Rion turvallisuus

Funchal

Missä uskaltaa liikkua yksin tai pienellä porukalla päiväsaikaan ja missä ei?
Oletetaan, että kaikki arvokas on automaattisesti jätetty pois ja mukana sisätaskussa vain
pikkurahaa ruokaan jne.

3

824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäntän mies

      Kunhan ette faveloihin mene, niin kaikkialla muualla voi liikkua suhteellisen turvallisesti päiväsaikaan. Tottakai ryöstön mahdollisuus on lähes kaikkialla, mutta ei näitä normaalin turistin käyntikohteita kannata jättää käymättä ryöstön pelon vuoksi. Eräässä oppaassa sanotaan, että älä ikinä kävele Copacabanalla sijaitsevan tunnelin läpi, sillä molemmissa päissä on lähes poikkeuksetta varkaita. Ehkä olen ollut onnekas, mutta olen käynyt Riossa useita kertoja, kulkenut yksin ja öisin eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Tämä ei kuitenkaan takaa mitään, ensi kerralla minut voidaan tyhjentää.

    • Jerrys

      Köyhät halajaa mammonaa sellaisilta, joilla sitä on. Materiaa. Materian laki, varkaita on ollut aina ja tulee olemaan. Toisen hunajata otetaan vaikka väkisin, kun itsellä on puutetta siitä makiasta. Olkaa siis varovaisia kaikki matkaajat, mutta turha pelkääminen ei auta. Epävarmuus herättää huijareissa kiinnostusta, paras on olla tietäväisen ja varman oloinen, vaikka ei aina tietäisikään mitä tekee tai minne on menossa. Takseissa kannattaa antaa raha hitaasti ja vaikka näyttää ja sanoa selvästi ääneen paljon antaa, rahanvaihto on yleinen kikka. Mukana kannattaa pitää vain pikkurahaa ja vaatetuksen kannattaa olla vaatimattomampaa. Olisiko hyvä valita jopa kuluneet tai vanhahkot kuteet ylle? :D

    • harppa1

      Varkaita on joka maassa ja kaupungissa. Itse sain vapaasti kulkea niin yö kuin päiväsaikaan eri puolilla rioa ja tavata eri sosiaaliluokkiin kuuluvia ihmisiä. Hauskaa matkaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe