Kun ihan rehellisiä ollaan, niin kristillisyys on uskonasia, -ei sitä voi järjellä todistaa. sen takia on kummallista kun usein kuulee syytettävän uskovaisia "mustavalkoisesta ajattelusta". Kristinusko ON mustavalkoista kun se otetaan niinkuin Raamattu sen opettaa ja se on myös eksklusiivista eli jotka luopuvat kristinuskosta, joutuvat helvettiin ja uskovaiset pääsevät taivaaseen.
Ennen siis kirkossakin opetettiin vielä noin. Tosiasia jota kukaan ei kiistä on myös, että kirkon virallinen oppi eli Tunnustuskirjat sisältävät tulkinnan uskonasioista joka vastaa täsmälleen luterilaisten konservatiivisten uskovaisten uskontulkintaa. Siellä Raamattu ja vain yksin Raamattu kokonansa on kaikessa uskon ylin ohjenuora ja kaikki on hyvin mustavalkoista. Ei ole sateenkaaren värejä uskontulkinnassa!
Naispapit eivät ymmärrettävästä syystä kovin paljon enää siteeraakaan Tunnustuskirjoja, -paitsi tietenkin "rusinat-pullasta" -periaatteella jolla he Raamattuakin käyttävät, -valitsevat ensin oman näkemyksensä ja sitten etsivät asiakokonaisuudesta irrotettuja jakeita, -usein nk. "Jeesuksen opetuksia" joista poimitaan vain rakkaudesta ja armosta puhuvat kohdat kun taas synnistä, tuomiosta ja helvetistä olevat Jeesuksen opetukset sivuutetaan tarkoituksellisesti.
En laita tähän lähteitä koska en ole kirjasto ja jokainen voi itse etsiä ne helposti.
Viime aikoina kirkon tutkija Kati Niemelältä on julkaistu hyviä tutkimuksia joiden mukaan näkyy mm. selvästi että naispapit eivät yleisesti ole kiinnostuneita Raamatun luvusta. Joku taisi linkittääkin ko. tutkimuksen tälle palstalle hiljakkoin.
Se on täysin ymmärrettävää ja hyvin ennustettavaakin koska he välttelevät Raamatun lukua koska se pistelee heidän kipeää omaatuntoaan. Raamattu nimittäin tuomitsee naispappeuden ja monet asiat joita naispapit yleensä edustavat.
Tänään kuultiin tiedotusvälineissä että Kati Niemelä oli analysoinut Lännen Media tekemää kyselytutkimusta jossa käy ilmi että naispapit voivat sisällyttää "uskoonsa" paljon helpommin sisäisiä ristiriitoja jotka lopulta kaatavat uskon ja saattavat uskojansa kriisiin. Tämä johtunee siitä että naispapeilla ei OLE oikeaa kristillistä uskoa koska sitä ei voi vain "ottaa" kun haluaa ja "ryhtyä" papiksi kun huvittaa. uskohan annetaan, ei sitä oteta. Siksi naispapit ovat kateissa itse väsätyn "uskonsa" kanssa ja valtavissa sisäisissä ristiriidoissa itsensä sekä uskomisensa kanssa.
Viimeaikaisia tutkimustuloksia naispapeista
18
103
Vastaukset
- ,mkjhgytr
Näistä pappis asioista keskustellessamme meidän ei tule kumminkaan sotkea Jumalaa ja Jeesus mukaan sillä HE eivät ole piispoja, pappeja jne virkoihin asettaneet.
Sitä vastoin papistolla on suuri merkitys raamatun UT teksteihin ja tekstien väärentämisiin. Ei Jumala ja Jeesus ole vaihtuneet aivät HE ole esim. "älä tee huorin" käskyä poistaneet.
Nykyisin evankelisteiksi tulee kutsua henkilöä, joka on kirjoittanut raamatun kanoniin hyväksytyn evankeliumin. Näitä ovat Matteus, Markus, Luukas ja Johannes. Valitettavasta raamassa olevina ne ovat osittain väärennettyinä kristittyjen toimesta joten Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien kristillisyyttä ei ole paljoon jäljellä. Jeesuksen kristillisyyden evankeliumia oli muistaaksen aikoinaan joka 18 mutta eihän niitä kaikkia saa kristityt oppia.... http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/1173/tutkija_kati_niemela_naiset_ovat_kirkon_muutosagentteja
Tutkija Kati Niemelä: Naiset ovat kirkon muutosagentteja
Tuosta alta löytyy koko tutkimus englanninkielisenä :
http://www.mdpi.com/2077-1444/2/3/358/pdf
Kati Niemelä. KUVA: Kirkon Tutkimuskeskus.
Kirkon tutkimuskeskuksen tutkijan Kati Niemelän mukaan pappien suhtautumisessa Raamattuun ja kirkon oppiin on merkittäviä sukupuolten välisiä eroja. -Raamatunlukeminen suomalaisten pappien keskuudessa on ylipäätään vähentynyt selvästi. Erityisesti naispappien Raamatun lukeminen on vähäistä.
Niemelä kertoo, että liberaali orientaatio on 2000-luvun aikana kasvanut eniten naispappien keskuudessa.
- Esimerkiksi suhtautumisessa homoseksuaalisuuteen on havaittavissa merkittävä ero miesten ja naisten välillä. Miehistä noin 50 prosenttia on perinteisellä kannalla eli pitää homoseksuaalisuuden harjoittamista syntinä. Naispapeilla vastaava lukema on vain 14 prosenttia, Niemelä havainnollistaa.
Niemelän mukaan naiset ovat tällä hetkellä kirkossa muutosagentteja miesten pitäytyessä herkemmin kirkon alkuperäisessä uskontulkinnassa.
- Miespapit ovat selvästi orientoituneet enemmän pitämään kiinni kirkon opista ja hengellisestä tehtävästä. Naispapit puolestaan ovat huomattavasti aktiivisempia yhteiskunnallisessa toiminnassa ja vaikuttamisessa. Heille tärkeää on laaja-alaisuus ja monipuolinen yhteistyö erilaisten yhteiskunnallisten tahojen kanssa, Niemelä selvittää.
Selvitysten mukaan kaikista Suomen papeista 52 prosenttia lukee Raamattua omaksi hartaudekseen useamman kerran viikossa.
Niemelän mukaan nuoren polven pappien Raamatun lukeminen kaiken kaikkiaan on ohenemaan päin.
- Alle 35 vuotiaista papeista vain 32 prosenttia lukee Raamattua muun syyn kuin työn takia.- ....
pertsa2012
13.12.2014 14:18
"Asiasta tulee vielä merkittävä silloin kun alkavat vihkiä kirkossa noita
takatuuppareita ja dildoilijoita.
Lisäksi homo tai lesbopappi saastuttaa koko kirkon missä toimii."
Pertsa julistaa Raamatun väärentämätön sanaa! .... .... kirjoitti:
pertsa2012
13.12.2014 14:18
"Asiasta tulee vielä merkittävä silloin kun alkavat vihkiä kirkossa noita
takatuuppareita ja dildoilijoita.
Lisäksi homo tai lesbopappi saastuttaa koko kirkon missä toimii."
Pertsa julistaa Raamatun väärentämätön sanaa! ....Tuo oli mainio": "Pertsa julistaa Raamatun väärentämätöntä sanaa". Vuoden paras!
Mutta hyvin persta on tehnyt havaintoa; eri ihmiset suhtautuvat eri lailla homouteen. Ei ihmiset ole samaa mieltä edes puoluekannasta eikä lätkäseuroista.helsinkijokkeri kirjoitti:
Tuo oli mainio": "Pertsa julistaa Raamatun väärentämätöntä sanaa". Vuoden paras!
Mutta hyvin persta on tehnyt havaintoa; eri ihmiset suhtautuvat eri lailla homouteen. Ei ihmiset ole samaa mieltä edes puoluekannasta eikä lätkäseuroista.jokkeri sanoi :
Tuo oli mainio": "Pertsa julistaa Raamatun väärentämätöntä sanaa". Vuoden paras!
Ja koska hinttailu ei ole Raamatussa kielletty, niin eipä siitä PERTSAN käskystä tarvitse luopua, Ethän sinäkään ole luopunut lepopäivinä touhuilusta, ja se on jo Raamatun mukaan synti. Jos on yhdessä vikapää, on kaikessa.
Pelkillä toisten tölväisyillä taivaspaikka jää kyllä vain haaveeksi.helsinkijokkeri kirjoitti:
Minä kuvittelen meneväni "jälleen maaksi", kuten Raamattu sanoo.
Ja koska hinttailu ei ole Raamatussa kielletty, niin eipä siitä PERTSAN käskystä tarvitse luopua, Ethän sinäkään ole luopunut lepopäivinä touhuilusta, ja se on jo Raamatun mukaan synti. Jos on yhdessä vikapää, on kaikessa.
Pelkillä toisten tölväisyillä taivaspaikka jää kyllä vain haaveeksi.jokkeri sanoi :
Pelkillä toisten tölväisyillä taivaspaikka jää kyllä vain haaveeksi.
tolkkua.pertsa2012 kirjoitti:
jokkeri sanoi :
Pelkillä toisten tölväisyillä taivaspaikka jää kyllä vain haaveeksi.
tolkkua.Missä se minun tolkkuni on poissa? Mutta taidamme ajatella toisistamme aivan samoin, että toisella ei ole mitään ymmärrystä elämästä eikä siitä mitä siinä tapahtuu.
Minä olen kuitenkin ollut uskova, ateisti, elänyt heterona ja homoelämää, asunut Suomessa eri puolillakin ja ulkomaillakin, ollut töissä ja eläkkeellä. Hyvä nähdäkseen asoista kaikki puolet.
- Totuus tai kuolema
Miten kirkossa voi olla jumalattomia liberaaleja pappeina? Tilanne on perverssi. He itsekin myöntävät etteivät usko Raamattuun ja valitsevat oman tahtonsa mukaan kuka mihinkin Raamatusta uskoo ja mihin ei usko.
Kun katsoo liberaalien saatanallista oppisisältöä rinnakkain Raamatun oppisisältöön niin huomaa että ero on heti ja monessa kohdin näkyvä. Maallinen isäni on vuosia lukenut kirkko ja kaupunki lehden sisältämää hapatetta ja keskustelimme n. vuosi sitten jonkin kys. hapatelehden syntisuvaitsevasta sisällöstä ja yllätyin kun ilmeni ettei varmuudella hän tiedä Jumalan tahtoa homostelusta kun hapatelehdessä oli homostelusta annettu myönteistä ja hyvksyttäbvää kuvaa useiden vuosien ajan eikä maallinen isäni ollut ilmeisesti kertakaan lukenut vuosiin Raamattua. Minä aloitin vuoden 2009 lopulla Raamatun lukemisen omatoimisesti kun Jumala teki itsensä vastaansanomattoman varmasti olemassaolevaksi ja vaikuttavaksi Hengeksi.
Emme juurikaan ole jutelleet uskonasioista ennen 2009 vuoden loppua, mutta sitten juttelimme kun ilmeni että maallinen isäni oli uskossa. Rukoukset oli iltaisin rukoillut kuulemma joka ilta. Se oli yllätys. Muistan kyllä että vuosien saatossa hän kysyi toisinaan olenko iltarukouksia rukoillut mutt vastailin ja puhuin siihen tapaan että en ja ei voisi enempää kiinnostaa. Agnostikkona elin koska minua ihmetytti miksi kuolemanunet toteutuivat joka kerta läheisistäni kun niitä näin. Ensin veljestä näin oudon unen. Kerroin äidilleni sen, sitten meni jokunen aika ja veli kuoli. Sitten oli ukki, äidin täti, äidin mies ja keitä heitä olikaan. Maallisen selitkset sain mutt ne selitykset olivat epäloogidia eivätkä sopineet olosuhteisiin yleisselityksiltään ja niiden ilmeinen tarkoitus oli antaa ihan mikä thansa muu selitys kuin se mikä oli loogisin päätelmä: Unessa näkee tulevaan aikaan. mutt näkymä on symbolinen ja itse en ainakaan niitä unia osannut tulkita mutta äitini osasi ja hän sanookin minulle edelleen: kerro jos näet taas unen, hän on erittäin kiinnostunut unistani.
En niitä unia halunnut nähdä ja rukoilin Jumalaa: Jos unet eivät ole sinulta niin ota unien näkökykyni pois. Unet olivatkin vuosia poissa, mutta nyt jokin aika sitten näin unen maallisesta isästäni ja kerroin sen äidilleni. N. kuukausi sitten osa unesta toteutui ja kerroin sen äidilleni. Isälleni en ole sanallakaan unestani kertonut, että olen nähnyt hänet sairastunena happanaamari kasvoillaan pyörätuolin ja ristinpuun yhdistelmässä riippuvassa ja istuvassa asennossa, tai niidenyhdistelmässä kasvoillaan tuskainne kärsivä ilme oman keittiönsä ikkunalla puhumaan kykenemättömänä. Siinä unessa menin vain maallisen isäni asuntoon ja etsin häntä ja näin tuon näkymän. Huone oli sangen hämärä, valoa ei juurikaan ollut.
Herra sallii minun nähdä näitä unia jälleen. Toisaalta kukaan läheiseni ei ole tällä pitkällä väliajalla kuollut, n. reiluun 10 vuoteen. En näitä unia silti välittäisi nähdä, mutta on niissä omakin puolensa: se antaa minulle eräänlaista valmistautumisaikaa, sopeutumisapua, jos vaikka niin sanoisi.
Nämä unet eivär kuitenkaan ole olleet se syy miksi minä tiedän ja uskon Jumalaan. Joskus sanoin tietäväni Jumalan olevan uskossa ja aitouskovaksi päättelemäni puhui minulle hieman tympeään sävyyn että mitäs sinä noin sanot, puhu vain uskosta äläkä tiedosta. Puhun tiedosta koska minulla on asiasta ihan samaaan tapan varma tieto kuin oli esim. Paavalilla, kokemus on tietoa.
Lueskelin tänään Raamattua ja mitä siellä lukikaan:
" Me uskomme ja tiedämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
Joh. 6: 69
Pietarin vastaus Jeesukselle.
Heillä oli usko ja tieto siitä kuka Jeesus on. Minulla on sama usko ja tieto. Liberaalisuus on eksytystä, sitä eksytystä, josta Raamattu puhuu lopunaikoina tapahtuvan, jolloin luopumus kohdistuu aitojumalisuuten ja monissa uskoviksi kutsutuissa on vain jumalisuuden kuori ja he eivät palvele Jumalaa totuudessa ja rakkaudessa vaikka he puhuvatkin käyttäen eksyttävästi sanoja rakkaus kunhan se edistää syntihyväksyntää, josta heidä todellinen isäntänsä on mielissään kun sieluja estyy pelastumasta ja sielut joutuvat sinne missä on itku ja hammastenkiristys, paikkaan josta ei ole poispääsyä, mutt josta jokainen haluaisi pois suurimpana toiveenaan.
Maallisen isäni sain lukemaan Raamattua n. vuosi sitten. Oli mukava yllätys hänen luona käudessä kuulla sanat: Mäkinen on väärässä hyväksyessään homosyntiliitot.
Kun puhutaan tasa-arvoisesta homoavioliittolaista niin itse en käytä tuoa ilmaisua, joska avioliitto on mahdottomuus kahden miehen välillä. Syntiliitto on oikea sanapari, koska se on totuus, Avioliitto on väärä sanapari ja valheellinen.Totuus tai kuolema sanoi :
Miten kirkossa voi olla jumalattomia liberaaleja pappeina? Tilanne on perverssi. He itsekin myöntävät etteivät usko Raamattuun ja valitsevat oman tahtonsa mukaan kuka mihinkin Raamatusta uskoo ja mihin ei usko.
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Jokainen UUDESTISYNTYNYT uskova on Jumalan Pappi.UUDEN LIITON Paimenen virkoihin ei voi mennä maallisen koulutuksen perusteella.
Jumala antaa tarvittavat taidot ja asettaa palvelutehtävään. Uusi testamentti ei tunne sanaa kirkko,kirkollista pappeutta ja virkaa sen enempää kuin kirkollisia virkaan vihkimisiäkään.
1992 painokseen ovat tuoneet tuon kirkko - sanan ,kun huomasivat ettei heitä ole olemassa uskonnollisessa todellisuudessa.
Uuden liiton pappeuteen on vain yksi tie - uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta Ylimmäisen Papin Jeesuksen veljeksi "MELKISEDEKIN" järjestyksen mukaan.
Ilman tuota uudestisyntymää JOKAINEN on vain UMPIKUOLLUT pakana ,vailla pappeutta ja yhteyttä Jumalan kanssa.
Kuitenkin nuo kaikenkarvaiset UHRIKUKKULAPAPIT esiintyvät ,kuin olisivat joitain Jumalan ja hänen valtakuntansa edustajia maan
päällä,mutta ilman UUDESTISYNTYMISTÄ he eivät ole evankeliumin VIEJIÄ tai TUOJIA vaan sen KOHTEITA.
- uikki
Nainen oli ensimmäinen ihminen, joka kuunteli käärmettä paratiisissa. Joten se on tähän päivään saakka kuunnellut sitä.
- ABC-kirja
Mikä tapahtuma mielestäsi on kristinuskon tärkein?
UIKKI, minä pidän miestä suurimpana syyllisenä. Miehellehän Jumala oli kertonut. ettei saa siitä puusta syödä. Mutta Jumalan käsky "unohtui", kun nainen ehdotti syömistä.
Mutta totuus on se, että kaikki ottavat Raamatusta vain jotkut tietyt asiat ja ainakin 90% jätetään pois kuka mistäkin syystä. Ja sekin on erikoista, että ihmiset pitävät itselleen tärkeinä jopa keskenään ristiriitaisia asioita. Siksi on erilaisia näkökantoja.- Joku muu
No, silloin ei ollutkaan kuin kaksi ihmistä, ja niin kuin Sanassa sanotaan:"....hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan."
Molemmat siis olivat paikalla, miksi mies ei sanonut tai tehnyt mitään?
Molemmat siis ovat yhtä syyllisiä.
Myöhemmin mies vielä syytti naista sanoen."......Nainen jonka annoit minulle kumppaniksi, antoi minullesen puun hedelmän ja minä söin."
Nainen ja mies molemmat ovat yhtä syyllisiä. - älähän keksi ite
helsinkijokkeri kirjoitti:
UIKKI, minä pidän miestä suurimpana syyllisenä. Miehellehän Jumala oli kertonut. ettei saa siitä puusta syödä. Mutta Jumalan käsky "unohtui", kun nainen ehdotti syömistä.
Mutta totuus on se, että kaikki ottavat Raamatusta vain jotkut tietyt asiat ja ainakin 90% jätetään pois kuka mistäkin syystä. Ja sekin on erikoista, että ihmiset pitävät itselleen tärkeinä jopa keskenään ristiriitaisia asioita. Siksi on erilaisia näkökantoja.Missä sanotaan, että vain miehelle oli sanonut?
- kommunikoija
Niin, mieshän olisi voinut kieltäytyä syömästä, mutta ei ollut tarpeeksi tahdonvoimaa.
- joku muu
Jos mies ei olisi ottanut hedelmää, säilyttänyt sen tahdonvoimansa, niin mitä olisi tapahtunut?
Mies ja nainen olivat kuitenkin yhtä.
En usko, että Jumala olisi luonut uutta Eevaa. joku muu kirjoitti:
Jos mies ei olisi ottanut hedelmää, säilyttänyt sen tahdonvoimansa, niin mitä olisi tapahtunut?
Mies ja nainen olivat kuitenkin yhtä.
En usko, että Jumala olisi luonut uutta Eevaa.Raamatun mukaisesti toisiaan kaksi ensimmäistä ihmistä menivät olemaan Jumalan tahdon vastaisia. Käsky unohtui välittömästi. Ja ei nykyihminen ole sen parempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2343915Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t462547Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401800Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus991671- 1061664
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin161479Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e471469Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1691410Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1291153Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251132