Suomi

∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫

Naapureidemme "totuudet" ! ! !
Venäläinen ja ruotsalainen "totuus" on pakko laittaa sitaatti- merkkeihin,
sillä suomalaisten demonisointi on heillä mennyt veriin.

Suuri olisi halunsa käyttää hyväkseen kansaamme edelleen, samoin kuin viime vuosituhannella tekivät.

Alistivat, käyttivät sodissaan tykinruokana ja sortivat suomalaisia lähes koko viime vuosituhannen ajan!

Ja entäpäs nyt liittovaltio?
-------

3

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä se on?

      demonisoida = esittää kaikin tavoin kielteisessä valossa

    • Suomen kieli suuri !

      " Suomi on yksi maapallon suurista kielistä lähes millä vain mittarilla laskettuna. Puhujia on miljoonia, kielellä julkaistaan kaikenlaisia tekstejä niin perinteisesti painettuna kuin sähköisessäkin muodossa, kielemme elää maailman muutosten mukana ja koko yhteiskuntamme toimii suomeksi. Me voimme toteuttaa itseämme omalla kielellämme omassa maassamme rauhassa ja vapaasti.

      Maailmassa on kuudesta kahdeksaan tuhatta kieltä.
      Suurin osa niistä on huomattavasti suomea pienempiä.

      Neljällä viidesosalla kielistä on alle satatuhatta puhujaa. Niitä puhuu noin prosentti maailman väestöstä. Kieltä puhuvan ihmisen kannalta kyse ei edes ole absoluuttisesta koosta, vaan siitä, puhutaanko ympärillä omaa kieltä. Useimmat vähemmistökieletkin ovat tässä mielessä pieniä kieliä.

    • vähän YMMÄRRYSTÄ !

      Hiukan kaamoksesta, kylmyydestä ja pimeydestä!

      Apeus johtuu myös kansamme orjuutetusta viime vuosituhannesta, epigenetiikka meissä tekee tuon.
      http://areena.yle.fi/radio/1698077
      Suomalaiset olivat Ruotsin vallan alle alistettuina 654 vuotta ja sitten venäläisten kasakkain korkojen alla vielä 108 vuotta, minkä jälkeen asta itsenäisyys saatiin takaisin v. 1917.

      Sitten 22 vuotta myöhemmin sota itsenäisyyden puolesta 1939 -45, jossa noin 100 000 suomalaista nuorta tapettiin Karjalan sotarintamille. Sinne vuoti heidän verensä.
      Mutta itsenäisyytemme saimme pidettyä, vaikka kalliin hinnan siitä maksoimme.
      Vielä sotakorvauksetkin maksoimme ainoana maana maailmassa.

      Suomalaisia ei saa haukkua, heitä pitää ymmärtää.
      kaiken jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe