Kun muuttaa

Vähän hirvittää

Eli olen vaihtamassa paikkakuntaa ja koira muuttaa luonnollisesti kanssani.
Miten vai tarvisiko jotain ottaa huomioon koiran kannalta?
Sopeutuuko koirat hyvin uuteen kotiin ja ympäristöön?
Joskus kun ollaan oltu kyläilemässä niin koira on vaikuttanut ahdistuneelta.
Ulkoilu vieraassa ympäristössä saa koiran käyttäytymään huonosti lenkillä.

8

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiran vaisto

      Ole tyyni äläkä huomioi koiran ahdistuneisuutta. Ole kuin mitään kummaa ei olisikaan.

    • fargot

      En usko,että koira ahdistuu muutosta. Ainakin meillä koirat on olleet ihan kotonaan siellä missä minäkin olen. Kuitenkin samat omat tavarat ja tuoksut seuraavat mukana uuteen asuntoon.
      Joskus voi tietysti tulla ongelmia jos muuttaa omakotitalosta kerrostaloon,kun koira ei ole tottunut talon ääniin.

    • Muuton aikaan kannattaa satsata koiraan normaalia enemmän, ulkoilua, koulutusta, puruluita ja -leluja sisällä, jottei koira kehitä uudessa paikassa turhia käytöshäiriöitä.

    • ei mitään ongelmaa

      Me vain muutettiin, lenkki-ja ruokarytmi säilyi sen ajan samana, ei siitä mitään numeroa tehty, itse asiassa koira tottui nopeiten uuteen asunton, ehkä siksi että "hänen" perheensä oli edelleen sama, huonekalut oli samat, koiran tavarat oli samat jne. Koira ei ole paikkasidonnainen vaan "lauma" sidonnainen, eli ihmiset ja eläimet on se juttu, vaikka kadulle muuttaisi.

      • isoa vääntöä

        Olisipa meilläkin ollut samoin :D

        Mutta koiran "perhe" hajosi (muutin opiskelemaan), kämppä oli paljon pienempi kuin aiemmin asuttamani omakotitalo, omaa pihaa ei ollut lainkaan ja tuntemattomien ihmisten ääniä joutuu kuuntelemaan joka päivä ohuiden seinien lävitse (eikä niihin saanut silti reagoida...). Siinä oli paljon opeteltavaa :P

        Siinä vaadittiin vähän enemmän hommia, mutta homma onnistui loppujen lopuksi oikein mainiosti.


    • koiramuuttaaa

      minä uskon, että kun et tee asiasta mitään suurta numeroa niin kaikki menee hyvin, mekin olemme kolmen koiramme kanssa muuttaneet kaksi kertaa, ensin kerrostalosta kerrostaloon ja nyt toiselle paikkakunnalle omakotitaloon. En ole huomannut mitään erikoista asuinpaikan vaihdossa, mitä nyt sen että koirat viihtyvät paremmin omakotitalossa. :)

      • ok-talossa

        Saman huomasin minä.Kun muutettiin rivarista maalle.Nyt ulkoilee vapaasti, se ainut ero.Lenkitetään silti niinkuin ennenkin.Mutta koira viihtyy vapaana pihassa seurassamme hyvin ja iloitsee siitä selkeästi.Riemulaukat ympäri pihaa paljastavat että viihtyy:)


    • hyvin sujuu

      Tottuu kyllä.Koiralle riittää että samat omistajat paikalla ja samat tavat.Tottuuhan koira uusiin omistajiinkin....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe