Itseäni kiinnostaa alanvaihto rakennusalalta tuohon metsäkoneenkuljettaja-hommaan. Onko sitä mahdollista tehdä tuntilaskutuksena omalla toiminimellä ja millaista hintaa siitä on mahdollista saada? Mikä olis läpituntilaskutuksen hinta? 25 eur tunti plus alv? Onko utopiaa? :)
Olen tosi kova tekemään töitä eikä 250 tuntii kuukaudessa ole ongelma.
Olen 30v mies ja pohjalla ylioppilastutkinto ja merkonomin (perse)paperit..
Metsäkoneenkuljettaja ja toiminimi
11
2232
Vastaukset
- etsi muuta
Unohda ei siellä pärjää laskutaidoilla on näitä alalla nähty tarpeeksi
- Alanvaihto
Olen käytännön ja tekniikan mies.. Kova tekemään töitä.
Millaista tuntiveloitusta maksetaan? - edullinen veloitus
Alanvaihto kirjoitti:
Olen käytännön ja tekniikan mies.. Kova tekemään töitä.
Millaista tuntiveloitusta maksetaan?Jos et ole aivan kädetön selviät maksamalla mulle 10 e tunnissa, jos hajotat konetta maksat päälle myös korjauksen ja osat.
- Kysyn vaan !
Alanvaihto kirjoitti:
Olen käytännön ja tekniikan mies.. Kova tekemään töitä.
Millaista tuntiveloitusta maksetaan?Missä olitte, kun järkeä jaettiin.
- SuomiNousuun
Jos alat yrittäjäksi, niin pitää olla oma kone. Verottaja ei hyväksy että myyt pelkkää vapaa-aikaasi, vaan katsoo palkkatyöläiseksi.
- kokeile ensi lainak.
Joo, ala vaan kuskiksi . Varmasti et ole sen kädettömämpi kuin eräskin ns.
ammattilainen, jonka palkkasin kerran tuntitöinä metsälaikutukseen.
Tyhjäkäynnillä "päästeli" isolla koneella ja osasi hommansa. Nimittäin
laskunkirjoituksen, ei muuta.
Kaikista ei vaan ole koneen puikkoihin vaikka kuinka mieli tekisi.- katso peiliin
Ei kai kukaan niin tyhmä ole että tekee tuntisopimuksen ilman koeaikaa???
- ei olekaan
katso peiliin kirjoitti:
Ei kai kukaan niin tyhmä ole että tekee tuntisopimuksen ilman koeaikaa???
Juu , vajaan päivänhän se pesti kesti.
- Kfkfnfb
Kertokaa nyt hieman konkreettisia alvittomia tuntihintoja. Kuinka kauan koulutus kestää?
- Älä hyvämie motoyrit
Usein koneyrittäjät, kuorma-autoilijat ym. vastaavat eivät ole mitään oikeita, yrittäjiä vaan pikemminkin yritysten velkavankeudessa olevia torppareita. Kannattaa miettiä tarkkaan ettei joudu päämiehen manipuloimana elämään loppuiäksi löysässä hirressä. Ajat ja palkkiot tuskin ovat nousussa.
Ulkoistaminen, (alihankkijan käyttö) alkoi jo 1950 luvulla. 1970 Kesko ulkoisti jakelukuljetuksia, omia oli sen verran pitkään että osattiin hyvin tietää mitä omakalusto kuljettajineen maksaa. Kuljetusala on muutenkin melko alipalkattua.
Metsäkoneen kuljettajat:
Jos teistä tuntuu joskus, että teidän työnantaja ei ole reilu eikä maksa riittävästi tai sopimusten mukaan. Saattaa olla, että hän ei pysty. Tai sitten hän noudattaa hiearkista sanelupolitiikkaa.
- onko tilanne pysyvä?
- onko muista mahdollisuuksia?
- riittääkö töitä enää alalla kauaa?
Yrittäjäksi ryhtyminen vaatii osaamista ja kolmannen osapuolen asiantuntijan
Älä hyvämies ala motoyritttäjäksi ala on huonio ja huononeen edelleen- Monet tekijät vaikut
valinnan monen tekijöiden summa
Kuljetusalan yrittäjien välinen kilpailu.
Se kilpailu on kovinta siellä henkilö eli linja-autopuolella ja niissäkin vain pitkänlinjan yhtiöissä. Siellä se on kovin epätervettä. Tavarakuljetuksissakin yrittäjät eivät ole kovin ”fiksuja” ja osa yrittäjistä myy palveluja liian alhaisilla hinnoilla. Mutta yritysten välillä ei ole kilpailu erityisen kovaa, se on joskus ollut paljon kovempaa.
Kuljetusalassa on puolensa. Käsittääkseni Motokuskit helpommalla pääsee. Autokuljetuksissa saa halutessaan vaihtelua. Ajaa pientä tai isoa autoa, kappaletavaraa, konttiperiä, säiliöautoa, lyhyttä tai pitkää linjaa. Jakelua/poiminta tai pitkää runkokuljetus linjaa. Erikoiskuljetukset esim. ADR-kuljetus. Koti- tai ulkomaan linjaa. Haasteita ovat: runsaat liikennevirrat, kiire ja tiukat aikataulut, ongelmat jakopaikoissa, yksintyöskentely, ryöstövaara, väkivalta ja matkustajien taholta. Työn raskaus ja pienet tapaturmat lastauksissa ja purkuhommissa. Työnkuormitus ei ole tasainen.
Kuljetusalalla on töitä, taantuma ei iske koskaan sinne kuin teollisuuteen tai esim. autokauppaan. johtuu siitä että lähetysten määrä ei niinkään laske, mutta lähetyksen koko laskee. Työt vähenee siksi vain vähän. Kuorma-autopuolelta poistuu paljon kuljettajia siis eläköityy ja nuorilla ei ole C-kortti halukkuutta kuin ennen. Tulevaisuudessa kuljettajista on pulaa, ja se tietää myös että aina ei taulukkopalkalla kuskeja saada.
Virallisesti raskaan ajoneuvon kuljettajille on n. 100 paikka avoinna. Hiljaisessa haussa varmaan 200-300 paikkaa.
Mopo- (paku) kuskien ja taksipaikkoja katsonut.
Töitä on paljon varmemmin ja jatkuvuus parempi kuin moto-miehillä. En usko että autoja kulkee merkittävästi ilman kuljettajaa teillämme ennen v. 2030.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279