Kerro kokemuksesi Malediiveilta

in.na

Vuosia olen Malediivienreissusta haaveillut ja näyttää siltä, että vuoden päästä saattaisi tuon hintatason reissu olla mahdollinen. Oikeastaan reissu on kiinni siitä, järjestääkö mikään matkatoimisto ensi talvena Malediivien-matkoja, läheskään aina sinne ei pääse. Paitsi nyt joku Töölön Matkatoimisto kyllä vie sinne joo, 2vrk:n reissuille... mitä mieltä, kun matkustaminen koko kohteeseenkin kestää 2vrk?! Kyllä siellä kaksi viikkoa ollaan jos kerta sinne saakka mennään.

Joten, sinä joka olet Maleiiveilla lomaillut, kerro minkä toimiston matkalla olit, miten kauan, mikä hotelli ja millä atollilla. Oliko all-inclusive vai riittikö tayshoito? Jouduitteko yöpymään Colombossa ennen perilletuloa vai pääsittekö lentämään Maleen "suoraan" parilla koneenvaihdolla?

Miten saitte aikanne kulumaan iltaisin? Tiedän kohteen ominaisuudet kyllä siten, että en sinne bilettämään ole menossakaan vaan snorklaamaan, makaamaan ja syömään ihania kalaruokia, mutta silti mietityttää ne illat, kun nähtävyyksiäkään ei atolleilla ole mitä kierrellä katsomassa. Voihan ne pitkiksi käydä. Telkkariakaan ei viitsi sinne saakka mennä katselemaan.

Entä muut turistit, mistä maista enimmäkseen?

Eikö all-inclusive-reissussa tosiaankaan tarvittu yhtään vaihtaa paikallista rahaa? Kelpaako henkilökunnalle tipit taaloina?

Ja onko totta, että siellä voi ravintolaankin mennä ilman kenkiä hiekkalattian takia?

21

18429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .. ..

      >Entä muut turistit, mistä maista enimmäkseen?

      Enimmäkseen saksalaisia Saksasta, Itävallasta ja Sveitsistä, mutta joukossa on myös Australian saksalaisia.

      • in.na

        ...mä kun en puhu yhtään australian saksaa ;o)


    • hece

      Kyseisellä firmalla Tjäreborg näkyy olevan ohjelmassa myös Maledivit ja siellä Kuredusaari n. 130 km (merimatka) päässä Malelta (lentokenttäsaarelta).

      http://www.tjareborg.fi/lms/lms.aspx

      Olen ollut tuolla saarella 2 viikkoa 1989, tosi hieno matka ja kokemus. Malediweilla kannattaa ehdottomasti käydä.

      • in.na

        Minä en löydä Tjäreborgin valikoimissa Malediiveja muuten kuin Googleen syöttämällä, silloin tuloksena tulee Tjäreborg - mutta valitettavasti vanhoilla kohteilla. Se Kuredu niillä oli tosiaan kohteena viime tai edellistalvena.

        Ensi talvestahan ei vielä tiedä, vasta touko-kesäkuussa kun uudet matkakuvastot ilmestyy.


      • in.na
        in.na kirjoitti:

        Minä en löydä Tjäreborgin valikoimissa Malediiveja muuten kuin Googleen syöttämällä, silloin tuloksena tulee Tjäreborg - mutta valitettavasti vanhoilla kohteilla. Se Kuredu niillä oli tosiaan kohteena viime tai edellistalvena.

        Ensi talvestahan ei vielä tiedä, vasta touko-kesäkuussa kun uudet matkakuvastot ilmestyy.

        Löytyihän se sieltä, Sri Lankan alta. En olekkaan tajunnut sieltä sitä hakea, koska yleisesti se löytyy Aasian kohteista. Dodih...


    • ehdottomasti kannattaa

      Koko loman voi olla paljain jaloin ja ilman kenkiä. Niin ravintolassa kuin "yökerhoissakin". Ehdottomasti voin suositella. Tekee meille pohjolan valkonaamoille hyvää.

      All Inclusive sisältää yleensä KAIKEN!

    • tosissaan..

      "Paitsi nyt joku Töölön Matkatoimisto kyllä vie sinne joo, 2vrk:n reissuille... mitä mieltä, kun matkustaminen koko kohteeseenkin kestää 2vrk?!"

      Ei millään pahalla, mut kuvitteletko sinne todellakin tehtävän 2vrk:n reissuja?

      Matkatoimistot tarjoavat lentoja 2 vrk:n majoituksella, koska tälla he saavat halvimmat hinnat käyttöön. Jokainen matkallelähtijä ottaa sitten lisävuorokausia tarpeen mukaan, olkoon nyt sitten reissussa viikon, kaksi tai enemmän...

      • in.na

        Tarkoitus on vertailla näitä paketteja yleisellä tasolla vaikka mainittua tulikin vain matkan kesto pelkästään.

        Esim sekin jäi mainitsematta tuossa yhteydessä, että kun se TM:n 2 vrk maksaa lähes yhtä paljon kuin 2 vkoa Tjäreborgilla, kun kummallakin *** all inclusive 1 hlö.

        Tosissani olen, mutta mitään en kuvittele - tiedän kyllä mitä termi "lisävuorokausi" käytännössä tarkoittaa. Koita nyt vaan kestää meitä typeryksiä jotka eivät osaa edes kirjoittaa mitä tarkalleen tarkoittavat =o)


      • Jossu
        in.na kirjoitti:

        Tarkoitus on vertailla näitä paketteja yleisellä tasolla vaikka mainittua tulikin vain matkan kesto pelkästään.

        Esim sekin jäi mainitsematta tuossa yhteydessä, että kun se TM:n 2 vrk maksaa lähes yhtä paljon kuin 2 vkoa Tjäreborgilla, kun kummallakin *** all inclusive 1 hlö.

        Tosissani olen, mutta mitään en kuvittele - tiedän kyllä mitä termi "lisävuorokausi" käytännössä tarkoittaa. Koita nyt vaan kestää meitä typeryksiä jotka eivät osaa edes kirjoittaa mitä tarkalleen tarkoittavat =o)

        Olethan tarkistanut, että Tjärellä ei ole kenties charter-lento, joka aina tulee halvemmaksi?
        TM käyttää reittilentoja, jolloin matkapäivän voi valita käytännössä itse (kokemusta on) kun taas charter-kone lähtee vain tiettynä päivänä.
        MMyöskin hotelleien palvelussa on eroja vaikka olisivatkin 3* hotelleja molemmat....
        Mä en kestä kun jotkut nuijat tuijottaa vain hintoja vaivautumatta selvittämään pakettien eroja ja sitten tulevat tänne äimistelemään!


      • in.na
        Jossu kirjoitti:

        Olethan tarkistanut, että Tjärellä ei ole kenties charter-lento, joka aina tulee halvemmaksi?
        TM käyttää reittilentoja, jolloin matkapäivän voi valita käytännössä itse (kokemusta on) kun taas charter-kone lähtee vain tiettynä päivänä.
        MMyöskin hotelleien palvelussa on eroja vaikka olisivatkin 3* hotelleja molemmat....
        Mä en kestä kun jotkut nuijat tuijottaa vain hintoja vaivautumatta selvittämään pakettien eroja ja sitten tulevat tänne äimistelemään!

        ...lukea nuijien kirjoituksia. Kokemusta minullakin ;o)


    • eikku

      Hei!
      Se on totta,et koko aikan,et tarvitse kenkiä,voit kulkea paljain jaloin.Oli tosi kiva reissu,olin vuonna -89 siellä marraskuun alussa.
      Matka oli aika pitkä,kesti matka vuorokauden.
      Me oltiin siellä pari viikkoa.Käytiin kaikilla mahdollisilla retkillä,oli yö-aamu ja ilta kalastus retkiä,sit päivä retkellä käytiin snorklailemassa.Näin silloin ainoana hain,tuli mua vastaan.Molemmat säikähdettiin toisiamme.
      Opas ei nähnyt sitä,vaikka kävi katsomassa.
      Meillä oli Tjäreborgilta se matka.
      Oikein ihanaa reissua,sitten kun menette sinne.

    • Nimetön

      Malediiveilla kannattaa käydä kauniin luonnon ja rauhan takia. Siellä saa myös levätä, ei tarvitse juosta kaupoissa tms. Koska saaret ovat matalat tulevat ne todella jäämään veden alle, kun ilmasto lämpenee.
      Olen käynyt kaksi kertaa Malediiveilla n. 18-15 vuotta sitten. Matkanjärjestäjää en muista, mutta ensimmäisellä matkalla olimme eka viikon Malediiveilla ja toisen viikon Sri Lankassa. Toisella matkalla olimme molemmat viikot Malediiveilla. Pitkän ja vaivalloisen matkan lisäksi tulee joskus rankkakin laivamatka kohteeseen.
      Näihin matkoihin kuuluu ruoka ja juomista maksoimme, eivät siis olleet allinclusive. Paikallisethan eivät juo alkoholijuomia, joten ne ovat melko hinnakkaita. Ylipäänsä ruoka tuodaan muualta, joten tuoreita vihanneksia ei ole paljoa saatavana.
      Majoitus on vaatimattomissa mökeissä, mutta viihdyimme hyvin. Vaarattomat gekot kävelivät majan seinillä.
      Muutamia retkiä saarilla tehdään ja silloin pääsee näkemään muita saaria ja paikallisten asuinalueita. Muuten pelattiin auringon jo hieman laskettua, kun sää viileni, lentopalloa muiden turistien ja hotellin henkilökunnan kanssa. Rantavedessä uiminen snorkkelin kanssa oli myös elämys, koralleja pääsi näkemään ja värikkäitä kaloja. Suuri osa ajasta meni muutenkin uidessa tai sitten roskakirjallisuutta lukiessa mökin edustan pensaiden varjossa. Siinäkin sai tarpeeksi aurinkoa, eikä tarvinnut pelätä polttavansa itseänsä.
      Haaveilen vielä joskus matkasta Malediiveille...

    • milla

      Olin malediiveillä -89 talvella, kuredun saarella.Menimme Tjäreborgin kautta ostetulla seuramatkalla. Pari välilaskua,kyproksella ja arabeissa, jossa pääsi koneesta ulos. vaikka lento oli pitkä ja lisäksi laivamatka päälle niin sen kyllä kesti kun pääsi "paratiisiin." Ruoka kuului matkan hintaan, juomat ei. Olivat aika hinnakkaita. Olut oli halvempi kuin limu. Ruoka oli hyvää. Ravintolaan voi mennä ilman kenkiä, me menimme sandaaleissa.Ei tarvinnut mitään hienoja vaatteita, mut uikkareis ei nyt sentään menty syömään. Sortsit ja toppi, naisilla oli paljon hellemekkoja tms. Päivät meni uidessa, snorklatessa, kahlatessa saaren ympäri, lueskellessa. Itse asiassa aika meni tosi nopeasti, olimme 3 viikkoa, ei ollut kelloa kädessä. Kävimme järjestetyillä retkillä(kalastus, lähisaaret), ihan kivoja, sekä Malessa, pääsaaressa, jossa oli joitain kauppoja.Illalla syötiin rauhassa tähtitaivasta ihaillen, oli myös järjestetty halukkailla mm lentopallo ottelu ja ym ym.
      saksalaisia oli samaan aikaan kuin me. Rauhallisia ihmisiä, mut ei kait sinne kukaan juhlimaan menekään.
      Tipit annettiin dollareina.Kantoivat laukut mökkeihin.Ennen lähtöä kuitattiin juomalasku ja maksettiin dollareissa.
      Me viihdyimme oikein hyvin.Hyvää matkaa!

    • Aladobix

      Itse lomailin Malen atolliin kuuluvalla Meerufenfushin saarella 1987. Silloin Tjäreborg vei
      kahden välilaskun kautta (Larnaca Kyproksella ja Sarjah Yhdistyneissä Arabiemiraateissa)suhteellisen huokeasti sinnepäin.

      Erikseen olivat ns. turistisaaret ja ns paikallisten asukkaiden saaret. Vieraillessa paikallisten saarilla täytyy kiinnittää huomiota ettei pukeudu heidän mielestään rohkeasti, esim. uimaasu on niin provokatoorinen asuste, että rantautuessa saa pari paikallista juoksemaan suuren kaavun kanssa vastaan.
      Ilman lämpötila yöllä 29 ja päivällä 30 meri 27 astetta. Suhteellinen kosteus 90 %, joten lakanat ovat kuin kuivausrummusta juuri tulleita, suolaa ei voi sirotella vaan veitsellä levittää,katosta saattaa pudota leikkiauton kokoinen koppakuoriainen paukahtaen lattialle, Kekkoja noita pienia vaarattomia sisiliskon tapisia elikoita siellä täällä, varovat ihmistä,saarella ei myrkyllisiä käärmeitä eikä skorpioneja.

      Suihkuvesi on 25 asteista kerättyä sadevettä (ei lämmintä vettä) mikä on ihan hyvä. Virkistää ja saa suolan pois vartalosta sekä normaali shampookin vaahtoaa! Meressä peseydyttäessä huomioitava käyttää merivesi shampoota, koska normaali shampoo ei vaahtoa meren suolaisuuden takia. Iltaelämä perustuu pääosin muiden eri kansallisuutta olevien turistien kanssa seurusteluun. Itse vietin Jouluaattoa-87 Islantilaisten öljynporareiden kanssa paikallisessa "baarissa". Illalla voi harrastaa tähtien tutkiskelua näyttävät olevan lähenpänä kuin meillä ja uusia tähtikuvioitakin näkyy.
      ja kuu on ihan pään yläpuolella. Loistava mahdollisuus kuutamouinnille. Mikä kokemus!
      On mahdollista osallistua yökalastukseen paikallisten oppaiden kanssa.

      Myös iltakävely saaren Main streetillä on ihan mieleenpainuvaa. Taskulamppujen valossa vaeltaa
      saaren päästä päähän vievää katua kuunnellen viidakon sätkätystä on ihan hauskaa.
      Kävelyltä tullessä levähtää vaikka paikallisen hiekkapohjaisen ravintolan korituolissa pakastimesta otetun kylmän valkkaripullon seurassa. Kyllä siellä iltaelämää keksii kahdeksi viikoksi ihan varmasti.Pyynnöstä lisää nyasseja.

      • in.na

        Hyvän ruoan ystävänä ruoka kiinnostaa ihan hirveästi, eli millaista ruoka oli, paitsi että hyvää? Olen lukenut kirjallisuutta heidän keittiöstään, mutta ei minulle paljoa kerro, että mitä se sitten tarkoittaa, jos on kreolilaistyyppinen keittiö.

        Minulla on sellainen käsitys, että tarjolla on pääasiassa kalaa erilaisilla kasvis-hedelmä-riisi-lisäkkeillä ja maustemaailma on Intialaistyyppinen. Ainakin toivon, että ruoka olisi myös hotelleissa hyvin paikallisen tyyppistä (mitä se sitten onkaan), ei mitään kanariansaarilta tuttua meininkiä tyyliin briteille oma aamiainen ja suomalaisille lihapullia.

        Paikallinen ruokakulttuuri on mielestäni yksi olennaisimpia asioita lomanvietossa ja kun siihen tutustuu, saa mielestäni matkustamisesta paljon enemmän irti. Vielä ei ole vatsa mennyt sekaisin missään maailman kolkassa *koputtaa puuta*

        Kiitos sulle ja monelle muulle jotka kertoivat Malediivien-reissustaan. Toisten kokemuksia on aina mukava lukea, tulee sellainen olo, kuin olisi menossa jo. Ihan pikkuasiat, kuten ne gekkoliskot tai sadevesi suihkuvetenä, on melkein niitä mielenkiintoisimpia asioita.


      • HHH
        in.na kirjoitti:

        Hyvän ruoan ystävänä ruoka kiinnostaa ihan hirveästi, eli millaista ruoka oli, paitsi että hyvää? Olen lukenut kirjallisuutta heidän keittiöstään, mutta ei minulle paljoa kerro, että mitä se sitten tarkoittaa, jos on kreolilaistyyppinen keittiö.

        Minulla on sellainen käsitys, että tarjolla on pääasiassa kalaa erilaisilla kasvis-hedelmä-riisi-lisäkkeillä ja maustemaailma on Intialaistyyppinen. Ainakin toivon, että ruoka olisi myös hotelleissa hyvin paikallisen tyyppistä (mitä se sitten onkaan), ei mitään kanariansaarilta tuttua meininkiä tyyliin briteille oma aamiainen ja suomalaisille lihapullia.

        Paikallinen ruokakulttuuri on mielestäni yksi olennaisimpia asioita lomanvietossa ja kun siihen tutustuu, saa mielestäni matkustamisesta paljon enemmän irti. Vielä ei ole vatsa mennyt sekaisin missään maailman kolkassa *koputtaa puuta*

        Kiitos sulle ja monelle muulle jotka kertoivat Malediivien-reissustaan. Toisten kokemuksia on aina mukava lukea, tulee sellainen olo, kuin olisi menossa jo. Ihan pikkuasiat, kuten ne gekkoliskot tai sadevesi suihkuvetenä, on melkein niitä mielenkiintoisimpia asioita.

        Olimme vuosi sitten Malediiveillä. Paikka oli ihastuttava ja olen kaikille sanonut, että jokaisen tulisi päästä ainakin kerran elämässään sinne! Meidän hotellissamme tuli suihkusta lämmintä/ kuumaa vettä, siitä ei huolta ollut! Toisekseen iltaisin pimeän tultua ulkoterassimme katossa vaappui kaksi gekkoa, sisään ei liskot tulleet kertaakaan. Koppakuoriaisia tmv. en nähnyt kertaakaan. Meillä oli puolihoito. Lounaan söimme rantabaarissa, jossa oli muuten hiekkalattia. Lounas ei ollut kallis, söimme lähinnä lämpimiä leipiä, hampurilaisia jne. Illallinen oli buffet-tyylinen, jossa oli eri teemoja eri iltana. Illallispaikassa oli laattalattia, mutta sielläkin olivat kaikki ilman kenkiä. Kenkiä emme käyttäneet kertaakaan lomamme aikana, se oli ihanaa! Päivät kuluivat rannalla maaten ja snorklaten. Muutaman kerran kävimme myös sukeltamassa ja kävimme myös delfiiniretkellä. Iltaisin ruuan jälkeen menimme hotellin baariin muutamalle drinksulle ja joka ilta baarissa oli eri ohjelmaa. Mutta kuten joku muukin kirjoitti, uni tuli aikaisin ja drinksujen jälkeen oli aika mennä nukkumaan viimeistään klo 22.30. Meidän saaremme ei ollut kovin iso, sen kiersi 10 minuutissa. Saarella oli myös muutama muu suomalainen, joten päivät hurahtivat nopeasti heidän kanssa keskustellessa. Rahaa loman aikana ei tarvinnut muussa tilanteessa kuin silloin saavuttaessa, kun hotellin laukkupojat kantoivat laukkumme huoneeseen, dollari per laukku. Kaikki sukellukset, retket, lounaat ym. menivät huoneen piikkiin, joka maksettiin Visalla loman loputtua. Ja itse asiassa lomamme aikana bungalowimme ovi ei ollut kertaakaan edes lukossa, Visa oli kassakaapissa säilössä ja saarilla ei kuulemma käy varkaita, koska siellä ei "raha liiku". Loma oli siis huoleton ja ainutlaatuinen! Aika ei tullut pitkäksi, vaikka mitään kummallista emme tehneetkään. Loman hieno kokemus oli se, kun olimme mieheni kanssa snorklaamassa n. 1,5 metrin syvyydessä ja yhtäkkiä pohjaa pitkin alapuilellani "liiteli" isokoinen merikilpikonna, wau! Eli eikun rahat kasaan ja matkaan!!


    • junttikinki

      jos uskoo tulevansa toimeen samojen junttien kanssa kaksi viikkoa (läheisesti) ja katselemaan samoja naamoja samalla pikkusaarella.
      Vihje_:älä mokaa itseäsi jo lentokoneessa tai ekana iltana

    • Keke_

      Voin lämpimästi suositella Malediiveja sieltä viikko sitten palanneena. Olimme häämatkalla Soneva Fushi Resort & Spa -nimisessä 'hotellissa' yhdeksän päivän ajan. Tähän päälle vielä kaksi matkustupäivää niin koko reissun pituus oli hieman yli 11 vuorokautta. Resort oli varsin korkea tasoinen ja virallinen tähtiluokitus olikin viisi tähteä. Tosi asiassa kyseessä oli kuitenkin luxus-hotelli, jossa ihmisten viihtyvyys ja rentoutuminen olivat pääasia. Varasimme matkan Select Travelin kautta. Ohessa pientä sepostusta matkasta, niille joita kiinnostaa.

      Matkaan lähdimme su klo 17:sta Helsingistä BA:n lennolla kohti Lontoota ja sieltä muutaman tunnin odottelun jälkeen lähti kone kohti Malea. Pitkän yli 11 tunnin lennon Srilankan Airwaysin kyydissä saavuimme Malediivien pääkaupunkiin Maleen. Sieltä meidät ohjattiin hotellimme vip-loungeen, josta pienen odottelun jälkeen lähti vesitasomme viemään meitä hotellisaarellemme. Menomatka kesti kokonaisuudessa noin 20 tuntia.

      Itse hotellisaari oli noin kilometrin leveä ja puoli kilometriä pitkä. Resortin motto oli No News - No Shoes. Joten kengät luovutimme jo ennen saarelle nousua. Hieman paljan varpain kulkeminen aluksi jännitti, sillä saari oli kuitenkin viidakkoa suurimmaksi osaksi, mutta kyllä siihenkin nopeasti tottui. Saaren kahdessa ravintolassa käyntiin siis iltaisin myös paljainvarpain.

      Päivät menivät hotellin erilaisista palveluista nauttien ja iltaohjelmaa ei loppuperin edes kaivannutkaan, koska olimme aina niin väsyneitä päivän puuhailuista että painuimme nukkumaan viimeistään klo 22. Meillä oli puolihoito, eli aamupala ja illallinen kuuluivat hintaan. Ruokailut pystyimme nauttimaan myös oman villamme puutarhassa ilman lisämaksua.

      Snorklausta Malediivien kirkkaissa vesissä pystyy hyvin harrastamaan ja se onkin yleinen ajanviettotapa. Auringonottaminen saattaa kuumimpaan aikaan käydä varsin työstä, varsinkin jos ranta sijaitsee tuulettomalla puolella saarta. Ainakin meidän hotellissamme ruokaan oli satsattu erityisen paljon. Saaren kummatkin ravintolat tarjosivat gourmet ruokaa ja menu-vaihtoehtoja viineineen oli tarjolla useita joka ilta. Saaren ruokalajit ovat saaneet varsin paljon vaikutteita Intian ja Sri Lankan ruoista, joten mausteisiin ruokiin ja jättikatkarapuihin kannattaa siis varautua.

      Olisimme saaneet villaamme myös television, mutta kuten jo totesin niin iltaisin ei ohjelmaa juuri kaivannut, joten emme pyytäneet televisiota majoituspaikkaamme.

      Saaren muut turistit olivat lähinnä englantilaisia ja saksalaisia vanhempia pareja. Kuitenkaan muut turistit eivät juuri häirinneet, sillä kaikilla oli omat villat puutarhan ja rantakaistaleen kanssa, joissa päivät hyvin pitkälle vietettiin.

      Saarelta kaikki maksaminen tapahtui huoneen piikkiin ja lasku tippeineen maksettiin vasta pois lähtiessä. Taalat ovat oivat valuutta Malediiveilla, sillä takaisin tullessa vietimme illan lentokenttähotellissa, jossa maksuvälineenä kävi vain taalat.

      Pois lähdimme hotellilta keskiviikkona Suomen aikaa klo 12:sta ja pienen vesitasolennon jälkeen saavuimme tosiaan Maleen, jossa olimme klo 20:een asti. Srilankan Airways kyyditti meidät tämän jälkeen Colomboon, josta lähti muutaman tunnin odottelun jälkeen jatkolento Pariisiin. Colombon kenttä on muuten hyvin karu, ja jopa pelottava keskellä yötä. Pariisiin lento kesti n. 12 tuntia ja kauhealla kiirellä juoksimme Finnairin lennolle ja kotona olimme torstaina klo 20. Paluulento kesti siis 32 tuntia ja oli kyllä aikamoisen rankka. Matkatavaramme saimme vasta seuraavana päivänä...

      Kaiken kaikkiaan loistava matka, unohtumaton elämys! Suosittelen kaikille lämpimästi Malediiveja ja etenkin resortiamme Soneva Fushia.

      • mo

        mmmmm


    • Back to paradise

      VAnha aihe nostettu ylös, mutta voihan tähän vielä vastata. 2010 oltiin Kuredulla, kokemukset siitä siis. Oltiin 2 vk, all inclusive, beach bungalow.

      lämmintä
      kirkas, turkoosi merivesi
      snorklaus
      ruoka
      Pro diversien sukelluskeskus
      ruoka kolmesti päivässä, hyvää oli
      kirjastossa myös suomeksi kirjoja, mukava köllötellä ja lukea kirjoja
      saari oli täyteen majoitettu, mutta ruuhkaa ei ollut missään
      avojaloin kävely, unohda kengät
      täysi irrottautuminen arjesta
      tähtitaivas

      - pitkät lennot
      - huoneiston ilmastointilaite oli hieman äänekäs

      Kuredulla käyminen piti olla once in a lifetime -kokemus, mutta sen verran hieno loma oli, että tänä vuonna tehdään toinen reissu Malediiveille. Vaihdetaan vaan atollia/saarta.

    • Anonyymi

      Mitkä kokemukset nyt tällä vuosikymmenellä. Kenen reissulle kannattaisi mennä ja mihin atollille? Paljonko menee rahaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe