaiseen arkistointiin.

        Noh, ethän sinä edes tiedä mikä tuo on, etkä ole noita käyttänytkään.


      • timekillerx kirjoitti:

        Ja miksei sitä nauhaa saisi itselleen? Kyllä se LTO- nauha on paljon parempi kuin kovalevy pitkäaikaiseen arkistointiin.

        Noh, ethän sinä edes tiedä mikä tuo on, etkä ole noita käyttänytkään.

        Niin ja millä luet sitä kasettia? Ja miten edes toimitat materiaalin ko. firmaan? Varmuuskopion tulee olla käytettävissä mahdollisimman helposti. Tekemällä varmuuskopioinnista jotain mystistä, jossa käytetään jonkun firman palveluita kerjää suorastaan ongelmia. Ko. firmalla ei edes vielä ole palautuspalvelua. Tuskin sitä edes tuleekaan.

        Varmuuskopioinnissa määrä on laatua. Kriittiselle tiedolle kolme kopiota (kaksi vakuuskopiota) on aikalailla minimi. Kovalevyjen hinnat tulevat laskemaan ensi vuonna, kun hyvitysmaksu poistuu.


      • upå
        okaro kirjoitti:

        Niin ja millä luet sitä kasettia? Ja miten edes toimitat materiaalin ko. firmaan? Varmuuskopion tulee olla käytettävissä mahdollisimman helposti. Tekemällä varmuuskopioinnista jotain mystistä, jossa käytetään jonkun firman palveluita kerjää suorastaan ongelmia. Ko. firmalla ei edes vielä ole palautuspalvelua. Tuskin sitä edes tuleekaan.

        Varmuuskopioinnissa määrä on laatua. Kriittiselle tiedolle kolme kopiota (kaksi vakuuskopiota) on aikalailla minimi. Kovalevyjen hinnat tulevat laskemaan ensi vuonna, kun hyvitysmaksu poistuu.

        Jos 2 kopiota on 2 kovalevyllä, voi tehdä kolmosen nauhalla tai toisenpäin. Niin se vakuuttaa parempi)


    • Oma kovalevy on aina oma. Siihen voi tehdä ilmaiseksi tuhansia varmuuskopioita.

      • 18+4

        Itsellenen tuli tuosta ap:n tekstistä mieleen, että pitäisi olla oma nauha-asema ja siihen nauhakasetteja, joille itse voisi tehdä varmistuskopiot. Mitä maksaisi, ei ole aavistustakaan.

        Yleensäkin varmuuskopioiden säilyminen ehkä vuosikymmeniä eteenpäin ja laitteiden saatavuus, joilla datat saa ulos, voi olla ongelma. Pitäisi aika ajoin tarkastaa varmuuskopioden oikeellisuus ja tehdä niistä uudempaan mediaan kopiot. Pitävän systeemin aikaansaaminen on varmasti vaatvaa, jos haluaa datan säilyvän tulevienkin sukupolvien käytössä.


      • upå

        Jos kovalevy on rikki äkiä, sit maksat enemmän, kuin varmuuskopiosta


      • 18+4 kirjoitti:

        Itsellenen tuli tuosta ap:n tekstistä mieleen, että pitäisi olla oma nauha-asema ja siihen nauhakasetteja, joille itse voisi tehdä varmistuskopiot. Mitä maksaisi, ei ole aavistustakaan.

        Yleensäkin varmuuskopioiden säilyminen ehkä vuosikymmeniä eteenpäin ja laitteiden saatavuus, joilla datat saa ulos, voi olla ongelma. Pitäisi aika ajoin tarkastaa varmuuskopioden oikeellisuus ja tehdä niistä uudempaan mediaan kopiot. Pitävän systeemin aikaansaaminen on varmasti vaatvaa, jos haluaa datan säilyvän tulevienkin sukupolvien käytössä.

        Sinulla menee varmuuskopiointi ja arkistointi sekaisin. Varmuuskopio on kopio aktiivisesti käytössä olevasta datasta. Sen ikää ei tarvitse mitata vuosikymmenissä. Tekniikka vaihtuu koko ajan ja varmuuskopiot sitä myötä. Minun tällä hetkellä vanhin varmuuskopio on muutaman vuoden vanha. Arkistoinnissakin kannattaa miettiä onko mielekästä tallentaa vuosikymmeniksi johonkin kaappiin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe