Kun menen ystäväni kanssa paikalliseen toimistotarvikeliikkeeseen, kumpikin omia ostoksiaan suorittamaan, on joka kerta sama show. Hän kävelee sisään ilman, että häntä häiritään, ja katoaa hyllyjen väliin. Minun kimppuuni hyökkää vähintään yksi, joskus kaksi myyjää, agressiivisesti, tyyliin: "Mitä sinä meidän kauppaan tulit ja menetkös siitä äkkiä." Mielellään kiertelisin ja ostelisin, olen heräteostostyyppiä (toisin kuin ystäväni). Nytkin viimeksi heti sisään astuttuani tiskin takaa huusi nainen, monen metrin päästä: "Voinko auttaa?". Suunnistin kohti selkeästi merkittyä hyllyä, mutta toinen myyntitykki melkein kävi päälleni vaatien vastausta, mitä etsin. No, tunnustin, että toimistotarvikettahan minä. Hän sitten juoksutti minut sen hyllyn luo, jolle olin jo ollut menossa, ja odotti, kun valitsin siitä tuotteen ja kysyi, oliko vielä muuta. No, miksi olisi ollut? Läksimme juoksemaan kohti kassaa, noin minuutti oli kulunut sisääntulostani. Ojensin ostokseni hänelle, ja hän puristi sen hikisissä näpeissään mutkalle. Huomasin sen, mutta en oikein tajunnut reagoida siihen ennen kuin poistuttuani kaupasta.
Miksi tällaista? Mielestäni en näytä niin omituiselta, että he eivät haluaisi 'minunnäköisteni' kuljeskelevan kaupassaan. En usko näyttäväni varkaaltakaan. Enkä toden totta usko, että olen niin tärkeän näköinen henkilö, että he antavat erityiskohtelua muka palvelualttiudessaan. En siis tosiaan ymmärrä, mikä juttu tämä on. Osaisitteko te arvata? Pitäisikö minun olla mielissäni, harmissani, vai unohtaa koko juttu (ja koko liike)?
Ne muut tavarat, joita olisin ostanut, ostin sitten muualta. Sain halvemmallakin, eikä minua häiriköity. Menen vastakin.
Miksi tällainen kohtelu?
2
100
Vastaukset
- Setä1
Mä olisin ainakin tuollaisessa tilanteessa töykeä ja sanoisin, että " pidä äijä (tai muija) romusi, menen tuohon viereiseen kauppaan muuten ostamaan 1000€ heräte ostoksia. Hei hei. "
Kyllä niitä samoja tavaroita yleensä saa myös muualta. Jos myyjä rupee kukkoilee niin itse en katso moista touhua ainakaan yhtään! Ja jos se ei ole siis kun vain myyjä, että ei itse omistaja niin omistajalle vain palautetta ko. huonosta myyjästä! Jos omistajaakaan ei kiinnosta niin en todellakaan menisi samaan liikkeeseen enää ikinä. Ja kertoisin myös kaikille, SIIS IHAN KAIKILLE ko. paikan toiminnasta.
Jos ei homma nappaa niin omapahan on ongelma. Turha siitä kiukutella asiakkaille! Joskus on niin töykeitä myyjiä ihan kassoillakin, että kyllä ihmetyttää. Eikö ne ymmärrä et ne tekee lähinnä oman työnsä vain vaikeaksi sellaisilla vihaisella tyylillään?
Myyjä tietäköön paikkansa! Tätä mieltä olen kyllä. Turha alkaa maksavalle asiakkaalle kukkoilemaan. Sehän on päivän selvä asia! Ymmärrän, että jotkut asiakkaatkin voivat olla hankalia, mutta eivät suurin osa, tuskin. Mutta jotkut myyjät ovat silti KAIKILLE tympeitä, se on outoa! Siinä vaiheessa jos on tosissaan sitä mieltä, että JOKAINEN asiakas on vain hankala kannattaisi varmaan miettiä alan vaihtoa tai jotain! - oikea vastaus
Minä yleensä tuossa tilanteessa katson merkitsevästi vartijaan ja sanon: "Ei tässä mitään erikoisempaa, tulin vaan varastelemaan."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069