artesaanin koulutus

H12345

Olen miettinyt artesaanin koulutusta. Mihin voi päästä? Onko ala työllistävä?

10

1765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tältä näyttää

      Riippuu tietenkin paljon alasta. Työllistyminen yrittäjänä tai mahdollisesti opettajana, eikä silloinkaan mitenkään kummoista.

    • H12345

      Tekstiili-/ vaatetusalalla on varmaan heikoimmat työllistymismahdollisuudet..

    • kotaasamitea

      Oikeastaan kaikilla artesaaneilla on heikoimmat työllistymismahdollisuudet.

      Mutta jos valitset koulutusohjelmaksi soitinrakentaminen, pienoismallinrakentamisen, asesepän tai rakennuskonservoinnin ja perustat oman yrityksen, saatat menestyäkin, jos sinulla on lahjoja.

      Mihin voi päästä? Artesaaninkoulutusta on Suomi pullollaan.
      Mutta noita edellä mainittuja voi opiskella aika harvassa paikassa.

    • H12345

      Artesaanin koulutuksella ilmeisesti työllistyy parhaiten perustamalla oman yrityksen.

    • H12345

      " Ompelimot. Ateljeet. Vaateliikkeet. Kangaskaupat. Käsityötarvikeliikkeet. Pukuvuokraamot. Teatteripuvustamot. "

      Miten hyvin artesaani työllistyy näihin paikkoihin? Avoimia työpaikkoja on tosi harvoin tarjolla.

    • voi työll

      Suurin osa artesaaneista ei ole työllistynyt eikä työllisty tämän tutkinnon pohjalta. Työllistymiseen tarvitaan tutkinnon lisäksi hyvää onnea, suurta intoa, lahjakkuutta ja tekemisen meininkiä sekä hyvä tuoteidea. Se tarkoittaa yleensä omaa yritystoimintaa.

      • H12345

        Ilmeisesti suhteilla pääsee kyseisiin liikkeisiin töihin kuten ompelimoihin, käsityötarvikeliikkeisiin tai vaikka pukuvuokraamoihin.


    • mähösen monkki

      Artesaani puuseppä, vastaava rakennus mestari.. Huolellinen ja.. Tarkka

      • H12345

        Vertaatko artesaanin koulutusta ja rakennusmestarin amk-pohjaista koulutusta?


      • rakennusmestarin

        Koulutus on amk koulutus johon voi hakea artesaanin koulutuksen pohjalta. Rakennusrestauroijat työllistyvät hyvin jos kiinnostaa myös "oikea" rakentaminen. Puusepät työllistyvät puusepiksi. Itse olen käynyt rekennusartesaanin ja rakennus mestarin tutkinnot. Varsinaista restauroijan työtä en ole edes hakenut mutta raksalla on töitä riittänyt. Varsinkin nykyisinä aikoina talvet ovat raksalla hiljaista mutta keväästä syksyyn piisaa töitä. Rakennusartesaanin koulutuksesta olisi saanut varmaan paljonkin irti jos olisi osannut valmiiksi rakentaa. Itselleni Se edusti rakentamisen perustutkintoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe