Huomasin, nyt kun liukkaat on tulleet, että luiston esto ei toimi. Kyseessä siis -03 1.8 Wagon, jossa sellainen business pack luistonestolla, ESP, 2*aut.A/C ja Cruise.
Lähtiessä seisaalta liukkaahkolla tiellä renkaat alkaa sutimaan ja luistoneston valovilkkuu mittaristossa. Oppaan mukaan silloin luistoneston pitäisi toimia ja esim. moottorin alentaa kierroksia. Kuitenkin renkaat vinkuu aivan viimosta päivää. Tätä ei voi kytkeä pois joten se on koko ajan päällä - tai sitten unohdettu kytkeä ja kun ei kytkintä ole niin ei voi myöskään kytkeä päälle ;)
Vectra C luistonesto
9
4600
Vastaukset
- jal
... ja kyllä luistonesto toimii! Oletko ennen ajanut Opelilla, jossa on toi uusi TCS Plus -luistonesto (jota ei siis saa kytkettyä pois)???
Itselläni oli myös aiemmin Meriva 1.8 vastaavalla luistonestolla ja siinä, kuten uudessa Vectrassani, se toimi loistavasti. Toiminta on kutakuinkin seuraava:
1. Normaalissa ajossa ja rauhallisessa liikkellelähdössä renkaat eivät juurikaan sudi vaan TCS puuttuu heti peliin.
2. Kaasua hieman voimakkaammin apinaessa renkaat saa sutimaan hieman.
3. Painettaessa kaasu nopeasti pohjaan renkaat sutii kuin TCS:ää ei olisi lainkaan!
Huom! Kaikissa edellä mainituissa tilanteissa TCS-valo vilkkuu!
Eli järjestelmään on rakennettu jonkinasteinen "äly", joka tarkkailee kuljettajan ajotapaa ja mukautuu sen mukaan. Tämä mahdollistaa sen, ettei autoa ei sammu esim jyrkkään luistavaan ylämäkeen ajaessa, vaikka luistonestoa ei saakaan poiskytkettyä.
Muuten ainakin 2.2 GTS:ssä on mahdollisuus luistoneston ja ajonvakautuksen poiskytkentään ;-)- Janne
Tosiaan en ole ajanut TCS varusteisella opelilla ennen tätä.Tuo selitys kuulostaa aika järkeensäkäypältä, joten pitää opetella käyttämään sitä.
Tuohan siis vaikuttaa siltä, että siinä on 'lennossa poiskytkentä', ettei jää johonkin pahaan paikkaan jumiin.
Kiitokset ajo-opetuksesta ;) - eka
...muuten itse katsellut tuota 1,8 Merivaa, millaiset kokemukset sinulla? Ajoin pikaisesti 1.6 ja esim. moottoritie nopeuksissa (n.120 kmh) koneen ääni tuntui hiukka kovalle (taisi kierrokset n. 3800, 5 v.).Kaupungissa ajotuntuma hieno.
- VectraC
Janne kirjoitti:
Tosiaan en ole ajanut TCS varusteisella opelilla ennen tätä.Tuo selitys kuulostaa aika järkeensäkäypältä, joten pitää opetella käyttämään sitä.
Tuohan siis vaikuttaa siltä, että siinä on 'lennossa poiskytkentä', ettei jää johonkin pahaan paikkaan jumiin.
Kiitokset ajo-opetuksesta ;)Hei,
minullakin on C-Wagon 1.8 Bussiness Line.
TCS Plus toimii myöskin em. tavalla, eli niin kuin "älykkään" järjestelmän pitääkin toimia.
Kokeilepa kääntää renkaat vinoon liikkeellelähdössä... TCS Plus puuttuu peliin heti - ei anna sutia "ollenkaan". Eli toiminta muuttuu myös renkaiden asennon mukaan. - Janne
VectraC kirjoitti:
Hei,
minullakin on C-Wagon 1.8 Bussiness Line.
TCS Plus toimii myöskin em. tavalla, eli niin kuin "älykkään" järjestelmän pitääkin toimia.
Kokeilepa kääntää renkaat vinoon liikkeellelähdössä... TCS Plus puuttuu peliin heti - ei anna sutia "ollenkaan". Eli toiminta muuttuu myös renkaiden asennon mukaan.Tämä tuli syys-kostella kelillä esiin ensimmäisen kerran: lähdin risteyksestä renkaat vasemmalle käännettynä ja renkaat suti tosi paljon. Tosin kaasuakin oli pelissä reippaasti..
No, kokeilen nyt kun tänne HKI seudullekin on tullut lunta, miten ne kitkat alkaa sutimaan/luistonesto toimimaan. Sitten sen näkee todenteolla.
Janne - jal
eka kirjoitti:
...muuten itse katsellut tuota 1,8 Merivaa, millaiset kokemukset sinulla? Ajoin pikaisesti 1.6 ja esim. moottoritie nopeuksissa (n.120 kmh) koneen ääni tuntui hiukka kovalle (taisi kierrokset n. 3800, 5 v.).Kaupungissa ajotuntuma hieno.
Joo... Hieno pelihän tuo Meriva oli. Mulla oli tosiaan 1.8 Enjoy metalliväri kuljettajan paketti (vakionop.säädin, keskikyynärnoja, nahkaratti) tummat takaosan lasit jne.
Pidin vähän yli vuoden ja 21 tkm. Uudesta asti siis oli mulla.
Kaupunkiajossa loistava. Etenkin muuntuva tehostus ohjauksessa tekee autosta todella kevyen ajettavan. Vaimokin tykkäsi ;-)
Tuota moottorin meluahan on hieman lehdissäkin kritisoitu. Se johtuu hieman turhan tiheästä perävälityksestä, joka on mitoitettu lähinnä tehottomimman 1.6-koneen mukaan. Kierrokset tosiaan nousee maantieajossa hieman liian korkeaksi. Melun lisäksi tämä lisää polttoainekulutusta. Ennen Merivaa mulla oli 1.6 (100 hv) farkku Astra ja se oli kyllä huomatavasti pihimpi bensalle. Nykyinen Vectrani tuntuu menevän pienemmällä kuin tuo Meriva.
Lisäksi tila-autossa pitää muistaa, että maantieajossa, etenkin kovalla tuulella, meno tuntuu vaappuvammalta kuin "normaalissa" autossa. Tämä johtuu oikeastaan siitä, että siinä istutaan korkeammalla. Meriva ei myöskään ole kovin urheilullinen, mutta 1.8 koneella kyllä kerkeää hyvin...
Takapenkkien mekanismi ihastutti minua autoa ostaessa, mutta todella vähän sitä muunneltavuutta tuli loppujen lopuksi tarvittua. Tavaratilan ahtaus alkoi pidemmän oäälle nyppimään. Varsinkin ensimmäisellä kunnon kesälomareissulla 4-henkisen perheen voimin. - eka
jal kirjoitti:
Joo... Hieno pelihän tuo Meriva oli. Mulla oli tosiaan 1.8 Enjoy metalliväri kuljettajan paketti (vakionop.säädin, keskikyynärnoja, nahkaratti) tummat takaosan lasit jne.
Pidin vähän yli vuoden ja 21 tkm. Uudesta asti siis oli mulla.
Kaupunkiajossa loistava. Etenkin muuntuva tehostus ohjauksessa tekee autosta todella kevyen ajettavan. Vaimokin tykkäsi ;-)
Tuota moottorin meluahan on hieman lehdissäkin kritisoitu. Se johtuu hieman turhan tiheästä perävälityksestä, joka on mitoitettu lähinnä tehottomimman 1.6-koneen mukaan. Kierrokset tosiaan nousee maantieajossa hieman liian korkeaksi. Melun lisäksi tämä lisää polttoainekulutusta. Ennen Merivaa mulla oli 1.6 (100 hv) farkku Astra ja se oli kyllä huomatavasti pihimpi bensalle. Nykyinen Vectrani tuntuu menevän pienemmällä kuin tuo Meriva.
Lisäksi tila-autossa pitää muistaa, että maantieajossa, etenkin kovalla tuulella, meno tuntuu vaappuvammalta kuin "normaalissa" autossa. Tämä johtuu oikeastaan siitä, että siinä istutaan korkeammalla. Meriva ei myöskään ole kovin urheilullinen, mutta 1.8 koneella kyllä kerkeää hyvin...
Takapenkkien mekanismi ihastutti minua autoa ostaessa, mutta todella vähän sitä muunneltavuutta tuli loppujen lopuksi tarvittua. Tavaratilan ahtaus alkoi pidemmän oäälle nyppimään. Varsinkin ensimmäisellä kunnon kesälomareissulla 4-henkisen perheen voimin.Kiitokset hyvistä kommenteista. Tällä hetkellä 2.0 Astra, joten tuo polttoaine kulutus mennee aika samoihin. Jos emme muuta keksi, kuin tuo maantiemelu niin "pahalta" näyttää :-))...kun tuota kaupunkiajoakin enimmäkseen
- saam
2.2 C Vectralla kokeilin eilen liukkaalla kaasuttaa. Vaikka pitää kaasua esim. kakkos vaihteella pohjassa niin systeemi ei anna koneen kiertää juuri yli 3000 k/min. Kun lähtee paikaltaan vähän ylimmääräisesti kaasuttaen jäällä liikkeelle niin silloin jarrut "rutisee" elikkä jarruttaa sutivaa pyörää.
- Zafirassa oli kamala
Joo uudessa Vectrassani on ok luistonesto, Zafiran sai hyytymään pienellekkin nyppylälle kun luistonesto esti täysin etenemisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734416- 332511
- 402324
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211815Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401672Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251552- 811536
- 1491346
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221243Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901145