HEI!
MITEN ALOITAN KOTISIVUJEN TEON?KÄYTÄN MICROSOFTIN INTERNET EXPLORERIA JA WORDPAD:IA? YKSITYISKOHTAISIA OHJEITA,JOS MAHDOLLISTA,TARVITAAN.
kotisivujen teko
7
928
Vastaukset
Aloita hankkimalla hyvä kirja, tai ainakin lukemalla aihetta käsitteleviä verkkosivuja. Tässä yksi tekemäni ohje pika-aloitukseen:
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/www/pika.html- Antikonkari
Tein perussivut ja "Lehtorin" mukaan ne ovat ihan OK, mutta tekisi mieli oppia perusteet alusta alkaen hyvin. Mikäköhän olisi tähän sopiva kirja?
- Petsku
Antikonkari kirjoitti:
Tein perussivut ja "Lehtorin" mukaan ne ovat ihan OK, mutta tekisi mieli oppia perusteet alusta alkaen hyvin. Mikäköhän olisi tähän sopiva kirja?
ööö miks yleensä rupesit koodaamaan käsin? Siis onhan se hyvä tietää mitä koodi tarkoittaa, mutta aika hidasta puuhaa näpytellä tägejä notepadiin. Esim netscapen mukana tulee composer millä on aika vaivatonta tehdä sivut sukkelasti ja antaa vielä mahdollisuuden muokata koodia tai vaikka lisäillä vähän javaa joukkoon. Mä tein muksuille saitin muutamassa tunnissa osoitteeseen http://www.freewebs.com/olgakiik/ koko jöötin budjetti nolla euroa.
- Töppö
Petsku kirjoitti:
ööö miks yleensä rupesit koodaamaan käsin? Siis onhan se hyvä tietää mitä koodi tarkoittaa, mutta aika hidasta puuhaa näpytellä tägejä notepadiin. Esim netscapen mukana tulee composer millä on aika vaivatonta tehdä sivut sukkelasti ja antaa vielä mahdollisuuden muokata koodia tai vaikka lisäillä vähän javaa joukkoon. Mä tein muksuille saitin muutamassa tunnissa osoitteeseen http://www.freewebs.com/olgakiik/ koko jöötin budjetti nolla euroa.
Varmasti ihan tarkoituksensa ajavat sivut ja koiratkin on nättejä (ainakin tuolla olevat yksilöt) mutta vähän ehkä sunkin kannattais säädellä sitä koodia.
Minkä merkillisen syyn takia siellä koodin loppupuolella on tuollainen pätkä: - Petsku
Töppö kirjoitti:
Varmasti ihan tarkoituksensa ajavat sivut ja koiratkin on nättejä (ainakin tuolla olevat yksilöt) mutta vähän ehkä sunkin kannattais säädellä sitä koodia.
Minkä merkillisen syyn takia siellä koodin loppupuolella on tuollainen pätkä:Laitoin sen pakollisen bannerin alas tollei helposti br:llä. Helppo tapa ja ei tartte kikkailla enempää. Saitti ei pelitä ilman mainosta.
- Tõppõ
Petsku kirjoitti:
Laitoin sen pakollisen bannerin alas tollei helposti br:llä. Helppo tapa ja ei tartte kikkailla enempää. Saitti ei pelitä ilman mainosta.
Se mainos ei häiritsisi minua yhtään jos se olisi siististi sivun alareunassa mutta kun sivulla on vierityspalkit niin pitäähän sitä katsoa mitä siellä alhaalla on.
Silloin häiritsee kun turhaa vierittelee sivuja.
- koodia
Täältä voit hakea vähän koodivinkkejä ja kopioida niitä suoraan. http://www.w3schools.com/htmldom/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416