Rahat vuokravakuustilillä vuokrasopimuksen päättymisen jälkeen

sdgvb

Asuin aikanaan vuokra-asunnossa, jonka saamiseksi piti perustaa vuokravakuustili. Nyt olen asunut jo monta kuukautta muualla, mutta vuokravakuusrahoja en ole vielä ehtinyt kysellä jatkuvan kiireen vuoksi (paikkakuntakin on kaukana). Voiko vuokranantajani nostaa ne vuokravakuustililtä ja käyttää ne omiin menoihinsa?

6

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käy pankissa

Vuokranantaja voi nostaa ne rahat millon tahansa ilman sen kummempia perusteluita, ainakin Osuuspankin sivuilla olevissa vuokravakuustilin ohjeissa luki näin, kun viimeksi asiaa tutkin. Itse saat nostettua ne, mikäli vuokranantaja on antanut luvan nostoon.

• lahja vuokranantajal

Ihan turha tässä vaiheessa enää kysellä rahojen perään, jos et itse ajoissa tajunnut pyytää. Sitäpaitsi eikö se automaattisesti makseta tilille sen jälkeen, kun vuokranantaja on todennut asunnon palautuskelpoiseksi?

• dfsgdfsgdfshgfhghsgh

Heh, kumma vuokralainen joka "unohtaa" 2kk(?) vuokravakuuden, mutta muistaa kuitenkin maksaa taas uuden vuokravakuuden uutta vuokra-asuntoa varten. :) Joillakin ei ole pikkurahasta näköjään puutetta, ei ainakaan trolleilla. :)

Eri pankeilla voi olla hieman eri sääntöjä, mutta käsittääkseni tarvitset pankin lappuun vuokranantajan allekirjoituksen ja lapun kanssa pankin tiskille, jotta saat rahat pois.

Jos vuokranantaja on nostanut varoja tililtä ja koet ne aiheettomaksi, niin voit vaatia mahdollista poliisitutkintaa kavalluksesta. HUOM! Sinun pitää myös pystyä osoittamaan että vuokria ei ole rästissä tai asunto ei ole kulunut (korvausvaatimuksia) sekä vuokranantajan pitää tarvittaessa esittää kuitteja vahingoista (on korjattu).

• sdgvb

No en mä niitä rahoja unohtanut, mutta kiireiden takia en ole ehtinyt niiden perään käydä kysymässäkään, ja totta puhuen ei tässä työtilanteessa pikkurahasta ole puutetta ;) En kuitenkaan halua hyvää hyvyyttäni lahjoittaa tuota rahaa ex-vuokranantajalleni, etenkin kun siivosin kämpän perin pohjin sen näköiseksi, kuin se oli minun siihen muuttaessa.

• sori, ne meni
        sdgvb kirjoitti:

No en mä niitä rahoja unohtanut, mutta kiireiden takia en ole ehtinyt niiden perään käydä kysymässäkään, ja totta puhuen ei tässä työtilanteessa pikkurahasta ole puutetta ;) En kuitenkaan halua hyvää hyvyyttäni lahjoittaa tuota rahaa ex-vuokranantajalleni, etenkin kun siivosin kämpän perin pohjin sen näköiseksi, kuin se oli minun siihen muuttaessa.

Vuokranantajalla on oikeus nostaa rahat tililtä kuukauden päästä. Olet siis jo lahjasi antanut.

• sinuunrahatovat
        sori, ne meni kirjoitti:

Vuokranantajalla on oikeus nostaa rahat tililtä kuukauden päästä. Olet siis jo lahjasi antanut.

Kyllä ne toki saat jos ei ollut aihetta niitä vuokranantajan ottaa. Anomus sisään.
        Email, kirjattu kirje ja haastehakemus jos ei vastaa.
        Tietty voit ekaksi soittaakin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      247
      45349
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      31
      11240
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      207
      10873
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9711
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8528
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6511
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3210
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2239
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      37
      1629
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1510
    Aihe