Asuin aikanaan vuokra-asunnossa, jonka saamiseksi piti perustaa vuokravakuustili. Nyt olen asunut jo monta kuukautta muualla, mutta vuokravakuusrahoja en ole vielä ehtinyt kysellä jatkuvan kiireen vuoksi (paikkakuntakin on kaukana). Voiko vuokranantajani nostaa ne vuokravakuustililtä ja käyttää ne omiin menoihinsa?
Rahat vuokravakuustilillä vuokrasopimuksen päättymisen jälkeen
6
182
Vastaukset
- Käy pankissa
Vuokranantaja voi nostaa ne rahat millon tahansa ilman sen kummempia perusteluita, ainakin Osuuspankin sivuilla olevissa vuokravakuustilin ohjeissa luki näin, kun viimeksi asiaa tutkin. Itse saat nostettua ne, mikäli vuokranantaja on antanut luvan nostoon.
- lahja vuokranantajal
Ihan turha tässä vaiheessa enää kysellä rahojen perään, jos et itse ajoissa tajunnut pyytää. Sitäpaitsi eikö se automaattisesti makseta tilille sen jälkeen, kun vuokranantaja on todennut asunnon palautuskelpoiseksi?
- dfsgdfsgdfshgfhghsgh
Heh, kumma vuokralainen joka "unohtaa" 2kk(?) vuokravakuuden, mutta muistaa kuitenkin maksaa taas uuden vuokravakuuden uutta vuokra-asuntoa varten. :) Joillakin ei ole pikkurahasta näköjään puutetta, ei ainakaan trolleilla. :)
Eri pankeilla voi olla hieman eri sääntöjä, mutta käsittääkseni tarvitset pankin lappuun vuokranantajan allekirjoituksen ja lapun kanssa pankin tiskille, jotta saat rahat pois.
Jos vuokranantaja on nostanut varoja tililtä ja koet ne aiheettomaksi, niin voit vaatia mahdollista poliisitutkintaa kavalluksesta. HUOM! Sinun pitää myös pystyä osoittamaan että vuokria ei ole rästissä tai asunto ei ole kulunut (korvausvaatimuksia) sekä vuokranantajan pitää tarvittaessa esittää kuitteja vahingoista (on korjattu).- sdgvb
No en mä niitä rahoja unohtanut, mutta kiireiden takia en ole ehtinyt niiden perään käydä kysymässäkään, ja totta puhuen ei tässä työtilanteessa pikkurahasta ole puutetta ;) En kuitenkaan halua hyvää hyvyyttäni lahjoittaa tuota rahaa ex-vuokranantajalleni, etenkin kun siivosin kämpän perin pohjin sen näköiseksi, kuin se oli minun siihen muuttaessa.
- sori, ne meni
sdgvb kirjoitti:
No en mä niitä rahoja unohtanut, mutta kiireiden takia en ole ehtinyt niiden perään käydä kysymässäkään, ja totta puhuen ei tässä työtilanteessa pikkurahasta ole puutetta ;) En kuitenkaan halua hyvää hyvyyttäni lahjoittaa tuota rahaa ex-vuokranantajalleni, etenkin kun siivosin kämpän perin pohjin sen näköiseksi, kuin se oli minun siihen muuttaessa.
Vuokranantajalla on oikeus nostaa rahat tililtä kuukauden päästä. Olet siis jo lahjasi antanut.
- sinuunrahatovat
sori, ne meni kirjoitti:
Vuokranantajalla on oikeus nostaa rahat tililtä kuukauden päästä. Olet siis jo lahjasi antanut.
Kyllä ne toki saat jos ei ollut aihetta niitä vuokranantajan ottaa. Anomus sisään.
Email, kirjattu kirje ja haastehakemus jos ei vastaa.
Tietty voit ekaksi soittaakin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!881998- 821800
- 541449
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai481405- 1461348
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481282Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1441234Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261084- 39975
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket25972