Olen osatyökyv.eläkkeellä ja hakisin sairauslomaa, tuleeko hylky

Olen lopussa : ((

Kipujen vuoksi valvottuja öitä, itkua ja parkua. Koti jäänyt hoitamatta, en jaksa hoitaa itseänikään ja en pärjää töissä.
Työnantajalle tulee maksuja jos pääsisin täydelle eläkkeelle, joten katsovat läpisormien työssä pärjäämistäni, sillä se tulee heille paljon edullisemmaksi, kun olen jo kolmen vuoden kuluttua eläkeiässä.
Nyt en vaan enää mitenkään tahdo jaksaa, eikä se mitään jos en muuten pärjää , mutta nuo kivut. Ja kipujen vuoksi ei ole oikeutta päästä täydelle eläkkeelle : ((
Entä jos lääkäri määräisi sairauslomaa, vai määräisikö kun aina sekin kait kiristyy ja entä sitten KELA hylkäisikö sairauspäivärahaoikeuden ? Kun on tuota nivelvaivaa, nivelrikkoa ja kamalia kipuja, Mutta kun sanovat ettei kivusta saa eläkettä, niin miten sairauspäivärahaa?
Jos en saa pidempää sairauslomaa ja sairauspäivärahaa, niin en tiedä miten kestää : ((

8

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies itkee : ((

      Olisin sairausloman tarpeessa ja sitä kautta valmis eläkkeelle. Olen ikäni tehnyt töitä, ollut ahkera ja monesti kieltäytynyt monista tarjotuista sairauslomista, mutta nyt on sietokykyni tullut tiensä päähän, ja nyt olisin valmis sairauslomalle ja sitämyöten täydelle eläkkeelle.

    • kokenut3

      Ei muuta, kuyin rohkeasti hakemaan eläkettä. Hyvä lääkäri, oma perusteellinen kertomus onglemista, joita on päivittäin ja ennnekaikkea vakuutat lääkärin siitä, että psyykkisesti et enää jaksa.

      Ja kun tulee hylky, menettele niinkuin eräs tuttavani. Haastoi
      eläkelaitoksen oikeuteen.Eläkelaitos ei tullut oikeuteen vaan pyörsi kieltävän päätöksen ja antoi eläkkeen.

    • Marja54

      Kannustaisin sinua kokeilemaan uudehkoa ainetta, kollageenihydrolysaattia, nivelrikkokipujen hoidossa. Suomessa markkinoilla mm. UltraColl, Collagen active ja FinCollagen active, joista jälkimmäinen on edullisin.

    • .18.

      Kivusta ei pääse eläkkeelle mutta esim. nivelrikolla voi päästä eläkkeelle. Tarvitset siis tutkimukset ja diagnoosin. Jos olet erittäin lähellä normaalia eläkeikää niin eläkepaperit voi olla läpihuutojuttu.

      • Olen lopussa : (

        Olen ollut niin huonossa kunnossa, etten ole kyennyt vastaamaan ja kiitämään.
        Kipujen vuoksi olen ollut petipotilaana, en ole kyennyt edes telkkaria katsomaan.
        Kyllä tämä voimille käy. Nyt olen pakonsanelemana sairauslomalla ja vielä kela ei ole tekeytynyt hankalaksi.
        Mitkään kipulääkkeet ei auta ja yötkin suurelta osin valvon niiden vuoksi.


      • Niin se toimii
        Olen lopussa : ( kirjoitti:

        Olen ollut niin huonossa kunnossa, etten ole kyennyt vastaamaan ja kiitämään.
        Kipujen vuoksi olen ollut petipotilaana, en ole kyennyt edes telkkaria katsomaan.
        Kyllä tämä voimille käy. Nyt olen pakonsanelemana sairauslomalla ja vielä kela ei ole tekeytynyt hankalaksi.
        Mitkään kipulääkkeet ei auta ja yötkin suurelta osin valvon niiden vuoksi.

        Todista se lääkärille, kelalle ja eläkelaitokselle. Siinä onkin tekemistä, sillä siinä hyvä syy olla myöntämättä etuuksia, olla uskomatta potilasta.


    • naurettavalaitos

      Kela tekee sinusta terveen ja moniammatillinen ryhmä nyökyttelee kelan suuntaan ja sanoo että olet kykenevä vaikka mihin hommaan.

    • tsiisus

      Minä en nyt ymmärrä miksi et hakisi sairauslomaa,itse olen osatyökyv.eläkkeellä ja yötön ja jäin ainakin kk pituiselle sairauslomalle, ei kannatta sitä työnantajaa miettiä,ne ei kuule meikeläisistä vlitä tuon taivaallista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe