Rahat vuokravakuustilillä vuokrasopimuksen päättymisen jälkeen

sdgvb

Asuin aikanaan vuokra-asunnossa, jonka saamiseksi piti perustaa vuokravakuustili. Nyt olen asunut jo monta kuukautta muualla, mutta vuokravakuusrahoja en ole vielä ehtinyt kysellä jatkuvan kiireen vuoksi (paikkakuntakin on kaukana). Voiko vuokranantajani nostaa ne vuokravakuustililtä ja käyttää ne omiin menoihinsa?

6

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käy pankissa

      Vuokranantaja voi nostaa ne rahat millon tahansa ilman sen kummempia perusteluita, ainakin Osuuspankin sivuilla olevissa vuokravakuustilin ohjeissa luki näin, kun viimeksi asiaa tutkin. Itse saat nostettua ne, mikäli vuokranantaja on antanut luvan nostoon.

    • lahja vuokranantajal

      Ihan turha tässä vaiheessa enää kysellä rahojen perään, jos et itse ajoissa tajunnut pyytää. Sitäpaitsi eikö se automaattisesti makseta tilille sen jälkeen, kun vuokranantaja on todennut asunnon palautuskelpoiseksi?

    • dfsgdfsgdfshgfhghsgh

      Heh, kumma vuokralainen joka "unohtaa" 2kk(?) vuokravakuuden, mutta muistaa kuitenkin maksaa taas uuden vuokravakuuden uutta vuokra-asuntoa varten. :) Joillakin ei ole pikkurahasta näköjään puutetta, ei ainakaan trolleilla. :)

      Eri pankeilla voi olla hieman eri sääntöjä, mutta käsittääkseni tarvitset pankin lappuun vuokranantajan allekirjoituksen ja lapun kanssa pankin tiskille, jotta saat rahat pois.

      Jos vuokranantaja on nostanut varoja tililtä ja koet ne aiheettomaksi, niin voit vaatia mahdollista poliisitutkintaa kavalluksesta. HUOM! Sinun pitää myös pystyä osoittamaan että vuokria ei ole rästissä tai asunto ei ole kulunut (korvausvaatimuksia) sekä vuokranantajan pitää tarvittaessa esittää kuitteja vahingoista (on korjattu).

      • sdgvb

        No en mä niitä rahoja unohtanut, mutta kiireiden takia en ole ehtinyt niiden perään käydä kysymässäkään, ja totta puhuen ei tässä työtilanteessa pikkurahasta ole puutetta ;) En kuitenkaan halua hyvää hyvyyttäni lahjoittaa tuota rahaa ex-vuokranantajalleni, etenkin kun siivosin kämpän perin pohjin sen näköiseksi, kuin se oli minun siihen muuttaessa.


      • sori, ne meni
        sdgvb kirjoitti:

        No en mä niitä rahoja unohtanut, mutta kiireiden takia en ole ehtinyt niiden perään käydä kysymässäkään, ja totta puhuen ei tässä työtilanteessa pikkurahasta ole puutetta ;) En kuitenkaan halua hyvää hyvyyttäni lahjoittaa tuota rahaa ex-vuokranantajalleni, etenkin kun siivosin kämpän perin pohjin sen näköiseksi, kuin se oli minun siihen muuttaessa.

        Vuokranantajalla on oikeus nostaa rahat tililtä kuukauden päästä. Olet siis jo lahjasi antanut.


      • sinuunrahatovat
        sori, ne meni kirjoitti:

        Vuokranantajalla on oikeus nostaa rahat tililtä kuukauden päästä. Olet siis jo lahjasi antanut.

        Kyllä ne toki saat jos ei ollut aihetta niitä vuokranantajan ottaa. Anomus sisään.
        Email, kirjattu kirje ja haastehakemus jos ei vastaa.
        Tietty voit ekaksi soittaakin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1562
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1339
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      995
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      65
      801
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      657
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe