Riistakeskus rajoittaa turhaan

Ryynäsen Topi

Miksi meitä metsästäjiä aina sorretaan ja kielletään harrastamasta täysillä miehistä harrastustamme? Riistakeskuksen roistot vaan sisäpiirissään kekkuloivat ja ihan kiusallaan laativat turhia metson ja teeren pyyntirajoituksia. Nythän kyseisiä lintuja on paljion metsissämme. Onhan niitä paljon kun niitä ei saa metsästää ja ne lisääntyvät koko ajan. Silti aina vaan rajoitetaan enemmän. Metso- ja teeriliha on hyvää ja terveellistä ravintoa. Siinä on paljon proteiinia ja vitamiineja. Nyt kuitenkin riistakeskus tekee mahdollisimman vaikeaksi kansalaisten saada herkutella tuolla laatulihalla. Tässä ei ole mitään järkeä ja minä aionkin järjestää mielenosoituksen riistakeskusta vastaan. Minun mielestä, jos kerran riistalintuja on metsissämme huomattavan paljon, niin kansalaisella, joka niitä haluaa metsästää ja syödä, tulisi olla täysi oikeus näin myös tehdä. Ja minä tiedän minkä verran niitä lintuja on. Minä olen poikien kanssa paljon metsissä samoillut ja laskeskellut lintumääriä. Kyllä ne riistakeskuksessakin tietävät, että lintuja on, mutta kun ne kiusallaan härnäävät meitä metsästäjiä. Aina silloin tällöin joitakin kaatolupia myönnetään, mutta tämä on vain rekvisiittaa ja harhauttamista. Oikeasti lupia tulisi myöntää huomattavan paljon enemmän silti lintukannan häriintymättä. Nyt meillä metsien miehillä tulisikin puhaltaa yhteen hiileen ja vetää yhtä köyttä. Nyt veljet, osallistukaa järjestämääni mielenosoitukseen ja kaadetaan yhdessä nykyinen riistakeskus ja järjestetään sinne omat miehemme töihin. Silloin saadaan tähän touhuun jotain järkeä. Ilmoittelen kohtapuolin mielenosoituksen ajan ja paikan. Ottakaa perheenne ja ystävänne mukaan. Mitä enemmän meitä on, sitä vahvempia me olemme!

9

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jahimees

      Ja mikä on oikean Ryynäsen vastine provoon? :D

      • Ryynäsen Topi

        Mikä ihmeen provo??? Jos olet jonkin sortin jahtimies, niin eikö avauksessani muka ole järkeä? Taidat ollakin ituhippi ja puunhalaaja.


    • Maltti-Valtti

      Jos kaikilla muillakin metsästyksen harrastajilla olisi samat kriteerit kestävästä metsästyksestä, kuin Topilla, niin nekin viimmeiset linnut olisi ammuttu aikaa sitten. Uskallan väittää, että tämä vähäinen elossä oleva lintukanta on vain ja ainoastaa niiden metsästäjien ansiota, jotka viisaudessaan ovat pidättäytyneet ampumasta, vaikka olisi ollut tilaisuus.

      Julkiset kiitokset kaikille niille, jotka jätitte viisaudessanne ampumatta!
      Pyllistys ja pieraisu "Topille" ja kumppaneille, jotka itsekkäästi olette verottaneet sitä vähäistä kanalintukantaamme! Eikö edes hävetä kerskailla omalla ahneudella?

      • Ryynäsen Topi

        Täytä sinä vaan pakastimesi kalapuikoilla ja kaupan jauhelihalla. Jääpähän meille metsästäjille enemmän teeri- ja metsolihaa. Kyllä se on ihan eri ruokaa kuin kaupan valmis makaronilaatikko. Ja kyllä niitä lintuja siellä metsässä on ammuttavaksi asti, pakastimeni ei olekaan vielä täynnä joten onneksi lintuja on ja paljon. Riistakeskuksen touhuihin tässä järkeä pitäisi saada. Ituhippi luonnonsuojelijoita koko sakki.


      • piruako märiset ?
        Ryynäsen Topi kirjoitti:

        Täytä sinä vaan pakastimesi kalapuikoilla ja kaupan jauhelihalla. Jääpähän meille metsästäjille enemmän teeri- ja metsolihaa. Kyllä se on ihan eri ruokaa kuin kaupan valmis makaronilaatikko. Ja kyllä niitä lintuja siellä metsässä on ammuttavaksi asti, pakastimeni ei olekaan vielä täynnä joten onneksi lintuja on ja paljon. Riistakeskuksen touhuihin tässä järkeä pitäisi saada. Ituhippi luonnonsuojelijoita koko sakki.

        olet vähän joka asiaan suuna päänä mukamas viisaitasi huutelemassa mutta nyt näillä parilla viimeisimmällä kannanotollasi olet paljastanut itsekkään, typerän ja metsästyksen kestävän käytön periaatteesta paskat välittävän ääliön itsessäsi.


      • Ryynäsen Topi
        piruako märiset ? kirjoitti:

        olet vähän joka asiaan suuna päänä mukamas viisaitasi huutelemassa mutta nyt näillä parilla viimeisimmällä kannanotollasi olet paljastanut itsekkään, typerän ja metsästyksen kestävän käytön periaatteesta paskat välittävän ääliön itsessäsi.

        Jos minä täytän pakastimeni riistalinnulla, niin ei siitä Suomen linnut lopu. Minulla on laillinen ase ja metsästystutkinto suoritettuna, joten minulla on täysi oikeus ampua metsoja ja teeriä ravinnokseni. Ammun kyllä pyitäkin. Ja löytyy multa hirvilihaa ja jänistäkin pakkasesta, puhumattakaan lukuisista sorsista. Ei mulla paljo tarvi lihoja kaupasta ostella. Ethän vaan ole kateellinen lihoistani? Esimerkiksi jäniksiäkin on jo liikaa metsissämme. Niitä kyllä joutaa ja pitääkin ammuskella, samaten hirviä on ihan liikaa aiheuttamassa onnettomuuksia. Sorsiakin sikiää aina vaan lisää, vaikka kyllä me niitä poikien kanssa ammuskellaankin. Kyllä tässä maassa riistaa riittää. Kaikenmaailman metsähallitukset ja riistakeskukset tässä vaan puhuvat läpiä päähänsä asettavat turhia rajoituksia, valehtelijoita kaikki.


    • JYRKKÄ EI

      Ei taida Topia ja muita massa-ampujia koskea kiintiöt, joita myös asetetaan! Kysyn vaan?

      • Maltti-Valtti

        Eipä niin! ITSEKKYYS paistaa satojen kilometrien päähän. Jos toisilla on malttia ja ihan itse osaa päätellä nenäänsä pitemmälle, niin heti ollaan herjaamassa "ituhipiksi". Samaa metsästäjäkuntaa kuitenkin ollaan. Metsästyksessä ja metsästyksessä on suuria eroja. Mutta minkäs teet! Toisille on annettu lusikalla, toisille kapustalla, ja jos lusikalla on annettu, ei kapustalla voi pyytää!


      • Ryynäsen Topi
        Maltti-Valtti kirjoitti:

        Eipä niin! ITSEKKYYS paistaa satojen kilometrien päähän. Jos toisilla on malttia ja ihan itse osaa päätellä nenäänsä pitemmälle, niin heti ollaan herjaamassa "ituhipiksi". Samaa metsästäjäkuntaa kuitenkin ollaan. Metsästyksessä ja metsästyksessä on suuria eroja. Mutta minkäs teet! Toisille on annettu lusikalla, toisille kapustalla, ja jos lusikalla on annettu, ei kapustalla voi pyytää!

        Elähän yritäkään. Jos pullea teeri taikka metso on nokkasi eessä, niin varmasti täräytät sen hengiltä ja panet pakkaseen. Tai jos et näin tee, olet tyhmä ja ituhippi. Minä ainakin otan sen mikä minulle kuuluu ja jos minä satun ensimmäisenä linnun läheisyyteen, niin lintu löytyy pian minun pakastimestani. Miksi jättäisin linnun jonkin toisen ammuttavaksi? Sama kuin kävisin kaupasta ostamassa omilla rahoillani ruokaa ja veisin naapurille.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe