Minua ärsyttää. Lähdin opiskelemaan kauas omalta paikkakunnaltani. Asun parin muun henkilön kanssa asunnossa. Ja koska olen alle 17 vuotias, en näin ollen saa kuin asumislisää. Ainakaan minulle ei ole kerrottu, että saisin myös muuta opintotukea. Siis en saa tukea ruokaan, enkä vesi- ja sähkökaskuihin ym. Olen pyytänyt, että vanhemmat maksaisivat lapsilisistäni ainakin osan minulle. Hehän tavallaan tienaavat sillä, että asun muualla, enkä ole kotona syömässä. Lapsilisät kuuluisivat minulle.
Minusta opintotukea pitäisi alkaa saamaan heti peruskoulun päätyttyä, eli lapsilisä loppuisi 15-16 vuotiaana. Oppivelvollisuushan kestää 17 vuoteen asti, mutta suurin osa pääsee peruskoulusta jo aiemmin.
Minulla on onneksi hyvät välit vanempiini, mutta kaikilla ei ole, eivätkä he välttämättä saa minkäänlaista raha-apua jos lähtevät opiskelemaan kauemmas ja muuttavat pois kotoa.
opintotukea heti peruskoulun päätyttyä
palleroporo
3
337
Vastaukset
- a<sdzfxcg
"Minulla on onneksi hyvät välit vanempiini, mutta kaikilla ei ole, eivätkä he välttämättä saa minkäänlaista raha-apua jos lähtevät opiskelemaan kauemmas ja muuttavat pois kotoa. "
Sitä varten tässä maassa on sossu. - aattelin vaan
Vanhempien kuuluu elättää lapsensa täysi-ikäiseksi asti.
- harmittava_tosiasia
Mutta kaikki vanhemmat ei elätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2094646- 1882606
- 671532
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961210- 1261134
Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1071130Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa91122- 711081
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1381060- 109989