Olen osatyökyv.eläkkeellä ja hakisin sairauslomaa, tuleeko hylky

Olen lopussa : ((

Kipujen vuoksi valvottuja öitä, itkua ja parkua. Koti jäänyt hoitamatta, en jaksa hoitaa itseänikään ja en pärjää töissä.
Työnantajalle tulee maksuja jos pääsisin täydelle eläkkeelle, joten katsovat läpisormien työssä pärjäämistäni, sillä se tulee heille paljon edullisemmaksi, kun olen jo kolmen vuoden kuluttua eläkeiässä.
Nyt en vaan enää mitenkään tahdo jaksaa, eikä se mitään jos en muuten pärjää , mutta nuo kivut. Ja kipujen vuoksi ei ole oikeutta päästä täydelle eläkkeelle : ((
Entä jos lääkäri määräisi sairauslomaa, vai määräisikö kun aina sekin kait kiristyy ja entä sitten KELA hylkäisikö sairauspäivärahaoikeuden ? Kun on tuota nivelvaivaa, nivelrikkoa ja kamalia kipuja, Mutta kun sanovat ettei kivusta saa eläkettä, niin miten sairauspäivärahaa?
Jos en saa pidempää sairauslomaa ja sairauspäivärahaa, niin en tiedä miten kestää : ((

8

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies itkee : ((

Olisin sairausloman tarpeessa ja sitä kautta valmis eläkkeelle. Olen ikäni tehnyt töitä, ollut ahkera ja monesti kieltäytynyt monista tarjotuista sairauslomista, mutta nyt on sietokykyni tullut tiensä päähän, ja nyt olisin valmis sairauslomalle ja sitämyöten täydelle eläkkeelle.

• kokenut3

Ei muuta, kuyin rohkeasti hakemaan eläkettä. Hyvä lääkäri, oma perusteellinen kertomus onglemista, joita on päivittäin ja ennnekaikkea vakuutat lääkärin siitä, että psyykkisesti et enää jaksa.

Ja kun tulee hylky, menettele niinkuin eräs tuttavani. Haastoi
      eläkelaitoksen oikeuteen.Eläkelaitos ei tullut oikeuteen vaan pyörsi kieltävän päätöksen ja antoi eläkkeen.

• Marja54

Kannustaisin sinua kokeilemaan uudehkoa ainetta, kollageenihydrolysaattia, nivelrikkokipujen hoidossa. Suomessa markkinoilla mm. UltraColl, Collagen active ja FinCollagen active, joista jälkimmäinen on edullisin.

• .18.

Kivusta ei pääse eläkkeelle mutta esim. nivelrikolla voi päästä eläkkeelle. Tarvitset siis tutkimukset ja diagnoosin. Jos olet erittäin lähellä normaalia eläkeikää niin eläkepaperit voi olla läpihuutojuttu.

• Olen lopussa : (

Olen ollut niin huonossa kunnossa, etten ole kyennyt vastaamaan ja kiitämään.
        Kipujen vuoksi olen ollut petipotilaana, en ole kyennyt edes telkkaria katsomaan.
        Kyllä tämä voimille käy. Nyt olen pakonsanelemana sairauslomalla ja vielä kela ei ole tekeytynyt hankalaksi.
        Mitkään kipulääkkeet ei auta ja yötkin suurelta osin valvon niiden vuoksi.

• Niin se toimii
        Olen lopussa : ( kirjoitti:

Olen ollut niin huonossa kunnossa, etten ole kyennyt vastaamaan ja kiitämään.
        Kipujen vuoksi olen ollut petipotilaana, en ole kyennyt edes telkkaria katsomaan.
        Kyllä tämä voimille käy. Nyt olen pakonsanelemana sairauslomalla ja vielä kela ei ole tekeytynyt hankalaksi.
        Mitkään kipulääkkeet ei auta ja yötkin suurelta osin valvon niiden vuoksi.

Todista se lääkärille, kelalle ja eläkelaitokselle. Siinä onkin tekemistä, sillä siinä hyvä syy olla myöntämättä etuuksia, olla uskomatta potilasta.

• naurettavalaitos

Kela tekee sinusta terveen ja moniammatillinen ryhmä nyökyttelee kelan suuntaan ja sanoo että olet kykenevä vaikka mihin hommaan.

• tsiisus

Minä en nyt ymmärrä miksi et hakisi sairauslomaa,itse olen osatyökyv.eläkkeellä ja yötön ja jäin ainakin kk pituiselle sairauslomalle, ei kannatta sitä työnantajaa miettiä,ne ei kuule meikeläisistä vlitä tuon taivaallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1526
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1166
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      223
      1146
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      257
      997
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      959
    6. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      940
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      923
    8. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      869
    9. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      71
      777
    10. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      32
      758
    Aihe