Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pfaff 7570 cretive

7570

Minulla on Pfaff creative, jolla olen ommellut 17 vuotta, mutta nyt on koneeseen tullut vika, paininlajka ei pysy alhaalla.
On muilla ollut samoja ongelmia? En haluaisi luopua tästä koneesta, silla siinä on niin monia hyviä ominaisuuksia.
Korjaa kertoi, ettei näin vanhaa mallia voi korjata, kun ei saa varaosia. Tosi asiassa ei edes tiedetä mistä ongelma johtuu, mitään jousta ei ole, niin kuin tavallisesti on, eli onko vika tietopuolella, jossain piirilevyssä.

5

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soprano69

      Moi, koneessa painintangon sisällä olevat rasvat kuivuneet ja jumittaa. Vie lähimpään kunnon huoltoon!!!! Mistäpäin mahdat olla voin kertoa alueesi huippuhuoltajan!!!

      • 7570

        Rasvauksessa ei voi olla vika, nimittäin se homma on tehty, kun koneesta etsittiin vikaa.
        Huoltoon olin yhteydessä, mutta heille koneeni oli liian vanha.


    • ekspfaff

      Kiinnostaa tietää mitkä tuon Paffin ominaisuudet ovat niin hyvät, että ei voisi vaihtaa toiseen merkkiin?

    • Minullakin on Pfaff creative (1473), jolla olen ommellut noin 30 vuotta. Ja, ha-haa, ompelen edelleen sen hyvien ominaisuuksien takia. (uudempi brodeeraava eri- merkkinen odottaa vielä, että jaksaisin joskus keskittyä siihen)

      Lonksahtaako se jalka kunnolla vapaalle, kun lasket sen alas, vai tuntuuko että liike jäisi vähän vajaaksi? Eli lukkiutuuko se ollenkaan alas?

      Jotenkin hämärästi muistelen, että Pfaffissani olisi joskus paininjalan tanko (tai sitten se oli neulavarren tanko, jompikumpi) luistanut väärään korkeusasentoon (liian paksun farkkusauman tms takia) ja käytin sen huollossa, mutta siitä on jo tosi kauan. (ja että seuraavan kerran olisin 'korjannut' sen itse - älä kysy miten, tiedän vasta kun seuraavan kerran ilmenee.)
      (Saumurissa pitää säätää muutaman vuoden välein - ehkä neulavartta, en muista - kun se nousee ja alkaa osua yläkanteen.)
      Jommassakummassa koneessa oli jossain hankalassa paikassa ruuvi mitä piti ihan hitusen löysätä säätöä varten ja kiristää sitten uudelleen.

      Eli voisiko ongelmasi olisi puhtaasti mekaaninen? Eikä tarvii mitään varaosia vaan hitusen säätöä?

      • 7570

        Kiitos viestistä.
        Mikä on parempaa Pfaffissa: ero tavallisen ompelukoneen ja Pfaffin ero on kuin ladan ja mersun.
        Kiinteä yläsyöttäjä tekeen ompelusta helppoa oli materiaali mitä tahansa. Napin painalluksella voit valita vauhdin, neulan asennon sivusuunnassa tai jääkö neula koneen pysähtyessä alas. Ompeleita hurja määrä, langan saa kätevästi neulaan pujottimella, paininjalkojen pika kiinnitys.
        Olen joutunut turvautumaan vanhaan koneeseeni ja silloin eron huomaa. Ompelin hyvin kapeaa saumaa ja helpompaa olisi ollut, jos neulaa olisi voinut siirtää sivusuunnassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1210
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe