tietääks kukaan western unionista? Onko joku lähettänyt sen kautta rahaa? Miten se toimii?
Tai kuinka toimii paypal? kelpaako paypalissa sammon visa electron?
western union
12
3005
Vastaukset
- toimii
joo, olen lähettänyt rahaa noin viiteen maahan ja toimii hyvin....
Lapun täyttö kestää viis minuuttia...ja siinä kysytään ihan peruskysymykset: yhteytiedot yms...
sitten se lappu vaan faksataan jonnekin ja rahanvaihtaja antaa sulle sellaisen koodin (kymmenen numeroa). sen koodin vaan tekstaat vastaanottajalle. Rahat on yleensä nostettavissa heti kun lappu on fakstattu (kokeiltu on, nosttettu kolme minuuttia lähetyksen jälkeen :-).
Vastaanottajalla pitää olla kuvallinen henk.toditus mukanaan.
Välityspalkkio on aika iso...esim jos lähetät 200ekee niin palkkio on jotain 20ekee...- western union
Tyhmä kysymys mutta:Minkälainen lappu se on?
Kävin western unionin sivuilla enkä löytänyt sitä täyttölappua? Muuten kun sen lapun täyttää tarviiko johonkin soitella sen lisäksi? - lapun
western union kirjoitti:
Tyhmä kysymys mutta:Minkälainen lappu se on?
Kävin western unionin sivuilla enkä löytänyt sitä täyttölappua? Muuten kun sen lapun täyttää tarviiko johonkin soitella sen lisäksi?Sen lapun saa esim rahanvaihtopisteestä mistä rahaa lähetät. Lappua et netistä saa koska se on kopioivaaa paperia.
Ja se lappu pitää lähettää pankista tai rahanvaihtopisteestä, koska ne sen provikan siitä välistä haluavat.
Ei tartte mihinkkään soitella. - broken hert
lapun kirjoitti:
Sen lapun saa esim rahanvaihtopisteestä mistä rahaa lähetät. Lappua et netistä saa koska se on kopioivaaa paperia.
Ja se lappu pitää lähettää pankista tai rahanvaihtopisteestä, koska ne sen provikan siitä välistä haluavat.
Ei tartte mihinkkään soitella.Taas totaalisen tyhmä kysymys:Mutta missä on rahanvihtopisteitä?
- misääään
broken hert kirjoitti:
Taas totaalisen tyhmä kysymys:Mutta missä on rahanvihtopisteitä?
Mieti sitä vitun apina.
- petetty100
Minulta WU vei rahat eli älkää hyvät ihmiset käyttäkö tuota muuten kuin edellä kommentoinut henkilö eli vastaanottaja on valmiina toimistolla hakemassa rahat.
- Travel bag
Mene Western Union toimistoon, esim. Helsingisssa niita on Hakaniemessa ja Itakeskuksen Stockmann liikkeessa ylakerrassa. Vain itse toimistossa voit tayttaa kaavakkeen.
Lappuun kirjoitat oman nimesi, henkilotunnuksesi, osoitteesi, ja vastaanottajan nimen ja mihin maahan lahtee. Sen jalkeen summan minka haluat lahettaa.
Riippuen rahasumman suuruudesta, maksat viela ylimaaraista lahetyskuluja (esim 100 E on jotain 15 E, niilla on kylla taulukko sita varten josta katsoa).
Annat lapun virkailijalle, joka huolehtii siita - mitaan ei itse tarvitse faksata tms. Maksat rahat, ja saat koodin, joka on numeroita.
Taman koodin lahetat esim. SMS viestina puhelimestasi vastaanottajalle, ja myos lahettamasi rahasumman.
Vastaanottaja menee paikalliseen Western Unioniin hakemaan rahat.
Itse en lahettaisi rahaa millekaan firmalle, vain yksityishenkiloille.
Tama on toiminut jo vuosia ja hyvin, eri maista olen lahetellyt rahaa. Ja luotettava. - ei voi viedä
Miten niin vei rahat? Jos rahoja ei annettu vastaanottajalle ja sinulla on kuitti siitä että olet WU:lle antanut rahaa välitettäväksi pitäisi homman selvitä. Eri asia on jos rahat on annettu väärälle henkilölle, mutta siitäkin WU on vastuussa. Henkilöllisyys pitää näet varmistaa.
Voipi olla että rahoilla on joku säilytysaika, ei ne varmaan maailmanloppuun säilytä. Sitä kannattaa kysyä. Mutta rahoja ei tarvitse sillä sekunnilla nostaa.
- Kilari2010
¨Hei munki pitäis just huomenna mennä lähettää ystävälle rahaa toiseen maahan, Haluaisin kysyä tuleeko siitä mitään kotiin? siis mitää kirjettä tai mtn sellasta kotiin että olen käynyt tälläisessä paikassa..Vanhempani eivät nimittäin pidä että lähetän toiseen maahan rahaa, vaikka olen 18v mutta en saisi... ja omalla rahalla kyll..
- Parasta lähettää
suoraan tililtä tilille - ja halvinta myöskin! WU rahastaa törkeillä välityspalkkioillaan.
Paypalin käytön olen lopettanut kokonaan, sillä tili blokattiin ilman mitään järkevää syytä (olen kuullut muillekin käyneen samoin!). Sitten vaadittiin kaikenkarvaista selvitystä (mikään ei tuntunut riittävän!). Kävin pitkiä keskusteluja asiasta heidän Luxemburgin konttorinsa kanssa, ja lopputulos oli että vaativat pientä maksusuoritusta tilin uudelleenavaamiseksi. Siinä vaiheessa ilmoitin, että voivat tunkea palvelunsa hanuriinsa ja lopetin tilini. Perästä tuli vielä joku asiakastyytyväisyyskysely :D - surkuhupaisaa
Et kai vain aio lähtettää rahojasi jollekin kehitysmaan muslimille, heh heh.
- HFHF
Älä hyvä lapsi anna kenenkään kusettaa sinua, että ihan rahaa olet lähettämässä, Turkkiinko mahdollisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004383
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422026- 631713
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331373Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581347Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93969SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26933Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186706